Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 26 van 26
  1. #16
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Toch wil ik je vragen goed naar je cijfers te kijken:
    - er vallen meer doden door roken, dan dat er gewond/ziek van raken, aldus jouw cijfers. Hoe defineer je ziek in dit geval? Is longkanler ziek, of worden deze alleen in doden mee geteld?
    - bijna even veel zieken als doden door alcohol. Dezelfde vraag: wat is ziek? Een kater, of het syndroom van Korsakov?
    Kijk dat is nou juist het probleem. In de media zeggen ze dat de meeste mensen tegen vuurwerk zijn. De vraag die ze daadwerkelijk stellen is: Willen jullie af van vuurwerkbommen?

    13400 gewonden waar bestaan die uit? Schrammetje hier en daar of grotendeels zwaar gewonden.

    Ziek door alcohol of ziek door roken is net zo vaag. Ik kan het proberen uit te splitsen maar daarmee is het onderzoek niet vergelijkbaar met andere onderzoeken in de media. Zoals gezegd, ik zal binnenkort het artikel aanvullen met linkjes
    Ik heb een kort lontje.......

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 oktober 2012
    Berichten
    61
    Thanks
    58
    36 waarderingen in 17 posts
    Leuk stukje heb je in elkaar gezet.
    Helaas zul je hier niet ver mee komen in de media vrees ik.
    Het is eigenlijk bizar dat boeren bedrijven hun veestapel massaal moeten inkrimpen en dat er miljoenen honden en katten rondlopen waar je niks aan hebt.

  3. Deze gebruiker waardeert Las Vegas voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Wie kent het niet, de kinderen die bang worden wanneer er een hond in de buurt komt? In bijna elke straat woont er wel een. Waar komt deze angst vandaan? Is dit omdat veel kinderen niet opgegroeid zijn met honden of omdat zij een angstcultuur meekrijgen van de ouders?

    Bijlage 53149

    Er wordt maar weinig over gesproken, maar een hond is eigenlijk een vrij gevaarlijk huisdier. Naast de vele bijtgevallen vallen er jaarlijks ook doden door de beet van een hond. Schrik niet, maar 1 op de 116 inwoners van Nederland wordt jaarlijks gebeten door een hond!

    Bent u het slachtoffer geworden van een hondenbeet? Dan bent u niet de enige!
    Per jaar worden er in Nederland ongeveer 150.000 mensen door een hond gebeten. Er zijn helaas geen exacte cijfers bekend, omdat een groot deel van de hondenbeten niet wordt geregistreerd.
    Van deze 150.000 worden er jaarlijks ongeveer 50.000 mensen behandeld bij de huisarts of spoedeisende hulp.

    Gemiddeld 1 of 2 sterfgevallen per jaar door een hondenbeet
    In de periode 1982-2006 zijn er 29 mensen in Nederland overleden als gevolg van een ongeval met hond. Onder deze 29 fatale gevallen, bevonden zich 8 kinderen van 9 jaar of jonger.
    Er sterven gemiddeld 1 à 2 mensen per jaar door een incident met hond.
    Een hond is vele malen gevaarlijker dan vuurwerk
    Het typische is dat vele hondenbezitters anti- vuurwerk zijn omdat het zielig zou zijn voor hun trouwe viervoeter èn het zou levensgevaarlijk zijn. Toch is het vreemd dat zij en vele anderen deze traditie af willen schaffen en het houden van een hond wel verantwoord vinden.
    Met oud en nieuw raken er 1300 mensen gewond door vuurwerk. Dat is 1 op de 13.400 inwoners. Dit is aanzienlijk (115x) minder dan de gewonden door een hond.

    Bijlage 53148

    De cijfers wijzen uit dat honden een aanzienlijk risico zijn voor de maatschappij
    Los van alle gewonden en doden zorgen honden ook voor veel overlast. Hieronder valt onder andere het overmatig blaffen en hondenpoep welke niet opgeruimd wordt. Er zijn veel mensen die dan ook graag van honden af willen. De meeste hondenbezitters zorgen proberen rekening te houden met de omgeving zodat deze veilig en zonder problemen door de wijk kunnen wandelen. Toch is er bijna in iedere straat wel iemand te vinden die lak heeft aan de regels.

    De tijd van wegkijken is voorbij, we moeten iets doen
    Als je kijkt naar de cijfers dan kunnen we niet anders dan concluderen dat er een aantal risico’s zijn die we niet meer mogen negeren. Roken, honden en de meest risicovolle sporten zouden per 2021 verboden moeten worden. Dit kan zo niet langer!
    Overlast door geblaf van honden, daar kan ik over meepraten, maar vergeet ook niet dat je ook flinke (geluids)overlast kunt hebben van vogels van de buren die een volière hebben, en dat sommige van die vogels de hele dag lopen te krijsen en dat 365 dagen per jaar!

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Kijk dat is nou juist het probleem. In de media zeggen ze dat de meeste mensen tegen vuurwerk zijn. De vraag die ze daadwerkelijk stellen is: Willen jullie af van vuurwerkbommen?

    13400 gewonden waar bestaan die uit? Schrammetje hier en daar of grotendeels zwaar gewonden.

    Ziek door alcohol of ziek door roken is net zo vaag. Ik kan het proberen uit te splitsen maar daarmee is het onderzoek niet vergelijkbaar met andere onderzoeken in de media. Zoals gezegd, ik zal binnenkort het artikel aanvullen met linkjes
    IK snap dat je jet misschien wel niet eens zou uit willen splitsen. Maar o wee als je aan hun diertjes komt. Dan gaan ze dezelfde kritische vragen stellen, als wij hier doen. Zo simpel werkt de mens. Roepen en napraten, totdat het om HUN feestje gaat.
    Als nou blijkt dat van die x aantal zieken door alcohol, een 30% Korsakov er aan overhoud (lijkt me sterk, maar who knows), dan heb je ook meteen een flink aantal serieuze slachtoffers (vergelijkbaar, zo niet erger dan bv vingers of handen kwijt, of blijvend blind igv vuurwerk)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  6. #20
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Blijf van mijn hond af

  7. #21
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Wat zijn er toch veel slechte verliezers lid van Vuurwerkcrew...
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  8. #22
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.689
    1.907 waarderingen in 812 posts
    De cijfers van alcohol en roken zijn echt duizelingwekkend, roken gaat eraan maar alcohol ook hoor let maar zelfde als bij vuurwerk alleen zal dat iets minder snel gaan.

    Niet alleen gewonden en doden door alcohol maar de belasting op politie, artsen, brandweer en allerlei andere hulpdiensten is ongekend groot, en eigenlijk volledig onacceptabel, waar zijn de Fabers van de alcohol vraag ik me af, waarom is het geen gesprek aan elke talkshowtafel ;-)

    Uitstekend artikel dit, mensen moeten hun ogen eens open doen. Ik ben overigens niet tegen honden, wel tegen vechtrassen. Maar denk dat artikel meer bedoeld is om aan te geven hoe stompzinnig een verbod is

    Ik mis ook nog wintersport cijfers
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  9. #23
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Leven laten leven. Helaas gunnen wij elkaar het licht in de ogen niet eens meer.
    December Will Be Magic Again!!

  10. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  11. #24
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    - maxipijl
    - banger baby rocket
    - babyfluit pijl
    - 3 whistling moontraveler & crackling
    - mega moon traveler
    - micro rockets
    - baby 3up rocket
    - moontraveler with report
    - whistling rocket

    Naam: 20200201_105127.jpg
Bekeken: 286
Grootte: 131,0 KB
    我也喜欢年纪较大的烟花

  12. #25
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Interessante discussie.
    Momenteel zijn er een aantal artsen die zonnebanken willen verbieden ivm de grote toename (140.000 mensen!!!) met huidkanker het afgelopen jaar.
    Laat ik vooropstellen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden maar is het niet bizar dat roken bijvoorbeeld niet eerder verboden is geworden als het gedeeltelijke vuurwerkverbod?
    Bedoel van roken is bekend dat het de kans op (oa) longkanker ed vergroot, kosten voor de zorg ed daargelaten.
    Maar dan kom je op hetzelfde probleem als met het vuurwerkverbod, bij de buurlanden is wederom alles te verkrijgen......
    https://www.houtse-bazar.nl

  13. #26
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Ik heb niet specifiek iets tegen honden, maar afgelopen avond was er een item op tv over reeen die aangevallen door die lieve huisdieren. Half aangevreten of tot de dood aan toe. Ik zei aan de eettafel nog.... “als dit uitgezonden wordt wat dichter op oudjaar dan zijn die verminkingen veroorzaakt door vuurwerk”. Nu zie je dat die lieve hondjes tot meer in staat zijn. En ja de “dat doet ie normaal nooit”, “nee die van mij is lief” kwamen weer uit de mouw.
    Vier veilig, vier legaal!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •