Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    [Verslag] Pangu Fireworks - juli 2020

    In verband met de zomervakanties was het helaas lastig om een bezoek te doen aan Pangu met alle betrokkenen aanwezig. Om de laatste ontwikkelingen van Pangu in samenwerking met GBV-WECO toch aan jullie te presenteren hebben we gekozen voor een digitale variant, om er later tijdens een bezoek nogmaals wat dieper op in te gaan.

    Naam: Pangu_wit.jpg
Bekeken: 794
Grootte: 44,5 KB

    Seizoen 2019-2020
    Afgelopen jaar heeft Pangu geen import van vuurwerk gehad. Wel was er nog het een en ander op voorraad bij Pangu en diverse winkeliers. Hierdoor is er toch door een selecte groep nog redelijk wat Pangu weg gestookt! Daarnaast is er natuurlijk over de samenwerking met GBV-WECO gesproken, welke per 1 januari 2020 officieel is gestart.

    Seizoen 2020-2021
    In 2020 is Pangu weer helemaal terug! Op 1 augustus zal Vuurwerkcrew.nl de primeur krijgen van het assortiment 2020.
    Er is dit jaar veel tijd gestoken in productontwikkeling, want dit moet voldoen aan de kwaliteitseisen van Pangu en die zijn niet mals! Sommige van jullie hadden zelfs wat samples gevonden op het internet, dat toont ook aan dat er hard gewerkt is in zowel Nederland als in China.

    Wat ze erg belangrijk vinden, is om niet direct te hard van stapel te lopen. Zo hebben ze dit jaar samen besloten om in 2020 een start te maken met de import van 9 artikelen voor Pangu. Deze 9 artikelen bestaan uit zowel nieuwe als oude bekende producten van Pangu.
    De producten hebben verschillende formaten en prijzen, zodat iedereen één of meerdere producten van Pangu kan kopen met zijn/haar budget. Door het relatief kleinere assortiment hebben ze extra tijd kunnen besteden aan de kwaliteit van de artikelen.

    Naast deze 9 artikelen zijn er overigens nog diverse producten van eerdere productie op voorraad welke ook in verschillende winkels te vinden zijn. Na dit seizoen is de basis voor Pangu opnieuw gelegd en willen ze lekker door gaan pakken, er zijn al diverse samples in China welke zo goed als voldoen aan de Pangu-eisen. En hier ontwikkelen ze dan ook vrolijk mee verder om in 2021-2022 nogmaals een aantal geweldige nieuwe producten aan het assortiment toe te voegen!

    Dealers 2020
    Een deel van de ‘oude’ Pangu dealers is ook dealer van GBV-WECO en zal dus gemakkelijk zijn Pangu assortiment weer kunnen opnemen in 2020. Daarnaast zal er ook een deel bestaande dealers van GBV-WECO geïnteresseerd zijn om Pangu te gaan verkopen, wat ook mogelijk is.
    Voor de dealers die hier mee lezen en ook interesse hebben in Pangu, neem dan even contact op met GBV-WECO.

    Vragen aan Pangu Fireworks
    De vragen zijn doorgestuurd aan Pangu, hieronder de antwoorden op jullie vragen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roobaaro Bekijk bericht
    Nu de samenwerking met GVB bekend is. Wat mogen we verwachten m.b.t. de samenstelling van de collectie via GVB dealers?
    Daarnaast, komen er nog nieuwe boxen ala Garden Party I/II/II & Brasilian Box?
    Er is dit jaar gekozen voor een samenwerking met GBV-WECO om het merk Pangu beter verkrijgbaar te krijgen.
    Dit betekend echter niet dat Pangu bij alle GBV-WECO dealers in het assortiment komt. De dealers welke Pangu al verkocht hebben in het verleden kunnen het weer opnemen. Ook is het mogelijk om als dealer van GBV-WECO het assortiment van Pangu op te nemen naast het huidige assortiment, en het is ook mogelijk voor externe dealers om Pangu dealer te worden. Deze externe dealers kunnen via www.gbvweco.nl/contact een aanvraag doen. De producten 2020 worden 1 augustus bekend gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Ik ga het met pijn in het hart zeggen maar ik denk dat het het einde van pangu betekend. als het nog door gaat dan ga je het merken aan een hogere prijs en een slechtere kwaliteit.

    Laat ze aub zeggen en bewijzen dat ik ongelijk heb!
    Zoals gevraagd; ‘je hebt ongelijk, bewijs komt 31 december in de straat’

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Zeggen dat alles hetzelfde blijft is 1 ding en vanzelf sprekend, 'bewijzen' natuurlijk een 2e. Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de fabriek waar het vandaan komt. Andere aspecten zoals prijs etc zijn te voorspellen maar dat wacht ik even af. Je weet maar nooit..
    Wij zijn er van overtuigd dit jaar een zeer marktconform assortiment met prima prijs/kwaliteit verhouding te brengen.
    Het beste is inderdaad om dit even af te wachten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Jullie staan bij ons liefhebbers bekend als een merk dat ook in freakacties terechtkwam, hoge kwaliteit voor een lage prijs. Onder GBV lijkt dat bij Evo te zijn veranderd, staat dit bij jullie ook te gebeuren of houden jullie daarin nog een eigen weg aan (kan dat)?
    Pangu is en blijft een liefhebbers merk. Freakprijzen zijn altijd winkel gebonden, speciaal voor freaks. Of er dit jaar veel freakacties komen zal grotendeels te maken hebben met de winkels welke Pangu gaan opnemen in hun assortiment, en of deze winkels freakacties houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Helaas kan ik steeds minder winkels vinden waar ik pangu producten kan vinden. Met name de losse cakes zijn lastig te vinden. Hoe zal het dit jaar zijn met de landelijke dekking?

    Verder complimenten voor alles wat jullie doen. Ieder jaar heb ik producten van jullie en ieder jaar geniet ik er ontzettend van!
    Dat klopt inderdaad. Vanaf 2020 is Pangu verkrijgbaar via GBV-WECO en zal hier verandering in komen. Een gedeelte van oudere voorraad is via GBV-WECO beschikbaar, en zal dus bij bepaalde winkels te koop zijn. Daarnaast komt er een nieuw 2020 assortiment met Pangu producten welke ook goed verkrijgbaar zal zijn dit jaar. Mocht je een dealer in de buurt hebben, kun je ze altijd tippen om contact op te nemen met GBV-WECO om Pangu op te nemen in het assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Gaat Pangu meedoen met de prijsafspraken buiten het seizoen om? Of gaat Pangu zich ver van deze duistere praktijken houden?
    Freakprijzen zijn altijd winkel gebonden, speciaal voor freaks. Of er dit jaar veel freakacties komen zal grotendeels te maken hebben met de winkels welke Pangu gaan opnemen in hun assortiment, en of deze winkels freakacties houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    De nieuwe producten welke vorig jaar al waren gekomen, worden die ook breder beschikbaar?
    Vorig jaar zijn er geen producten van Pangu geïmporteerd. In 2020 start Pangu opnieuw in de samenwerking met GBV-WECO, er zullen oude bekenden zijn, en nieuwe toppers. Op 1 augustus meer informatie online over het assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Er zijn meerdere batches Colorful City in omloop geweest waarbij de 2017 batch, naar mijn mening de absolute topper was. Ongekende kwaliteit. De 2018 batch was ook zeker goed, maar had net niet de wow factor die de 2017 batch wel had. Zo ontbraken bij cake 1 en cake 3 de glitter tails en duurt de 2018 batch maar liefst 30 sec. langer. Als de Colorful City terugkomt (het liefst 4x losse cakes) kan die dan weer terugkeren zoals de 2017 batch, dus ±55-60 sec en met glitter tails in cake 1 en 3?

    Op 1 augustus meer informatie over het 2020 assortiment. Hierna volgen ook van alle artikelen productfilms van productie 2020 welke we op dit moment aan het voorbereiden zijn in China.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Hoe kijken jullie vooruit naar het komende vuurwerkseizoen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Wetende dat evenementen tot 1 september en daarmee dus ook demo's niet mogelijk zijn en daarbij de kans reëel is dat de maatregelen nogmaals verlengd worden? Daarbij is het ook niet ondenkbaar dat een (groot) deel van de huidige maatregelen, ook in december nog gelden en dan zal er de nodige creativiteit van de importeurs en dealers aan te pas moeten komen om de verkoopperiode in goede banen te leiden. [B]Zijn jullie al bezig met dergelijke scenario's of is dat nog te ver weg?
    Het is een rare tijd, en hier zijn we ons zeker van bewust. Regelgeving en gevallen veranderen zo snel dat er meerdere scenario’s denkbaar zijn. Uiteraard houden wij dit goed in de gaten, en zorgen dat we hier tijdig op schakelen indien noodzakelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Dit jaar voor het eerst Pangu, ben benieuwd.
    Hoe gaat Pangu garanderen dat winkeliers zelf de vrijheid hebben om producten voor freakprijzen te verkopen, gezien Pangu nu via GBV-Weco gaat?
    Niet anders dan dit normaal gaat. Winkels hebben altijd de vrijheid om producten voor freakprijzen te verkopen, máár, de meeste winkels adverteren hier liever niet mee. Voor meer informatie kun je het verslag van het bezoek aan GBV-WECO eens teruglezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Wat is de situatie in China rondom de productie van vuurwerk gelet op Corona en de aangepaste regelgeving? En verwachten jullie daaromtrent (grote) impact voor de productie en distributie van consumentenvuurwerk later dit jaar?

    (Het blijft lastig te voorspellen vrees ik, maar wat ‘feeling’ zou al fijn zijn.)
    In China is de ‘lockdown’ door corona aan het begin van het jaar geweest, met name in de periode rondom Chinees nieuwjaar.
    In die periode is er door de diverse feestdagen in China niet veel productie. Daarna is de productie veelal voor landen zoals Amerika, Frankrijk etc. welke het vuurwerk rond juli nodig hebben. In de productie voor Pangu is dan ook weinig tot geen vertraging geweest. Op dit moment worden de laatste producties afgerond en zal alles tijdig in Nederland op voorraad staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalpak Bekijk bericht
    Pangu heeft voornamelijk Ishape boxen in he assortiment gehad, hoe gaat Pangu zich onderscheiden ten opzichte van de rest van de leveranciers die wel mixed richtingen boxen hebben?
    Pangu onderscheid zich met prachtig vuurwerk, dat kan in i-shape, z-shape, fan-shape of mixed shape zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Mag er een 100sh Yellow river compound op hoog tempo maken alsjeblieft?! Jaag die 100 shots er in 40 seconde doorheen, en je hebt een profblok van hoge klasse te pakken!

    En ik ben ook benieuwd wat Pangu dit jaar gaat doen. Hoop op een sterke comeback!
    Het assortiment 2020 kun je bijna zien. Heb je na het zien van het assortiment nog behoefte aan bepaalde producten kun je dit altijd laten weten. Als we denken dat er voldoende vraag is naar bepaalde producten zullen we hier zeker naar kijken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Gaat Pangu de River en Dans serie uitbreiden?
    Komen er nog gouden oude terug, zoals de "Beelden serie"?
    Wat gebeurd er met de Brasilian Box?

    Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de Garden Party 1 2 cakes verdwijnen. Is al duidelijk welke 2 cakes dat zijn? En zo ja, zijn die dan los verkrijgbaar?

    Wanneer wordt www.kartonknaller.nl weer gevuld?
    Op 1 augustus komt het nieuwe assortiment online, dan zal je vraag beantwoord zijn. De website kartonknaller is geen onderdeel van Pangu als importeur. Deze vraag kun je dus beter stellen aan Arjan als winkelier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981 Bekijk bericht
    Ik heb op instagram gereageerd bij een product van een Chinese fabriek. Deze vertelden mij dat deze box gekocht was door gbv/pangu. Klopt dit.

    http://www.instagram.com/p/B__7dJnln...=1splerykoevuf
    Het klopt dat dit een sample betreft in opdracht van GBV-WECO/Pangu. Dit jaar zit deze sample niet in het assortiment van Pangu omdat dit niet de ‘vertrouwde’ fabriek van Pangu betreft. Zoals jullie weten staat de kwaliteit van de producten bij Pangu hoog in het vaandel. Hierdoor zijn er diverse fabrieken aan het werk in opdracht van GBV-WECO/Pangu voor ontwikkeling van producten, en kan het dus ook gebeuren dat je een product ziet wat (nog) niet verkrijgbaar is bij Pangu. Op het moment dat alle puntjes op de i vallen bij deze fabriek kan het zijn dat deze sample, of een andere sample van de fabriek naar Nederland komt in de toekomst. Echter alleen als Pangu 100% zeker is van de kwaliteit van zowel sample als massaproductie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Misschien flauw, maar de eerste vraag aan Pangu die in me opkomt: leven jullie nog?

    Vorig jaar kennelijk een jaar overgeslagen, maar weer een half jaar later nog geen teken van leven, terwijl andere importeurs/merken/winkeliers al druk aan de slag zijn en nieuw assortiment delen en/of te koop aan bieden. Het is pas juni, maar complete radiostilte wekt wat zorgen op en verdient mijns inziens ook niet de schoonheidsprijs.
    Wij zijn springlevend! We zijn de afgelopen maanden lekker bezit geweest om alles in de nieuwe samenwerking met GBV-WECO optimaal te kunnen benutten, en dat is gelukt! 1 augustus presenteren we een prachtig nieuw Pangu assortiment.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE Bekijk bericht
    Blijven de Yellow River en Some Like It Hot in het assortiment?
    1 augustus presenteren we een prachtig nieuw Pangu assortiment, met misschien ook wel één of allebei van deze producten. Nog een paar nachtjes slapen


    Wij bedanken GBV-WECO en Pangu voor alle antwoorden en kijken uit naar de informatie die 1 augustus als primeur live gezet mag worden!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 34 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.158
    Thanks
    1.620
    598 waarderingen in 306 posts
    Bedankt voor het verslag!

    wat ik bedoelde met de producten van vorig jaar van Pangu, waren de producten welke kartonknaller aan bood, onder eigen label.

    We wachten verder 1 augustus af, dat is nog maar een paar dagen .

  4. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Ik ben toch wel benieuwd geworden, een klein assortiment kan goed uitpakken als de kwaliteit gewaarborgd blijft. Ik ben toch nog niet helemaal gerustgesteld over het prijsbeleid, er lijkt alsnog veel invloed van uit Veenendaal daar op te zijn. Gaan we 100 shots 30mm bakken van Pangu nog steeds voor 70-85 euro voorbij zien komen?
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  5. #4
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Dank voor dit verslag. Ben zeer benieuwd ....
    Nog 2 dagen geduld

  6. #5
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Bedankt voor het verslag. Ben erg benieuwd, nog maar even geduld.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. #6
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Top, reuze benieuwd naar het assortiment. De vele herhaalde woorden over kwaliteit legt de lat iig hoog!

  8. #7
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.741
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Heb ik wat om naar uit te kijken,als ik terug ben,van een weekje Denemarken! Prima verslag weer!
    Light some fireworks, and see who answers.

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2009
    Berichten
    1.000
    Thanks
    870
    735 waarderingen in 343 posts
    No offense, maar had dit verslag ook niet gewoon op 1 augustus gepost kunnen worden? Met nieuws ipv uitgesteld nieuws?

    Of is dit gewoon hypende tactiek in evo-style?

  10. Deze 7 gebruikers waarderen GMP voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Goed om te lezen dat is gekozen voor een beperkt assortiment met een hoge kwaliteit. Ik ben wel toe aan iets nieuws van Pangu.
    Well, that depends...

  12. #10
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Aha nog een paar daagjes wachten!

  13. #11
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
    No offense, maar had dit verslag ook niet gewoon op 1 augustus gepost kunnen worden? Met nieuws ipv uitgesteld nieuws?

    Of is dit gewoon hypende tactiek in evo-style?
    Had gekund, maar is toch leuk om op deze manier wat te teasen?
    Geeft wat om naar uit te kijken

    Ben benieuwd hoe de nieuwe uitstraling zal zijn en welke oude bekende eventueel terug komen

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Pyroguy voor het bericht:


  15. #12
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.840
    2.093 waarderingen in 1.210 posts
    Bedankt voor het verslag. Ben heel benieuwd naar het assortiment vooor aankomend seizoen

  16. #13
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    tekens van leven vanuit Pangu is altijd goed om te zien/lezen. We gaan het 1 augustus meemaken als ik zo het verslag lees wat de nieuwe producten gaan worden en welke oude producten beschikbaar komen.

  17. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Weet je, men geeft wel aan dat de freakacties cq prijzen wel aan de winkelier ligt maar de meeste winkeliers die GBV/Weco hanteren hebben ook het POS systeem van GBV/Weco en deze systeem is niet zo ingesteld dat men de prijzen zelf zomaar even kunnen veranderen, laat staan freakprijzen van kan maken. Zo zal dat ook met de websites zijn, lijkt me. Dus de winkelier zou misschien wel willen maar gaat hier niet in mee omdat het waarschijnlijk noodzakelijk is daarnaast nog een aparte website en POS systeem te hebben wat voor de meeste niet rendabel zal zijn. Kijk maar naar EVO afgelopen jaar, de producten van EVO die via een GBV/Weco dealer werden aangeboden hadden allemaal zeer hoge prijzen, ondanks dat EVO eerder verzekerde dat dit niet het geval zou zijn. Ik had het voorspelt en gelijk gekregen.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Weet je, men geeft wel aan dat de freakacties cq prijzen wel aan de winkelier ligt maar de meeste winkeliers die GBV/Weco hanteren hebben ook het POS systeem van GBV/Weco en deze systeem is niet zo ingesteld dat men de prijzen zelf zomaar even kunnen veranderen, laat staan freakprijzen van kan maken. Zo zal dat ook met de websites zijn, lijkt me. Dus de winkelier zou misschien wel willen maar gaat hier niet in mee omdat het waarschijnlijk noodzakelijk is daarnaast nog een aparte website en POS systeem te hebben wat voor de meeste niet rendabel zal zijn. Kijk maar naar EVO afgelopen jaar, de producten van EVO die via een GBV/Weco dealer werden aangeboden hadden allemaal zeer hoge prijzen, ondanks dat EVO eerder verzekerde dat dit niet het geval zou zijn. Ik had het voorspelt en gelijk gekregen.
    Precies, mooie woorden van GBV-Weco, dat ze zogenaamd ruimte aan freakwinkels willen geven.
    Maar in the end komt het er op neer dat je volgens hun dan maar via de mail met een winkelier voor freakprijzen moet bestellen. Volgens mij in het GBV-Weco of Evolution bezoek verslag stond daar iets over.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  20. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •