Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts

    Sfeerverslagen afhaaldagen 2019!

    Ik zal maar direct de spits af bijten.


    1000km rijden op 1 dag: weinig vuurwerk bij veel winkeliers

    Wat een dag, 28 december 2019! Erg van genoten alles bij elkaar, maar dit is toch echt een gevalletje eens maar nooit weer.

    Mijn idee voor de jaarwisseling 2019/2020 was om echt die artikelen te kopen die ik echt mooi vind, ongeacht waar deze te koop waren. Daarnaast was het thema dit jaar 'fluit'. Dit resulteerde in kleine bestellingen, veelal losse cakes, bij verschillende winkeliers verspreid over heel Nederland. Hieronder een verslag van deze memorabele dag.

    27 december 22:45 uur
    Vol goede moed stap ik in de auto richting Amersfoort om om klokslag 00:00 bij Vathorst voor de deur te staan. Muziek aan, M&M's naast me en gas. De tocht der tochten is begonnen.

    27 december 23:50 uur - Amersfoort
    Ik arriveer in Amersfoort, maar mijn TomTom heeft moeite met de exacte locatie. Ik parkeer de auto uiteindelijk maar ergens langs de weg en loop een stukje. In de verte zie ik enkele mensen voor een winkel staan waar nog licht brandt. Kan niet missen. Als ik kort daarna ook zelf voor de winkel sta, zie ik dat de hele winkel bezaaid is met bestellingen. Overal staan dozen en tassen. Om klokslag 12 uur gaat de deur open en mag de eerste klant naar binnen. Ik vond het een merkwaardig principe dat klanten 1 voor 1 naar binnen mogen (de rest moet buiten wachten), maar het bleek achteraf toch best efficient te zijn. Enfin, rond 00:15 stond ik met mijn Wicked Whistle's, Space Project en mijn Vuurwerktotaalprijs (Der Hammer) weer buiten. Prima geholpen, goede start.

    28 december 1:00 uur - Orthen
    Het was opvallend rustig bij Gilbert, die druk was met een grote order en andere mensen als vervanging de Kingsmen probeerde aan te smeren. Hier snel MJB Cake, Hellfire Thunder en Fairytail assortiment opgehaald. Ik blijf het een mooie winkel vinden met een goede en snelle service.

    28 december 2:30 uur - thuis
    Natuurlijk niet meteen slapen, maar eerst mijn nieuwe aanwinsten nog eens goed bekijken en de eerste collectiefoto's op het forum aanschouwen. Daarna toch een paar uur plat, want er stond me nog wat te wachten.

    28 december 7:30 uur - Pijnacker
    Wat blijft de Vuurwerkbunker toch een fijne winkel, of beter gezegd 'gezellige partytent'. Het was koud in de vroege ochtend en behoorlijk druk. Mooi (en jaloersmakend) om als je in de rij staat te wachten al die winkelwagentjes met vuurwerk links van je te zien. Ze worden gecontroleerd om vervolgens samen met hun trotse eigenaar de tent uit te rijden. Ondanks de drukte loopt het hier altijd soepel en hoef je nooit lang te wachten. Ik zat al snel weer met mijn Funke fonteinen en Kometenbomben in de auto.

    28 december 11:00 - Zoetermeer
    De Driesprong was aan de beurt. Bij aankomst stonden er al mensen buiten te wachten. Het was ook hier dus gezellig druk. Maar veel personeel dat niet stil zit en een efficient systeem zorgden ervoor dat mijn zoontje en ik ook hier niet lang hoefden te wachten, op 1 artikel (Espada Palms) na dan. Dat duurde en duurde maar. Terwijl mijn zoontje mij uit verveling aan het klieren was, keek ik mijn ogen uit. Bizar hoeveel vuurwerk hier in een half uurtje over de toonbank gaat. De hut stond echt stampvol, maar alles gemoedelijk en gestructureerd. Ik had me zelfs bijna laten verleiden door het rad waarmee je voor 5 euro kans hebt op een mooi vuurwerkje. Rond 12:00 uur weer in de auto naar huis. Helaas voor mijn zoontje geen tijd meer om nog even naar de zingende pinguins te gaan kijken binnen.

    28 december 14:30 - Holten
    Na wederom een lange rit naar het oosten, moest ik goed zoeken naar een parkeerplek. Uiteindelijk deze tegenover de kerk gevonden. Als je een grote bestelling hebt, kan ik me voorstellen dat parkeren wel een dingetje is. Ook bij Vuurwerkstore Holten weer goed druk, mooie winkel/showroom en snel mijn A4tje ingeleverd. Ik blijf het een mooi accent vinden daar in het oosten. Ook mooi om te zien dat dit echt een winkel voor jong en oud is. Ongeduldige opa's, jochies die de ene dummy nog mooier vinden dan de ander, vriendengroepen, families. Leuk! Na een half uurtje stond ik met mijn Tropic Scream Salute en 2 Hoops cakes weer buiten, en niet veel later kreeg mijn tocht een internationaal karakter.

    28 december 16:15 - Bad Bentheim
    Op zich een prestatie om de verkeerde Hengeloerstrasse in te tikken. De TomTom navigeerde me vervolgens naar een gelijknamige straat in een villawijk van een dorp 15 kilometer verderop. Uiteindelijk toch bij Pyro Depot aangekomen. Persoonlijk vind ik het een prachtige locatie. Het was wat later op de middag niet zo druk en mijn bestelling stond keurig op mij te wachten. Grappig om een verdwaalde stadsgenoot daar tegen te komen, die daar werkt. Tropic Scream, Sonora, Tornado 1sec in de pocket. Ik twijfelde nog even om vlug een paar Duitse supermarkten binnen te wandelen, maar ik moest me een beetje haasten om op tijd bij mijn volgende bestemming te zijn. Bij de grens nog heel even opgeschrikt door een politieauto en moteragent die naast de A1 stonden en het verkeer nauwlettend in de gaten hielden, maar ik bleek geen potentiele crimineel te zijn.

    28 december 17:45 - Koekange
    Drenthe... Een lange rit over een donkere N weg, bracht mij naar deze uithoek. Knus dorpje dat Koekange, gevoelsmatig echt in de middel of nowhere. Het leek uitgestorven, behalve bij Kuiper. Daar stonden een hoop auto's voor de deur, die verraadden dat het binnen ook druk was. Vuurwerk had even geen topprioriteit, want pff wat moest ik pissen. De dame aan de balie vroeg of ik na mijn lange rit wat koffie wilde, maar ik gaf aan dat er eerst wat uit moest in plaats van erin. Een andere vrouw wees mij de weg tussen alle grasmaaiers en het gereedschap en weldra stond ik met een lege blaas in de rij. In eerste instantie hier speciaal voor de Screamer Q van Katan heengereden, maar gaandeweg nog wat meer besteld. Uiteindelijk een winkelwagentje vol. Nuchter volkje daar in Drenthe met een paar moppersmurfen ertussen. Helaas Johan niet gezien of gesproken. Andere medewerkers waren te druk (en te chagrijnig) om hem even te halen. Rond 18:45 het gaspedaal weer ingedrukt.

    28 december 19:45 - Zutphen
    Er is natuurlijk al veel over geschreven en gezegd, maar mijn laatste tussenstop was bij Piroshop Arentz op de beruchte dag, dat het niet zo lekker liep. Ik ga er daarom niet teveel woorden aan vuil maken, maar erg fijn dat ik rond 00:15 mijn bestelling in mijn handen had. Voor 90% compleet, dus ik mocht niet klagen. Dat deden mijn benen wel, die verkrampten van de kou na al dat wachten in een hok zonder verwarming. Negatieve ervaringen (het lange wachten) leiden vaak tot blijvende herinneringen en mooie verhalen achteraf. Dit is er zo eentje. Desondanks heb ik onwijs van deze over het algemeen unieke producten genoten tijdens de jaarwisseling en ga volgend jaar zeker weer bij Rene op bezoek. Sterker nog, mijn eerste bestellingen heb ik hier alweer geplaatst. Dit jaar draaien we de rollen wel om en is Zutphen mijn eerste in plaats van laatste bestemming.

    29 december 01:45 - Thuis
    Dit jaar ga ik het aantal kilometers minimaal halveren. Dit was voor mij echt wat teveel van het goede. Niet zozeer de kilometers, maar wel het aantal winkels (inclusief het wachten, inladen, etc.) Maar toch blij dat ik het een keer zo heb gedaan. En als je al die - voor mij - topartikelen staat weg te schieten 3 dagen later, ben je de schoonheid en ellende van de afhaaldag direct weer vergeten. Kapot, maar voldaan. 27 uur later, na een krappe 1000 kilometer rijden, is mijn collectie compleet. Oh nee, toch nog niet helemaal...

    30 december 08:15 - Pijnacker
    Ik moest mijn fluitcollectie namelijk nog compleet maken. Daarvoor stond ik in de vroege ochtend bij Haokan. Daar stond een Wolff doosje met Return of the Phoenix, The Flow Show, Decibel en 8 Hyper single shots op mij te wachteh. Ik was vergeten de bon geprint en digitaal mee te nemen, dus onderweg had ik wat twijfels. Maar nadat ik op basis van mijn adresgegevens kon aantonen dat ik ik was, mocht ik het karton toch in ontvangst nemen (goede check overigens in plaats van het zomaar meegeven). Ook dit is een erg fijne winkel, wat maar weer bewijst dat een lastige dag (Haokan had er vorig jaar ook ook 1 door bepaalde omstandigheden, zoals Arentz dit jaar) eerder regel dan uitzondering is. En dan geen regel die onderstreept dat je er in het vervolg niet meer naartoe hoeft te gaan.
    Laatst gewijzigd door bonzo26; 25 januari 2020 om 08:21

  2. Deze 36 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Wow wat een geweldig verslag, echt een genot om te lezen wat een freak er toch allemaal voor over heeft om zijn gewilde vuurwerk bij elkaar te krijgen.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  4. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2010
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    150
    Thanks
    54
    385 waarderingen in 82 posts
    Wauw!! Leuk stukje man..

    Ikzelf heb afgelopen jaar wegens omstandigheden geen vuurwerk gehaald.
    Nu jou verslag gelezen te hebben weet ik niet wat ik meer heb gemist, het vuurwerk afsteken zelf of voor mij misschien nog wel mooier, het afhalen??

    Gaat me in ieder geval dit jaar niet weer gebeuren en weet nu al zeker dat ik de 29e om 3:00 de eerste 200km erop heb zitten..

  6. Deze gebruiker waardeert bikkel09 voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Kostelijk om dit in de saaie maanden weer door te lezen!

  8. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Dank je voor het delen van dit geweldige verslag! Ik krijg gelijk weer zin in bestellen en ophalen!

  10. Deze gebruiker waardeert ATF voor het bericht:


  11. #6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Geweldig verhaal Bonzo, hoewel het net allemaal achter de rug is zorgt dit direct voor de nodige kriebels. Het afhalen is zo geweldig om te doen, kijk daar altijd het meest naar uit.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Mooi verslag man, en zo gaat het met echte freaks! Wat meer kilometers willen maken om je droom items te kunnen halen, hevig stressend, scheurend van winkel naar winkel! Voor mij voelt oudjaarsavond als een soort van afsluiting van 3/4 dol dwaze dagen! Je collectie die je met bloed, zweet en tranen zorgvuldig bij elkaar hebt gezocht, mag je dan eindlijk ontbranden!
    Eind goed, Knal goed!

  14. Deze gebruiker waardeert Black Dragon voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Bonzo, heel leuk verslag deze!
    Kan echt van dit soort verslagen genieten.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  16. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Bedankt voor je leuke verslag! Mag aangemoedigd worden dat meer leden dit gaan doen.

    Zo te lezen heb je erg drukke dagen gehad en inderdaad veel kilometers gemaakt. Daardoor snap ik best dat je het volgend jaar wat rustiger aan wilt doen haha.

  18. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  19. #10
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.207
    Thanks
    19.566
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Wow, tof verslag Bonzo! Kan dit zeker waarderen, vooral aan het einde van het jaar. Dat komt de spanning ten goede, wat het nu overigens ook doet. Maar we moeten nog even wachten!

    Zelf dit jaar ook 1000+ kilometers gemaakt in de laatste 4 dagen. 1093 om precies te zijn. Dat was ook mij wat teveel. De 1e afhaaldag ook 17 uur onderweg geweest. Dat hakt er wel in op de laatste dag, maar het zorgt er wel voor dat we onze gewilde producten allemaal kunnen afsteken.

    Nogmaals: bedankt!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  21. #11
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Zojuist jouw verslag met veel plezier gelezen. Geschreven op de gebruikelijke Bonzo kwaliteit.

  22. Deze gebruiker waardeert jakhal voor het bericht:


  23. #12
    VWC-Lid Detective's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    111
    Thanks
    83
    63 waarderingen in 30 posts
    Wat leest dit heerlijk weg zeg, en allemaal ook zo herkenbaar voor velen..
    Meer meer meeeeer van dit soort verhalen!!!

  24. Deze gebruiker waardeert Detective voor het bericht:


  25. #13
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Kriebels zijn bij deze weer wat toegenomen, bedankt!!
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  26. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  27. #14
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.985
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Heel leuk om weer een keer door te lezen!
    Sfeerverhogend!

  28. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  29. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    29 december 01:45 - Thuis
    Dit jaar ga ik het aantal kilometers minimaal halveren. Dit was voor mij echt wat teveel van het goede. Niet zozeer de kilometers, maar wel het aantal winkels (inclusief het wachten, inladen, etc.) Maar toch blij dat ik het een keer zo heb gedaan.
    Nice, dat dit verslag weer is aangezwengeld. Ik was deze zelf al zo goed als vergeten. Nu ik dit maanden later nog eens teruglees, kriebelt het zeker wel weer. Alle 'ellende' is uitgegumd en ik kijk met een glimlach op mijn gezicht terug op deze dag.

    Mijn overmoedige ambitie om dit jaar het aantal kilometers minimaal te halveren, is inmiddels een utopie. We gaan het gewoon nog een keer doen dit jaar! Verslag 2020/2021 gegarandeerd.

    Is er trouwens nog ergens een plekje op dit forum waar ik mijn meest memorabele tripreport uit 2005 kan plaatsen?

  30. Deze 3 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •