Banner Vuurwerkvisie - VuurwerkTotaal.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts

    Vuurwerk branche: eerst gedeeltelijk verbod steunen en dan janken als het doorgaat.

    Nu het landelijk steeds dichter bij komt: een gedeeltelijk vuurwerkverbod. Ik lees er heel veel over en vraag mij elke keer af?

    Hoe kan het nou dat de vuurwerk brance positief is over een verbod van verschillende soorten vuurwerk en vervolgens komt dat verbod er en lopen ze te janken?

  2. #2
    VWC-Lid pkd19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2014
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    764
    Thanks
    1.570
    555 waarderingen in 265 posts
    Puur vanwege dat ze geen compensatie krijgen voor wat er nog over is,terwijl dit niet uit de lucht komt vallen,ze hebben gewoon zichzelf in de voet geschoten,en niet anders!

  3. Deze 7 gebruikers waarderen pkd19 voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    Nu het landelijk steeds dichter bij komt: een gedeeltelijk vuurwerkverbod. Ik lees er heel veel over en vraag mij elke keer af?

    Hoe kan het nou dat de vuurwerk brance positief is over een verbod van verschillende soorten vuurwerk en vervolgens komt dat verbod er en lopen ze te janken?
    Mijn idee:
    de branche heeft ingestemd met een deelverbod, mede om de traditie nog wat langer in stand te houden (en de media/politiek te kietelen), maar zeker ook om artikelen te laten schrappen waar importeurs/winkeliers relatief weinig marge op maken. Het kost wat opgeslagcapaciteit in de bunkers en de plekken die vrijkomen worden wellicht opgevuld met artikelen waar veel meer marge op zit (cakes/compounds).

    De branch gaat nu, nu het besluit al is genomen, pas tegenstribbelen omdat men er nog een slaatje uit wil slaan. Men hoopt natuurlijk dat de financiele schade die de branche als gevolg van dit besluit leidt, door de overheid (deels) vergoed gaat worden onder de noemer inkomstenderving. En als de overheid de schade niet dekt, heeft men wel een excuus om het 'verlies' aan de consument door te rekenen.

    Bovendien versterken beide alinea's elkaar: artikelen met weinig tot geen marge zijn foetsie + beoogde toename opslag/verkoop artikelen met meer marge + schadevergoeding = nog even behoorlijk wat geld opstrijken voordat men met 'pensioen' kan (of de bedrijvigheid in Duitsland voort gaat zetten).

    Eigenlijk een financieel, egoistisch, beetje hypocriet verhaaltje dus, als je het mij vraagt...

    p.s. ik geloof overigens niet dat de snelheid waarmee het verbod wordt doorgevoerd nu als argument gebruikt mag worden, laat staan dat het een verrassing is. Dat het vanaf dit jaar al verboden zou worden, zag een blinde zelfs al maanden aankomen. En juist omdat Marcel & co kennelijk veel in Den Haag hebben gesproken de laatste tijd, is dit een beetje van het niveau Calimero.
    Laatst gewijzigd door bonzo26; 1 februari 2020 om 16:46

  5. Deze 3 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.825
    903 waarderingen in 392 posts
    En het mooie is dat al het spul wat dadelijk in Nederland verboden word.Net zo makkelijk doorgeschoven word naar Duitsland. Oftewel het interesseert die branchevereniging het allemaal geen ene fuck want ze beuren hun geld toch wel. De enige die de dupe zijn zijn de winkeliers en de klanten. Ook wel toevallig dat de voorzitter van die branchevereniging ook directeur bij lesli is. En wie heeft bijna het grootste aandeel van het vuurwerk in duitsland?... Juist.

    Let maar op. Als dit er allemaal doorkomt worden volgend jaar de singleshots rotjes en de pijlen gewoon in duitsland verkocht.
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  7. Deze 2 gebruikers waarderen bruijntjeluc voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2009
    Berichten
    339
    Thanks
    25
    131 waarderingen in 88 posts
    alle vuurwerk importeurs
    gaan samenwerkverbanden aan,
    evo
    pangu
    vw totaal
    noem maar op
    ik denk dat ze zich meer op de duitse mark gaan richten.
    dus een verbod zal hun een worst wezen.
    de nederlanders gaan toch de grens wel over
    dat pijlen verbod is toch ook een wasse neus.
    50 min zit de gemmidelde nl,er in be of de
    pijlen zat.

  9. #6
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Ach, ze compenseren het vast wel met de rest wat wel mag worden verkocht en de pijlen gaan gewoon naar de Duitse winkels. Dus uiteindelijk worden zij er beter van, maar blerren nu quasi verontwaardigd als of ze een groot tekort wordt aangedaan.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #7
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Gooien ze gewoon de prijzen omhoog in de winkels straks om het te compenseren, want iemand moet het betalen..

  11. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Gewoon niks meer van Lesli kopen dan raak je ze in het enige wat ze interesseert, de centjes. Ze geven geen ene malle moer om de liefhebbers en oud en nieuw traditie.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen AtaiLo voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 januari 2007
    Berichten
    612
    Thanks
    377
    522 waarderingen in 189 posts
    tis triest ja...ze dachten dat word cashen...ehhhh foutje u krijgt niks...
    ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen hoor...
    maar ik blijf erbij als nederland een verbod krijg zullen veel bedrijven op de fles gaan.

  14. #10
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Gewoon alles exporteren naar belgie en duitsland waar nederlanders het vervolgens weer kopen haha..

  15. #11
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzy1 Bekijk bericht
    tis triest ja...ze dachten dat word cashen...ehhhh foutje u krijgt niks...
    ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen hoor...
    maar ik blijf erbij als nederland een verbod krijg zullen veel bedrijven op de fles gaan.
    Neem toch aan dat je bedoelt met een totaal verbod op de fles gaan en niet met een verbod op rotjes en pijlen. Als je als vuurwerk winkel enkel je bestaans recht hebt door rotjes en vuurpijlen dan klopt er iets niet en is het wellicht maar beter om de stekker eruit te trekken.
    365 days a year pyromaniac

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2012
    Berichten
    565
    Thanks
    0
    129 waarderingen in 98 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koetje Bekijk bericht
    Gewoon niks meer van Lesli kopen dan raak je ze in het enige wat ze interesseert, de centjes. Ze geven geen ene malle moer om de liefhebbers en oud en nieuw traditie.

    Helemaal mee eens, ze gingen de vuurpijlen toch al niet importeren ,zeiden ze vorig jaar al en nu is verboden toeval of niet. ze maken weinig winst hup weg er mee dachten mooi nog aan kunnen verdienen weten ze ook eens hoe wij ons voelen met dat verbod wij niks jullie ook niks

  17. #13
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    ik koop altijd in duitsland maar geen lesli en ik hoop velen met mij.

  18. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    17
    Thanks
    83
    9 waarderingen in 5 posts
    Vuurwerkmania en Rubro net zo hard. 50% minder kruit erin. heel slim bekeken. Nee, dan heb ik meer respect voor Katan.

  19. #15
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Zou bijna zeggen f...ck Lesli
    December Will Be Magic Again!!

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •