Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Werkstraf geëist voor bezit van 300 kilo illegaal vuurwerk

    Een 23-jarige Almeerder hoorde woensdag 180 uur werkstraf tegen zich eisen voor het bezit van 300 kilo illegaal vuurwerk. De knallers lagen deels opgeslagen in een woning aan het Leeuwardenplein in de Stedenwijk. De rest lag bij een nicht van de verdachte, die in Muiden woont.

    De verachte Almeerder werd opgespoord via een Facebookpagina. Daar werd vuurwerk aangeboden door een account met de naam '036 nitraten'. Tijdens de aanhouding vluchtte de verdachte voor de politie. Een agent heeft daarom geweld moeten gebruiken om hem op het bureau te krijgen.

    De verdachte moest zijn wachtwoord voor het Facebookaccount aan het Openbaar Ministerie geven. Zo kwamen agenten erachter dat de Almeerder samenwerkte met zijn nicht. Beide verdachten beriepen zich tijdens de rechtszaak op hun zwijgrecht.

    Hbo opleiding
    De aangehouden Almeerder had geen strafblad en een afgeronde hbo opleiding. Daarom vindt de officier van justitie een taakstraf voldoende. Tegen de nicht is 100 uur werkstraf geëist voor medeplichtigheid. Volgens de advocaten van de twee had het OM nooit het wachtwoord van het Facebookaccount mogen gebruiken. Daarom moet volgens hen de hele strafzaak de prullenbak in.

    De rechter doet uitspraak over twee weken.

    https://www.omroepflevoland.nl/nieuw...egaal-vuurwerk
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Blijkbaar houdt een HBO papiertje je in Nederland uit de cel...

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    gewoon straffen nu eens een keer ,min € 10.000 boete want je weet waar je aan begint!!!!!
    en uiteraard een (korte tijd) cel bekijken.
    anders houd het nooit op !!!!

  4. #4
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicole Bekijk bericht
    gewoon straffen nu eens een keer ,min € 10.000 boete want je weet waar je aan begint!!!!! en uiteraard een (korte tijd) cel bekijken.
    Mwah, da's best pittig voor Nederlandse begrippen. Vergeet niet dat de handelaren geen vuurwerkproblemen veroorzaken. Dat zijn de lui die niet met hun waren kunnen omgaan.

  5. #5
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
    Blijkbaar houdt een HBO papiertje je in Nederland uit de cel...
    Ja hier begrijp ik ook helemaal niets van, niet dat ik die kerel meer straf wil aannaaien maar als ik het goed begrijp ken je dus de stront in zakken als je niet goed opgeleid bent.......het word echt steeds gekker in NL.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Böller Bekijk bericht
    Mwah, da's best pittig voor Nederlandse begrippen. Vergeet niet dat de handelaren geen vuurwerkproblemen veroorzaken. Dat zijn de lui die niet met hun waren kunnen omgaan.
    Mwa, de handel veroorzaakt geen directe schade. Maar als het illegale vuurwerk niet beschikbaar zou zijn via ren dealer op praktisch elke straathoek, zou de overlast rn dchade wel minder worden. Simpelweg omdat mensen liever lui dan moe zijn. Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Ja hier begrijp ik ook helemaal niets van, niet dat ik die kerel meer straf wil aannaaien maar als ik het goed begrijp ken je dus de stront in zakken als je niet goed opgeleid bent.......het word echt steeds gekker in NL.
    Mensen worden nogsteeds in hokjes geduwd. Heel laag opgeleidde mensen zoeken vaak de kleine criminaliteit op om bij de verdienen.

    Alleen vergeten ze dat de mensen aan de top van de keten, vaak slimme jongens zijn. En niet alleen streetwise.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  8. #7
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Kamikaze, je hebt gelijk, maar bedenk wel dat je hier dezelfde gedachtegang volgt als mensen die een verbod willen op vuurwerkverkoop.
    Die zijn ook van mening dat als de verkoop er niet is, het "probleem" grotendeels is opgelost.
    Als "illegaal" vuurwerk niet meer te koop is, zetten ze hun idiote gedrag voort met regulier vuurwerk. (Of idd wat anders.)
    Laat je geen zand in je ogen strooien. Trap niet in de verdeeldheid. Ook het vuurwerk is in hokjes geduwd.
    Ik weet zeker dat we het eens zijn dat we alle vuurwerk superdik vinden, maar dat teringlijders die zich ermee misdragen het voor ons aan het verpesten zijn.
    En zelfs dat idiote (vuurwerk)gedrag is niet het werkelijke probleem. Dat is dat dergelijke misdragingen, met of zonder vuurwerk, de machteloosheid van vooral politici maar ook onze handhaving haarfijn aanwijst. Dat mag niet gezien worden.
    En om dat te kunnen verhullen krijgt vuurwerk (al veel langer dan alleen dit jaar) zoveel klappen.

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Herr Böller voor het bericht:


  10. #8
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Mwa, de handel veroorzaakt geen directe schade. Maar als het illegale vuurwerk niet beschikbaar zou zijn via ren dealer op praktisch elke straathoek, zou de overlast rn dchade wel minder worden. Simpelweg omdat mensen liever lui dan moe zijn. Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders.
    Uhhh is die redenatie niet een beetje een gepasseerd station met de op hand zijnde nieuwe verboden?

    2019
    “Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders.”

    2020
    “Géén legaal? Dan maar illegaal!”

  11. #9
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Mwa, de handel veroorzaakt geen directe schade. Maar als het illegale vuurwerk niet beschikbaar zou zijn via ren dealer op praktisch elke straathoek, zou de overlast rn dchade wel minder worden. Simpelweg omdat mensen liever lui dan moe zijn. Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders



    Mensen worden nogsteeds in hokjes geduwd. Heel laag opgeleidde mensen zoeken vaak de kleine criminaliteit op om bij de verdienen.

    Alleen vergeten ze dat de mensen aan de top van de keten, vaak slimme jongens zijn. En niet alleen streetwise.
    Nou zo bijster slim vind ik de top van de keten niet meer, en een opleiding schalen aan een strafmaat is meten met 2 maten, dat hoort niet, kan niet en dat mag niet.

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Böller Bekijk bericht
    Kamikaze, je hebt gelijk, maar bedenk wel dat je hier dezelfde gedachtegang volgt als mensen die een verbod willen op vuurwerkverkoop.
    Die zijn ook van mening dat als de verkoop er niet is, het "probleem" grotendeels is opgelost.
    Als "illegaal" vuurwerk niet meer te koop is, zetten ze hun idiote gedrag voort met regulier vuurwerk. (Of idd wat anders.)
    Laat je geen zand in je ogen strooien. Trap niet in de verdeeldheid. Ook het vuurwerk is in hokjes geduwd.
    Ik weet zeker dat we het eens zijn dat we alle vuurwerk superdik vinden, maar dat teringlijders die zich ermee misdragen het voor ons aan het verpesten zijn.
    En zelfs dat idiote (vuurwerk)gedrag is niet het werkelijke probleem. Dat is dat dergelijke misdragingen, met of zonder vuurwerk, de machteloosheid van vooral politici maar ook onze handhaving haarfijn aanwijst. Dat mag niet gezien worden.
    En om dat te kunnen verhullen krijgt vuurwerk (al veel langer dan alleen dit jaar) zoveel klappen.
    Helemaal met je eens hoor. Het is een gevaarlijk standpunt, zeker hier op het forum. Maar ik denk dat de twee elkaar wel in blans kunnen houden.
    Als illegaal er niet meer is, zoekt men wat anders. Dat kan toch legaal zijn, of noodsignalen etc. Of iets totaal anders.
    Als legaal er niet meer is, stapt men naar illegaal. Dan wordt illegaal juist groter en niet meer in te dammen.

    Beide opties tegelijk gaat niet. Omdat het (gedeeltelijke) alternatieven van elkaar zijn


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Uhhh is die redenatie niet een beetje een gepasseerd station met de op hand zijnde nieuwe verboden?

    2019
    “Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders.”

    2020
    “Géén legaal? Dan maar illegaal!”
    Voor velen wel. Maar ik denk zelf dat de hoeveelheid stokers van illegaal vuurwerk na een verbod op het legale wel mee valt.
    Als er "nu" een verbod komt, zal er ongetwijfeld de eerste jaren nog zat gerommel met vuurwerk zijn. Restpartijen legaal, verse import illegaal etc. Maar op lange termijn (10 jaar) denk ik dat het helaas echt een uitstervend iets wordt. Simpelweg omdat het uit ons ritme (als Nederlanders algemeen) verdwijnt.
    Neem daarbij de discussie in onze directe buurlanden B en D, en het dan illegale vuurwerk moet wel weer van erg ver komen. Te ver voor de meesten, om puur en alleen voor vuurwerk voor heen en weer te rijden
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Nou zo bijster slim vind ik de top van de keten niet meer, en een opleiding schalen aan een strafmaat is meten met 2 maten, dat hoort niet, kan niet en dat mag niet.
    Ik ben het volledig met je eens dat de strafmaar niet af mag hangen van de papiertjes die je ooit op school gehaald hebt. Daarmee druk je de goedwillende MBO'er steeds meer in een negatief hoekje, wat negatief gedrag alleen maar aanwakkerd (er wordt immers verwacht dat het criminelen zijn).

    De top in elke illegle handel zijn niet de jongens die het op straat verkopen, die importeren of produceren. Daar zitten nog een paar rijen boven. Dat zijn vaak slimmere jongens, hoewel vaak niet uit te drukken in papiertjes, omdat ze simpelweg met veel dingen rekening moeten houden. Distributie, economie, gedrag van politie en vooral ook wetten en hoe er mee om te gaan als het dan toch mis gaat.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  15. #12
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Als legaal er niet meer is, stapt men naar illegaal. Dan wordt illegaal juist groter en niet meer in te dammen.
    Klopt inderdaad weer, kerel. Maar als legaal er niet meer is, is alles illegaal.
    Waar het op neer komt, is dat er altijd mensen zullen zijn die vuurwerk af zullen steken. Ook als alles verboden zou zijn. Net zoals er altijd mensen zijn die rotzooi gaan trappen, of dat nu met of zonder vuurwerk is.
    Onze politici wekken graag de indruk dat ze daar controle op hebben, uiteindelijk is dat niet zo.

    Dat HBO dingetje is volgens mij gewoon een stukje armzalige journalistiek.
    En ja, de jongens aan de top zijn niet van gister. Als ze het zelf niet weten, betalen ze iemand die het wel weet. Waar geld te verdienen valt, lopen de zaken.

  16. Deze gebruiker waardeert Herr Böller voor het bericht:


  17. #13
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Helemaal met je eens hoor. Het is een gevaarlijk standpunt, zeker hier op het forum. Maar ik denk dat de twee elkaar wel in blans kunnen houden.
    Als illegaal er niet meer is, zoekt men wat anders. Dat kan toch legaal zijn, of noodsignalen etc. Of iets totaal anders.
    Als legaal er niet meer is, stapt men naar illegaal. Dan wordt illegaal juist groter en niet meer in te dammen.

    Beide opties tegelijk gaat niet. Omdat het (gedeeltelijke) alternatieven van elkaar zijn



    Voor velen wel. Maar ik denk zelf dat de hoeveelheid stokers van illegaal vuurwerk na een verbod op het legale wel mee valt.
    Als er "nu" een verbod komt, zal er ongetwijfeld de eerste jaren nog zat gerommel met vuurwerk zijn. Restpartijen legaal, verse import illegaal etc. Maar op lange termijn (10 jaar) denk ik dat het helaas echt een uitstervend iets wordt. Simpelweg omdat het uit ons ritme (als Nederlanders algemeen) verdwijnt.
    Neem daarbij de discussie in onze directe buurlanden B en D, en het dan illegale vuurwerk moet wel weer van erg ver komen. Te ver voor de meesten, om puur en alleen voor vuurwerk voor heen en weer te rijden
    En ook van jou:

    ”Mwa, de handel veroorzaakt geen directe schade. Maar als het illegale vuurwerk niet beschikbaar zou zijn via ren dealer op praktisch elke straathoek, zou de overlast rn dchade wel minder worden. Simpelweg omdat mensen liever lui dan moe zijn. Niet makkelijk te koop, dan zoeken ze wat anders

    Ik heb het geprobeerd, maar ik kan jou tegenstrijdige zinnen samen met je glazen bol antwoorden écht niet meer volgen...
    Laatst gewijzigd door firewire; 16 februari 2020 om 16:09

  18. #14
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    [QUOTE=Herr Böller;1143974]Mwah, da's best pittig voor Nederlandse begrippen. Vergeet niet dat de handelaren geen vuurwerkproblemen veroorzaken. Dat zijn de lui die niet met hun waren kunnen omgaan.[/QUOTE

    Wat een verschrikkelijke kortzichtige redenatie!!!

    Tuurlijk veroorzaken dealers en handelaren van illegale waren, mede de problemen die die met zich meebrengen...

    Een dealer/handelaar wordt mede om die reden over het algemeen ook zwaarder gestraft dan een eind gebruiker.
    Is altijd al zo geweest...Ook bij vuurwerk.

    Een dealer/handelaar is minstens zo verantwoordelijk als de gebruiker...Risico vh vak...
    Laatst gewijzigd door firewire; 16 februari 2020 om 16:01

  19. #15
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Huh, iemand met hogere opleiding moet je toch zwaarder straffen omdat ie met z'n intelligentie beter had moeten weten?!

  20. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •