Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan jij deze hobby missen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Ik snap firewire heel goed, verbaas me ook dat sommige zeggen ja bij een verbod ga ik gewoon iets anders doen. Tuurlijk iedereen is anders maar dat je het zo makkelijk naast je neerlegt.

    Oud en nieuw is een deeL van de hobby pyrotechniek, komt er een verbod sterft er een deel uit en zal oud en nieuw in Nederland voor mij voorbij zijn. Maar dat deel van de hobby ga ik dan anders invullen en dat zal zeker met pyro te maken hebben hoe en wat moet nog uitkristalliseren maar dat komt goed tegen die tijd, hoop dat vwc ook door blijft gaan dan. Ik val in herhaling
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

    Comment


      #77
      Financieel gezien wel :P maar verder mocht er ooit een totaal verbod komen, dan zegt mij oud en nieuw ook niks meer.

      Comment


        #78
        Ja ik zou zonder kunnen, heb tussen mijn 20e en 29e levensjaar eigenlijk nauwelijks iets afgestoken. Hoogstens een enkele keer een cake, maar vond het prijs-kwaliteit gewoon te duur. Nu met de freakacties borrelt het helemaal op, en ben er bijna dagelijks mee bezig. Vind het heerlijk, maar besef me ook dat als het er niet zou zijn ik het op een andere manier zou invullen. Dat wil niet zeggen dat ik het niet enorm jammer ga vinden, en ik zal het zeker missen. Oud&nieuw zal niet hetzelfde zijn, ik zou met weemoed terugdenken aan die mooie keren. Maar des te meer geniet ik nu van de keren dat het sowieso nog kan, lekker helemaal opgaan die 8 uur dat het kan en volle bak stoken. Zoveel mogelijk producten, zoveel mogelijk variatie, elke keer genieten. Dat is prachtig, en dat neemt niemand van je af. Gewoon veel herinneringen maken, en daarom dus ook alles op film.
        https://www.youtube.com/user/flutsjah/

        Comment


          #79
          Wbt de gepassioneerden die een bovengemiddelde kruitstroom door hun aderen hebben vloeien en die al met popcorn klaar zitten, sorry maar ik hou het kort.

          Wbt de ‘slechts 31dec kruitsnuivende’ forumleden die er van alles bijhalen, zoek fijn die andere hobby.

          Wbt Bonzo. Ik lig niet met je in de clinch.

          Wbt de parttime kruitsnuivers die al in de slachtoffer rol gekropen zijn omdat er misschien in de toekomst een afsteek verbod komt waardoor ze in die toekomst tijdens hun parttime hobby geen 8 uurtjes meer legaal mogen afsteken en derhalve die parttime hobby de rug toe keren...
          Luister naar het liedje en kalmeer...

          Sing-along with Idina Menzel in this full sequence from Disney's Frozen.Subscribe to Disney UK: http://bit.ly/subscribe-to-disney Follow us on Twitter: http...


          Wbt mezelf. Ik heb helemaal nergens gezegd in welk hokje ik mezelf plaats en dat maakt mij neutraal.
          Ik heb trouwens sowieso helemaal niks met vuurwerk, van mij mogen ze het direct afschaffen...
          Laatst aangepast door firewire; 28 January 2020, 03:33.

          Comment


            #80
            Pffffff

            Comment


              #81
              Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
              Wbt de gepassioneerden die een bovengemiddelde kruitstroom door hun aderen hebben vloeien en die al met popcorn klaar zitten, sorry maar ik hou het kort.

              Wbt de ‘slechts 31dec kruitsnuivende’ forumleden die er van alles bijhalen, zoek fijn die andere hobby.

              Wbt Bonzo. Ik lig niet met je in de clinch.

              Wbt de parttime kruitsnuivers die al in de slachtoffer rol gekropen zijn omdat er misschien in de toekomst een afsteek verbod komt waardoor ze in die toekomst tijdens hun parttime hobby geen 8 uurtjes meer legaal mogen afsteken en derhalve die parttime hobby de rug toe keren...

              Sing-along with Idina Menzel in this full sequence from Disney's Frozen.Subscribe to Disney UK: http://bit.ly/subscribe-to-disney Follow us on Twitter: http...


              Wbt mezelf. Ik heb helemaal nergens gezegd in welk hokje ik mezelf plaats en dat maakt mij neutraal.
              Ik heb trouwens sowieso helemaal niks met vuurwerk, van mij mogen ze het direct afschaffen...
              Volgens mij is het kruit naar je hoofd gestegen ipv zuurstof .

              Comment


                #82
                Nope, hoe ik ernaar kijk, kan een ECHTE vuurwerkliefhebber vuurwerk niet missen. Hoe iedereen dat, mocht het verbod gebeuren, invuld, is voor iedereen anders.

                Ilegaal, buitenland stoken, shows opzoeken of vuurwerkvakanties. Dat zijn denk ik voor de echte de enigste overgebleven opties.

                Verwacht ook taferelen zoals in de VS waar veel aan zelfmaak wordt gedaan (wel goeie kwaliteit).

                Comment


                  #83
                  hoewel ik fan Ben van lotr moet ik met pijn in mijn Hart melden dat van mij we een wereldwijd verbod mag Komen van trollen ook een fokverbod.

                  Comment


                    #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door l166 Bekijk bericht
                    Nope, hoe ik ernaar kijk, kan een ECHTE vuurwerkliefhebber vuurwerk niet missen. Hoe iedereen dat, mocht het verbod gebeuren, invuld, is voor iedereen anders.

                    Ilegaal, buitenland stoken, shows opzoeken of vuurwerkvakanties. Dat zijn denk ik voor de echte de enigste overgebleven opties.

                    Verwacht ook taferelen zoals in de VS waar veel aan zelfmaak wordt gedaan (wel goeie kwaliteit).
                    Lekker een huis boeken in Duitsland. Desnoods met een leuke groep liefhebbers. Er zijn zat opties.
                    Oud en nieuw is overal om de hoek...en ik zoek dat dan ook op.
                    Er zijn dus verschillende gedachtes omtrend de hobby op verschillende levels.
                    De een legt zich er bij neer en de ander wilt dat niet.
                    Klaar...
                    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                    Comment


                      #85
                      Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
                      Wbt de gepassioneerden die een bovengemiddelde kruitstroom door hun aderen hebben vloeien en die al met popcorn klaar zitten, sorry maar ik hou het kort.

                      Wbt de ‘slechts 31dec kruitsnuivende’ forumleden die er van alles bijhalen, zoek fijn die andere hobby.

                      Wbt Bonzo. Ik lig niet met je in de clinch.

                      Wbt de parttime kruitsnuivers die al in de slachtoffer rol gekropen zijn omdat er misschien in de toekomst een afsteek verbod komt waardoor ze in die toekomst tijdens hun parttime hobby geen 8 uurtjes meer legaal mogen afsteken en derhalve die parttime hobby de rug toe keren...
                      Luister naar het liedje en kalmeer...

                      Sing-along with Idina Menzel in this full sequence from Disney's Frozen.Subscribe to Disney UK: http://bit.ly/subscribe-to-disney Follow us on Twitter: http...


                      Wbt mezelf. Ik heb helemaal nergens gezegd in welk hokje ik mezelf plaats en dat maakt mij neutraal.
                      Ik heb trouwens sowieso helemaal niks met vuurwerk, van mij mogen ze het direct afschaffen...
                      Prachtige zin:
                      Ik heb helemaal niets met vuurwerk
                      Laatst aangepast door bassie1978; 28 January 2020, 16:11.

                      Comment


                        #86
                        Ik zelf wacht rustig af wat alles gaat doen qua regelgeving. Ik zie het allemaal wel.
                        Komt er hier een totaalverbod dan zal het afsteken een stuk minder worden met de jaarwisseling, wellicht dat ik in Duitsland een huisje ga huren oid...maar het vuurwerk zal ik blijven opzoeken.
                        Dan worden het gewoon wat meer meer tripjes richting buitenland

                        Comment


                          #87
                          Ja, ik heb lang genoeg prettig geleefd zonder deze hobby.
                          Nee, ik weiger om deze hobby op verzoek van een ander op te geven.

                          Als er een verbod komt ga ik niet meer met oud op nieuw afsteken en ga ik ook geen huisje huren.
                          Ik vind het nu al belachelijk dat er geen alternatief is voor oud op nieuw, voor de liefhebbers.
                          Gewoon midden in het jaar als het mooi weer is een rustige plek zoeken en niet teveel willen afsteken. Daar kan ik stiekem nu al naar uitkijken. Maar tot die tijd ben ik een brave burger.

                          Enige keerzijde, het aanbod zal drastisch verminderen.

                          Comment


                            #88
                            Ik wordt altijd een beetje recalcitrant bij de gedachte aan een verbod.

                            De eerste project-x feesten in de dorpen om de steden met gebiedsverboden worden natuurlijk al gepland...
                            Bij een totaal verbod hop naar baarle-nassau.
                            En anders: Laat de drank en kerstboomverbrandingen maar komen! Veel veiliger (ahum....). Misschien een wedstrijd wie de hoogste stapel van de buurt durft af te Steken....

                            Nee, geef mij maar het gezellige oud en nieuw.

                            Maar nog belangrijker: regel het op EU niveau, ban het zware illegale vuurwerk uit, niet op gemeente of land niveau. Anders verschuif je de problematieken alleen maar. Hoe kan ik mijn zoontje nou leren enkel legaal vuurwerk te kopen als enkel illegaal voorhanden is?

                            Comment


                              #89
                              Ik ga sowieso niet uitwijken naar het buitenland. Moet gvd niet gekker worden. Ik laat me niet wegjagen uit m’n eigen land. Ik ga ook niet stilletjes naar die stomme klok zitten kijken van die manipulerende media met die waardeloze programma’s. Ze gaan geen schoothondje van me maken. Daar zijn er al genoeg van in dit land.

                              Vul het maar in.
                              Vier veilig, vier legaal!

                              Comment


                                #90
                                ik kan tegenwoordig deze hobby wel missen met al dat gezeik in Nederland ook al ben ik vanaf mijn jongste jaren verslaafd geweest aan vuurwerk.

                                Ik heb de afgelopen jaren de hobby al flink afgebouwd en ik durf niet eens meer een paar doosjes naar binnen te dragen voor oud en nieuw.

                                Dit jaar in het buitenland gevierd en wat een verademing is dat op alle vlakken!
                                7 dagen afsteken ( + nog eens 7 gedoogd ) en dat met voor nederlandse begrippen "zwaar illigaal vuurwerk" geen vernielingen, geen gezeik, geen mentaliteitsproblemen en zelfs de brandweer/politie die zegt dat de traditie daar nooit gaat verdwijnen.
                                Better to be known as a sinner than a hypocrite.

                                Comment

                                Working...
                                X