Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    GroenLinks en Partij voor de Dieren Utrecht willen totaalverbod vuurwerk

    GroenLinks en de Partij voor de Dieren in de gemeente Utrecht willen een totaalverbod voor al het consumentenvuurwerk voor de komende jaarwisseling. Dat melden de partijen in een gezamelijk persbericht.

    Deze week presenteren ze een initiatiefvoorstel in de Utrechtse raad, waarin ze pleiten voor een algeheel verbod. De partijen willen een veilig, schoon en feestelijk Oud en Nieuw voor alle Utrechters, is te lezen.

    Ze schrijven ook over afgelopen jaarwisseling, toen er in Utrecht meerdere hulpverleners werden belaagd met vuurwerk. Ook kwamen er veel meldingen binnen van vuurwerkoverlast en was er voor bijna 200.000 euro schade.

    Hoewel er landelijk over een gedeeltelijk verbod wordt gesproken - siervuurwerk mag dan nog wel - vinden de twee partijen dat niet genoeg.


    GroenLinks-fractievoorzitter Heleen de Boer: "Wat ons betreft gaat zo'n deelverbod niet ver genoeg. Ook siervuurwerk is gebruikt om hulpverleners te belagen en veroorzaakt veel leed en schade."

    https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/202...-vuurwerk.html
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Blijkbaar hebben ze bij groenlinks en PVDD niet in de gaten wat er in de wereld gaande is!!! Dit maakt me echt woest!!!!

  3. Deze 2 gebruikers waarderen jakhal voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Precies wat je zegt jakhal. Zo zie je maar waar de prioriteit ligt bij deze partijen. Niet bij het opzetten van een internationaal front tegen de wet markets in China.
    Niet bij het bedenken hoe we de schade van de nu geldende "verboden" kunnen inperken. Niet bij het probleem waar we nu allemaal mee te maken (gaan) krijgen. Maar bij het door zeiken over HUN probleem met vuurwerk. Om misselijk van te worden.

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Dit is echt erg. Er liggen mensen te vechten in het ziekenhuis, mensen overlijden aan het coronavirus. Hier zakt je broek toch vanaf wat zich in de wereld en Nederland zich afspeelt. Nee deze partijen moeten weer een verbod hebben op vuurwerk. De gemeenteraad zou moeten zeggen, zijn jullie wel helemaal lekker daarboven er is crisis momenteel. Dit maakt mensen inderdaad boos, waar liggen je prioriteiten help het virus Nederland uit, daar zouden de prioriteiten moeten liggen ook voor hun. In plaats van je druk maken om een lontje te verbieden, ronduit schandalig gewoon.

  6. #5
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkliefhebber34 Bekijk bericht
    Dit is echt erg. Er liggen mensen te vechten in het ziekenhuis, mensen overlijden aan het coronavirus. Hier zakt je broek toch vanaf wat zich in de wereld en Nederland zich afspeelt. Nee deze partijen moeten weer een verbod hebben op vuurwerk. De gemeenteraad zou moeten zeggen, zijn jullie wel helemaal lekker daarboven er is crisis momenteel. Dit maakt mensen inderdaad boos, waar liggen je prioriteiten help het virus Nederland uit, daar zouden de prioriteiten moeten liggen ook voor hun. In plaats van je druk maken om een lontje te verbieden, ronduit schandalig gewoon.
    Precies!

    Help het virus Nederland uit!

    En vier daarna feest...met o.a. vuurwerk, heul véél vuurwerk!

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Tenenkrommend zo een bericht en dat in de tijden waarin we nu leven

    Gisteren hoorde ik op de radio dat de actie groep, zwarte piet is racisme, ook weer bezig is met hun punt duidelijk te maken. Er werd letterlijk gezegd dat er nu zoveel gedoe is omtrent corona wil niet zeggen dat we het zijn vergeten. Ongekend asociaal vind ik het.

    Waar liggen onze prioriteiten toch!

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    pff ja totaal geen inhoud zo,n zwarte piet discussie hebben we nu wel gehad toch

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Precies!

    Help het virus Nederland uit!

    En vier daarna feest...met o.a. vuurwerk, heul véél vuurwerk!
    Precies help het virus Nederland uit, iedereen schouders eronder. Want wat nu afspeelt is ongekend, zo totaal vreemd.

    Daarna vieren met heel veel vuurwerk inderdaad. Mocht het virus verdwijnen absoluut houden wij ook een feestje om een eind te maken aan de angst waarin we nu verkeren.

  10. #9
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Het probleem is dat de politieke agenda verder gaat, of ze dat nou wel of niet moeten doen, tsja, ondanks de huidige situatie, is dat niet het enige wat voor de politiek speelt. Belangrijk juist nu, is dat dit niet stilletjes gebeurt en we ons in blijven zetten voro het behoud.

    Wat we kunnen doen is een concept brief opstellen naar alle gemeenteraden waar deze voorstellen op tafel liggen en de raadsleden aanschrijven op onze visie. Ik zal wel een opzetje maken, eens kijken hoeveel gemeenteraden we kunnen bereiken.

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2020
    Berichten
    972
    Thanks
    360
    557 waarderingen in 295 posts
    [QUOTE=htevents;1148967]Het probleem is dat de politieke agenda verder gaat.

    Daar ben ik het mee eens. Terwijl voorstanders stil zijn momenteel, gaat het bij de tegenstanders mogelijk door. Maar dan in gemeentelijke kringen. Maar heeft dit prioriteit bij raadsleden, denk het niet op groenlinks en partij voor de dieren na dan.

  12. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkliefhebber34 voor het bericht:


  13. #11
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Heb ondertussen een voorbeeld/conceptbrief naar de federatie gestuurd, in de hoop dat zij er wat mee kunnen. Wil je de brief inzien, doe me even in een PB jouw mailadres, dan stuur ik hem naar je op.

  14. #12
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    GroenLinks en Partij voor de Dieren Utrecht willen totaalverbod vuurwerk.
    Alleen de titel zegt genoeg, dus ik heb het artikel niet gelezen.

    Ik ga even iets geks doen.
    Ik wil 1 miljoen euro op mijn rekening gestort krijgen.
    Je weet maar nooit, misschien lukt het.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  15. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Gelukkig is dit van de baan en mogen ze in utrecht komende jaarwisseling nog gewoon knallen.

    https://www.nu.nl/utrecht/6043971/ut...nvuurwerk.html

  16. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •