Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 133
  1. #31
    VWC-Lid gerkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2017
    Berichten
    445
    Thanks
    179
    230 waarderingen in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode Bekijk bericht
    Lastig, maar denk dat ik het wel kan missen. Zoals funkyi en bonzo26 al benoemen, zit ik niet op een strafblad en dergelijke zaken te wachten. En dan hoor ik sommige hier zeggen dat een echte liefhebber altijd blijft stoken... En misschien lukt dat na een totaalverbod nog wel, om wat illegale blokken te stoken. Echter denk ik dat dat enkel de eerste 2 jaren erna nog lukt, daarna ga je 100% te veel opvallen.

    Verder komt het financieel niet slecht uit, hoe jammer dat het ook is. Zo probeer ik bijvoorbeeld al jaren een leuke voetbalwedstrijd mee te pakken, in een stadion verder dan Nederland, België of West-Duitsland. Of een keer 10 dagen op wintersport in plaats van 6, waarvan je dan nog maar 4 dagen op de latten staat.

    Kijk, qua opbouw naar de jaarwisseling zelf toe kan geen enkele hobby of passie hier aan tippen. Importeurs demo's en Zena Trophy in september. In oktober de collectie voor 95% rond maken. Dan in november toch nog wat erbij bestellen wat je helemaal niet nodig hebt, je stukbijten op diverse win-acties en de eerste winkeldemo's bezoeken. Feestmaand december jezelf volvreten met een overdosis aan suikers, vetten, calorieën en alcoholische versnaperingen. En verder opbouwen naar o&n; stookvolgordes maken (om je er 0,0 aan te houden ), voldoende aanstekers halen, toch nog langs de Aldi om wat cat.1 (waarvan je 11 maanden lang zei er klaar mee te zijn), de Top2000 lijst inzien met 10 nieuwe nummers per jaar, het stressvolle afkeurtopic hier met tegenzin bekijken, de net zo stressvolle win-actie topics -vaak- met tegenzin bekijken, de nog chaotischere afhaaldagen zien te overleven, om maar te zwijgen over de weersvoorspellingen... En dan om 31 december 17:59 uur nog blijer naar buiten rennen, dan een klein kind die net een zeldzame Pokemon heeft gevangen op zijn Gameboy, zonder gebruik van de Master Ball.

    Wat dat betreft zal ik het zeker gaan missen. Vooral de eerste vijf, zes of zeven jaarwisselingen zonder zelf vuurwerk afsteken, kunnen nog wel eens zwaar gaan worden. Maar ja, life goes on. En wie weet komen de aliens van planeet Pyronus ons ooit nog bezoeken. Hebben we toch nog een soort happy ending.
    Mooi geschreven en heel herkenbaar! Op het eind na dan, ik geloof niet in fiction.
    Kan ik zonder deze hobby? Absoluut, het leven gaat door en ws geef je het geld aan iets anders “ nutteloos” uit. Ik vind de aanloop naar O&N geweldig. Product filmpjes checke, meningen van andere freaks lezen. In januari je eerste bestellingen weer doen wat in feite gewoon gebeurt om de kater dat zo& weer voorbij is uit te stellen.
    Het lastige van deze situatie is dat er voor jou wordt beslist dat de hobby over is en dat ook nog eens met een aantal verklaringen, aannames en redenen die niet allemaal even juist en redelijk zijn. Het geforceerde geeft een nare nasmaak.
    Dus zonder vuurwerk kan, ik ben zelf pas weer een aantal jaar echt weer bezig met vuurwerk en in de tussentijd maar heel weinig anders dan genieten van andermans vuurwerk. Dit was echter op vrijwillige basis en dat scheelt een hoop. Voorlopig blijf ik genieten en hoop ik dat het sentiment rondom vuurwerk gaat veranderen, maar dat is mss hetzelfde als wachten op in een invasie van aliens vd planeet Pyronus.

  2. #32
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Ik voorzie nog niet zo heel snel een algeheel verbod, vooral op de verkoop niet, wegens EU regels. Ik zie eerder Belgische tafarelen gebeuren, maar dat er minder gemeentes echt gaan verbieden, dan in België.

    De volgende situaties kunnen in mijn ogen nog wel eens realiteit worden:
    - Grote steden verbieden het afsteken van alle soorten vuurwerk, de rest doet niet mee.
    - Een algeheel verbod, met mogelijkheid om een ontheffing aan te vragen
    - Buurtverenigingen mogen ontheffing aanvragen

    Een verbod zal impact hebben op de verkoop en dat mag niet zomaar vanwege EU regels.

    We horen het misschien niet, maar ik denk dat er meer bekend is over het vervolg dan waar wij weet van hebben en wat we vermoeden.

  3. #33
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Als ik nou terugkijk naar de laatste 35 jaar, vanaf mijn 8ste al helemaal gek van vuurwerk.
    Het is voor mij een passie, het zit in me, een deel van wie ik ben.

    De herinneringen zijn machtig mooi, naast de jaarwisselingen heeft deze hobby nog zoveel anders te bieden. Heb mee mogen helpen aan de grootste shows van de Benelux, hele goede vriendschappen er aan over gehouden, ook al het moderator werk en freelance werk altijd met heel veel plezier gedaan. Ben dankbaar dat ik deze kansen gehad heb, het heeft de hobby nog specialer gemaakt.

    De laatste tijd ligt onze hobby nogal zwaar onder druk. Uiteraard knaagt dat stukje wel aan me, maar voor mij geen reden om de handdoek in de ring te gooien. Persoonlijk denk ik dat alle verboden geen nut hebben, het gaat om een gedrags/mentaliteitsprobleem en dat los je echt niet op met de dingen die ze van plan zijn. De goede zullen onder de kwade moeten lijden, wat natuurlijk belachelijk is. Geweld tegen hulpverleners of vandalisme mogen ze van mij keihard aanpakken, maar laat de mensen die er wel van genieten en er op een goede manier mee om gaan gewoon hun potje en pijltje schieten.

    Heb het al vaker gezegd maar er zal geen 1 show kunnen vervangen wat het mooiste blijft, namelijk zelf die lont kunnen aansteken, lekker met je buren knallen in eigen straat.
    Over handhaving ga ik het maar niet hebben, enige wat ik daar nog over zeg is als je iets niet kunt handhaven, verbied het dan ook niet. Kijk liever hoe men samen door 1 deur kan, steeds meer mensen walgen van het feit dat alle tradities verboden worden, zo krijg je een nog groter gedrags en mentaliteitsprobleem juist wat we niet willen.

  4. Deze 5 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  5. #34
    VWC-Lid nathanael's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Berichten
    579
    Thanks
    156
    835 waarderingen in 221 posts
    Het blijft lastig, het liefste zou ik geen verbod willen hebben maar een eigen keuze om wel of niet er mee door te gaan. Ik vind 31 december nog steeds een hele mooie dag om naar uit te kijken en het zal heeeeel saai zonder vuurwerk in de straten zijn. Professionele shows zal ik niet uit mezelf bezoeken tenzij de vrienden waarmee ik anders O&N zou vieren daar wel heen willen. Ik ben de enige freak zeg maar, de andere genieten van mijn gekochte vuurwerk.

    Afgelopen jaarwisseling was dan ook super gezellig en had ik voor € 1500,- (exclusief gratis spul) vuurwerk gekocht. Ja, het was super, maar was het € 1500,- waard? Dat weet ik niet. Ik had ook gewoon een weekend naar Disney gekund met het hele gezin. Dit jaar zal mijn budget daarom veel minder worden.

    Reden waarom ik dit in topic zeg.. Als je eenmaal véél geld hebt uitgegeven lijkt de verlangen voor meer vuurwerk gedoofd. Hierdoor zou ik misschien de hobby (tijdelijk) kunnen missen. Maar een verbod zou ik niet leuk vinden.

  6. #35
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ik wordt toch een klein beetje verdrietig van veel berichten die hier voorbij komen. Jammer om te lezen dat veel liefhebbers de handdoek al min of meer in de ring gesmeten hebben.
    December Will Be Magic Again!!

  7. Deze 11 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  8. #36
    VWC-Lid luchthuilertje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2016
    Berichten
    281
    Thanks
    448
    281 waarderingen in 102 posts
    Heel simpel,kan deze hobby niet missen en tradities ook niet. Heb liever meer activiteit vanuit de branche (ook winkeliers) ipv alleen maar met freakacties te strooien om aandacht te houden. Wordt het passieve gelul een beetje zat.
    Het gedrag van 'het zal allemaal wel'. Het is gvd 5 voor 12!
    Een rotje is geen bom!

  9. Deze 3 gebruikers waarderen luchthuilertje voor het bericht:


  10. #37
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Ja, ik kan het missen. Ik heb zelfs 10 jaar lang geen vuurwerk gekocht (nouja, amper, ik schat in totaal zo’n 100 euro). Sinds ik oud en nieuw weer ‘thuis’ ben gaan vieren ben ik er opnieuw ingerold. Ik doe het dan ook niet alleen voor mezelf, ik vind het juist vooral leuk dat anderen er van genieten. Ik zou het erg jammer vinden als dat verdwijnt in Nederland, maar voor mij persoonlijk kan ik vooralsnog ‘gewoon’ uitwijken naar België indien nodig, maar ik schat dat het dan erg duur wordt.

    Ik ga in ieder geval geen strafblad riskeren, dat is het mij niet waard. Maar ik zal absoluut voorvechter zijn om vuurwerk in de straat te behouden, in welke vorm dan ook.

  11. #38
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Ik wordt toch een klein beetje verdrietig van veel berichten die hier voorbij komen. Jammer om te lezen dat veel liefhebbers de handdoek al min of meer in de ring gesmeten hebben.
    Niet verdrietig van worden joh, is ‘t niet waard.
    Dezen hebben duidelijk geen kruit door hun aderen stromen.
    Lekker laten gaan...

    Je vuurwerkhobby/passie afhankelijk laten zijn van een vuurwerkverbod.:
    Gelukkig ontgaat ook mij die denkwijze volkomen...
    Laatst gewijzigd door firewire; 26 januari 2020 om 08:57

  12. Deze 9 gebruikers waarderen firewire voor het bericht:


  13. #39
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ik schreef ook een klein beetje verdrietig.
    December Will Be Magic Again!!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  15. #40
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    727 waarderingen in 345 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Niet verdrietig van worden joh, is ‘t niet waard.
    Dezen hebben duidelijk geen kruit door hun aderen stromen.
    Lekker laten gaan...

    Je vuurwerkhobby/passie afhankelijk laten zijn van een vuurwerkverbod.:
    Gelukkig ontgaat ook mij die denkwijze volkomen...
    Nouja, volgens mij laten ook vandaag en alle jaren ervoor héél veel liefhebbers zich leiden door een verbod. Het mag immers 364 van de 365 dagen niet en daar houdt het gros zich aan.

  16. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Niet verdrietig van worden joh, is ‘t niet waard.
    Dezen hebben duidelijk geen kruit door hun aderen stromen.
    Lekker laten gaan...

    Je vuurwerkhobby/passie afhankelijk laten zijn van een vuurwerkverbod.:
    Gelukkig ontgaat ook mij die denkwijze volkomen...
    Chapeau, lang leve de kortzichtigheid en vooroordelen. Laat maar weten als jullie een hokje voor mij hebben gevonden om me in te stoppen.

    Natuurlijk is de vuurwerkpassie/hobby afhankelijk van een vuurwerkverbod. Natuurlijk gaat het 'anders' worden, of je nou wilt of niet. En als jij na een vuurwerkverbod niet veandert, doet je omgeving dat wel. Wat dan ook weer impact heeft op jouw ervaring.
    Hoe iedereen dat woord 'anders' invult, dat kun je volgens mij altijd respecteren in plaats van verwerpen. De 1 stopt, de ander verlegt de prioriteit van oud & nieuw naar festivals, weer een ander laat oud & nieuw niet van hem of haar afpakken en stookt op exact dezelfde wijze door (los van ieders prive situatie en tegen elke prijs). Maar goed, alleen in het laatste geval ben je kennelijk een echte liefhebber en stroomt er kruit door je aderen. Gelukkig ontgaat mij die denkwijze volkomen...

  17. Deze 5 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  18. #42
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ach er zijn nog zat manieren om toch van mijn passie te kunnen blijven genieten. Zij het natuurlijk niet zoals nog gebruikelijk maar toch. Om dit nou gelijk kortzichtig te noemen???
    December Will Be Magic Again!!

  19. #43
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    raad jullie aan om toch maar voldoende knal en pijlwerk in te slaan just in case,we Moeten maar eerst eens kijken hoe oudjaars op 2021 gaat verkopen.

  20. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  21. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Ach er zijn nog zat manieren om toch van mijn passie te kunnen blijven genieten. Zij het natuurlijk niet zoals nog gebruikelijk maar toch. Om dit nou gelijk kortzichtig te noemen???
    Dezen hebben duidelijk geen kruit door hun aderen stromen. => ja dat noem ik kortzichtig.

  22. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  23. #45
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Ach er zijn nog zat manieren om toch van mijn passie te kunnen blijven genieten. Zij het natuurlijk niet zoals nog gebruikelijk maar toch. Om dit nou gelijk kortzichtig te noemen???
    Pcies, dus lekker laten gaan...

    Gevalletje ‘zwabbers’.

    Niks verkeerds aan, maar ze zijn gewoon anders...

  24. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •