Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 279
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    De vuurwerkvrouwen willen dat het kabinet het strafbaar maakt om vuurwerk uit duitsland en belgie te halen.
    Dit doen ze puur voor hun eigen inkomen.
    Echt jammer dat ze hiermee naar het kabinet zijn gegaan.
    En weg is het respect Mits dit echt zo is natuurlijk
    Btw vuurwerk uit belgie halen is al verboden, duitsland meer gedoogd geloof ik

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Ze opperen een totaalverbod voor vuurwerk vanuit het buitenland en totaal verbod voor cat 1
    Dit is puur voor hun inkomen te beschermen maar de liefhebbers zijn de klos.
    Naam: Screenshot_20200115-135214_Facebook.jpg
Bekeken: 378
Grootte: 99,0 KB

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Nouja, de fluitbakken mogen in principe ook, en daar zitten de inmiddels verboden babypijltjes. In het verleden kwam je ze ook tegen met grotere ‘pijlen’. De vraag is, waar ligt de grens? Als het een cake is zal een pijl zich minimaal aan 25 gram en 30mm moeten houden. 40 gram en 1,5”-2” is uiteraard niet realistisch.

    Een F3 single shot cake is natuurlijk gewoon een verboden 2” bak, maar een cake is natuurlijk niets meer dan een rij van singleshot buizen naast elkaar.
    Er zit een wat vage grens in, maar ik denk dat je die heel sinpel bij een zichtbare stok kan trekken. Bij fluitbkken heb je die niet.
    Aan de andere kant heeft Lesli, zols ze het zef zo mooi noemen, een romeinse kaarsen compound.

    Wat betreft de F3 single shot compound bedoel ik echt losse shots naast elkaar, al dan niet voor/na een cake met kleinere diameter. Zie wederom, Lesli. Ik geloof in dr Captain America. Alleen dan minder klein kaliber en meer F3
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  4. #64
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Ik ben zelf erg benieuwd wat er met de overige voorraad knalvuurwerk en vuurpijlen gebeurd, wanneer deze niet meer mogen worden verkocht maar nog wel in de bunker bij winkels liggen. Worden deze 'opgekocht' en opgehaald bij de verkooppunten?

    En hoe ging dit bij de romeinse kaarsen en babypijlen? Wellicht iemand uit de verkoop die hier meer over weet?

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    En weg is het respect Mits dit echt zo is natuurlijk
    Btw vuurwerk uit belgie halen is al verboden, duitsland meer gedoogd geloof ik
    Beide mag, zolang het maar aan de Nederlandse eisen uit het RACT voldoet. Dus geen romeinse kaarsen, geen duitse Kubis, geen 75 grams pijlen uit belgie etc


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Ze opperen een totaalverbod voor vuurwerk vanuit het buitenland en totaal verbod voor cat 1
    Dit is puur voor hun inkomen te beschermen maar de liefhebbers zijn de klos.
    Naam: Screenshot_20200115-135214_Facebook.jpg
Bekeken: 378
Grootte: 99,0 KB
    Tsja. Hier is wel meer over ngedacht dan over een erbod op Nederlandse ploffertjes van rotjes. Buitenlands vuurwerk is een pokitiek ding en deels inkomsten beschermen, zeker.. Maaar cat 1 kan ik best inkomen in de combinatie van eindelijk geknetter (harder dan een rotje) en onwetendheid bij de normale burger. Alleen laat cat 1 zich dan net weer niet verbieden door europese regelgeving
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  6. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Ik ben zelf erg benieuwd wat er met de overige voorraad knalvuurwerk en vuurpijlen gebeurd, wanneer deze niet meer mogen worden verkocht maar nog wel in de bunker bij winkels liggen. Worden deze 'opgekocht' en opgehaald bij de verkooppunten?

    En hoe ging dit bij de romeinse kaarsen en babypijlen? Wellicht iemand uit de verkoop die hier meer over weet?
    Gaat terug naar de importeur. Zelfde verhaal als bij de Romeinse kaarsen en babypijlen.

  7. Deze gebruiker waardeert firekwakkers voor het bericht:


  8. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Ik ben zelf erg benieuwd wat er met de overige voorraad knalvuurwerk en vuurpijlen gebeurd, wanneer deze niet meer mogen worden verkocht maar nog wel in de bunker bij winkels liggen. Worden deze 'opgekocht' en opgehaald bij de verkooppunten?

    En hoe ging dit bij de romeinse kaarsen en babypijlen? Wellicht iemand uit de verkoop die hier meer over weet?
    Volgens mij overgangsjaar en daarna verwerking als gevaarlijk afval. Zoiets was het dacht ik.
    Anders wordt het ondernemer schadeloos stellen vanuit het rijk en dan direct d eoven in, maar dat kost te veel
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  10. #68
    VWC-Lid Samenvuurwerkkopen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 september 2012
    Berichten
    1.491
    Thanks
    1.111
    1.590 waarderingen in 682 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Ze opperen een totaalverbod voor vuurwerk vanuit het buitenland en totaal verbod voor cat 1
    Dit is puur voor hun inkomen te beschermen maar de liefhebbers zijn de klos.
    Naam: Screenshot_20200115-135214_Facebook.jpg
Bekeken: 378
Grootte: 99,0 KB
    Een verbod op legaal vuurwerk uit het buitenland halen?
    Ik had de vuurwerkvrouwen best hoog zitten maar dit slaat alles.
    De overige punten raken ook kant nog wal; totaal onrealistisch.
    https://www.youtube.com/user/AKHFireworksTeam

  11. #69
    VWC-Lid Spolette's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2017
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    228
    Thanks
    244
    691 waarderingen in 148 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Gaat terug naar de importeur. Zelfde verhaal als bij de Romeinse kaarsen en babypijlen.
    Allright, duidelijk. Dat wordt dan gewoon opgehaald met ADR transport bij elk filiaal welke deze producten nog op voorraad heeft?

  12. #70
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    En weg is het respect Mits dit echt zo is natuurlijk
    Btw vuurwerk uit belgie halen is al verboden, duitsland meer gedoogd geloof ik
    Niet waar wat je zegt.

    Een Nederlander mag 25kg consumenten vuurwerk vanuit heel Europa, vrij de Nederlandse grens mee overnemen, mits dit voldoet aan de Nederlandse wet/regelgeving en dus ook het Nederlandse vuurwerk besluit.

    Bronnen: Overheid.nl, NL vuurwerk besluit en de vrij recente (2018?) aanpassingen vd Europese vuurwerk regelgeving/EU vuurwerk richtlijnen.

  13. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2015
    Berichten
    136
    Thanks
    22
    61 waarderingen in 34 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Ze opperen een totaalverbod voor vuurwerk vanuit het buitenland en totaal verbod voor cat 1
    Dit is puur voor hun inkomen te beschermen maar de liefhebbers zijn de klos.
    Naam: Screenshot_20200115-135214_Facebook.jpg
Bekeken: 378
Grootte: 99,0 KB
    Dit is een grap, toch? Inkomen beschermen? Daar kan de politiek toch weinig aan veranderen. Wanneer een echtgenoot een gat in z'n hand heeft als het om vuurwerk gaat, zullen man en vrouw in kwestie dit toch echt zelf uit moeten vechten.

    Ik moet zeggen dat er best goede punten in zitten. Het verplicht dragen van een bril bijvoorbeeld en het afsteken boven de 18 jaar kan ik mij goed in vinden. Ziet er niet uit een vuurwerkbril, maar je staat er dan ook niet om mooi te zijn. Ik steun dit gedeeltelijk wel, de 'vuurwerkvrouwen'. Daarbij, vanaf 18 jaar afsteken sluit je een hele grote groep raddraaiers buiten die voor veel ellende zorgen (niet allemaal overigens!). Maar, meest belangrijke punt: betere handhaving. No shit Sherlock.

  14. #72
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Heel veel goede punten, maar ik geloof dat zowel Cat1 alszijnde 25kg consumenten vuurwerk binnen Europa kopen/vervoeren, vrij verkeer van handelen betreft (mits het voldoet aan de landelijke regelgeving) en opgenomen is binnen de Europese vuurwerk regelgeving/richtlijnen en daar valt niet zomaar ff aan te sjorren.

    Correct me of Iam wrong...

  15. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyggns Bekijk bericht
    Dit is een grap, toch? Inkomen beschermen? Daar kan de politiek toch weinig aan veranderen. Wanneer een echtgenoot een gat in z'n hand heeft als het om vuurwerk gaat, zullen man en vrouw in kwestie dit toch echt zelf uit moeten vechten.

    Ik moet zeggen dat er best goede punten in zitten. Het verplicht dragen van een bril bijvoorbeeld en het afsteken boven de 18 jaar kan ik mij goed in vinden. Ziet er niet uit een vuurwerkbril, maar je staat er dan ook niet om mooi te zijn. Ik steun dit gedeeltelijk wel, de 'vuurwerkvrouwen'. Daarbij, vanaf 18 jaar afsteken sluit je een hele grote groep raddraaiers buiten die voor veel ellende zorgen (niet allemaal overigens!). Maar, meest belangrijke punt: betere handhaving. No shit Sherlock.
    Ik bedoel hun inkomen beschermen omdat de vuurwerkvrouwen zelf een vuurwerk winkel hebben.
    Dus hun zien liever cat 1 verkoop in hun winkel in plaats van in de supermarkten.
    En ze zien vuurwerk halen over de grens liever niet zodat er in hun winkel wat meer verkocht wordt.

  16. Deze gebruiker waardeert boller voor het bericht:


  17. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Allright, duidelijk. Dat wordt dan gewoon opgehaald met ADR transport bij elk filiaal welke deze producten nog op voorraad heeft?
    Ja klopt. Onverpakte handel wordt verpakt in pyropacks. Een operatie die dus flink geld kost. Meen me overigens te herinneren dat de babypijlen niet meer werden geïmporteerd en ingekocht, maar de restvoorraad bij winkeliers nog wel snel werd verkocht. Dat zal in dit geval dus niet meer van toepassing zijn.

  18. Deze gebruiker waardeert firekwakkers voor het bericht:


  19. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Er moet helemaal niks extra verboden worden.

    Leer de politie maar geweld toepassen waar nodig.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  20. Deze 6 gebruikers waarderen Sirens voor het bericht:


Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •