Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Original] Trueno Ricasa no4

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Original] Trueno Ricasa no4

    Artikelnummer: Info volgt
    Artikelnaam: Trueno Ricasa no4
    Bruto Gewicht: Info volgt
    Netto Kruitgewicht: Info volgt
    Richtprijs: Info volgt

    Zena/Original komt met een Trueno No4 variant. Info volgt
    Vuurwerk is een passie!

    #2
    Laat ik er eens wat bot invliegen... een schande dat men de naam van een nostalgisch product vanuit marketing oogpunt misbruikt voor een ‘slappe namaakversie’.

    Comment


      #3
      Had ik ze nog maar

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	000_0013.jpg
Vertoningen:1
Grootte:188,5 KB
ID:	1579719
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Het hoeft geen namaak te zijn he. Het kan gewoon nieuwe productie zijn want Zena heeft banden met Ricasa. Ze waren daar dit jaar nog geweest.

        De versie na 2012 ( 1.3G ) had ook maar 2 gram flash per knaller. De goede versie was nog van voor 2012 met 3.5gr flash, die waren bizar goed. Zoals ze toen waren zullen ze nooit meer zijn. In P1 mag in Belgie vanwege 1.3G ook maar 2 gram maximum dus dat verwacht ik nu ook.
        Laatst aangepast door MasterBsc; 26 July 2020, 22:09.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
          De versie na 2012 ( 1.3G ) had ook maar 2 gram flash per knaller. De goede versie was nog van voor 2012 met 3.5gr flash, die waren bizar goed. Zoals toen waren en zullen ze nooit meer zijn.

          Yeah inderdaad, mijn foto stamt alweer uit 2007. Tijd vliegt pffff
          Vuurwerk doet de duivels dansen

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
            Het hoeft geen namaak te zijn he. Het kan gewoon nieuwe productie zijn want Zena heeft banden met Ricasa. Ze waren daar dit jaar nog geweest.

            De versie na 2012 ( 1.3G ) had ook maar 2 gram flash per knaller. De goede versie was nog van voor 2012 met 3.5gr flash, die waren bizar goed. Zoals ze toen waren zullen ze nooit meer zijn. In P1 mag in Belgie vanwege 1.3G ook maar 2 gram maximum dus dat verwacht ik nu ook.
            Funke Trueno No.4 is een perfecte vervanger voor de oude Ricasa No. 4, zit 4 gram flash per vlinder.
            They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

            Comment


              #7
              De echte ricasa nr4 man man man, die kwamen in de buurt van een BSC uit dezelfde periode...

              Had lekker de nr4 in ere gehouden en hier een ander nummertje aan gegeven!

              Net zoals de atomicos... die wil je ook alleen in hetgeen zoals hij geschapen is en niet als een slap aftreksel

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door maasster Bekijk bericht
                De echte ricasa nr4 man man man, die kwamen in de buurt van een BSC uit dezelfde periode...

                Had lekker de nr4 in ere gehouden en hier een ander nummertje aan gegeven!

                Net zoals de atomicos... die wil je ook alleen in hetgeen zoals hij geschapen is en niet als een slap aftreksel
                Die waren inderdaad bizar hard. Een BSC was wel een niveau hoger qua hardheid en druk maar in verhouding was de Ricasa nr dan natuurlijk superieur.

                Ze zijn toen naar 2 gram gegaan vanwege de CE regelgeving en de daarbij horende gevarenklasse. In Spanje mag bijna nergens 1.1G opgeslagen worden en daar zouden ze dan onder vallen. Tot 2 gram flash vallen ze onder 1.3G dus al die truenos zijn daar toen gedowngrade. Zulke truukjes passen ze ook toe bij bijvoorbeeld salute cakes en trueno pijlen, door de verhouding flash met de totale NEM aan te passen kunnen ze de gevarenklasse naar beneden krijgen. Dat doen ze door bijvoorbeeld siersterren toe te voegen. Ondanks dus dat knallers daar in F3 tot 5 gram flash mogen bevatten, kan het nergens opgeslagen worden en zouden de producten speciaal vervoerd moeten worden. Een kleine aanvulling op m'n bericht van een jaar geleden.

                Comment


                  #9
                  Zou deze dan legaal mogen worden verkocht onder P1 regeling met 2 gram fp ?
                  Lijkt me wel, toch?

                  Comment


                    #10
                    Er is zelfs een Funke Trueno No. 6 met 6 gram flash. Het enige waar de originele Ricasa No. 4 beter voor was, is nostalgie.
                    They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

                    Comment


                      #11
                      Zalige tijden waren dat, de kartonnen Ricasa no.4 ophalen met Kvk bij Alpeco. Ik ben blij dat ik de foto's uit die tijd nog heb. Dit was de eerste knaller in belgie die de trend heeft gezet qua afwerking zonder gips en het ''spaanse flash'' etc, maar naar mijn mening is het zena nooit gelukt. Tussen elke batch ;Trueno's uit China ploffen er vaak een aantal. Dit was vroeger bij de Ricasa's wel anders. Later moest men de nummer 3 gaan verkopen, maar zelfs die waren top.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
                        Had ik ze nog maar

                        [ATTACH=CONFIG]54510[/ATTACH]
                        leuk, maar krijg je alleen maar gezeik mee tegenwoordig...
                        Better to be known as a sinner than a hypocrite.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboem Bekijk bericht
                          leuk, maar krijg je alleen maar gezeik mee tegenwoordig...
                          Topproduct was dit! Heimwee hier! Tevens spijker op zijn kop, maar een probleem van de tijdsgeest dat mensen niks meer van elkaar kunnen hebben kan ik persoonlijk niet zoveel mee.

                          Waar is de tijd gebleven dat we zeiden; Het is 1 dag per jaar, dat nemen we voor lief (al heb ik er zelf niets mee) en daar mee uit. Leven en laten leven dus.

                          Je kan tegenwoordig nog geen cat.1 afsteken in bepaalde wijken en je hebt al gezeik, terwijl je nog in je recht staat ook!

                          Deze moest ik even kwijt, soms heb ik dat!

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
                            Topproduct was dit! Heimwee hier! Tevens spijker op zijn kop, maar een probleem van de tijdsgeest dat mensen niks meer van elkaar kunnen hebben kan ik persoonlijk niet zoveel mee.

                            Waar is de tijd gebleven dat we zeiden; Het is 1 dag per jaar, dat nemen we voor lief (al heb ik er zelf niets mee) en daar mee uit. Leven en laten leven dus.

                            Je kan tegenwoordig nog geen cat.1 afsteken in bepaalde wijken en je hebt al gezeik, terwijl je nog in je recht staat ook!

                            Deze moest ik even kwijt, soms heb ik dat!
                            ik weet nog wel dat we een karton hadden gekocht in 2005 tijdens fallas, liepen we de hele week die zware nummertjes 4 te stoken, schitterende tijden.
                            Better to be known as a sinner than a hypocrite.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboem Bekijk bericht
                              ik weet nog wel dat we een karton hadden gekocht in 2005 tijdens fallas, liepen we de hele week die zware nummertjes 4 te stoken, schitterende tijden.
                              Die herinnering pakken ze je niet meer af in ieder geval!

                              En ontopic maar weer!

                              Comment

                              Working...
                              X