Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts

    Vuurwerkverbod: CDA wil carbidschieten veiligstellen

    Met een motie in de Tweede Kamer wil het CDA woensdag het carbidschieten veiligstellen. De partij wil de garantie dat het carbidschieten koste wat kost behouden blijft.

    De Tweede Kamer debatteert woensdagmiddag over een gedeeltelijk vuurwerkverbod. Het kabinet wil een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

    In het voorstel komt het woord carbidschieten niet voor. Carbid valt formeel niet onder vuurwerk, dus ook niet onder het vuurwerkverbod. Landelijk is er zelfs geen wetgeving voor.

    Middels de motie wil het CDA de garantie binnenslepen dat er niet aan het carbidschieten wordt gerammeld. De partij spreekt van ,,een lange en mooie traditie in de noordelijke en oostelijke provincies’’.

    Tweede Kamerleden Chris van Dam, Harry van der Molen en Agnes Mulder noemen het ,,een wezenlijk onderdeel van de oud en nieuw-traditie.’’ De huidige praktijk mag niet ten koste gaan van de voorgestelde beperkingen voor het afsteken van vuurwerk, zo vinden ze.

    https://vernieuwd.lc.nl/friesland/Vu...-25317065.html
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Is dit vandaag aan de orde geweest?

  3. #3
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Dit knalt in ieder geval niet zo hart....
    Leuk in de straten van Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Kijken of de burgemeesters het leuk vinden als alle ramen eruit liggen.
    Vier veilig, vier legaal!

  4. #4
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Dus na een knalvuurwerkverbod en pijlenverbod ga je dit carbid schieten dadelijk overal in heel het land zien.
    Tradities veranderen zegt men in den haag, maar het carbid schieten zal zich ook over de andere provincies uitbreiden. Dat noemt men ook verandering haha.
    Alleen zal daarnaast het particulier afsteken van vuurwerk ook blijven bestaan.
    Dus een knalvuurwerk verbod zorgt alleen maar voor meer harde knallen.
    Zo hoor je het verschil met een cobra bijna ook niet meer.
    Mooi toch.
    Toch maar eens vanuit hier in limburg carbid en bussen gaan bestellen.
    Ga ik ipv een vuurwerkbril wel een gezichtsvizier kap dragen :-)

    En na 1 of 2 jaar na enkele carbid schiet incidenten wordt deze traditie ook in heel het land de nek omgedraaid. Allemaal tactiek, ook van het CDA...want waarom komen ze hier plots ineens mee???

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Is dit vandaag aan de orde geweest?
    Yep.

    Door van Dam en toen begon Klaver te lachen waarop van Dam iets in de trend zei van,
    ‘Zo te zien vind Jesse carbid schieten ook hartstikke leuk’.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen firewire voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Allemaal tactiek, ook van het CDA...want waarom komen ze hier plots ineens mee???

    Groot deel van de CDA-stemmers zit in Overijssel. Daar is, naast vuurwerk afsteken, carbidschieten nogal populair. Met dat carbidvoorstel wil het CDA voorkomen dat het veel steun in Overijssel verliest.

  8. #7
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Den haag beslist sowieso over het hele land mbt landelijke wetgeving.
    Willen ze vanuit daar een landelijk gedeeltelijk of geheel verbod, wordt het daar beslist. Dikke pech.
    En de carbid knallen te hard en overlastgevend? Dan wordt het plezier wel dmv de apv vergald.
    Ik was voorheen altijd goedgestemd, maar door al dat gezeik is mijn positiviteit zwaar tanende hoor.

  9. #8
    VWC-Lid Herr Böller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 januari 2020
    Berichten
    265
    Thanks
    88
    279 waarderingen in 106 posts
    Goed voor het carbidschieten. Maar het CDA meet hier toch echt met twee maten.
    Knalvuurwerk geeft overlast, gewonden en is zielig voor de dieren. En bij carbidschieten is dat natuurlijk niet het geval.
    Het argument van traditie van tafel vegen als het gaat om vuurwerk en op tafel leggen als het gaat om carbid.

  10. #9
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Böller Bekijk bericht
    Goed voor het carbidschieten. Maar het CDA meet hier toch echt met twee maten.
    Knalvuurwerk geeft overlast, gewonden en is zielig voor de dieren. En bij carbidschieten is dat natuurlijk niet het geval.
    Het argument van traditie van tafel vegen als het gaat om vuurwerk en op tafel leggen als het gaat om carbid.
    Met carbidbussen wordt nog niet op hulpverleners en politie geschoten, volgens mij. Maar dat is wellicht een kwestie van tijd. Ik weet niet wat ik liever zou hebben: een Poolse nitraat voor de voeten of het deksel van een melkbus op m'n postzegel. Nou ja, eigenlijk weet ik het wel.

    Overigens wellicht ook een kwestie van tijd voor de katapult wordt herontdekt door het tuig. Is nog niet verboden, toch?

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    let op aan het ronde tafel gesprek vd week werd nog even duidelijk gezegd door de woordvoerder
    van de ambulance dienst dat er 0!!!!! incidenten waren tegen ambulance diensten.
    helaas komt dit wat te laat dat dit gezegd werd maar zo zie je maar weer dat er niks van
    klopt // aanvallen van hulpdiensten?? das dus politie en brandweer
    neemt niet weg dat die eikels deze traditie verzieken.
    maar aanvallen van ambulance personeel was voor mij ook de druppel,maar dat blijkt achteraf
    NIET zo te zijn.

  12. #11
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicole Bekijk bericht
    let op aan het ronde tafel gesprek vd week werd nog even duidelijk gezegd door de woordvoerder
    van de ambulance dienst dat er 0!!!!! incidenten waren tegen ambulance diensten.
    helaas komt dit wat te laat dat dit gezegd werd maar zo zie je maar weer dat er niks van
    klopt // aanvallen van hulpdiensten?? das dus politie en brandweer
    neemt niet weg dat die eikels deze traditie verzieken.
    maar aanvallen van ambulance personeel was voor mij ook de druppel,maar dat blijkt achteraf
    NIET zo te zijn.
    Of het nou als dé druppel gezien moest worden weet ik niet, het aanvallen van hulpverleners of uberhaupt iemand anders, met of zonder vuurwerk, is gewoon not done. Het gebeurt het gehele jaar door, vooral tegen politie, maar daar horen we gewoon niets over. Misschien omdat het met oud en nieuw gewoon lezers oplevert door het te berichten of omdat het massaler is met oud en nieuw, het neemt de feiten gewoon niet weg en de feiten zijn gewoon dat dit een gedrag en correctie probleem is. Ik moest er vroeger (nu nog niet trouwens) niet aan denken om iets te slopen o.i.d. want ik wist gewoon dat ik thuis een probleem zou hebben, al zit het sowieso al niet in mijn natuur, gezien ik een prima opvoeding heb gehad. Als je met idioot gedrag wegkomt omdat niemand je corrigeerd of zelfs al geen manieren heeft bijgebracht, dan blijft iemand dat gedrag herhalen. Je kunt dan 1 van de vele middelen wegnemen, waarmee men dat gedrag uitvoert, maar daarmee los je het probleem niet op.

    Een kat verliest misschien wel zijn wilde haren, maar niet zijn wilde streken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •