Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Gemeenteraad Amsterdam stemt in met algeheel vuurwerkverbod

    De gemeenteraad van Amsterdam heeft donderdag ingestemd met de plannen om nog dit jaar een algeheel vuurwerkverbod af te kondigen. Amsterdam is daarmee na Rotterdam de twee grote stad waar geen vuurwerk meer afgestoken mag worden.

    Donderdagmiddag werd een motie van de Partij voor de Dieren aangenomen, die ook is ondertekend door D66, GroenLinks, Partij van de Ouderen en de PvdA. Ook de fracties van de VVD, Bij1, DENK en SP hebben voorgestemd. Alleen het CDA en FvD stemden tegen.

    De gemeente Amsterdam gaat verder dan het beleid van het kabinet, dat onlangs besloot tot het verbieden van pijlen en knalvuurwerk. In Amsterdam mag er geen enkel consumentenvuurwerk meer af worden gestoken, met uitzondering van sterretjes.

    Burgemeester Femke Halsema zal de komende maanden een handhavingsplan opstellen, zo meldt Het Parool. Vuurwerkshows en diverse kleinere evenementen moeten jongeren verleiden om geen rotzooi te trappen op oudejaarsavond.

    Handhaven wordt lastig zonder verbod op verkoop

    Volgens Halsema wordt het moeilijk om het afsteekverbod te handhaven, zeker omdat er geen landelijk verbod op de verkoop van vuurwerk is.

    In de aangenomen motie staat ook dat de gemeente moet proberen om de verkoop van vuurwerk binnen de gemeentegrenzen te beperken. In een "routeplanner" die Halsema eerder deze week naar de gemeenteraad had gezonden, schrijft ze dat ze wil proberen om het aantal vergunningen voor vuurwerkshops te verminderen.

    De Rotterdamse gemeenteraad is eind januari al akkoord gegaan met een plan voor een totaalverbod op vuurwerk in de stad. Alleen de partijen CDA, Leefbaar Rotterdam en de PVV waren tegen het verbod.

    https://www.nu.nl/binnenland/6030657...erkverbod.html
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 november 2011
    Berichten
    52
    Thanks
    14
    4 waarderingen in 3 posts
    Een algemeen vuurwerkverbod zelfs. Het wordt steeds beroerder zo..

  3. #3
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberize7x Bekijk bericht
    Een algemeen vuurwerkverbod zelfs. Het wordt steeds beroerder zo..
    verbaasd je dat dan? dit hing al heel lang in de lucht....Amsterdam is groenlinks he.

  4. #4
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    In Amsterdam mag er geen enkel consumentenvuurwerk meer af worden gestoken, met uitzondering van sterretjes.
    Vuurwerkshows en diverse kleinere evenementen moeten jongeren verleiden om geen rotzooi te trappen op oudejaarsavond.
    Ik verwacht ook dat die jongeren die "buiten de maatschappij staan" met hun sterretjes naar het vuurwerk komen kijken.
    Dat de politie veel is bekogeld met vuurwerk afgelopen jaarwisseling in Amsterdam is onacceptabel, ik denk dat dit nu wel verleden tijd is.
    Dat een handhavingsprobleem wordt aangepakt met iets wat problemen met de handhaving gaat opleveren, vind ik ook een hele verbetering.
    Verder ben ik vooral benieuwd hoeveel er afgestoken gaat worden en hoe daar dan tegen opgetreden wordt. Wie krijgt de boete?

  5. Deze gebruiker waardeert Herr Böller voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    De boete gaat naar die brave vader die niet wegrent omdat hij voor zn huis een fontein afsteekt met zijn zoontje.'die boete gaat echt niet naar die draaideur criminelen die altijd al voor overlast zorgen. Daar gaan we thee mee drinken.
    Vier veilig, vier legaal!

  7. Deze 5 gebruikers waarderen MichelAngelo voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
    De boete gaat naar die brave vader die niet wegrent omdat hij voor zn huis een fontein afsteekt met zijn zoontje.'die boete gaat echt niet naar die draaideur criminelen die altijd al voor overlast zorgen. Daar gaan we thee mee drinken.
    Precies dit inderdaad. Makkelijk te pakken mensen krijgen een boete de echte ellende blijft onbestraft.

  9. #7
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Dat ge-betuttel werkt maar éën ding in de hand: burgerlijke ongehoorzaamheid.
    Ik voel me als burger onderhand een slaaf van de regering of EU, die alleen moet geld verdienen om dat weer voor een groot gedeelte moet afstaan aan belastingen en rekeningen die steeds hoger worden!
    Alle plezier wordt zo ontnomen, alleen de hobby bomenknuffelen en groen tuinieren wordt niet bestraft.

    Nou, ik ga mn vuurwerk wel in het buitenland kopen-zou in mijn stad een algeheel verbod gelden- en steek evengoed af hoor. Dan maar een boete.
    Dan noem ik bij evt uitschrijven(hoop het niet) van die boete , het maar een afsteekvergunning van 100€ haha

  10. #8
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Overtreding van de svp zal je eerder 400 plus kosten dan 100 eu
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.158
    Thanks
    1.620
    598 waarderingen in 306 posts
    Geen verbod op sterretjes?
    Maar Café het Hemeltje is daar helemaal door afgebrand. Levensgevaarlijk!

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    hoe is dit mogelijk dat dit zomaar kan dus ook geen fonteintjes etcetc.
    moet toch niet mogelijk zijn in dit land .
    waar zijn de tegengeluiden toch als niemand er tegen in gaat is het zo afgelopen met alles
    schande!!!!!!

  13. Deze gebruiker waardeert nicole voor het bericht:


  14. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Bizar weer hoor, gaat helemaal nergens over. Bah!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  15. #12
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    Overtreding van de svp zal je eerder 400 plus kosten dan 100 eu
    Waar baseer je dat op, dat bedrag?

  16. #13
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Wacht even, de stad waarin de laatste drie dagen van het jaar de F4 knallers om je oren vliegen en de politie niet in durft te grijpen gaat een verbod proberen? veel succes, ik hoop dat de pleuris nog erger uitbreekt als de afgelopen jaren!
    When you stand for nothing, you fall for anything.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  18. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Berichten
    172
    Thanks
    79
    199 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Ghost- Bekijk bericht
    Wacht even, de stad waarin de laatste drie dagen van het jaar de F4 knallers om je oren vliegen en de politie niet in durft te grijpen gaat een verbod proberen? veel succes, ik hoop dat de pleuris nog erger uitbreekt als de afgelopen jaren!
    Ik hoop het niet juist! Als dat gebeurd namelijk zit straks heel Nederland net een verbod. En laten we eerlijk wezen, de echte overlast door vuurwerk komt uit de grote steden. De goede moeten daar onder de kwade lijden helaas. Maar als dit nu te handhaven valt, is onze traditie voor de rest van Nederland gered. De echte freaks die in die grote steden wonen gaan dan toch wel ergens buiten de stad afsteken. Het is niet anders. Mocht er nu in de stad met vuurwerk gegooid worden, kunnen deze personen direct worden opgepakt. Ik vind het jammer, maar het kan ook de traditie gaan redden

  19. #15
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Maar als dit nu te handhaven valt, is onze traditie voor de rest van Nederland gered.
    Laat je niks wijsmaken. Die traditie is het meest slappe standpunt in de hele vuurwerkdiscussie.
    Ik denk dat onze politici en handhavers het vanuit de andere kant aanvliegen.
    Als dit een succes wordt is het een voorbeeld voor andere plaatsen.

    Daarnaast vind ik het oneerlijk voor de Amsterdamse, Rotterdamse of Apeldoornse vuurwerkliefhebber.
    Dat de goede onder de kwade moeten lijden is jammer?!?
    Kom op man!! Het wordt door het antikamp inmiddels weggezet als iets wat dan maar jammer is.
    Het is de wereld op z'n kop. Goede burgers moeten niet "lijden" dat moeten die klootzakken die het verkloten.
    Geef geen duimbreed toe.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •