Banner Lesli Vuurwerk - ZenaVuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 25 van 25
  1. #16
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.826
    903 waarderingen in 392 posts
    ik heb zelf het meest de boxen/compounds. voordeel is dat er meerdere effecten in 1 doos zitten. je hebt de tijd om er naar te kijken i.p.v. al de volgende pot te pakken. Ik heb natuurlijk wel ook gewoon wat sierpotten. Maar die hebben dan meestal ook wel een effect die ik perse wil hebben.
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Voor mij vooral cakes. Dit is vooral gedreven door een drietal punten:
    _ ik vind compounds (de kwalitatief betere) gewoonweg te duur. Een dikke 100 euro voor 1 product is voor mij not done,
    - ik vind compounds vaak eentoning. Dan is het 3 of 4 keer min of meer dezelfde cke achter elkaar. Bah. Dat kan met losse cakes ve speelser,
    - met losse cakes kun je meer variaties maken en uniekere effecten opzoeken. Ben erg fan vn falling leaves, spinning tails, hummers, flying bees etc. Dat zit zeer zeer zelden in een compound, maar in cakes is er nog wel wat keuze in
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  3. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.158
    Thanks
    1.620
    598 waarderingen in 306 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Waarom dat voornemen om te minderen met cakes?
    Alsook, geen budget cakes zoals der hammer of monster ride?
    Omdat de boxen/compound wat meer spectakel geven. Ik schiet alles los achter elkaar en geef buren ook een kans wat te schieten tussendoor. Cakes duren relatief kort, maar zijn wel interessant qua effecten. De meer bijzondere boxen geven een hoger showgehalte en doen het beter bij het publiek.

    Budget Cakes, bedoelde ik cakes van minder dan 10 euro. Monster Ride en Der Hammer, nooit gehad, maar misschien wel interessant.

  5. #19
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Leuk topic! ik merk dat ik steeds meer overga op boxen en steeds minder cakes koop. Er is genoeg te kiezen en ook als je shows wilt maken kan je tegenwoordig ook volstaan met alleen boxen. Is denk ik ook puur uit gemakzucht en met de tegenwoordige compounds een stuk veiliger qua regels.
    Alleen zal ik nooit alleen maar boxen gaan kopen. Want losse cakes zijn gewoonweg te leuk om af te steken.

  6. #20
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.956
    789 waarderingen in 319 posts
    Afgelopen 2 jaar vooral cakeboxen/ compounds gestookt en dat geeft over het algemeen veel spektakel...Wel besloten ook weer meer cakes te kopen. Ben je toch wat meer bezig en dat heb ik wel gemist afgelopen jaar. Met alleen maar boxen ben je ook sneller klaar en dat kan/ mag de bedoeling niet zijn....

  7. #21
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Ik hou het vooral bij cakes.
    Compounds zijn erg leuk, maar groot en ik vind sommige compound/doorlontboxen gewoonweg te duur.
    Het weegt allemaal ook wat en dat gesleep, daar ben ik op den duur wel klaar mee.
    Vind mijn (pis) rug ook fijn trouwens.....
    20/25 boxen afsteken is leuk wat sommigen ook doen en dat mag ieder voor zich weten, maar hoe ga ik dat bijvoorbeeld in de wagen krijgen.
    Nee ik houd het liever bij cakes en 2 boxen is voor mij meer dan zat.

    En ik ben ook erg kieskeurig wat ik aan boxen (Maar ook cakes) koop.
    Ik ben erg kritisch op cakes met crackling en/of een crackling finale, dan is het gelijk jammer maar dat ga ik niet doen.
    Wat ik heb ik een hekel aan dat effect zeg.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. Deze 3 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  9. #22
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.826
    903 waarderingen in 392 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    Ik hou het vooral bij cakes.
    Compounds zijn erg leuk, maar groot en ik vind sommige compound/doorlontboxen gewoonweg te duur.
    Het weegt allemaal ook wat en dat gesleep, daar ben ik op den duur wel klaar mee.
    Vind mijn (pis) rug ook fijn trouwens.....
    20/25 boxen afsteken is leuk wat sommigen ook doen en dat mag ieder voor zich weten, maar hoe ga ik dat bijvoorbeeld in de wagen krijgen.
    Nee ik houd het liever bij cakes en 2 boxen is voor mij meer dan zat.

    En ik ben ook erg kieskeurig wat ik aan boxen (Maar ook cakes) koop.
    Ik ben erg kritisch op cakes met crackling en/of een crackling finale, dan is het gelijk jammer maar dat ga ik niet doen.
    Wat ik heb ik een hekel aan dat effect zeg.
    Even offtopic. Ik kan jou dus ook toevoegen als lid van team anti crackling?
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  10. Deze 2 gebruikers waarderen bruijntjeluc voor het bericht:


  11. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    100% cakes!

    Compounds zijn ‘makkelijk’, maar daarmee houdt het lijstje pluspunten al snel op.

    Ooit waren compounds voordeliger, maar dat zijn ze de laatste jaren IN HET ALGEMEEN niet meer. Als je het hele jaar door in de freakacties snuffelt kun je zelf makkelijk 4 losse cakes vinden (a 15 tot 20 euronp.s.), die goedkoper zijn dan een vergelijkbare compound. Ook niet zo gek, want compounds zijn hip en daar draait de marketingmachine de laatste jaren vooral op.

    Maar bovenal kan ik met losse cakes zelf mijn ideale compound samenstellen. Bij het merendeel van alles compounds zitten wel 1 of 2 effecten/cakes, waarbij ik denk ‘njoah, had niet gehoeven’.

  12. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  13. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    567
    Thanks
    0
    130 waarderingen in 99 posts
    Vindt boxen/compound veel leuker, veel meer spektakel en veiliger, nou al vaak genoeg mee gemaakt dat de losse cakes omvallen, afgelopen jaar al bij een kennis, daarvoor al van me zelf al 2 in de jaren daarvoor ook al van anderen dan is het duiken geblazen, eindelijk hoeven we niet meer zo na bv poolse blokken toe hebben het zelf in de eigen consumenten versie en wordt steeds beter en beter. Losse cakes heeft ook zijn charme, maar ik vindt 19/25 x het zelfde uit zo cake. totaal geen meer waarde hebben en ontzettend saaaai .boxen word ook steeds voordeliger ja je hebt ook uit schieters tussen zitten veel te duur. ouder wordt minder behoefte hebt om steeds kleiner cakes te afschieten maar meer een grotere bak niet steeds te lopen heen en weer pff

  14. #25
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Sinds de komst van de boxen zo'n 9-10 jaar geleden begon de hoeveelheid aan losse cakes steeds meer te verdwijnen uit de collectie! Steeds meer boxen kwamen in de collectie en dat had te maken met het elk jaar ruimere en kwalitatief betere aanbod aan boxen! Ook een ruimer budget speelt hier zeker mee! De compounds beschouwde ik als een zege, maar ik heb er geen hekel aan om iets door te lonten! Ik kies elk product zorgvuldig uit en vaak vroeg in het jaar! Producten die zich kwalitatief hebben bewezen en ook nog eens met een mooie korting verkrijgbaar zijn! Zo ontstaat er een puike collectie waar ik aan het einde van het jaar zeer tevreden over kan zijn! Dat kunnen 10 items zijn, dat kunnen 40 items zijn! Het is niet zo dat ik elk jaar een bepaalde financiële grens moet halen!

    Door de tijdsfactor probeer ik mij zo min mogelijk te laten beïnvloeden! Die acht uurtjes vliegen voorbij als je die avond intens aan het genieten bent, dat wel! Ja, het komt wel eens voor dat er in het laatste uur nog een legio aan stookmateriaal ligt! Te wijten aan kwantiteit en natuurlijk zijn dan die acht uurtjes tekort! Geen nood, volgend jaar weer een nieuwe jaarwisseling!

    Ook dit jaar heb ik een paar kwalitatief goeie boxen in de bestelling staan, al zeg ik het zelf! Losse cakes zullen nooit helemaal verdwijnen uit de collectie! Integendeel, ik denk dat het aantal weer gaat oplopen, want er is hier in NL een zeer goed aanbod van cakes met een ongekende kwaliteit!
    Kwaliteit boven kwantiteit, ja! Maar soms gaan kwaliteit en kwantiteit een beetje hand in hand!
    Eind goed, Knal goed!

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Black Dragon voor het bericht:


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •