Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 februari 2020
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    20 waarderingen in 3 posts

    Analyse van reacties op artikelen over vuurwerk op nu.nl

    In totaal heb ik bijna tienduizend reacties verzameld op nieuwsartikelen van nu.nl over vuurwerk van rond de afgelopen jaarwisseling, en heb ik deze reacties laten beoordelen door een zelfgeschreven algoritme.

    Mijn motief om dit te doen haal ik uit de vele reacties en twitter posts zeggend dat "heel Nederland voor een verbod is". En het is ook niet zo gek dat velen dit zeggen, als je de reacties op het eerste gezicht ziet.

    Ik vind het jammer om te zien dat een klein groepje die erg hun best doen hun zin krijgen zo dat ook met zwarte pieten is gebeurt. Dus daarom hier mijn kleine bijdrage om wat tegengeluid te laten horen.



    Bedankt voor het lezen.

  2. Deze 16 gebruikers waarderen BlueShell voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Hou je wel rekening mee dat mensen die tegen iets zijn sneller geneigd zijn om commentaar te leveren ?

    Zo zal je onder een artikel met de titel "vuurwerkverbod gaat niet door" of een stuk dat positief is over vuurwerk relatief veel antivuurwerk reacties zien. Zo is de psyche nou eenmaal.

  4. #3
    VWC-Lid MrXtremeFireworks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Berichten
    650
    Thanks
    245
    1.062 waarderingen in 322 posts
    Haha dat je met 3 man sterk meer dan 400 reacties kan plaatsen over een vuurwerkverbod, dan heb je écht niets beters te doen hoor. Stel beroepsklagers...

  5. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Nice job. Geeft een mooi beeld van de realiteit online.

  6. #5
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Knap werk, zal wel even tijd ingezeten hebben. Maar hoe dit nu te gebruiken als tegengeluid?
    Laatst gewijzigd door Pointer; 25 februari 2020 om 14:31
    2024 >> 25

  7. #6
    peterburgers
    Gast
    ..........
    Laatst gewijzigd door peterburgers; 11 december 2020 om 15:48

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Top gedaan man! Ben nu ook wel benieuwd wat je met deze resultaten gaat doen of blijft het bij deze analyse. Either way, goood job!

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 februari 2020
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    20 waarderingen in 3 posts
    Ik heb geen plannen om verder iets met de resultaten te gaan doen. De geanalyseerde data zelf is veel uitgebreider, deze heb ik niet in het rapport kunnen verwerken omdat ik daar niet veel vrije tijd voor heb. Wellicht dat ik het rapport nog ga uitbreiden naarmate er meer artikelen komen, of ik het ga samenvoegen met andere nieuwssites en Twitter.

    Ik wou eigenlijk laten zien dat het een klein groepje is die het hardste geluid maakt. Dat de nieuwsartikelen borderline fake-news zijn met het vaak geciteerde onderzoek van I&O Research waar de resultaten van hun onderzoek niet overeenkomen met het geluid in mijn kenniskringen en werkvloeren, en al zeker niet met deze analyse. Waar I&O Research naar eigen toegeven zeker geen neutrale agenda heeft:

    De gezondheid van Nederlanders is daarom een zeer belangrijk thema voor ons. Om deze reden werken wij niet voor de tabaksindustrie, maar bijvoorbeeld wel aan onderzoek naar de Rookvrije Generatie, naar de kwaliteit van onze binnenlucht en de leefstijl van Nederlanders.
    Het is maar dat je het weet.

    Hou je wel rekening mee dat mensen die tegen iets zijn sneller geneigd zijn om commentaar te leveren ?
    Bijkomende fun-fact is dat van de 27 artikelen, twee daarvan enigsinds positief over vuurwerk zijn. Bij nu.nl maakt het niet erg veel uit; het is de groep die veel reacties plaatst overal wel negativiteit weet te brengen.

  10. Deze gebruiker waardeert BlueShell voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Cijfers komen min of meer overeen met die van een onderzoek van VeiligheidNL van een jaar geleden. Daarin 25 procent voor een totaalverbod en ook een grote groep neutraal. We worden nog steeds besodemieterd in dit land.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •