Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 133 van 133
  1. #121
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Hier ook als hobby meegekregen van mijn overleden vader, was jarig op 30 december en dan gingen we altijd samen shoppen om dan de 31ste lekker te stoken. Het is een traditie, iets wat ik nog van hem heb... hoe wil ik dit missen? Alsof ik een stuk van hem kwijtraak, een gedeelde passie. Nee, ik zal opzoek gaan naar alternatieven met oud en nieuw! Stoken zal ik!

  2. Deze 9 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  3. #122
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Deze hobby kan ik zéker niet missen. Van jongs af aan al gek op het vuurwerk, overgenomen van mijn vader. De eerste jaren op dit forum alleen rondgekeken, af en toe gepost en naar mate de tijd vorderde steeds actiever geworden. Van mijn eerste freakactie ooit bij Haokan tot een jaarlijks bezoek aan Kuiper en Megavuurwerk Leeuwarden en sinds een aantal jaar ook crewlid. Vanaf toen is de gekte er echt ingeslagen met trips naar Adelfia en Fallas ten gevolge. Vuurwerk is zoveel meer dan een product geworden voor mij, 31 december zoveel meer dan zomaar een dag. Mijn hobby waar ik 365 dagen per jaar mee bezig ben, zal nooit verdwijnen. Ik hoop het nog lang mee te mogen maken dat we ons vuurwerk in Nederland mogen ophalen, maar mocht dit onverhoopt toch verdwijnen zal er een andere invulling komen van deze hobby. Vuurwerk = passie!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze 4 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  5. #123
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Vuurwerk hoort er mijn hele leven al bij,sinds mijn geboorte zowat.

  6. #124
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    Ik ga het dit jaar zien, maar ik denk dat het een hele lastige jaarwisseling gaat worden. Ik ga niet het risico nemen om vuurwerk af te steken dit jaar. Ook al is de pakkans erg klein, ik zit niet te wachten op een strafblad.

  7. #125
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik kan het niet missen. Ik steek al vuurwerk af sinds mijn 6e en ben nu bijna 50 jaar. Dus, na 44 jaar kan ik echt niet stoppen. Het is gewoon zo fucking mooi om te zien en te horen. Alleen freaks begrijpen elkaar, voor iemand anders is het gewoon iets leuks, iets moois, maar liggen er verder niet wakker van. Ik zal dan ook blijven stoken, hoe dan ook. Mij maakt het niet uit waar.

  8. Deze 5 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  9. #126
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Ik kan het niet missen. Ik steek al vuurwerk af sinds mijn 6e en ben nu bijna 50 jaar. Dus, na 44 jaar kan ik echt niet stoppen. Het is gewoon zo fucking mooi om te zien en te horen. Alleen freaks begrijpen elkaar, voor iemand anders is het gewoon iets leuks, iets moois, maar liggen er verder niet wakker van. Ik zal dan ook blijven stoken, hoe dan ook. Mij maakt het niet uit waar.
    Gewoon stoken, desnoods op antarctica.

  10. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  11. #127
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    890
    Thanks
    563
    484 waarderingen in 243 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Gewoon stoken, desnoods op antarctica.
    Beetje koud en zielig voor de pinguïns..
    2024 >> 25

  12. Deze gebruiker waardeert Pointer voor het bericht:


  13. #128
    VWC-Lid maasster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Berichten
    518
    Thanks
    222
    291 waarderingen in 136 posts
    Bloed gaat waar het niet kruipen kan... Nee niet te missen dus

  14. #129
    VWC-Lid picollo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    265
    Thanks
    175
    181 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maasster Bekijk bericht
    Bloed gaat waar het niet kruipen kan... Nee niet te missen dus
    Precies dit. Helaas Valencia dit jaar ook al afgelast vanwege Corona dus dat maakt het wel extra zuur. Maar dat zal wel wat meer de toekomst gaan worden voor mij. Minder in Nederland bezig met vuurwerk en meer in het Buiteland voor shows of festivals.

  15. Deze gebruiker waardeert picollo voor het bericht:


  16. #130
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik kan de vuurwerkhobby ook niet missen. Deze is mij met de paplepel ingegoten en gaat nu nog wel veel verder. Vroeger had ik véél meer zin in oud en nieuw en vond ik shows wel leuk maar ging ik toch liever zelf stoken.

    De laatste jaren merkte ik al dat mijn interesses zich begonnen te verleggen. De slapeloze nachten naar oud en nieuw werden minder, mijn bestellingen werden met het jaar kleiner. Tuurlijk bleef ik wel stoken en genieten maar door al het gezeik niet meer zoals vroeger helaas. Daarintegen begonnen shows steeds meer interesse te wekken. Zeker in combinatie met mijn fotografie hobby ging ik op pad om de mooiste vuurwerk foto's vast te leggen.

    2020 het jaar zonder o.a shows begon het oud en nieuw gevoel weer te kriebelen als nooit tevoren. Dit klote jaar moest op een fantastische manier afgesloten worden. Helaas is deze mooie uitlaatklep van ons nu afgepakt. Wat dat betekend voor mijn vuurwerkhobby is nu nog lastig te zeggen. Mijn zin om te stoken is soms volledig weg en het andere moment twijfel ik om naar Duitsland te gaan ( ik woon een paar minuten van de duitse grens).

    Of dit (tijdelijk) verbod de trap geeft waardoor ik mij volledig ga focussen op shows/demo's en minder om het zelf stoken acht ik wel aanwezig. Ik heb hier vriendschappen gevonden en 31 december blijft toch de meest fantastische dag van het jaar. Dat ga ik op geen enkele mogelijkheid vergeten en zal ook altijd een plek zoeken om wat te stoken. Dat hoort er gewoonweg bij. In de algehele vuurwerkwereld zal ik 100 procent zeker actief blijven.

  17. #131
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik had het er dit weekend toevallig over. Vuurwerk is iets waar iedereen mij mee associeert. Iedereen kent mij van de vuurwerkshows die ik schoot, het werken in een winkel waar ik naartoe leefde, het hele jaar door vuurwerkshows bezocht en daarvoor naar binnen- en buitenland ging. Eigenlijk stond vuurwerk 365 dagen per jaar op mijn kalender.

    De laatste jaren is dat minder geworden en ben ik het voor mijzelf gaan afsluiten. Echter zat ik er 'zo diep in' dat het rustig aan afbouwen er geleidelijk in is gekomen en er alsnog voor een godsvermogen aan vuurwerk stond tijdens de jaarwisseling. Ikzelf zag eigenlijk niet in dat het alsnog van de gekke was om zoveel te hebben terwijl ik er voor mijn gevoel niet meer zoveel voor/ om gaf. Realiteit was natuurlijk dat dat wel zo was en het loslaten lastiger was dan gedacht en gehoopt.

    Vorig jaar was wel een jaar waarin ik veel heb meegemaakt en de keuze had gemaakt en ook moest maken om deze hobby iets te laten varen. Het grootste deel van het jaar ben ik er niet mee bezig geweest. Enkel was ik de laatste maanden op het forum te vinden en waren de grootse bestellingen ook niet gedaan. Alsnog stond er natuurlijk veel vuurwerk, maar misschien nog geen 15 a 20% van de hoogtij jaren.

    De jaarwisseling was misschien ook wat tegenvallend door het weer en het niet kunnen vieren met een grote groep wat ik gewend was. Dit jaar zou ik het nog 1 keer groots doen omdat mijn partner en ik een mooie leeftijd hebben behaald wat we samen groots zouden vieren. Daarvoor had ik wat meer besteld dan ik wou uitgeven maar het deels ook gefinancierd zou worden door vrienden en familie. Uiteindelijk mag alles niet doorgaan natuurlijk maar wel was het voor mij een soort van afsluiting van een grootse hobby die ik kleiner wil voortzetten als dat toegelaten word.

    Zal ik er rouwig om zijn als het helemaal niet meer mag? Natuurlijk. Maar gelukkig voor mij minder omdat ik het al aan het afsluiten was. Het blijft iets magisch, iets jongensachtigs, iets moois en een geweldige hobby tezamen hier op het forum.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  19. #132
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Ik heb mijzelf er op betrapt dat ik eigenlijk een aantal jaren aan het minderen was, merkte dat ik pas steeds later lijstjes ging maken, en ''het gevoel'' eigenlijk pas een paar dagen voor de jaarwisseling kwam.

    Het zal deels te maken hebben met het steeds negatievere beeld omtrent vuurwerk, en daar door de lol er wel van af gaat.
    Echter zal de hobby nooit verdwijnen, Fallas en de Trophy zijn 2 hoogtepunten op de agenda samen met oud en nieuw.

    Echter denk ik dat ik langzaam zal verschuiven naar Fallas het hoogtepunt maken, de sfeer die daar hangt i.c.m. het lekkere weer en vuurwerk afsteken, daar komt oud en nieuw niet bij in de buurt wat mij betreft.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  20. #133
    VWC-Lid Jantjebeton1981's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.088
    Thanks
    814
    856 waarderingen in 385 posts
    Het er echt dadelijks mee bezig zijn en hele grote bedragen uitgeven kan ik wel missen. Het word sowieso al met de jaren veel minder. Maar met oud en nieuw hoort gewoon vuurwerk. De laatste dagen van het jaar ben ik weer net een klein kind. Hopelijk kunnen we vele jaren stoken.

  21. Deze gebruiker waardeert Jantjebeton1981 voor het bericht:


Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •