Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.100
    Thanks
    896
    1.025 waarderingen in 423 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PJC Bekijk bericht
    Je zou ook een goede discussie met het politiekorps kunnen voeren nu verkoop niet te verbieden blijkt versus inzet politie op 31-12. Moeten ze nu niet op alles reageren ipv de excessen in voorgaande jaren? Het lijkt me namelijk dat de inzet alleen maar heftiger wordt om te laten zien dar e.e.a. wel te handhaven blijkt.

    Ze zullen zich niet zomaar landelijk willen laten piepelen lijkt me, wanneer de ogen op de steden zijn gericht in / op oudjaar.
    Een erg terechte opmerking. Er wordt gezegd dat handhaven makkelijker wordt omdat op élke knal gehandhaaft kan worden. Maar dan moet je daar ook de capaciteit voor hebben. En ik denk dat dat never nooit gaat lukken. Dus om alles te handhaven zullen de politie en de gemeentelijke BOA’s het alleen maar fors drukker gaan krijgen. Hebben ze helemaal geen tijd om excessen aan te pakken en op het echte illegale vuurwerk te jagen.

    En owja, waarom wilde men ook al weer een totaalverbod? Iets met lastenverlichting voor de politie toch??

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2019
    Berichten
    185
    Thanks
    23
    131 waarderingen in 59 posts
    Daarom denk ik ook dat ze dit nu “gewoon zo” doen om de landelijke politiek te dwingen besluiten te gaan nemen ten faveure van verboden. Ze zullen echt nat gaan einde jaar is mijn verwachting. Zéker als blijkt dat op 31-12 de eerste “grote” dag zal zijn waar het uitgaansleven weer voluit gaat draaien. En dan in januari kunnen zeggen, zie je wel: we hebben er alles aan gedaan, nu is de landelijke politiek aan zet.

    Die horeca maakt dit wel erg lastig voor politiek en politie; in beide gevallen (wel/niet an mass toegestaan) heeft enorme impact op de manier waarop te handhaven; bij geen horeca an mass open zal het straatleven nog wel wat intensiever zijn. Bij wel horeca lijkt me ook dat met de corona regels een utoptie om te handhaven..in combinatie met het vuurwerkverbod.

  3. #33
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Een erg terechte opmerking. Er wordt gezegd dat handhaven makkelijker wordt omdat op élke knal gehandhaaft kan worden. Maar dan moet je daar ook de capaciteit voor hebben. En ik denk dat dat never nooit gaat lukken. Dus om alles te handhaven zullen de politie en de gemeentelijke BOA’s het alleen maar fors drukker gaan krijgen. Hebben ze helemaal geen tijd om excessen aan te pakken en op het echte illegale vuurwerk te jagen.

    En owja, waarom wilde men ook al weer een totaalverbod? Iets met lastenverlichting voor de politie toch??
    Alle extra overuren voor de jaarwisseling worden momenteel ingezet bij de demonstraties van de boeren, demonstraties tegen corona etc. Het extra handhaven tijdens de jaarwisseling gaat dus gigantisch veel geld kosten, omdat veel wetshandhavers al aan hun max overuren zitten...

  4. #34
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun Bekijk bericht
    Een erg terechte opmerking. Er wordt gezegd dat handhaven makkelijker wordt omdat op élke knal gehandhaaft kan worden. Maar dan moet je daar ook de capaciteit voor hebben. En ik denk dat dat never nooit gaat lukken. Dus om alles te handhaven zullen de politie en de gemeentelijke BOA’s het alleen maar fors drukker gaan krijgen. Hebben ze helemaal geen tijd om excessen aan te pakken en op het echte illegale vuurwerk te jagen.

    En owja, waarom wilde men ook al weer een totaalverbod? Iets met lastenverlichting voor de politie toch??
    en de knalcakes en normale cakes dan? Knallen die niet?

  5. #35
    VWC-Lid Pyromun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2019
    Berichten
    1.100
    Thanks
    896
    1.025 waarderingen in 423 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    en de knalcakes en normale cakes dan? Knallen die niet?
    Gelukkig knallen die wel, en goed soms ook. Maar bedoelde dat met een totaalverbod elke knal verboden is en dus ook op elke knal gehandhaafd kan worden wat vervolgens geen lastenverlichting voor de politie tot gevolg heeft

  6. #36
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    hoewel ik de behoefte aan discussie begrijp zou ik hem persoonlijk liever achteraf voeren dan nu. Het is een openbaar forum...
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


  8. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Ik ben wel benieuwd naar komende jaarwisseling.
    Aangezien het voor die tijd onwaarschijnlijk is dat er al een vaccin is zullen grote feesten, kroegen en evenementen vast nog niet doorgaan.
    Veel mensen zullen mogelijk oud en nieuw thuis vieren ipv op een feest. Ben benieuwd wat voor effect dit gaat hebben. Maar zoals Adriaan al zegt... 1 januari weten we het antwoord...

  9. #38
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Omtrent de politie is het redelijk duidelijk. De korpschef heeft weinig met vuurwerk en heeft zich daarom uitgesproken voorstander te zijn van een verbod. Bij de rest van de politie is het heel erg verdeeld.

    Ik volg uit interesse politievlogger Jan-Willem. In een van de video's draait hij in een grote stad een dienst tijdens de jaarwisseling mee. Tijdens de dienst worden hij en zijn collega's meerdere malen bestookt met vuurwerk. Hij geeft hierbij ook aan dat het de personen zijn en niet het vuurwerk, want in de video geeft hij ook aan dat er met bakstenen naar dienstauto's en collega's werd gegooit, wat dus niets met vuurwerk te maken heeft. Verderop in de video rijdt hij een wijk tegemoet waar redelijk wat (sier)vuurwerk wordt afgestoken en hij vond het prachtig en zelfs jammer dat hij verder moest met de dienst, gezien die graag nog wat mooie beelden van al dat vuurwerk had willen schieten.

    De politie heeft niets aan het verbieden van een/het middel, enkel aan het aan-/oppakken van de veroorzakers van de overlast en het geweld tegen hulpverleners. De politie kan te weinig, gezien er een heterdaad nodig is en dat heel moeilijk is als het vanuit een groep gebeurt. Zij moeten dus de mogelijkheid hebben de gehele groep verantwoordelijk te stellen bij zulke incidenten. Hierdoor is het voor iedereen in de groep dus een risico, als ook maar 1 persoon uit die groep zulke streken uit haalt en is de kans groter dat de "bravere" personen uit die groep, de raddraaiers zelf al aanpakt of voorkomt dat dat gebeurt.

    Met het verbieden van vuurwerk, lokaal of nationaal, benadeel je nog steeds jouw agenten, welke in dat geval nog steeds met gevaar voor eigen leven/kans op (ernstig) letsel, de straat op worden gestuurd en niemand wordt daar beter van. Als agenten meer opties hebben om het gedrag van raddraaiers te bestraffen, al dan niet via medeplichtigen (waardoor de kans groter is dat zij de dader erbij lappen), dan is de drempel al veel hoger voor mensen om dit soort gedrag te vertonen. Als jouw kammeraad in de cel zit omdat jij iets gedaan hebt, is het schuld gevoel toch enorm hoog (uitzonderingen daar gelaten)? Dan laat je het de volgende keer mogelijk (sneller) uit je hoofd.

  10. Deze 2 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  11. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2011
    Berichten
    87
    Thanks
    133
    56 waarderingen in 23 posts
    Is er toevallig al een update over deze rechtszaak? Vanuit de gemeente nou al signalen gehoord dat het verbod er toch doorheen komt ondanks dat er waarschijnlijk geen grote vuurwerkshow rond de Erasmusbrug is door Corona. Misschien kan de BPN hier een update geven?

  12. Deze gebruiker waardeert jorschip voor het bericht:


  13. #40
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    De straffen zijn te zwak, vandaag op tv een RECHTER die praat dat een klap of in elkaar geslagen worden de straf bepaald. ELKE vorm richting een persoon van ambulance,politie of wat dan ook moet keihard gestraft worden. Natuurlijk verschillen de situaties.. maar een taakstraf is te min voor zoiets. Minimaal 1 maand cel per actie. En vanaf daar hoger.
    Of laat ze in een kolenmijn kool hakken met een pikhouweel voor 3 jaar. 16 uur per dag. op droog brood en water.
    Deze rechtstaat is zwak, politie mag te weinig en mensen maken daar misbruik van. Daarbij moet je als burger zo iemand ook aan mogen pakken ? Zelfde dat een inbreker in mijn huis niet aangepakt mag worden ? Die heeft ook rechten ? Wat is er toch aan de hand.. in nederland.
    In spanje hoef je dit niet te flikken.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  14. Deze 4 gebruikers waarderen dikkeeric voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •