Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 126
  1. #31
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Wie nog wil reageren: na vandaag is het einde oefening.

    https://www.internetconsultatie.nl/c...k2020/reageren


    O.a. Lesli Vuurwerk B.V. heeft vandaag gereageerd: https://www.internetconsultatie.nl/c...5-e06c2d11adfb

    En gisteren verscheen een reactie van BPN: https://www.internetconsultatie.nl/c...f-5a542dfd5b5e

    alsmede die van Stichting Behoud Vuurwerktraditie: https://www.internetconsultatie.nl/c...f-06737c8c3af2


    Eergisteren o.a. Stichting Vuurwerkdealers Nederlands Consumentenvuurwerk https://www.internetconsultatie.nl/c...0-85b37686874f
    Laatst gewijzigd door Fegefeuer; 31 maart 2020 om 10:03

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Wordt er op dit moment nog steeds tijd 'verspild' aan dit soort onzinnige onderwerpen of ligt de focus bij wat momenteel wel belangrijk is?
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  4. #33
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Wordt er op dit moment nog steeds tijd 'verspild' aan dit soort onzinnige onderwerpen of ligt de focus bij wat momenteel wel belangrijk is?
    Op dit moment ligt de focus ergens anders en dat is juist het probleem, als niemand er aandacht aan besteed wordt alles er nu geruisloos doorgedrukt...
    www.huismanvuurwerk.nl

  5. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Op dit moment ligt de focus ergens anders en dat is juist het probleem, als niemand er aandacht aan besteed wordt alles er nu geruisloos doorgedrukt...
    Je doelt wellicht op de reactie van het Adviescollege toetsing regeldruk (ATR)? Zie https://www.internetconsultatie.nl/c...2-4d6a930f490b

  7. Deze gebruiker waardeert Fegefeuer voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid vuurwerkboy023's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2012
    Berichten
    830
    Thanks
    207
    679 waarderingen in 342 posts
    BPN doet een dringend beroep op de minister om, indien al verdergaande wijzigingen van de RACT
    worden overwogen, deze in elk geval niet eerder dan volgend jaar in te laten gaan. Vele, met name
    kleine, ondernemers ondervinden op dit moment vanwege de gevolgen van de coronacrisis grote
    financiële problemen. Hun omzet is dramatisch laag. Met name deze ondernemers kunnen, met de
    verkoop van vuurwerk, aan het einde van het jaar, hun omzet enigszins goedmaken. Wij verzoeken
    de minister dan ook om in elk geval niet eerder dan per 2021 verdergaande beperkende maatregelen
    te overwegen. Op die manier kan door uitverkoop een groot deel van de gevolgen, waaronder
    restvoorraden, worden voorkomen. Vanzelfsprekend zullen winkeliers en importeurs volledig
    voldoen aan alle geldende veiligheidsvoorschriften en instructies aan de consumenten.

    Yes! Dit is het stem wat ik wil horen van ondernemers. Maak gebruik hiervan!

  9. Deze gebruiker waardeert vuurwerkboy023 voor het bericht:


  10. #36
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Ik vind het super om te zien hoe veel reacties er vanuit winkels, verengingen, en liefhebbers zijn gekomen. Complimenten voor iedereen die hier energie en moeite in heeft gestoken!

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:


  12. #37
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Je doelt wellicht op de reactie van het Adviescollege toetsing regeldruk (ATR)? Zie https://www.internetconsultatie.nl/c...2-4d6a930f490b
    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Ik reageer op Sirens opmerking.
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. #38
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Ik reageer op Sirens opmerking.
    Ik bedoel dat in dat advies van het ATR wellicht stiekem al wordt voorgesorteerd op een verbod van vrijwel alles?

  14. #39
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Ik bedoel dat in dat advies van het ATR wellicht stiekem al wordt voorgesorteerd op een verbod van vrijwel alles?
    Aha, op die manier. Zo bedoelde ik 'm niet. Ik ga er vanuit dat Sirens meer een sneer naar de Politiek geeft waarom men hier op dit moment mee bezig is terwijl de halve/hele wereld in de fik staat. Maar in principe doet de Politiek nu even niks en hopen ze eigenlijk dat er juist helemaal niemand reageert. Door aandacht te blijven geven aan dit onderwerp kan iedereen op z'n minst zijn stem laten horen. De ATR is wat mij betreft niet objectief v.w.b. de discussie, maar dat is ook niet hun taak. Zij kijken puur naar de regeldruk. In dit geval pakt dit voor ons op dit moment positief uit, hun advies is immers om het wetsvoorstel in huidige vorm niet toe te passen.
    www.huismanvuurwerk.nl

  15. Deze 3 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  16. #40
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    verkeerd gelezen
    Laatst gewijzigd door Komkommer; 31 maart 2020 om 13:25

  17. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkboy023 Bekijk bericht
    BPN doet een dringend beroep op de minister om, indien al verdergaande wijzigingen van de RACT
    worden overwogen, deze in elk geval niet eerder dan volgend jaar in te laten gaan. Vele, met name
    kleine, ondernemers ondervinden op dit moment vanwege de gevolgen van de coronacrisis grote
    financiële problemen. Hun omzet is dramatisch laag. Met name deze ondernemers kunnen, met de
    verkoop van vuurwerk, aan het einde van het jaar, hun omzet enigszins goedmaken. Wij verzoeken
    de minister dan ook om in elk geval niet eerder dan per 2021 verdergaande beperkende maatregelen
    te overwegen. Op die manier kan door uitverkoop een groot deel van de gevolgen, waaronder
    restvoorraden, worden voorkomen. Vanzelfsprekend zullen winkeliers en importeurs volledig
    voldoen aan alle geldende veiligheidsvoorschriften en instructies aan de consumenten.

    Yes! Dit is het stem wat ik wil horen van ondernemers. Maak gebruik hiervan!
    Ik heb nog flink wat azijn gehamsterd en ben niet de beroerdste om iets daarvan met jullie te delen: moeten we aan het einde van dit jaar wel kunnen knallen, want anders is het voor ons, net als voor zovelen, een jaartje uitstel en schieten we er nog niets mee op.

  18. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Belachelijke reactie van Lesli, zie je waar hun prio ligt en pijnpunt. Echt puur eigen belang.

  19. #43
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Belachelijke reactie van Lesli, zie je waar hun prio ligt en pijnpunt. Echt puur eigen belang.
    De BPN heeft samen met alle aangesloten importeurs en VuurwerkCheck-winkeliers een officieel goed doordacht en onderbouwd document ingediend waar Lesli onderdeel vanuit maakt. Dit is volgens mij een (persoonlijke) aanvulling daarop.
    www.huismanvuurwerk.nl

  20. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  21. #44
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Ik heb ook nog een brief ingestuurd, laten we hopen dat het nog zin heeft.

  22. #45
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Politie heeft ook gereageerd, via diender Van Essen, de opvolger van Kwakerboom. Snapt er volgens mij ook niet veel van. F3 wordt volgens de planning helemaal verboden, blijft er volgens Van Essen toch nog steeds klein legaal F3 vuurwerk over ... En hij wil legaal vuurwerk dat op illegaal vuurwerk lijkt verbieden. Denk dat-ie doelt op NL-knallertjes met een spannend uiterlijk, maar die gaan er ook al uit.

    Visie vuurwerkverbod
    De algemene visie van de politie over vuurwerk is algemeen bekend. Er blijft na deze
    door de politie toegejuichte wijziging, nog veel klein legaal vuurwerk (categorie F2 en F3)
    over. Dat levert gevaar op voor omstanders en hulpverleners. Deze artikelen zijn relatief
    goedkoop en zij zijn, vanwege hun omvang, geschikt om mee te gooien. Door deze
    variatie is onduidelijk voor burgers en handhavers welk vuurwerk wel en niet in het
    straatbeeld thuis hoort.
    Steeds meer legaal vuurwerk lijkt qua uiterlijk op illegaal vuurwerk. Dat misleidend uiterlijk
    bemoeilijkt de politietaak. Een verbod legaal vuurwerk met het uiterlijk van illegaal
    consumentenvuurwerk op de markt te brengen lost dit probleem op.

    lk heb er vertrouwen in dat u met politie en andere partijen blijft streven naar
    verdergaande maatregelen om de veiligheid rondom vuurwerk te vergroten Het initiatief
    wetsvoorstel waaraan Groen Links en de Partij voor de Dieren werken uitgaand van een
    totaalverbod en een gedooglijst verdient wat de politie betreft nadere verkenning.


    https://www.internetconsultatie.nl/c...2-40e0f590dcba

Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •