Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Fallas 2008 - Castillo Pirotecnia Valenciana 16-03

    Pirotecnia Valenciana was de tweede firma die een castillo mocht schieten en dit was tevens de firma die ter vervanging van Ricardo Caballer kwam. Ricasa is een lieveling van het publiek dus men wilde wel een waardige vervanging hebben, Valenciana was dat zeker!

    Hele duidelijke thema's werden er geschoten en ieder thema werd duidelijk afgesloten, iedere keer weer even een finale in het thema. Het gouden thema is één van de meest prachtige, je denkt telkens bij jezelf "zo, kan het nóg voller" en jawel, Valenciana laat even zien wat nou een maximale gouden regen inhoudt! De reacties worden dan ook steeds uitbundiger, het begint met "wij willen meer goud" en "ik zie daar nog een donker plekje", maar uiteindelijk is het alleen nog maar verbazing en gejuich.
    Daarnaast natuurlijk vele andere prachtige thema's zoals de tourbillions, de half/half-bommen, crackling, crossettes, knal en falling leaves welke direct werden voorzien van een hels fluitconcert. De prachtige studatas en bombe da tiro's mogen zeker niet vergeten worden en pasten perfect in deze geweldige show!

    Een geweldige show dus met de nadruk op "geweld", want die finale bleek ook nog eens bizar hard, zo snel opvolgend, de studata met polypen prachtig getimed en direct opgevolgd door fluiters met de laatste en snoeiharde salutes, bam, je huid weer strak van het kippenvel.

    Wat ons betreft dan ook de beste castillo van 2008, laat Valenciana maar vaker zulke castillo's schieten!








    Voor de rest van de foto's kan je *hier* een kijkje nemen.

    Rechtermuisknop, doel opslaan als...

    Bestandsnaam: VWC_Fallas2008_Castillo_Pirotecnia_Valenciana
    Bestandstype: WMV (ingepakt met WinRar)
    Tijdsduur: 15:18
    Bestandsgrootte: 214 MB
    Laatst gewijzigd door Mattenfreak; 18 februari 2009 om 11:59

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 november 2006
    Berichten
    294
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 2 posts
    Heerlijke show dit is zonder twijvel de beste show van Fallas 2008 voor mij.

    Lekker doorbeuken, mooie bommen, en lekker agressief geschoten, geen dode momenten en een finale die echt te woest is,daar hou ik van, groot compliment voor Valenciana!!

    Volgens mij hadden ze ook het kleinste budget als ik me niet vergis, zou wel eens een show van ze willen zien met een 3x zo groot budget hehe


  3. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Had 'm dankzij fpm al gezien, en wat een geweldig prachtige show zeg! Mooie effecten, volle luchten en een goede, duidelijke lijn erin. Die finale, zeker het laatste knalgedeelte, is ronduit een perfecte apotheose. Volop genieten dit.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik had duidelijk de verkeerde dag uitgekozen om ziek te worden.
    Hierdoor moest ik uitgerekend deze show missen.

    Fenomenaal deze show. Een perfecte opbouw met keurig afgewerkte thema,s naar een bloedstollende finale. Uiteraard verdient deze show een 10.
    Twee absolute hoogtepunten: Het goud thema en de finale.
    Prachtig op beeld gebracht mannen.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 januari 2007
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    1.074
    Thanks
    53
    6 waarderingen in 6 posts
    het begint met de ideale intro bestaande uit colorsalute cylinders en meerdere z-shape salute blokjes . om daarna verder te gaan met 'n thema van figuurbommen en andere special effects . alsof het allemaal de gewoonste zaak van de wereld is , schieten ze ff 10 cylinders de lucht in van ik denk 12 inch . en na gedeelte's met green glitter willows , en figuur bommen , schieten ze ff 'n thema weg met prachtige tourbillions . ook de thema's crosette , en crackling , ontwijken valenciana niet . ook de combinatie van fluit , falling leaves , en salute's , valt bij veel mensen goed in de smaak .
    persoonlijk vind ik het goude thema echt het hoogtepunt , als de crew vraagt om meer goud , dan krijgen ze het , en niet zo 'n klein beetje ook niet .
    ik ben nu 'n kwartier bezig om het stukje over de finale te typen , dus ik heb er echt serieus geen worden voor , volop bommen pompen , en de salute finale kent alle vormen van koppijn , tientallen gekleurde knal mines gevolgd door honderden flash salute's , en de zilveren draaikolken met knal , en de 3 inch titanium salute's ontbreken ook niet , net als de nodige cylindertjes , fluit mine's , en nog meer flash salute's .

    kortom ik kan geen show bedenken die ook maar 'n beetje in de buurt komt , van de kwaliteit van dit spektakel .

    bij nader in zien dus toch niet zo erg dat ricardo cabballer is gestopt .

  6. #6
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damianus Bekijk bericht
    ik ben nu 'n kwartier bezig om het stukje over de finale te typen , dus ik heb er echt serieus geen worden voor , volop bommen pompen , en de salute finale kent alle vormen van koppijn , tientallen gekleurde knal mines gevolgd door honderden flash salute's , en de zilveren draaikolken met knal , en de 3 inch titanium salute's ontbreken ook niet , net als de nodige cylindertjes , fluit mine's , en nog meer flash salute's
    Over koppijn gesproken. Ik had die avond best last van hoofdpijn door het harde gedreun van het stoken in de bedding, geen oordoppen in natuurlijk, weinig slaap, je kent het wel, hoofdpijn dus. Was goed te doen hoor, maar ná die finale had ik echt zo'n dreunende hoofdpijn, nog nooit zo erg gehad, was pas echt het teken dat het snoeihard ging haha, maar het was het zeker waard! De hoofdpijn trok na 10 minuten volledig weg, het is dus echt even mijn hoofd uitgedreund, ongelooflijk hard die finale.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damianus Bekijk bericht
    bij nader in zien dus toch niet zo erg dat ricardo cabballer is gestopt .
    Ricardo Caballer is een meester in het schieten van vuurwerkshows, het is enorm zonde dat hij het af heeft moeten zeggen, maar hij zal zijn redenen hebben. Feit is dus wel dat Valenciana zich op en top bewezen heeft, zowel met de castillo als met de mascletÃ*. Wat mij betreft een blijvertje als ie dit zo kan voortzetten, mocht Ricardo weer gewoon meeschieten, vervang dan Zamorano maar.


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •