Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 279
  1. #196
    VWC-Lid groningerpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    857
    Thanks
    1.211
    422 waarderingen in 224 posts
    Allereerst dank gizmo voor alle samenvattingen en kristal heldere info voor de leken. Nooit gedacht dat er op mijn vraag zoveel info zou komen. (Stelde in de klas ook altijd al de moeilijkste vragen...) mooi dat hier open gediscussieerd kan worden op een nette manier.
    Alhoewel sommige vuurwerk shows echt niet slecht zijn..hoop ik niet dat het niet in een aantal jaren van nu zover komt dat de consument alleen maar mag kijken. Het zelf ontsteken/branden van vuurwerk en dan de oes en aas te horen door de straat blijft voor mij toch een waanzinnig gevoel. Afgelopen keren ook de complimenten gehad.

  2. Deze gebruiker waardeert groningerpyro voor het bericht:


  3. #197
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    28684-606 Motie d.d. 5 februari 2020 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid
    Motie van de leden Van der Graaf en Van der Staaij over de mogelijkheden voor gemeenten om het afsteken van vuurwerk enkel in georganiseerd verband toe te staan
    Aangenomen

    dit is toch effectief een verbod ofniet?

  4. Deze gebruiker waardeert Vipergq voor het bericht:


  5. #198
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    28684-606 Motie d.d. 5 februari 2020 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid
    Motie van de leden Van der Graaf en Van der Staaij over de mogelijkheden voor gemeenten om het afsteken van vuurwerk enkel in georganiseerd verband toe te staan
    Aangenomen

    dit is toch effectief een verbod ofniet?
    Dit betekend vuurwerk toerisme..

  6. #199
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Maar wat gaat er nou concreet veranderen? Ik lees uit de moties verder niks over categorieën of soorten?
    De vastlegging daarvan komt pas in de volgende stap. Maar er is idd al aangegeven dat het deelverbod op F3 en op F2 knalvuurwerk, single shots en vuurpijlen in de aangepaste wetgeving zal worden opgenomen. Zoals op de vorige pagina uitgelegd moet over de totale nieuwe wetgeving dan nog een keer gestemd worden:

    "....nadat de Moties in stemming zijn gebracht moet het Kabinet samen met de Ministeries aan de slag om de wetten aan te gaan passen. De aangepaste wet wordt vervolgens ter stemming gebracht in de Tweede Kamer en, als die erdoor komt, daarna nog in de Eerste Kamer."
    www.huismanvuurwerk.nl

  7. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  8. #200
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    28684-606 Motie d.d. 5 februari 2020 - S.J.F. van der Graaf, Tweede Kamerlid
    Motie van de leden Van der Graaf en Van der Staaij over de mogelijkheden voor gemeenten om het afsteken van vuurwerk enkel in georganiseerd verband toe te staan
    Aangenomen

    dit is toch effectief een verbod ofniet?
    Deze kun je op meerdere manieren uitleggen en invullen. Het is dus nog even de vraag of en hoe deze Motie verwerkt gaat worden. De meest voor de hand liggende variant is in de Vergaderingen naar voren gekomen: niet alleen centrale shows organiseren maar juist bijv. ook verengingen de mogelijkheid bieden om het afsteken van vuurwerk te organiseren. De achterliggende gedachte was dat die verenigingen dan zelf mogen doen, dus zonder beziger. De huidige wetgeving biedt deze mogelijkheid niet. Je zou het ook zo kunnen lezen dat er binnen een gemeente op een centrale plek vuurwerk afgestoken mag worden. Hoe of wat blijft nog even afwachten.
    www.huismanvuurwerk.nl

  9. #201
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 juli 2007
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Gemeentes mogen sowieso al vuurwerk
    Verbieden binnen hun grenzen

  10. #202
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mra Bekijk bericht
    Gemeentes mogen sowieso al vuurwerk
    Verbieden binnen hun grenzen
    Daar is nog veel juridische twijfel over. Dit kun je dus niet zo stellen, ook al hebben Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam daar voorstellen (dus nog geen wetten!!) voor aangenomen. Ze moeten de lokale wetgeving daarvoor nog aanpassen en laten toetsen door Provinciale Staten. Dat wordt nog interessant...
    www.huismanvuurwerk.nl

  11. Deze 5 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  12. #203
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 juli 2007
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Ok dat wist ik niet.bedankt voor deze info
    Gizmo

  13. Deze gebruiker waardeert mra voor het bericht:


  14. #204
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    443
    Thanks
    198
    128 waarderingen in 84 posts
    Hier ben ik ook zeer benieuwd naar,men doet het voorkomen als dat het verbod in rotterdam/amsterdam/apeldoorn al geregeldt is....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Daar is nog veel juridische twijfel over. Dit kun je dus niet zo stellen, ook al hebben Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam daar voorstellen (dus nog geen wetten!!) voor aangenomen. Ze moeten de lokale wetgeving daarvoor nog aanpassen en laten toetsen door Provinciale Staten. Dat wordt nog interessant...

  15. #205
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    komend oudjaars toch nieuwsgierig hoe mijn buurt het afgeknepen aanbodfeest gaat vieren zonder knallers en pijltjes.

  16. #206
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    komend oudjaars toch nieuwsgierig hoe mijn buurt het afgeknepen aanbodfeest gaat vieren zonder knallers en pijltjes.
    Dat wordt vast links of rechtsom wel opgelost..
    2024 >> 25

  17. Deze gebruiker waardeert Pointer voor het bericht:


  18. #207
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Daar is nog veel juridische twijfel over. Dit kun je dus niet zo stellen, ook al hebben Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam daar voorstellen (dus nog geen wetten!!) voor aangenomen. Ze moeten de lokale wetgeving daarvoor nog aanpassen en laten toetsen door Provinciale Staten. Dat wordt nog interessant...
    En er is vast een wakkere inwoner of verkoper die het nog wel uit wil vechten ook. Een proces tot de Raad van State duurt ook even.
    Alleen veranderd die rechtsgang op dat moment niets aan het verbod volgens mij. Dat doet een uitspraak van de Raad pas.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  19. #208
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ik vind het van alle winkeliers EN importeurs heel erg stil omtrend vuurwerk :(
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  20. #209
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Ik vind het van alle winkeliers EN importeurs heel erg stil omtrend vuurwerk :(
    die zijn nietmet ons bezig ,ze onderhandelen voor de opkoop regeling.

  21. #210
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    In Rotterdam is een vuurwerkvereniging opgericht.. goed initiatief dat de liefhebbers zich organiseren en zo de krachten bundelen.. https://m.facebook.com/VuurwerkVerenigingRotterdam/
    2024 >> 25

Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •