Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    [Bezoek] Katan Vuurwerk 23 juni 2020

    Bezoek Katan Vuurwerk 23 juni 2020

    Dinsdag 23 juni hadden Thomas (Titanium) en ik (Bassie1978) afgesproken bij Katan Vuurwerk te Ulft. Bijna de warmste dag van de maand (30 graden) en wij gingen het over vuurwerk hebben, Top dus! Ronny verwelkomde ons hartelijk en toen we in het kantoor met airco plaatsnamen en een lekker drankje hadden, kon het gesprek beginnen.

    Terugblik jaarwisseling 2019/2020
    In de showroom hadden we direct al nieuwe producten ontdekt, maar we gingen het eerst maar eens over afgelopen jaar hebben. Er was namelijk ontzettend veel gebeurd bij Katan Vuurwerk.
    Vorig jaar heeft er door omstandigheden geen bezoek plaats kunnen vinden en dat moesten we zeker goed inhalen. Afgelopen jaar is een erg goed jaar geweest voor Katan. De nieuwe speciallijn heeft erg goed gelopen en was volledig uitverkocht. Dit geld ook voor de geïntroduceerde old school knaller. Deze is ook volledig uitverkocht geweest.


    Samenwerking Cafferata
    Vorig jaar is ook het bericht naar buiten gekomen dat er een samenwerking is aangegaan met Cafferata en Cafero (schietbedrijf). Afgelopen jaar heeft men reeds samengewerkt en de bedoeling is dat men meer en meer gaat samenwerken. Dit dus op het gebied van de vuurwerkshows maar ook met de import van vuurwerk. Wel blijven het in feite twee aparte bedrijven.

    Nieuwe wetgeving
    Zoals bij elke importeur hebben we ook Katan gevraagd wat men vind van de nieuwe wetgeving. Feitelijk is die erg krom, zeker als je kijkt naar de overkoepelende Europese wetgeving. Ook zal dit waarschijnlijk de overlast niet beperken maar wel de normale burger raken. Ook de kracht van de media is hierin goed te merken. Op dat niveau kan je het als vuurwerkimporteur eigenlijk nooit goed doen. Wel probeert Katan via posts op instagram op een leuke manier hun nieuw te brengen.
    Door de verboden artikelen worden de vuurwerkwinkels erg hard geraakt. Qua jeugdartikelen blijft er weinig over nu namelijk. Het Cat1 vuurwerk wordt immers reeds via de supermarkten verkocht en aangeschaft. Naar een winkelier wordt er erg weinig geluisterd door een importeur en daarom is Katan belangenbehartiger van de Stichting SVNC. Deze stichting behartigd de belangen van een groot deel van de winkeliers. Hiermee wil Katan een signaal afgeven dat er ook echt naar de winkeliers wordt geluisterd.

    Wat betreft de Corona/Covid-19 valt er weinig te merken van enige vertraging. In China gaat het voorspoedig qua productie en loopt men zelfs voor op schema. Qua shows ligt echter alles stil. Voor een schietbedrijf is dit een enorme aderlating. Gelukkig ziet Katan wel een stijgende lijn en beginnen de aanvragen weer mondjesmaat binnen te komen.
    Wat wellicht nog wel een uitdaging kan gaan worden is het corona-proof maken van de winkels. Als de 1,5 meter maatregel blijft bestaan kan het eind van het jaar nog best lastig worden om al het vuurwerk af te laten halen.


    Vooruitblik jaarwisseling 2020/2021
    Nu het belangrijke nieuws waar iedereen op zit te wachten. Er zal uitbreiding komen van de speciallijn! Hoeveel boxen er daadwerkelijk gaan komen is men nog niet helemaal uit, maar er liggen plannen voor 5 extra boxen bovenop de Grande special 400! Het kan echter ook goed zijn dat Katan dit over twee of meerdere jaren uitspreid. Hier is men nog niet helemaal uit. De boxen zullen allemaal besteld worden bij de fabriek waar de eerste 5 boxen ook vandaan zijn gekomen, dus met de kwaliteit moet het goed komen! Wij hebben de sample films reeds mogen zien en dat beloofde flink wat spektakel!


    Ook zal er dit jaar een nostalgia lijn komen bij Katan. Deze zal bestaan uit cakes met nostalgische namen en ontwerpen zoals de bumper harvest en flying cranes. Daarnaast komt in de lijn een set met 4 nostalgische fonteinen en wat kleinere nostalgische artikelen zoals de ouderwetse hapiness. We hebben in ieder geval erg mooie en leuke kleine artikelen gezien!

    De spain- en german fanstyles zullen blijven, maar krijgen geen uitbreiding. De Loud-collectie zal wel worden uitgebreid met enkele artikelen.
    Een andere nieuwe lijn bij Katan hebben jullie reeds op het forum gezien. The new style collection is een nieuwe lijn met een heel bijzonder opvallend uiterlijk. De cakes en boxen (compound) bevatten leuke en bijzondere effecten en hele mooie kleuren.


    Uitlopers zijn er dit jaar niet. Los van de artikelen die verboden worden. Echter zal de triple thunderking blijven, deze is al een paar jaar in het assortiment. De double thunderking en de thunderking scream zijn nieuw in het assortiment. Verder komt er een goed alternatief voor de “oude THUNDERKING” . Dit gaat een zeer goede vervanger worden en beter dan de “oude THUNDERKING”. Verder mogen de ABA single shots ook nog gewoon verkocht worden.

    Ook komt er een demo bij Katan. Nu ook niet aan het eind van het jaar maar waarschijnlijk eerste week september. Dit wil men doen omdat Katan dit jaar 25 jaar bestaat. Ook zal Katan nog met leuke actieartikelen komen voor dit prachtige jubileum.

    Vragen van de leden:
    Omdat met dit verslag nog niet alle vragen van de leden beantwoord zijn, volgen hieronder de vragen met antwoorden die nog niet behandeld zijn:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrodreams Bekijk bericht
    de laatste cake van de zahna replica los uit brengen
    Deze cake zal niet los uitgebracht worden en de Zahna komt ook niet terug in het assortiment.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Is er al wat gedaan met de Thunder Rose en de salute cake van Arentz? Ik voel me aardig gedupeerd erover en er wordt enkel gezegd 'we nemen het mee naar China'.
    Dit is een probleem wat bij Piroshop Arentz ligt om op te lossen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Gaan jullie nog meer soorten knallers uitbrengen met verschillende oldskool labels? Of een 450 versie met grijslont en in pakjes van 10 stuks verkrijgbaar in broodjes
    Helaas zal dit niet meer in Nederland zijn, maar er zal wel weer nieuwe productie van de 480, 490 en 510 knallers in de winkels in Duitsland en België liggen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Of nog uitgebreider, goede zevenklappers en ander ouderwets stookspul met kwaliteit!
    De zevenklapper zal helaas niet komen, maar er komen wel andere leuke ouderwetse spullen in de Nostalgia lijn.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kloesje Bekijk bericht
    Dit zou toch wel een uitkomst zijn. Mijn special 3 had niet de rode strobe effecten maar voornamelijk veel goud. is dit een bekend probleem? of had ik gewoon een maandagmorgen product?
    Dit is niet bij ons bekend helaas. Ook hebben wij van winkeliers hier geen klachten over gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Ik zie graag de ouderwetse wondertol terugkomen, 5 gram mag er in.
    In de nostalgische lijn zullen enkele leuke item gaan komen. Hou deze dus in de gaten!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    De Beastmode was een erg sterk artikel. Mooi geprijsd en erg mooie tails. Hoe zit het dit jaar met nieuwe cakes/compounds met tails?
    Dit jaar zullen er geen nieuwe artikelen met tails komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
    Meer. Special. Boxen. Alstublieft!!!
    en omdat ik de beroerdste niet ben, hier vast wat suggesties:

    Katan Special #6: Rainbow Crossettes
    Katan Special #7: Effect van het begin van de Mai Tai Tailgate: https://youtu.be/5jHaMrln6TQ
    Katan Special #8: Gouden willows + blauwe sterren
    Katan Special #9: Dikke crackling tails, afgewisseld met felle witte tails (zoals in die buurt-assortiment cake van Rubro )
    Katan Special #10: hoog tempo falling leaves / ploppende blinkers / horsetails
    Katan Special #11: helemaal gek met alle effecten door mekaar op hoog tempo. Chaos rammen!
    Bedankt voor de mooie suggesties. Voor dit jaar hebben we echter reeds een selectie gemaakt en zal er uitbreiding komen bij deze boxen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    ik zou graag een compound zien met salutes aan het begin en all in once salutes aan het einde. bij bijna alle prof blokken en belgische compounds heb je een mooi einde met salutes, wat altijd fantastisch is... bij nl compounds zie je dit eigenlijk nooit...er zijn maar een stuk of twee a drie nl compounds met een salutes finale volgens mij wat erg jammer is.
    Katan wil dit ook wel graag zien. Maar met een salute finale all at once die onder de decibell norm van 120 blijft is dat niet een echte salute finale.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackIce45 Bekijk bericht
    Waarom is er een verkeerde productvideo van de Titanium King geüpload? En waarom bevatte deze “titanium king” geen titanium effect?
    Dit is helaas verkeerd gegaan tijdens productie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cakeboxfreak Bekijk bericht
    Kunnen jullie een goede hummercake maken?
    Dit kan, maar dit ligt niet in het vooruitzicht. Een hummercake is vrij lastig te maken en er moet ook een afzetmarkt voor zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Na alle zeer positieve reacties over de Mama Mia single shots werd vanuit Katan begin 2019 de volgende vraag gesteld in het producttopic:
    Afgelopen jaar kwam men weliswaar met de Special#4, maar dat is een rauwe fluit en bij de Mama Mia gaat het om een langdurige schelle fluit. Nu helaas ook de F2 single shots zullen gaan verdwijnen lijkt mij dit alsnog een geweldig artikel. Kan er alsnog een Mama Mia cake komen, met precies dezelfde fluit als de Mama Mia single shots waarom ze bekend zijn? Wellicht 25 schots of meer met een opbouwend tempo en een 5 schots finale salvo?
    Mocht een Mama Mia cake niet haalbaar zijn, heb ik nog een verzoekje
    Kan Katan de Cybercop weer laten produceren? Er zijn namelijk bijna geen fluitcakes meer op de markt met een schelle fluit en al helemaal niet met zo'n geweldig draaiende fluitstaart, zoals de Cybercop in het verleden had. In het geval een ti-salute een reden zou zijn om dit niet doen, lijkt een crackling boeket mij ook erg gepast (dragon eggs bijv.).
    Er zijn vooralsnog geen plannen bij Katan om andere fluitcakes te produceren. Fluit blijft zoals de special#4. De mama mia en cypercop komen ook niet meer terug.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalka Bekijk bericht
    Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe het met de productie zit bij Katan ivm de Coronacrisis. Verwachten jullie dat alles, of in ieder geval het grootste deel, gewoon op tijd geleverd wordt?
    Alles wordt tijdig geleverd, de productie is in volle gang en we lopen voor op schema. Daarnaast hebben we ruim voldoende ingekocht.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Katan heeft afgelopen jaar goed gescoord met de Specials, mijn idee was dat deze compounds groot waren ingekocht. Zo als ik net lees wordt er dit jaar wederom groot ingekocht. Hoe gaat Katan de kwaliteit bewaren?
    Er zal bij dezelfde fabriek ingekocht worden, waardoor we de kwaliteit gelijk kunnen houden. Uiteraard gaan we hier ook goed op letten met de kwaliteitscontrole.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
    - wanneer komt de Grande video online ?
    - is het mogelijk dat de sneaky colour/silver mine booxen weer terug komen ?
    - waarom is de at once row's uit de fanstyles gehaald, nu is het meer een snelle z shape.
    at once maakte het juist een erg unieke bak! is het mogelijk dat ze weer at once terug komen ?
    - vanaf wanneer (en bij alle katan winkels?) is de nostalgia line te bestellen ?
    De video van de special Grande komt zeer binnekort online. De Sneaky color/silver mine was eigenlijk puur voor evenementen. Deze komen voorlopig ook niet meer terug.
    Het wijzigen van at once rows in de fanstyles heeft ook te maken met de decibel-limiet en daarbij duurde de waaier dan ook wel erg kort voor het geld.
    De Nostalgia-lijn kan bij alle katan winkels komen te liggen, winkels kunnen deze reeds bestellen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Struijkie Bekijk bericht
    Hoe wordt het gat van het verdwijnen van de de vuurpijlen,single shots en knalvuurwerk ingevuld ?
    Komen er andere items voor terug .
    Er komen wat kleine ludieke items terug (bijvoorbeeld de Nostalgia lijn).




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
    Ik wil beginnen met een heel groot compliment. De China Böller B waren van een ongekend hoge kwaliteit en wat hebben we daar een plezier aan kunnen beleven. Toch geweldig dat we dit nog, al was het maar 1 jaar, op de Nederlandse markt hebben kunnen kopen.
    Een tijd terug werden er op social media een aantal items geplaatst. Het ging om een drietal geweldige old school producten met daarbij de mededeling dat deze wel alleen voor de Duitse markt zouden zijn.

    1. Zijn deze artikelen nog aan het Duitse assortiment toegevoegd? Zo nee, gaat dat nog gebeuren?
    2. Vorig jaar verscheen er een afbeelding met daarop een Sneak preview van mogelijk nieuwe producten in de Nostalgia Line. Het ging om meerdere cakes met een geweldig nostalgisch label. Gaan we deze cakes dit jaar zien?
    3. Begin dit jaar verscheen er ook een afbeelding van een setje fonteinen met old school labels. Kunnen we deze pareltjes dit jaar verwachten?
    4. Hoe gaan jullie het gat opvullen dat is ontstaan door alle verboden? Kunnen we bijvoorbeeld meer klein spul in F2 verwachten dat binnen de regels van het vuurwerkbesluit het maximale eruit perst? (China Böller B, 90. Sec pro, mini conic fountains etc.)
    5. Blijven jullie de verdeler van de ABA mines in NL? Want dat zijn natuurlijk mooie alternatieven.
    Het drietal old-school producten gaan er helaas niet komen. De cakes met de nostalgische label wel! Het setje fonteinen gaat er ook komen en wel in de Nostalgia-lijn. Verder komen er leuke kleine producten waarvan we nog niet veel kunnen prijsgeven. Wel zullen de ABA-mines blijven.



    Hiermee zijn nu alle openstaande vragen ook beantwoord en zijn we aangekomen aan het eind van het verslag. Wij danken Ronny voor de mooie avond! We zijn nu alweer benieuwd naar de volgende afspraak!

    Wel hebben we nog enkele foto's te delen:

    Laatst gewijzigd door pyrofan#1; 4 januari 2021 om 10:33

  2. Deze 28 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Mooi verslag, leest weer lekker weg en schept weer verwachtingen voor de toekomst. Ben benieuwd naar de overige specials lijnen en of de prijzen daarvan ook gelijk blijven nu ze zo hard liepen. Dit puur omdat de prijs/kwaliteit gewoon erg sterk is maar je vanuit een zakelijk oogpunt kan beredeneren dat je dus een grotere marge hierop kan zetten. Goed om te weten dat de uitbreiding mogelijk over 2 jaar worden verspreid, anders zou dat bijna tegen vallen dit jaar. En dat is alleen maar als compliment bedoelt, want die specials lijn was echt een topper. Beloofd wel veel goed voor de mensen die de grande al hebben besteld.

    Ben ook heel benieuwd naar de vervanging van de single shots, als ik de verslagen zo lees kunnen we wat creatieve nieuwe dingen verwachten. Ik denk dat de regels er goed op nagelezen zijn en hopelijk was er nog wat speelruimte.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  4. Deze gebruiker waardeert flutsjah voor het bericht:


  5. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.453
    Thanks
    41.039
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Top verslag weer. Zelf ontzettend benieuwd naar de uitbreiding in de special lijn en de nostalgia lijn, daar heb ik wel hoge verwachtingen van na afgelopen jaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Mooi verslag, en erg veel vragen van leden beantwoordt; dat vind ik een grote meerwaarde hebben voor een importeurs bezoek!

    Erg benieuwd naar de nieuwe double thunderking en screaming thunderking. Ook erg positief dat de grote ABA singleshots verkocht mogen blijven worden, hoop dat deze wat beter beschikbaar worden.

    En natuurlijk top nieuws dat de video van de Special Grande binnenkort gedeeld wordt Afwachten hoe die gaat presteren. Het verspreiden van de nieuwe specials over 2 jaar vind ik ook een goeie keuze, ben benieuwd welke we dit jaar al gaan zien! Kom maar doorrrrrr met de video's!

  8. Deze gebruiker waardeert Koala voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid Edge's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2016
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    194
    Thanks
    445
    158 waarderingen in 66 posts
    Zeker benieuwd naar de specials, afgelopen jaar de #4 en #5 gehad. Wat waren dat een heerlijke boxen!

  10. Deze gebruiker waardeert Edge voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid Knalpak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2015
    Berichten
    932
    Thanks
    998
    486 waarderingen in 210 posts
    Goed geschreven verslag! ben benieuwd naar de nostalgie lijn hopen op leuke producten die er tussen zitten en natuurlijk de nieuwe fonteinen niet te vergeten.

  12. Deze gebruiker waardeert Knalpak voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Knalka's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 april 2020
    Berichten
    484
    Thanks
    675
    672 waarderingen in 215 posts
    Bedankt weer heren. Erg benieuwd naar de nieuwe specials en natuurlijk de video van de Grande 400!

  14. Deze gebruiker waardeert Knalka voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Mooi verslag! Top en inderdaad lekker te lezen. Jammer dat er geen nieuwe tail cakes/boxen a la beastmode of sneaky color mine meer komen. Bedankt voor het opnemen van me vraag in het interview heren

  16. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  17. #9
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Het is weer een topverslag geworden Bas, bedankt. Staat erg veel interessant nieuws in. Het meest benieuwd ben ik toch wel naar de Nostalgia Line en de uitbreiding van de Specials. Wat zijn die vorig jaar goed binnengekomen zeg!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Leuk verslag! Ik begin steeds meer fan van Katan te worden merk ik, en dat had ik een aantal jaar geleden nooit gedacht. Ik ruik positieve ontwikkelingen en kwispel.

    En dan nu nog een beschrijvingen en video’s van de (nog onbekende) new style cakes. Op de foto in de startpost zien ze er in ieder geval veelbelovend uit.

  20. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  21. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Als de 1,5 meter maatregel blijft bestaan kan het eind van het jaar nog best lastig worden om al het vuurwerk af te laten halen.

    Dat valt net als vuurwerkverbod niet te handhaven.. merk je nu ook al in cafe,s werkt totaal niet

    Voor de rest is het leuke verslag en ben heel erg beneuiwd naar de nieuwe produchten

  22. Deze gebruiker waardeert Fireworkfreakz19 voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Struijkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2017
    Berichten
    360
    Thanks
    382
    157 waarderingen in 88 posts
    Prima verslag heren mooi om te zien dat er altenatieven komen voor de single shots erg benieuwd hiervan.

  24. Deze gebruiker waardeert Struijkie voor het bericht:


  25. #13
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.289
    Thanks
    5.343
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    De nostalgia lijn heeft zeker mijn aandacht. Hopelijk weer goede happiness, goede grondbloemen etc. Uitbreiding in de Special lijn ook zeer welkom. Zijn goed bevallen afgelopen jaar.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  26. Deze gebruiker waardeert Viva la Bang voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Mooi verslag. Ook hier een gezonde nieuwsgierigheid naar de nostalgia lijn. De labels in het vuurwerk van vroeget topic roepen al zoveel herinneringen op. Eens zien of Katan dit ook weet te triggeren en een mooie collectie stookvoer weet neer te zetten. De happiness weer in volle glorie.
    Ook de specials, dit jaar nav de filmpjes voor het eerst een paar van in de collectie. Knappe uitwerkingen, geen poespas, prijstechnisch interessant. Kom maar op!

  28. Deze gebruiker waardeert Micks voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.544 waarderingen in 2.033 posts
    Die screaming thunderking is toch wel zonder plastic mag ik hopen...
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  30. Deze gebruiker waardeert Stefan Works voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •