Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17
  1. #1
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts

    [Verslag] Verslag + Prijsuitreiking Vuurwerktotaal 2020

    17 juni zijn Mike (Mattenfreak) en ik (Viva la Bang) op bezoek geweest bij Vuurwerktotaal. Waren we vorig jaar net in een nieuw kantoorpand gekomen, nu was het weer op een andere locatie en wel op de locatie van Lesli vuurwerk te Best. Zoals jullie allen waarschijnlijk wel vernomen hebben is Vuurwerktotaal dit jaar namelijk overgenomen door Lesli vuurwerk.



    Is er dan nu echt veel veranderd nu Lesli de scepter zwaait. Nou eigenlijk niet, behalve de andere plaats van het kantoor en de opslag. Eigenlijk blijft alles namelijk bij het oude! Dezelfde mensen die Vuurwerktotaal / Volt! Hebben opgebouwd zijn allemaal namelijk meegegaan naar hun nieuwe werkgever. Ook de DTP-er! . En men mag gewoon blijven doen wat ze altijd gedaan hebben, dikke producten maken, ludieke acties etc. Ook dit jaar komen de welbekende prijsvragen weer terug waar maar liefst 100 prijzen worden weggeven.

    Er veranderd dus eigenlijk zeer weinig voor iedereen, liefhebber of consument. Ook kregen we als vanouds weer wat te eten van de afhaalchinees.

    2019 -2020
    Afgelopen jaar heeft Vuurwerktotaal zeer goed gedraaid. Verschillende producten waren uitverkocht, waaronder de Pyro & Papel bijvoorbeeld. Ook waren de compounds niet aan te slepen.
    Verder bleven de toppers van weleer hardlopers, denk aan de White Red rebel, Der Hammer en bijvoorbeeld Massive.


    Prijzen Polls 2019/2020
    Bij onze polls hebben ook 2 producten van Vuurwerktotaal een prijs in de wacht gesleept.

    In de categorie bestaande Cake 300 – 500 gram kruit was de Der Hammer de winnaar. Een topcake voor een heerlijke prijs en lid flyineddy mag hiervan een karton wegstoken dit jaar als winnende stemmer van de poll!






    De Code Red was de beste nieuwkomer onder de Cakeboxen tot 2 kg kruit. Welverdiend als je het mij vraagt. Een prachtige box en goed betaalbaar, zeker voor Roadrunner, want hij mag er dit jaar gratis eentje afhalen als winnende stemmer op de poll.






    Seizoen 2020/2021
    Uiteraard is Vuurwerktotaal geschrokken van het verbod op knalvuurwerk. Het is echter niet anders. Hierom is men op zoek gegaan voor alternatieven voor de jeugd. Hiervoor is een hele nieuwe lijn opgetuigd, te weten: DB Fireworks.



    In deze lijn zal een 20 tal artikelen komen, met, net als in de Volt! Lijn verschillende kleuren, elke kleur heeft zijn eigen uitwerking.

    Paars = Handplay - Kan je in je hand houden
    Groen = Groundplay - Blijft op de grond
    Blauw = Airplay - Gaat de lucht in
    Rood = Pyroplay - Knallen 2.0
    Geel = Pyroplay XXL - Dikke knalbakken (waaier, cake en connected)

    Voor wat er verder dit jaar komen gaat moeten we met z’n alleen nog even geduld hebben. Wel zal uiteraard de Volt! Lijn weer uitgebreid worden en zullen er ook diverse andere producten bij komen.

    Ook in de Volt! Siqnature lijn zal er uitgebreid worden. Vorig jaar was het niet gelukt maar dit jaar komen er daarom maar liefts 2 Siqnature uitbreidingen. Als eerste komt er een Partyraiser 2.0 box en als 2e komt er een Sven&Koen box. We zijn benieuwd wat dit gaat worden.

    Helaas wat ons betreft zal de Volt! Flowerbeds serie geen vernieuwingen kennen. Uitbreidingen zullen namelijk in andere lijnen komen. Wel zullen er aantrekkelijke combideals komen voor de Volt! Flowerbeds.
    Verder verwacht men dat de online verkoop door alle coronamaatregelen waarschijnlijk nog meer zal stijgen. Hoe dit allemaal zal verlopen zal de toekomst uitwijzen.

    Vragen van leden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simmien Bekijk bericht
    Willen jullie aub een 100shots compounds maken van de Alpha cake, wat een geweldig potje is dat
    Evt met silvere staarten erbij?
    Complimenten aan de boxen (Noice Kick, Final Gold), de 2 cakes zijn super strak verbonden, geen vertraging gemerkt en de uitwerking is giga
    Helaas. Er komt geen 100 shots compound van de Alpha. En thanks voor de complimenten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micks Bekijk bericht
    Komt er een uitbreiding van de Specialized lijn?
    Hierin komt dit jaar geen uitbreiding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ATF Bekijk bericht
    Wat is de bedoeling met code red compound. Blijft de laatste cake een snelle cake of een at once? Laatste heeft mijn voorkeur..
    Bedankt voor de prijsvragen! Blijven leuk om te doen en de gewonnen der hammer was een geweldige cake!
    De laatste cake blijft een snelle cake, of zoals VWT het noemt een machine gun, oftewel, ratatatata cake.
    Graag gedaan, dit jaar maak je weer kans!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Graag geen samples meer schieten tijdens winkeliersdemo's in december. Ik ben overigens ook erg benieuwd wat de reden is, dat dit gebeurt. Ik vind dit persoonlijk niet netjes naar je (potentiele) klanten toe.
    Mocht de productie nog niet binnen zijn er is wel een sample dan zal die geschoten worden. Echter heeft VWT in t verleden wel bewezen dat samples meestal net zo goed zijn, soms zelfs minder, als de daadwerkelijke productie. VWT doet er iig alles aan om een realistisch product te schieten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    En misschien een Der Hummer? Zou graag een mooie Hummer cake zien van VWT
    Helaas. Dit is gewoon te duur om te laten maken. Is door de consument weinig animo voor.
    =bonzo26;1155343]Waarom zijn bepaalde artikelen zoveel duurder geworden (soms wel 20% t.o.v. Vorig jaar)? Bijvoorbeeld de wicked whistle en spinnerz 2 Colors. Meerdere winkeliers geven aan dat ze deze ook niet goedkoper kunnen aanbieden. Speelt een stijgende kostprijs hier een rol in? Heeft Lesli hier iets mee van doen?
    Lesli heeft hier niets mee van doen, deze prijzen had men vorig jaar al, voordat men door Lesli is overgenomen. Stijgende kostprijzen hebben wel een effect, maar bijvoorbeeld de Spinnerz 2 Colors,daar kreeg je vorig jaar wel extra vuurwerk bij en daarvoor niet.
    Wat kunnen we komend seizoen nog aan nieuws verwachten? Een cake met rauwe fluiters (naast saluted)? Nieuwe waaiercakes misschien? Ligt de focus op compounds of kunnen we ook een paar mooie losse (500gr) cakes verwachten?
    De focus ligt inderdaad meer op compounds. Er komt zeker een nieuwe fluitbak. Ook zullen er in diverse grams categorien nieuwe cakes komen.
    Welk aandeel heeft VWT in Nordlicht Feuerwerk? En wil VWT met deze lijn (samen met Evo, Funke?) en de Watt lijn ook Nederland gaan veroveren?
    VWT heeft geen enkel aandeel in Nordlicht Feuerwerk. Nordlicht voert een private label van VWT. De Watt lijn is voor de Duitse markt en komt niet naar NL.
    Koala;1155344]Vorig jaar zag je tegen het eind van het jaar opeens nog wat boxen online komen. Oa die omlabeling van Something Different en de Double Trouble. Wat is daar de gedachte achter? En kunnen we dit jaar weer wat last-minute deals verwachten?
    VWT werkt altijd met Last minute deals, dus die zullen ook dit jaar komen. Men heeft buiten het reguliere assortiment altijd wat producten “achter de hand”. Wanneer er in een bepaalde categorie producten uitverkocht zijn zetten men deze producten online om er voor te zorgen dat iedereen voldoende keuze houdt.
    Ik heb de Saluted op jullie importeursdemo gezien, en in de straat was deze toch wel een stukje minder. Ging minder hoog, wat instabieler (aantal snelle bursts) en de salutes waren beduidend minder hard. Nou had ik hem gewonnen hier via VWC, en mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik kan me voorstellen als je deze cake voor €39 had gekocht, dat je het toch wat vond tegenvallen. Wordt de Saluted verbeterd dit jaar, of blijft hij zo in het assortiment zitten?
    De Saluted zal niet terugkeren in het assortiment op misschien wat uitloop na.
    Ik ben heel benieuwd of er nieuwe dikke budget 500 grammers bij komen dit jaar! Prijs-kwaliteit zoals de White Red Rebel of de Der Hammer... Zou top zijn!
    De White Red Rebel en Der Hammer blijven en verder is het even afwachten.
    Pyrofan1:
    1. Kunnen wij dergelijke artikelen, bijv. de 3 eerder genoemde, komend jaar ook in NL verwachten?
    Nee.
    2. Kunnen we dit jaar weer een uitbreiding verwachting in de VOLT Siqnature en DumBum lijn?
    Siqnature ja, Dumbum nee.
    3. Kan men een Scream fontein op de markt brengen?
    1. Nee.
    2. Siqnature ja, Dumbum nee.
    3. Zit niet in de planning.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Screaming Girl Bekijk bericht
    Gaan jullie nog zelf producten ontwikkelen, of wordt dit nu gewoon gedaan door Lesli?
    Dit blijft men zelf doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krisvb Bekijk bericht
    Komt er een waaierversie oid van de streetmuscle?
    Of wordt deze nog in een bijvoorbeeld 144shots compound uitgebracht samen met de capital en de wicked whistle. Zou een Rammer kunnen worden.
    Oftewel; wordt er een cakebox uitgebracht van bestaande cakes dit jaar?
    Nope.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
    kunnen jullie een multi shape/caliber box op de markt brengen met alle effecten uit de specialized lijn er in ?
    Nee. Dan zal je zelf een showtje moeten schieten met de bestaande cakes.

    Wij danken Vuurwerktotaal voor het leuke bezoek en de gastvrijheid. We hopen dat er een demo komt waar we veel nieuws live kunnen aanschouwen. Echter is dit uiterst onzeker.
    Laatst gewijzigd door Viva la Bang; 15 juli 2020 om 16:08
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 26 gebruikers waarderen Viva la Bang voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid roadrunner's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Berichten
    408
    Thanks
    752
    222 waarderingen in 111 posts
    De Code Red was de beste nieuwkomer onder de Cakeboxen tot 2 kg kruit. Welverdiend als je het mij vraagt. Een prachtige box en goed betaalbaar, zeker voor Roadrunner, want hij mag er dit jaar gratis eentje afhalen als winnende stemmer op de poll.

    Een hele fijne prijs om te winnen !! Bedankt alvast.

  4. Deze 6 gebruikers waarderen roadrunner voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Gefeliciteerd! En wat een lekker verslag is het geworden! Stiekem toch nog flink wat info! Leest prima weg!

  6. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Mooi verslag! Ik begrijp dat de Saluted voor voor VWT een tegenvaller was. De Code Red op basis van de vele goede reacties dit jaar in de collectie.
    Winnaars gefeliciteerd! Ik kijk al erg uit naar de prijsvragen, leuke opdrachten die het hele Oud en Nieuw gevoel aanwakkeren.

  8. Deze gebruiker waardeert Micks voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid dvisser050's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 oktober 2019
    Locatie
    Zuidlaren
    Berichten
    242
    Thanks
    595
    143 waarderingen in 81 posts
    Mooi verslag, leest weer lekker weg. Kan altijd genieten van dit soort dingen en ben ook benieuwd naar de nieuwe lijn!

  10. Deze gebruiker waardeert dvisser050 voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Jammer dat de watt lijn niet in nederland komt voor de rest ben ik benieuwd naar wat ze weer op de markt gaan brengen, kunnen we dit jaar weer een demo verwachten mits corona hier geen roet in het eten gooit ?

  12. Deze gebruiker waardeert jeremy21 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Altijd leuk een verslag en nieuwtjes! VuurwerkTotaal is dan altijd wel een importeur waar ik zeer geboeid de antwoorden door lees. Jammer dat het eigenlijk puur zakelijke antwoorden zijn, sommige dingen hadden wel met wat meer passie of enthousiasme beantwoord kunnen worden in plaats van 'nope' en 'nee'. Dit soort verslagen zijn voor de liefhebbers dus dan verwacht je eigenlijk ook wat meer antwoorden 'met passie'. Maarja dat is dan gewoon een klein kritiek puntje. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe lijn, ik vind het geweldig dat importeurs innovatief worden wanneer je ze in het nauw drijft.. Kom maar door met al die vervangende artikelen.

    Bedankt weer voor het verslag Mike en Viva la Bang!

  14. Deze 3 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  15. #8
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Bedankt voor het verslag weer Tabe. Geeft een goede indruk van hoe het is beleefd. Ik ben, zoals ieder jaar, benieuwd naar Vuurwerktotaal komend seizoen. Ze hebben afgelopen jaar indruk gemaakt met met name de compounds, dus kom maar door!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  17. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Verslag ziet er weer top uit Tabe, thnx. Ook ik ben reuze benieuwd naar totaal, een importeur die ik graag aan het werk zie. Zeer benieuwd naar die nieuwe lijn ook.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  19. #10
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Bedankt voor het verslag Tabe. Hopen dat er wat old school producten zitten in de nieuwe lijn. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe compounds. Daar heb ik bij Vuurwerktotaal hoge verwachtingen van.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid het bergje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 maart 2010
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    595
    Thanks
    537
    629 waarderingen in 207 posts
    Bedankt weer voor het verslag! Jammer genoeg geen Watt in NL.

  22. Deze gebruiker waardeert het bergje voor het bericht:


  23. #12
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Jammer mijn vraag niet gesteld, evengoed een prima verslag weer. VWT blijft een mooie importeur met prima producten.

  24. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Goed verslag waarvoor dank. Zowel Der Hammer als Code Red hebben hun prijs dik verdiend. Daarnaast fijn dat er weer veel vragen zijn beantwoord, hoewel ik soms ook op iets meer diepgang had gehoopt. Maar nu blijft er nog het 1 en ander over om te raden en te gissen.

  25. #14
    VWC-Lid NiekB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2019
    Locatie
    Sterksel
    Berichten
    764
    Thanks
    334
    892 waarderingen in 329 posts
    Mooi verslag weer. Ben benieuwd naar de nieuwe lijn!

  26. #15
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Fijn verslag geworden Tabe! Gaaf hoe blij ze blijven met zo'n trofee, waardering voor hun inzet in de vuurwerkwereld.
    Ben persoonlijk blij dat ze door blijven gaan op de koers die ze eerder hebben ingezet en dat de marketing ook zo zal blijven. Nieuwe lijn DB Fireworks ziet er weer strak uit, idee bij het label met die kleuren, helemaal goed. Teasers die we hebben mogen zien beloven wat moois dus ik kan niet wachten tot een demo!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
    Jammer mijn vraag niet gesteld, evengoed een prima verslag weer. VWT blijft een mooie importeur met prima producten.
    Welke vraag bedoel je, want ik zie geen vraag ik het topic voor vragen aan VWT?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •