Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[BREAKING] Vuurwerkvisie overgenomen door Lesli Vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Ook hier weinig positief. Lesli is heel erg bezig. Kopen de laatste jaren toch flink merken op. GBV was ook flink bezig afgelopen seizoen.
    Resteren dalijk een paar kleintjesdie koppieonder gaan en 2 mega spelers. Weg marktwerking.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

    Comment


      #62
      4 pagina’s met veel aannames verder verwonderd me het wel steeds minder dat veel importeurs vwc lichtelijk of helemaal de rug toekeren. We gaan wel zien wat de toekomst gaat brengen.
      https://youtube.com/c/EindjePyro

      Comment


        #63
        Wat een voorbarige reacties zeg. Niemand hier heeft het contract gelezen volgens mij. Binnen een concern als Lesli kan VWT prima als een zelfstandige entiteit opereren. Het is toch niet gezegd dat alles wordt omgegooid. Dat zou ongeveer het domste zijn wat Lesli kan doen aangezien VWT een trouwe schare fans heeft die je dan allemaal wegjaagt.
        Laten we het eerst afwachten en daarna pas oordelen.

        Als ik nu een kleine Nederlandse importeur was ging ik ook op zoek naar een koper, heel logisch. Je weet namelijk dat je nog max 5 jaar te gaan heb en dan is het over. Je kan dus maar twee dingen doen, groter worden zodat je ook in andere landen actief bent of verkopen. Wachten op een totaalverbod in NL is natuurlijk een beetje dom.

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door DW2000 Bekijk bericht
          4 pagina’s met veel aannames verder verwonderd me het wel steeds minder dat veel importeurs vwc lichtelijk of helemaal de rug toekeren. We gaan wel zien wat de toekomst gaat brengen.
          En dit is geen aanname van jou? Waaruit blijkt dat importeurs ons de rug toe keren? We zijn namelijk nog overal meer dan welkom als pak hem beet 5 jaar geleden. De verslagen komen ieder jaar weer, prijsvragen worden elk jaar gekker en groter, foto verslagen bij bunkers, freakacties vanuit importeurs speciaal voor Vwc, en zo kan ik nog wel even door gaan. Dus je reactie is totaal gebaseerd op aannames
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #65
            Het wordt tijd dat er weer een paar freakshops open gaan...kunnen we weer wat positieve berichten lezen

            Comment


              #66
              Het principe hier is, net als Evo/Pangu en GBV, niet een hele overname, maar een coöperatie. Twee zinnetjes herhalen uit de brief:

              gebruik kunnen maken van Lesli's logistieke kracht en organisatiegrootte.

              zullen we ook onder de vlag van Lesli verantwoordelijk zijn voor de productontwikkeling, kwaliteit, inkoop, uitstraling en marketing. Met een sterke eigen identiteit, maar in veel organisatorische zaken ondersteund door de draaiende machine van Lesli.
              Dus pluspunten hier genoemd zoals marketing, uitstraling en productontwikkeling maar ook inkoop en kwaliteit blijven naar eigen zeggen behouden. De toekomst zal het uitwijzen, net als bij Evo/Pangu nog echt duidelijk moet worden.

              Comment


                #67
                Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
                Als ik nu een kleine Nederlandse importeur was ging ik ook op zoek naar een koper, heel logisch. Je weet namelijk dat je nog max 5 jaar te gaan heb en dan is het over. Je kan dus maar twee dingen doen, groter worden zodat je ook in andere landen actief bent of verkopen. Wachten op een totaalverbod in NL is natuurlijk een beetje dom.
                @Bonbridge: ik kan je nuchtere to the point reacties over het algemeen erg waarderen, ook deze.

                @iedereen: sommigen willen kennelijk een positiviteitsgarantie op dit forum. Ik vind deze discussies, speculaties, noem het hoe je wil, juist erg boeiend. Ieder het zijne toch. Je bent vrij om het te lezen of juist niet.

                Natuurlijk is het voorbarig, natuurlijk zijn er veel aannames. Maar dat lijkt me ook vrij menselijk. Alternatieven voor dergelijke aannames zijn een massale radiostilte, een collectief applaus of een generiek 'we wachten het geduldig af'. In de ideale wereld een vanzelfsprekendheid, binnen de realiteit helaas niet. Mensen zijn bezorgd en zijn vanuit meerdere oogpunten huiverig. Prima lijkt me. De media doet het, bij Hart van Nederland is het core business, dus 'wij' mogen ons ook wel laten verleiden hiertoe, toch?

                In het bovenstaande stukje bevestig je die zorgen overigens indirect, althans naar mijn mening. Het belang van de aanbieder conflicteert namelijk (bijna) altijd met het belang van de afnemer. Suf voorbeeld (dat niet van toepassing hoeft te zijn op deze situatie maar wel illustreert): als een groenteman zijn tomaten duurder maakt zonder extra kosten dan verdient hij daar meer aan, terwijl ik als klant daar meer voor betaal.

                Ik kan nu uiteraard niet met zekerheid vertellen of een overname van vuurwerkvisie door Lesli ook tot een dergelijke prijsophoging van de vuurwerkvisie lijntjes leidt, maar ik ben er wel heel bang voor en heb wel een aantal argumenten die mijn vermoeden bevestigen (naast een dosis praktijkervaring):
                - Wil je als Lesli zijnde je marktaandeel in andere landen vergroten dan vergt dat investeringen. Dat kost geld, dat ergens vandaan moet komen.
                - Vanuit commercie en marketing is het vrij 'lastig' om een nieuw merk anders te positioneren t.o.v. huidige merken en er (bijvoorbeeld) een afwijkend (prijs)beleid op toe te passen. Ja ook ik ken genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Kijk alleen hoeveel merken er onder Philips hangen, maar dergelijke voorbeelden lijken mij niet van toepassing op deze case.
                - Een steeds groter wordende jongen (Lesli) heeft andere belangen dan die van de echte vuurwerkliefhebber. Groeien door zoveel mogelijk te verkopen voor een zo hoog mogelijke marge staat haaks op een propositie zoals Evo/Pangu deze primair hadden: met kwalititatief goed en onderscheidend vuurwerk een niche markt bedienen. Nu is vuurwerkvisie geen Evo/Pangu, maar het doel van de grote meneer overstijgt de belangen van de kleine jongen. In de huidige samenleving gaat het niet altijd op, maar normaalgesproken moeten kleine jongen naar grote meneren luisteren, en dat gaat los van 'contracten' ook hier vroeg of laat gebeuren. Het feit (geen aanname) dat een DTP-mederwerk van vuurwerkvisie niet meeverhuisd naar Lesli is al een eerste signaal.

                Een argument dat het bovenstaande tegenspreekt is dat schaalbaarheid kan/moet leiden tot kostenreductie. Maar de prangende vraag is of men deze kostenreductie ook door laat wegen in de verkoopprijzen of dat men zelf de marge opstrijkt. Gezien de bredere ontwikkelingen de laatste jaren, vrees ik het laatste.

                TOT SLOT: als ik Lesli heette zou ik precies hetzelfde doen. Is een hele goede move, maar of het ook voor mij een goede move is ga ik over een paar jaar eens beoordelen. Nu alleen even afwachten en hopen op het beste.

                Ja, ook ik spectuleer graag. Wellicht is dit ook een voorbarige reactie van mijn kant, maar waar rook is is vaak ook vuur (zouden wij moeten weten). Wilde dit gewoon even kwijt.

                Comment


                  #68
                  Laten we eerst het bezoek van VWC aan Vuurwerktotaal eens afwachten, voordat we met allemaal aannames komen.
                  Ik verwacht dat ze de samenwerking met Lesli aan gaan om Vuurwerktotaal in het buitenland op de kaart te zetten, zodat ze meer zekerheid hebben bij een eventueel verbod. Ik denk dat dit voor ons verder weinig effect heeft, aangezien Vuurwerktotaal zelf verantwoordelijk blijft voor o.a de marketing zoals ze zelf aangeven.

                  Comment


                    #69
                    ik vind het allemaal prima en begrijp het ook heel goed.
                    binnen een paar jaar is het hier klaar en dan moet je de grens over wil je nog wat
                    kunnen verkopen.
                    de prijzen stijgen elk jaar zoiezo maar daarom hebben we hier nog de freaksites en daar
                    kunnen we nog steeds leuke dingen kopen voor lekkere prijzen.
                    ik zeg maar zo...mensen geniet deze laatste jaren nog van al dat moois en word het verboden.....
                    dan zie we dan wel weer wat we gaan doen toch.....

                    Comment


                      #70
                      zelfde verhaal met EVO en Pangu , had niet verwacht van vuurwerk totaal , zullen zien ,alles moet gewoon zelfde blijven, volgens hun, alleen beter te verspreiden. nog meer importeurs die samen gaan!? zijn nu aan het wennen met de overnames ,nog meer vuurwerk, die uit de uit de kast moet komen , lol

                      Comment


                        #71
                        Tja ik ga geen leuke opmerking plaatsen, maar ik word er niet warm of koud van.
                        Het is enerzijds jammer, maar aan de andere kant niet anders dan logisch.
                        Het importeren van vuurwerk is bijna niet meer op te brengen als je een kleine vuurwerk importeur bent.
                        En als je dan op de koop toe ook het verhaal krijgt, dat 1 of meer van je artikelen wordt afgekeurd en je nog even je zakken mag legen bij het ract, dan snap ik best dat je er op den duur helemaal klaar mee bent.

                        Bedrijven worden overgenomen.
                        En heb Heineken en Imbev vaak zat uitgescholden als ze een leuke kleine brouwerij overnemen.
                        Beide firma's hebben de sterfhuis constructie vaak zat uitgehaald en daar frusteer ik mijzelf vaak aan.
                        Of dat een leuke radio dj wordt weggekocht bij Radio 2/3 en naar een jopie popie commerciële radio zender gaat.

                        Ik vrees dat dit niet de laatste overname is.
                        Ik las bij de buurtjes dat Katan samenwerkt met Cafetaria.
                        En dat Funke komend jaar waarschijnlijk door weco word verzorgd.

                        Helaas het is eenmaal zo.
                        Kom zei de vis in de vissenkom.

                        Comment


                          #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
                          Zo dat is een mega overname! Zo blijven er niet veel concurrentie meer over helaas.
                          Ze kunnen makkelijk meeliften naar het buitenland, maar ik vindt de marketing in Nederland van Vuurwerk Visie wel heel erg goed eigenlijk. Beter dan Lesli iig
                          Het verbod gaat er dus komen. Door jou opmerking ging bij mij het lampie branden.
                          Of... Hoop houden en er niet van uit gaan.
                          Lesli, zou veel meer moeten weten van de stand van zaken omtrend vuurwerk. Ook zullen ze mensen kennen in de politiek.
                          Doorgestoken kaart!?
                          75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                          Comment


                            #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
                            Wat een voorbarige reacties zeg. Niemand hier heeft het contract gelezen volgens mij. Binnen een concern als Lesli kan VWT prima als een zelfstandige entiteit opereren. Het is toch niet gezegd dat alles wordt omgegooid. Dat zou ongeveer het domste zijn wat Lesli kan doen aangezien VWT een trouwe schare fans heeft die je dan allemaal wegjaagt.
                            Laten we het eerst afwachten en daarna pas oordelen.

                            Als ik nu een kleine Nederlandse importeur was ging ik ook op zoek naar een koper, heel logisch. Je weet namelijk dat je nog max 5 jaar te gaan heb en dan is het over. Je kan dus maar twee dingen doen, groter worden zodat je ook in andere landen actief bent of verkopen. Wachten op een totaalverbod in NL is natuurlijk een beetje dom.
                            Juist, de spijker op z'n kop ik vind het zakelijk gezien niet vreemd en als er niets aan de hand was in NL dan hadden ze het ook niet gedaan denk ik.
                            Het totaalverbod gaat komen links om of rechts om en met de buitenlandse kanalen van Lesli is dit vrij logies.
                            Tuurlijk voelen we ons verraden door Lesli, echter zal het Lesli een worst wezen wat wij denken want die lui zien dat dit jaar weer voor bijna 80 miljoen aan vuurwerk is verkocht en totdat het totaalverbod er is zal dat bedrag niet minder worden.
                            Die gaan lekker oogsten en daarna gaat de streep door Nederland, bedankt en tot ziens is het dan.
                            Dit is mijn aannamen, vind ik Lesli lief?: Nee...... Vind ik Lesli slim?: ja zakelijk gezien wel ja zij doen gewoon alles om geld te verdienen en dat doen bedrijven nou éénmaal.

                            De overheid, media, en onze zeik cultuur doet ons de das om mensen, Lesli, VWT, of welke importeur ook kan daar iets aandoen.

                            Comment


                              #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
                              Ja het zijn appels en peren, misschien zelfs wel een hele fruitmand, want ook de (totstandkoming van de) Lesli/Zena combi en de Lesli/Vuurwerkvisie combi verschillen op vele fronten.

                              Als het Lesli/Zena verhaal een voorbode is, dan wordt het niet veel. Ik ben daar tot op de dag van vandaag tenminste nog niet vrolijk van geworden (de manier waarop men Zena in de NL markt zet). Ik ben dan ook oprecht nieuwsgierig op basis van welke argumenten jij constateert dat het 'allemaal niet zo slecht hoeft te zijn'.

                              No offence: ik kan het ook verkeerd hebben / niet zien, of mijn creativiteit laat me in de steek. Los van dat ik sowieso niet zo van fruit houd.
                              Fruit is best lekker hoor. Maar ik denk dat we het gewoon moeten afwachten, ik blijf liever wat optimistisch

                              Comment


                                #75
                                Ik vind het niet zo geheel onverwachts, althans, dat er opnieuw een overname in vuurwerk land plaats heeft gevonden. Ik had alleen niet verwacht dat het Vuurwerkvisie zou zijn.

                                Waarom niet onverwachts? We hebben best wel veel grote spelers op een relatief kleine markt. Alles allemaal maar zelf willen doen is blijkbaar niet al te best voor de zaken, daarom dat ‘kleintjes’ Pangu en Evolution vorig jaar al deze keuze hebben gemaakt. Ik denk dat er nog meer gaan volgen.

                                Vuurwerkvisie zag ik eerlijk gezegd dan weer niet aankomen, die leken mij groot genoeg om een ander te kunnen opslokken. Aan de andere kanten was het loslaten van Zena wellicht al een voorbode.

                                Aan de ene kant is het jammer, want je gaat toch producten zien verdwijnen, maar als we kijken naar Zena zien we toch wel dat Lesli veel lijnen heeft behouden en met goed vuurwerk op de markt komt. Ik verwacht dat Lesli bij VWT ook de krenten uit de pap gaat halen.

                                Ik zie in ieder geval liever een overname zoals bij Zena is gebeurd, dan dat een importeur over de kop gaat zoals bij Royal.

                                Comment

                                Working...
                                X