Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 24 van 24
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Thanks
    1.517
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk079 Bekijk bericht
    Het leuke hieraan is als de straffen straks nog verder omhoog gaan en er komt een verbod dan heb je straks een strafblad als je met oud en nieuw een cake uit belgie afsteekt
    Daarom overgaan tot niet alleen met o&n maar het hele jaar door afsteken. Pakkans is dan minimaal.

VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Thanks
    704
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximaal30euro Bekijk bericht
    Joh, wat kan mij die rotjes en die vuurpijlen nou schelen. De laatste keer dat ik dat flutspul kocht, leefden we nog in de vorige eeuw.
    Daarbij is het punt natuurlijk dat de Hollanders hebben aangetoond er niet mee om te kunnen gaan. Het is logisch dat de politiek daarop acteert.

Walgelijk, dit.

3. The Following 5 Users Say Thank You to Giygas For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Ze weten dat mensen nu nog meer pijlen en knal uit duitsland of belgie gaan halen dus ook meer controles zullen komen nu vooral bij belgie als ik VW op haal is dat altijd meer dan 25kg zit niet tewachten op een mega boete en om alles in televeren dus ga nog helemaal los dit jaar in duitsland en belgie dan blijf ik bij het nederland vuurwerk risico ga ik niet lopen geen zin meer in.

VWC-Lid
    Thanks
    339
    Een verbod op legaal knalvuurwerk en vuurpijlen... ze snappen toch wel dat dit niets oplost? Of denken ze echt dat het nederlandse knalvuurwerk zo 'zwaar' is...?! De knallers maakt mij niet zoveel uit maar het gaat meer om het idee. Met het legale knalvuurwerk kan je niets opblazen, is niet gevaarlijk en veroorzaak je echt geen overlast mee, dat weet iedereen wel zou je zeggen. Dat we geen pijlen meer kunnen kopen vind ik wel jammer... ook hier wordt weer niet verder gekeken dan hun neus lang is. Want je gaat mij niet vertellen dat politie, brandweer of ambulance personeel wordt bestookt met sierpijlen... zullen wel single shots zijn... maar waar vallen deze onder, knalvuurwerk of siervuurwerk?

Dit zullen ze wel met 'vuurpijlen' bedoelen... hier schieten ze duidelijk single shots op de politie, brandweer of ambulance. Wel triest om te zien dat dit gebeurd...

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    410
    Afbeeldingen
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk079 Bekijk bericht
    Het leuke hieraan is als de straffen straks nog verder omhoog gaan en er komt een verbod dan heb je straks een strafblad als je met oud en nieuw een cake uit belgie afsteekt
    Ja maar aan de andere kant... als men ECHT wil doorpakken, dan moeten ook de straffen omhoog. Pakkans omhoog. Afschrikken. Dat zeggen de VVD en CDA er gelukkig wel bij nu, gedeeltelijk verbod slaagt alleen als er nog meer maatregelen genomen worden m.b.t. betere handhaving en aanpak van het illegale.

VWC-Lid gizmo01's schermafbeelding
    Thanks
    16
    Naam: FB_IMG_1579033985132.jpg
Bekeken: 97
Grootte: 101,3 KBeinde van een tijdperk

8. The Following 4 Users Say Thank You to gizmo01 For This Useful Post:

VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Thanks
    56
    Het was zo mooi, je werd de legale leeftijd om vuurwerk te kopen en kocht deze prachtige knallers in bulk in, niet 100, niet 1000, maar 2000 of meer van deze dingen. De hardste knallers van Nederland (tot op vandaag is dat nog steeds zo). 2 euro kostte ze, soms zelfs maar een euro, wat was het leuk om heksenkringen te maken, wat was t leuk om door hele wijken rond te lopen en lekker van die rotjes af te steken. Gewoon, plezier, zoals de jeugd dat hoort te hebben en nog steeds kan hebben. Maar helaas...Helaas, het is voorbij. Het rotje, het mooie rotje waarmee elke fucking Nederlander mee is opgegroeid, is niet meer. Een einde aan een tijdperk voor jong en oud. Verdwenen...

Waarom? Omdat de media, omdat de overheid, omdat een boel domme mensen, denken dat met dit stuk vuurwerk (en/of duizendklappers) je schade kan toebrengen aan wie/wat dan ook. Men denkt dat je met dit stukje vuurwerk brand kan stichten, terwijl je niet eens een brandblaar kan genereren. Men denkt dat je hiermee je hand kan kwijtraken, of erger, terwijl je niet eens de plof voelt in je hand, zo zacht is Nederlands vuurwerk, vanwege de simpele regel: Geen flashkruit, maar zwartkruit. Velen weten dit natuurlijk niet en daar mag de Nederlander voor boeten.

Want het echte probleem, dat is er nog steeds. De harde knallers die het hele jaar door te horen zijn, mogen consumenten in heel Europa niet eens hebben. Maar toch, komen kinderen van 12 jaar eraan. En goed, natuurlijk in combinatie met velen hormonen en vaak ook alcohol en groepsdrang, menselijke shit waar je helaas nooit vanaf gaat komen (Dus wat je ook verbied, je voorkomt er niks mee, zolang je de mens niet hier vanaf weet laten te komen, basic psychologie!). Word dit vuurwerk gebruikt om gewonden/schade toe te brengen aan anderen. Ben zelf ook meerdere malen door dit stuk vuurwerk bekogeld, geen idee waarom, maar dat gebeurt gewoon. En niemand die het wat boeide, politie doet er niks tegen, anders had het probleem al opgelost geweest. Nee, de standaard voor Nederland: Verbieden die hap! De kabinet voelt zich nu wel gedwongen omdat de linkse media het domme meeloop volk heeft weten te veranderen van mening, dat in combinatie met hypocrisie/egocentrische gedrag en vooral het iemand anders niks gunnen. Heeft ervoor gezorgd dat onze passie weer schade heeft opgelopen. En, het ergste moet nog komen.

Want anno 2020-2021 word het nog veel erger, meer illegaal spul dan ooit komt het land in, welke natuurlijk demonstratief word misbruikt uit woede voor dit zinloze verbod. Gevolg is nog meer schade/gewonden, en dat word door de domme meerderheid gelinkt aan LEGAAL vuurwerk. Waardoor, het echte probleem voor mij (Ik knal immers al jaren geen knalvuurwerk meer) gaat komen. Want dan word siervuurwerk ook verboden. En als dat verboden word, zijn alle demo's/shows ook voorbij. En goed, wat moet ik dan in december doen met mijn leven? Nog erger: een burgeroorlog is dan op 31 december garantie. Want wat dit jaar in Duindorp gebeurde, is niks vergeleken met wat in heel Nederland gaat gebeuren, als je de jeugd en ons liefhebbers dit afneemt. Politie is al onderbemand, het leger heeft geen eens munitie, dus niks kan een complete burgeroorlog dan voorkomen. Het kabinet mag dan gaan vrezen voor hun leven. En volgens mij zien VVD en andere partijen als FVD/PVV dit ook in, daarom zeggen ze GEEN totaalverbod...Maar die gaat komen. En de eerste echte stap is al gezet.

En je denkt nu, maar die zijn toch al gezet. Ja, de babypijlen/romeinse kaarsen zijn niet meer. Das waar, maar even serieus, mis jij ze? Ik ieder geval niet. En ja, we mogen minder lang knallen, van 18.00 tot 2.00, en das zeker ook KUT, maar voor mij is dat geen probleem, want ik kocht toch alleen nog maar siervuurwerk, en wees eerlijk, JIJ ook! Want vergeet niet, single shots ZIJN siervuurwerk! Maar ook die gaan worden verbannen...Ja en dat is ook iets wat ik niet leuk vind, al begrijp ik t wel, want t is een van t meest misbruikte stuk vuurwerk wat er is.

Maar goed, deze lange tekst afsluitende. Laten WIJ als liefhebbers het goede voorbeeld stellen. Laten wij met zijn allen heel Nederland laten zien hoe het wel moet. Laten wij, de buurten waar wij wonen, die wij als goed is al als vuurwerkblije zone hebben ingesteld, een show geven om nooit te vergeten. Met oud en nieuw siervuurwerk, van 1 euro, tot duizenden euro's, het maakt niks uit. Laten WIJ als liefhebbers HET verschil maken. Laten we de haters zien hoe mooi deze traditie kan zijn, door na het knallen onze troep direct op te ruimen zodat niemand er last van heeft, we wachten netjes als dieren langslopen, en stoken niet op zones waar zelfs een baby al weet dat t eigenlijk een vuurwerkvrije zone hoort te zijn. Laten we Nederland onze passie delen! Laten we de media geen kans/reden geven om onze passie nog verder kapot te maken (Desnoods hacken we ze!). Maar, wees lief en aardig tegen de liefhebbers en haters. Want, wij, zijn beter dan hun, en al die klootzakken die bijdragen aan het vernietigen van onze passie. (Oh en voor de politiek correcte, ja mannelijk, want een vrouw, zal niet zo fout zijn)

Meestal durfk me facebook berichten niet te delen ma nu alsnog toch wel...
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

10. The Following 7 Users Say Thank You to herdervriend For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht

Want anno 2020-2021 word het nog veel erger, meer illegaal spul dan ooit komt het land in, welke natuurlijk demonstratief word misbruikt uit woede voor dit zinloze verbod. Gevolg is nog meer schade/gewonden, en dat word door de domme meerderheid gelinkt aan LEGAAL vuurwerk. Waardoor, het echte probleem voor mij (Ik knal immers al jaren geen knalvuurwerk meer) gaat komen. Want dan word siervuurwerk ook verboden. En als dat verboden word, zijn alle demo's/shows ook voorbij. En goed, wat moet ik dan in december doen met mijn leven?

Nog erger: een burgeroorlog is dan op 31 december garantie. Want wat dit jaar in Duindorp gebeurde, is niks vergeleken met wat in heel Nederland gaat gebeuren, als je de jeugd en ons liefhebbers dit afneemt. Politie is al onderbemand, het leger heeft geen eens munitie, dus niks kan een complete burgeroorlog dan voorkomen. Het kabinet mag dan gaan vrezen voor hun leven.
    Gaat het wel helemaal goed met je?
    anti-flutvuurwerklobby

12. The Following User Says Thank You to maximaal30euro For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Mwa mis delen bij RTL. Van Dam is niet tegen een verbod op pijlen en knalvuurwerk. Maar hij vind dat er niks veranderd, hij zegt zich niet te focussen op pijlen maar pillen alcohol etc etc. VVD spreekt helemaal niet. Van Dam ziet het wel het probleem, alleen die krappe meerderheid niet. Echter zegt de minister we kijken naar problemen maar kijken ook of het is te handhaven. Echter op YouTube op kanaal alle politiek zegt de minister slimme dingen. Knalvuurwerk is nog helemaal niet verboden, vuurpijlen ook niet. En van Dam heeft het begrepen waar de verhuftering is, haalt slim drugs en alcohol aan. VVD spreekt niet eens bij deze vergadering. De minister neemt het mee zegt ze maar is het ook handhaafbaar daar wordt ook na gekeken bij zo een verbod. Maar nog steeds is knalvuurwerk en de pijlen niet verboden. Eveneens de singleshots niet, moet nog naar de motie van van Dam gekeken worden. Dat filmpje op alle politiek maakt veel duidelijk maar de minister praat echt niet over verboden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten