Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 78
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Erg leuk om te lezen wat wel en niet goed valt, ben ook erg benieuwd naar de beleving van de winnaars die er met hun neus bovenop stonden

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2014
    Berichten
    334
    Thanks
    357
    251 waarderingen in 117 posts
    Ben hier ook geweest met mijn vriendin. Het was niet super druk maar ik had er zin in. Mijn camera was mee om foto’s te maken, die zal ik eerdaags hier posten. Het waaide best hard waardoor de effecten snel weg waaide en waaiers niet tot zijn recht kwamen. Al met al toch een goed beeld gekregen van de meeste producten.

    Mistral is voor 5 euro echt top.
    Las fallas viel mij erg op.
    Best solution is een topper, wel snel.
    I am fan was mooi en ook snel
    Bulldozer is echt goed, het einde vooral
    Crack attack gaat er ook komen
    De obessed had van mij wat meer tempo in gemogen
    Fire festival vond ik ook erg goed, heldere kleuren.

    China red bedankt voor deze demo! Op naar de volgende freak actie

  3. Deze 2 gebruikers waarderen hdpveen voor het bericht:


  4. #63
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.266 waarderingen in 2.963 posts
    Als eerste China Red hartstikke bedankt voor deze leuke actie. Het was gezellig om onder genot van een hapje en een drankje met andere freaks te kunnen ouwehoeren over vuurwerk. Erna lekker vuurwerk kijken als of het bij je in de straat staat. Leuk om het een keer van dichtbij mee te maken. Helaas gooide de wind soms wat roet in het eten. Voor het vuurwerk en de filmpjes was het niet fijn. Ondanks dat toch een super avond gehad. Bedankt!




    Laatst gewijzigd door bolle-040; 7 maart 2020 om 22:50
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  5. Deze 8 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  6. #64
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Ziet er goed uit, alleen de Burst klinkt wat zwak? Is dat door de wind dat de microfoon het minder trekt? Hoe was de ervaring live?

  7. #65
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.266 waarderingen in 2.963 posts


















    De rest volgt vanmiddag
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  8. Deze 15 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #66
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.805
    Thanks
    5.950
    9.266 waarderingen in 2.963 posts




























    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  10. Deze 11 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  11. #67
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Zeer matig filmpje (is nog aant verwerken daarom onscherp) van de China Red demo te Scheveningen.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  12. Deze 4 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  13. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Berichten
    671
    Thanks
    78
    389 waarderingen in 188 posts
    Ik heb nog helemaal niets gelezen over de twee grote compounds, de Miner en de Lumberjack.
    Ik ben een beetje lui geworden en overweeg dit jaar vooral grote compounds aan te schaffen.
    Ik heb ze in december bij Makkelie gezien, en daar vond ik ze beide erg goed, kwalitatief vergelijkbaar met Bulldozer en Magic in the Air.
    Wie heeft er na deze demo een mening over?

  14. #69
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.602
    13.067 waarderingen in 3.425 posts
    Afgelopen zaterdag geholpen bij het opbouwen van de China Red. Even na 18:00 uur kwamen we met de mannen van de Vuurwerkhal aan op het Scheveningse strand om de bus recht voor het Kurhaus te parkeren. Er was sprake van een fris windje, maar dat mocht de pret niet drukken. We begonnen met het afzetten van het schietveld en vervolgens was het tijd om het vuurwerk naar het schietveld te brengen. Vervolgens hebben we van elk product de beginlont vrij gemaakt en daarnaast hebben we van alle producten het (plastic) topfolie weggehaald, zodat er zo min mogelijk afval op het strand terecht zou komen. Toen alles klaar stond, nog snel even wat foto's gemaakt en genoten van het uitzicht op de pier en de boulevard.

    Opbouw en 'collectie'


















    Prijswinnaars en demo
    Net voor 20:00 uur kwamen de prijswinnaars het schietveld op lopen. Zij mochten namelijk de producten van dichtbij filmen zodat dit een soort van straatfilmpjes op zou leveren. Voordat de demo begon nog een aantal forumleden gesproken en de stemming zat er al goed in op het schietveld.












    'Day after'
    Nadat de demo was afgelopen, snel nog even een paar foto's gemaakt van het schietveld om vervolgens alles op te ruimen.











    Ik kijk terug op een zeer geslaagde avond en een toffe demo. Altijd mooi om weer met vuurwerk bezig te zijn en al helemaal om de producten van dichtbij in actie te zien. Bij bijna alle producten ging het om een 2019 batch, alleen de Crack Attack kwam uit 2018. Ikzelf ben al jaren bekend met China Red en heb het zowel tijdens demo's in actie gezien als in de straat tijdens de jaarwisseling. Toch waren er een paar artikelen die ik afgelopen zaterdag voor het eerst heb mogen bewonderen waaronder de Obsessed en de Fire Festival. Ik heb echt een aantal toppers gezien, zeker voor de freakactie prijzen waarmee we onlangs zijn verwend en die er eind mei nog aan gaat komen.

    Dit waren mijn toppers:

    1. Mistral 16sh: Prima burst en goed gevulde boeketten voor 20mm. Ook het tempo is goed zodat deze cake ook prima per stuk geschoten kan worden. De Manipulator was zeker niet slecht, maar vond de Mistral net wat beter. De boeketten van de Manipulator waren iets minder vol, daarnaast is het tempo wel top. Dus zeker geen miskoop en ook een prima cake voor de vooravond.
    2. Las Fallas 36sh: Het ging hier om de 2019 batch. Dit is voor NL begrippen echt een prima knalcake. Mooie ti-salutes gecombineerd met een white strobe mine. Tempo mag iets hoger, maar deze cake leent zich er ook prima voor om met 2 of meer tegelijk te schieten. Absoluut een toevoeging aan een ieders collectie.
    3. De Angel Dust heb ik al eerder in actie gezien en ik moet eerlijk bekennen dat ik doorgaans wat minder gecharmeerd ben van de grotere 20mm cakes (denk aan 70, 81, 100sh etc.), maar deze heeft mij wederom positief verrast. Ondanks de wind hield deze prima stand en het hogere tempo dat overgaat in salvo's is een absoluut pluspunt.
    4. Crack Attack 40sh: Dit is een ware krachtpatser en hiermee trek je wel even de aandacht in de straat. Dit is zoals een crackling waaier hoort te zijn: goed gevulde crackling mines, gevolgd door een harde burst en grote crackling boeketten en dit alles in een hoog tempo. Daarnaast kan ik het gouden crackling effect erg waarderen, is weer eens wat anders dan alle silver crackling chry waaiers.
    5. Best Solution 72sh: Prachtige v-shape gevolgd door 2 w-shape salvo's. Dat geluid dat vrij komt bij het lanceren van de bombettes in v-shape bezorgt mij echt kippenvel. De 2 w-shapes salvo's die daarop volgen zijn een slimme keuze, want zo wordt de lucht nog wat breder gevuld. Snel voorbij, maar wel echt spektakel gegarandeerd.
    6. V-Master 80sh: Ook dit is al jaren een topper van China Red. Snoeiharde burst en goedgevulde boeketten. Kan zich zeker meten met 30mm cakes/boxen. Het hoge tempo is ook hier een groot pluspunt. De spreiding van de w-shape mag wat mij betreft nog iets groter. Maar al met al, echt een spektakel cakebox en ik denk dat de combinatie met de Best Solution ook niet verkeerd is.
    7. Bulldozer 105sh: Echt een geweldige opbouw. Cake 1 begint mooi rustig en met cake 2 wordt het tempo langzaam opgebouwd. Had wel de indruk dat cake 2 moeite had met de wind. De golden willows met de witte blinkers mogen wel iets langer branden. Cake 3 is simpelweg geweldig. Z-shape is wat mij betreft de juiste schietrichting vanwege het hoge tempo en is daardoor een perfecte finale. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom de 2020 batch een fanshape cake krijgt. Zoals de 2019 versie is, is het echt een topper van een box.
    8. Obsessed 168sh: Vorig jaar niet gehad, maar vanwege de straatfilms en positieve reacties keek ik hier erg naar uit. Ook deze box had het duidelijk zwaar met de harde wind, maar toch is deze box mij erg goed bevallen. De afwisseling van z-shape en fanshape spreekt mij erg aan. Net als de grote diversiteit van verschillende effecten. Aan het begin ligt het tempo is lager, maar vind dit absoluut niet storend. Heerlijk rustig genieten van hoe de lucht van links naar rechts wordt gevuld. Ook het deel met de 2 tails en 5 bombettes spreekt mij aan. Dit zien we echter niet (zo veel) en hiermee is deze box onderscheidend. Goed bedacht dit, al had de finale van mij persoonlijk iets heftiger gemogen. Had graag 3-4 rijen z-shape gezien i.p.v. 2, maar dan ben ik wellicht iets te kritisch. Echt genoten van deze prachtige showbox, die ook veel op de lijstjes hier op het forum voorkwam.

    De Fire Festival ging helaas niet helemaal volgens planning, maar de lichtkogels waren wel erg helder. Ook de crackling tails zagen er goed uit.

    Ik heb die avond geen floppers gezien. Wel een aantal producten waarbij het puntje op de i nog net ontbreekt.

    De Rooster, Pig en Dog zijn opzich alle 3 prima cakes. In de voorverkoop al een prima prijs-kwaliteitverhouding en zeker voor de normale consument een aanrader. De multicolor peonies van de pig waren mooi helder van kleur, maar de brandtijd van de lichtkogels was veel te kort, dat kan echt beter. De Dog vond ik de beste van de 3. Echt een harde burst en een grote spreiding van de effecten. Het tempo ligt wel wat lager, maar vond dit niet storend. Qua spreiding en burst doet deze zeker niet onder voor 30mm cakes. Absoluut een leuke cake om rond een uur of 22:00 uur rustig van te genieten of per 2 te schieten voor wat extra spektakel. Ook voor de normale consument een absolute aanrader.

    De Magic in the Air 144sh was nog zo'n voorbeeld. In cake 1 waren er geregeld boeketten die erg karig waren. Niet qua burst maar wel qua spreiding en vulling. Zonde, want als boeketten net zo goed gevuld waren als de boeketten met witte blinkers en rode peonies dan was dit echt een topper en ik denk vanwege de opbouw qua tempo ook een goede tegenhanger van de Transbomber. De burst daarentegen heeft me erg verrast. Echt snoeihard en doet op dat vlak zeker niet onder voor 30mm boxen. De opbouw qua tempo spreekt me wel erg aan. Het tempo loopt mooi op en alles zit erin, tempo versnellingen, salvo's en een overweldigende rapid fire finale cake.

    Bij de Patriot Box vind ik het persoonlijk jammer dat het bij cake 1 en 2 om 20mm gaat. Ik had liever 25mm gezien en dan een opbouw naar 30mm, maar dat is puur smaak. Bij cake 1 worden er salvo's van 3 schoten gelanceerd waarbij elk derde shot wat karig was. De rest van de box maakt dit echter helemaal goed. Cake 2 is een prachtige z-shape waaier, waarbij bombettes afgewisseld worden met tails. Dit spreekt mij erg aan en ook het effect van cake 3 kan ik erg waarderen. Deel 2 was erg indrukwekkend! Snoeiharde burst en echt een grote spreiding van de effecten. Is ook goed te zien op de film van Bolle-040 en zijn reactie tijdens deel 2 zegt ook genoeg.

    Al met al erg genoten tijdens de China Red demo. Geweldig om weer een avondje met vuurwerk bezig te zijn en de demo van dichtbij te bekijken. Weer een paar nieuwe gezichten gezien en een aantal bekende. Zo kwam ik hier in Scheveningen nog een forumlid tegen die in 2018 ook heeft meegedaan aan de Battle Shows van de Trophy 2018 bij een ander team. Altijd leuk om elkaar dan weer tegen te komen. Al laatste wil ik de mannen van de Vuurwerkhal en in het bijzonder China Red bedanken voor de demo en uiteraard ook de afgelopen freakactie en de freakactie die nog moet komen. Geweldig om te zien hoe enthousiast er al is besteld en hoe vaak dat bijhorende topic is bekeken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. Deze 29 gebruikers waarderen pyrofan#1 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  16. #70
    VWC-Lid het bergje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 maart 2010
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    595
    Thanks
    537
    629 waarderingen in 207 posts
    Mooi verslag Jordi! Wel bijzonder om al die cakes zo op het strand te zien staan

  17. Deze gebruiker waardeert het bergje voor het bericht:


  18. #71
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Hierbij mijn foto's:

    Bron: RFGFireworks

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9

    10.

    11.

    12.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  19. Deze 6 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  20. #72
    VWC-Lid De-PyroFanaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2020
    Berichten
    139
    Thanks
    55
    424 waarderingen in 114 posts
    Ook ik wil China Red en de VWC bedanken voor de gezellige avond! Alles was top geregeld! Van te voren gezellig met de pyros gegeten en (ja kan ook niet anders) lekker veel over vuurwerk gepraat. Prachtig om iedereen zijn verhalen te horen! Zeker een gezellige groep ook! Dit mag zeker nog veel vaker herhaald gaan worden
    YouTube: De PyroFanaat

  21. Deze 6 gebruikers waarderen De-PyroFanaat voor het bericht:


  22. #73
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    dank voor alle beelden en foto's, en weer een mooi verslag jordi!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  24. #74
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.968
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Leuke video en fotoverslagen allen, bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cass Bekijk bericht
    Ik heb nog helemaal niets gelezen over de twee grote compounds, de Miner en de Lumberjack.
    Ik ben een beetje lui geworden en overweeg dit jaar vooral grote compounds aan te schaffen.
    Ik heb ze in december bij Makkelie gezien, en daar vond ik ze beide erg goed, kwalitatief vergelijkbaar met Bulldozer en Magic in the Air.
    Wie heeft er na deze demo een mening over?
    Lumberjack was prima, maar was zelf vooral te spreken over de Miner. Hij werd dan helaas wel verrot slecht geschoten, maar de boxen waren stuk voor stuk prima en er zit een goede opbouw in. Deel je gevoel haha, die Miner staat hier ook op het wensenlijstje; gemak, plezier, mooie effecten, opbouw en zeker weten dat ook de buurt hem mooi vindt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  25. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  26. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2016
    Berichten
    93
    Thanks
    7
    41 waarderingen in 15 posts
    Beter laat dan niet hierbij alsnog foto's die mijn meisje gemaakt heeft
    Naam: DSC00106_1.jpg
Bekeken: 480
Grootte: 92,0 KB
    Naam: DSC00156.jpg
Bekeken: 847
Grootte: 179,1 KB
    Naam: DSC00122.jpg
Bekeken: 474
Grootte: 85,5 KB
    Naam: DSC00126.jpg
Bekeken: 486
Grootte: 91,6 KB
    Naam: DSC00129.jpg
Bekeken: 504
Grootte: 128,8 KB
    Naam: DSC00144.jpg
Bekeken: 508
Grootte: 81,8 KB
    Naam: DSC00120.jpg
Bekeken: 501
Grootte: 77,8 KB
    Naam: DSC00126-2.jpg
Bekeken: 509
Grootte: 161,8 KB
    Naam: DSC00120-2.jpg
Bekeken: 489
Grootte: 135,1 KB
    Laatst gewijzigd door MaSyQu; 25 maart 2020 om 17:29

  27. Deze 12 gebruikers waarderen MaSyQu voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •