Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan jij deze hobby missen?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Kan jij deze hobby missen?

    Aangezien de media tegenwoordig niet meer alleen tussen kerst en oud en nieuw bezig is met het in het negatief daglicht zetten van vuurwerk/ de traditie zal er binnen een aantal jaar gewerkt worden naar een afsteekverbod of het nog meer inperken van de richtlijnen hiervan. Uiteindelijk zal deze hobby niet meer zijn wat het was gezien ook vuurwerkshows door het jaar heen steeds meer onder druk komen te staan of vervangen worden. Voor ons als liefhebbers betekend dat dat wij steeds minder ons plezier kunnen uiten hierin. Mijn vraag is dan ook, kan jij deze hobby missen?

    #2
    Nee. Ik ga mijn hoofdactiviteiten betreft vuurwerk verplaatsen naar het buitenland, met een verbod.
    Hoewel er soms uit protest nog wel wat de lucht in kan gaan binnenslands.
    Men pakt mij mijn hobby niet af.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    Comment


      #3
      Dikke Nee. Nee de laatste dagen van het jaar zonder vuurwerk lijkt me zo vreemd. Ik zal dan ook wel op zoek gaan naar de mogelijkheden om aan het einde van het jaar toch te kunnen genieten van het ZELF afsteken van vuurwerk. En als ze lage geldboetes gaan inzetten dan ben ik zelfs bereid om daar gewoon lekker een boete voor te vangen. Mocht het echt aggressief gereguleerd worden met hoge boetes etc. Ja dan boek ik wel een huisje in duitsland en zie je me daar afsteken. En mocht het zo heftig worden dat verbod over de hele EU verspreid wordt dan wordt het de UK haha. Nee zo ver komt het niet, nog niet...

      Comment


        #4
        Ja hoor, dat moet wel lukken.

        Natuurlijk wil ik het liefst zo lang mogelijk genieten van vuurwerk in welke vorm dan ook. Tijdens Oud & Nieuw voor de deur, eventueel in het buitenland bij een totaalverbod en door het bezoeken van festivals. Het verlangen naar zal altijd blijven bestaan.

        Maar ik ben het door de jaren heen ook wel gaan relativeren. Als kleine jongen was ik op 1 januari ook altijd goed ziek en doodongelukkig. Ik beleefde alles echt heel intens. Maar jaren verstrijken, dingen gebeuren en ik heb ondertussen ook veel van de wereld gezien(bijvoorbeeld ook een jaar in Afrika gewoond). Er zijn voor mij ondertussen nog veel meer- en veel belangrijkere dingen in het leven. Ik ben me er echt wel van bewust dat vuurwerk geen primaire levensbehoeften is, maar een luxegoed. Ik geniet ervan zo lang het kan, maar kan deze hobby ook wel missen als het er ooit van moet komen. Dan gaat mijn leven gewoon vrolijk door. En dan maar hopen dat Youtube niet ook nog verboden gaat worden, want herinneringen pakt niemand mij gelukkig af, behalve ene meneer Altzheimer dan.

        Comment


          #5
          Ja natuurlijk. Hobby's en passies zijn keuzes. Wat je aandacht geeft groeit, waar je je aandacht vanaf haalt vervaagt. Vraag is meer of je de keuze maakt ermee door te gaan of niet. Zelf weet ik dat niet. Ik heb niet geld of vervoer om in buitenland te stoken of halen. Dus ik zou sier op de zwarte markt kunnen scoren. Maar met de steeds hogere straffen ben je dan met veilige sier zelfs al zware crimineel met alle risico's en gevolgen vandien dus betwijfel of ik het dat dan waard vind.

          Comment


            #6
            Ik vind sowieso dat wij een fantastische hobby hebben en hoop dat deze hobby of deze manier nog jaren zal blijven bestaan. Als het vuurwerk (afsteken) verboden wordt zal de liefde voor vuurwerk niet ineens ophouden. Ik denk dat ik dan mijn vakanties plan naar landen waar je wel mag stoken en meer festivals wil bijwonen. De vraag is wel, wat Richardus hierboven ook zegt, hoelang je het nog als hobby houd dan. Misschien zoek ik t.z.t. wel naar alternatieve hobby's.

            Comment


              #7
              Kunnen missen? Ja
              Willen missen? Nee

              Comment


                #8
                Mijn hart zegt NEE, mijn hoofd zegt JA. Even kort gezegd, denk dat ik de langere reactie een andere keer deel. Maar denk dat deze zin eigenlijk al genoeg is.
                Website: https://www.rfgfireworks.nl

                Comment


                  #9
                  Nee.

                  De passie, adrenaline en vreugde die er loskomt bij het afsteken (of ervaren) van vuurwerk is ongekend. Het hele jaar toeleven naar december, naar dat éne magistrale moment. Als je wakker wordt op 31dec, dan komt er een oerinstinct los....
                  Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

                  Comment


                    #10
                    Ik zal NOOIT stoppen. Dan maar de illegaliteit in.

                    Comment


                      #11
                      Nee, de passie/hobby/verslaving voor vuurwerk zou altijd blijven. Dit zou wel totaal anders worden mocht er daadwerkelijk een verbod komen. Vooral de aanloop er naar toe zou anders zijn. Ik zal zou niet de illegale kant op gaan, kan ik simpel weg niet maken met mn gezin, huis en werk. Hoe dan wel, geen idee. Woon op 5 min van Duitsland, dus wellicht daar een huisje huren en dan lekker daar stoken. Maar het echte oud en nieuw gevoel zal wel anders worden.

                      Het budget wat over blijft zou zeer zeker naar festivals gaan. Nu ga ik standaard naar Fallas en Adelfia, dat zouden er dan meer gaan worden. Voor mij persoonlijk is Fallas mooier dan oud en nieuw, dus de hobby zal er zeker b lijven. Hij zou alleen anders worden ingevuld. Maar geen vuurwerk meer, nee dat nooit.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Geen vuurwerk is geen optie.. Hoe het zal gaan met een totaalverbod zie ik dan wel maar voor mij is het iets wat bij oud&nieuw hoort. Jaarwisseling zonder kruitdampen en knallende boxen is niks speciaals. Dan kan je net zo goed om 22u gewoon je bed in duiken en de volgende ochtend wakker worden zoals alle andere dagen.

                        Comment


                          #13
                          Ik zal altijd blijven afsteken want ik kan het gewoon niet missen. Gelukkig woon ik 10 minuten van Duitsland af en mocht het ooit hier tot een verbod komen dan zul je mij wel in Duitsland zien afsteken. Ik ga door tot mijn laatste zucht!

                          Comment


                            #14
                            Eens een pyro altijd een pyro.
                            December Will Be Magic Again!!

                            Comment


                              #15
                              Ik laat me in ieder geval niet meeslepen in die drama van de media, politiek en bepaalde forumleden

                              Comment

                              Working...
                              X