Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 279
  1. #46
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    De F2 single shots zijn binnen de landsgrenzen verleden tijd ja.
    Volgens de letter van de (huidige) wet (nog) niet.

    Eind februari zullen we wel horen wat er allemaal besloten is...

    Ik hoop dat de branche de komende weken verstandig benut, om nog zo veel als mogelijk inspraak te hebben in politiek Den Haag (al is dat intussen rijkelijk laat).

  2. #47
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spolette Bekijk bericht
    Heavy Hitz
    Dit is natuurlijk gewoon een cake, maar ik vraag me af he, nu een verbod op vuurpijlen er aan zit te komen, is er eigenlijk een mogelijkheid dat we vuurpijlen met stijglading in een cakevorm legaal op de markt kunnen komen? In principe zijn ze er natuurlijk al, de fluitbakken, dit zijn immers ook vaak gewoon babyfluitpijltjes, maar ik vraag me af of dat ook mogelijk met grotere pijlen. Het zal een vrij fors (en duur) product zijn, gezien je er een stok(je) voor stabilisatie aan wil hebben. Het zou natuurlijk dé manier zijn om pijlen alsnog te behouden voor de liefhebbers.

    Ik meen wel eens hier een pijlendoos gezien te hebben, waar 16 bolpijlen in zaten en al doorgelont waren in China.

  3. #48
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.826
    903 waarderingen in 392 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Dit is natuurlijk gewoon een cake, maar ik vraag me af he, nu een verbod op vuurpijlen er aan zit te komen, is er eigenlijk een mogelijkheid dat we vuurpijlen met stijglading in een cakevorm legaal op de markt kunnen komen? In principe zijn ze er natuurlijk al, de fluitbakken, dit zijn immers ook vaak gewoon babyfluitpijltjes, maar ik vraag me af of dat ook mogelijk met grotere pijlen. Het zal een vrij fors (en duur) product zijn, gezien je er een stok(je) voor stabilisatie aan wil hebben. Het zou natuurlijk dé manier zijn om pijlen alsnog te behouden voor de liefhebbers.

    Ik meen wel eens hier een pijlendoos gezien te hebben, waar 16 bolpijlen in zaten en al doorgelont waren in China.
    volgens mij heeft lesli een Pijlendoos. die is al doorgelont en schieten de pijlen eruit. Weet alleen niet hoe die heeft. (volgens mij met een amerikaans uiterlijk)
    Team Anti Crackling en kunstkerstbomen

  4. #49
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jyggns Bekijk bericht
    Vroeger, toen ik een jaar of 10 was, dachten wij ook dat cakes vuurpijlen waren die snel achter elkaar werden weg geschoten. Huh hoe doen ze dat toch zo snel??!! Goeie oude tijd. Sommigen blijven in die tijd hangen.

    We gaan zien waar dit "verbod" toe gaat leiden. Mensen die cakes en cakeboxen horizontaal af gaan schieten mogen wat mij betreft aan de publieke schandpaal. Als je zoiets kan bedenken om hulpverleners te belagen ben je rijp voor een gesticht. Vastbinden op de grote markt en bekogelen met single shots die we vanuit de hand schieten, uiteraard onder politie begeleiding om mensen met slechte bedoelingen buiten te houden. Oh wacht...

    Verder hoop ik dat sire bijv weer met voorlichtingen kan komen om het gebruik van een vuurwerkbril aka knalplanga te stimuleren. Laat ook maar wat schokkend materiaal zien van ongelukken, weet de jeugd meteen wat de risico's zijn. Volgens mij deed Halt dit voorheen ook op lagere en middelbare scholen? Gebeurd dit nog?
    Dat met cakes naar elkaar schieten heb ik vorig jaar al voorbij zien komen. Kanaleneiland Utrecht o.a.
    Weet je ook gelijk weer welke lieden het voor een groot aantal liefhebbers gaat verpesten.
    December Will Be Magic Again!!

  5. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  6. #50
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    Dirty Dozen, rocket compound
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  7. Deze gebruiker waardeert pyrodreams voor het bericht:


  8. #51
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrodreams Bekijk bericht
    Dirty Dozen, rocket compound
    Wel een goed idee! Light year compound!
    Ik heb een kort lontje.......

  9. #52
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Als het aan sommige politici ligt dan worden die artikelen nog dit jaar ook verboden. Dat lijkt onhaalbaar want wat doe je dan met al die losse voorraad die overal ligt, hoe haal je dat op, wat gebeurt ermee en niet onbelangrijk: wie betaalt dat? Inderdaad zal er in februari meer duidelijkheid over komen, is de verwachting vanuit het Kabinet. We zullen zien...
    De rest voorraad van de Eccentric Shots, The Junk etc, is terug gegaan naar China, opgehaald door de importeur.
    Kan prima dus.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  10. #53
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Naam: IMG_20200114_222651.jpg
Bekeken: 653
Grootte: 204,8 KB

    Met een van de beste pijlen van Nederland op de achtergrond was de aflevering van Op1 vanavond vreselijk om aan te zien. De aankondiging alleen al. De VVD is toch voor afschaffen van vuurwerk! Aangeschoven was Dilan Yeşilgöz van de VVD om te vertellen dat de VVD vuurpijlen en knalvuurwerk af wilt schaffen en de traditie voor het afsteken van vuurwerk wilt behouden vanwege de miljoenen mensen die er naar uitkijken. Totaal iets anders dan de aankondiging. Maargoed dat wordt er een vrouw aan tafel gezet die niet uit kon leggen wat siervuurwerk is, die niet overtuigend kon uitleggen hoe ze gingen handhaven en geen enkele vraag overtuigend kon beantwoorden......

    Echt tenenkrommend!
    Ik heb een kort lontje.......

  11. #54
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Gevonden, deze bedoelde ik: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-Meteor-Shower

    Maar zou zoiets nog een mogelijkheid kunnen zijn? Kijk hoe gaaf dit ding is:


  12. #55
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruijntjeluc Bekijk bericht
    volgens mij heeft lesli een Pijlendoos. die is al doorgelont en schieten de pijlen eruit. Weet alleen niet hoe die heeft. (volgens mij met een amerikaans uiterlijk)

    En Marijn had er idd twee

  13. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arahon Bekijk bericht
    Gevonden, deze bedoelde ik: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...-Meteor-Shower

    Maar zou zoiets nog een mogelijkheid kunnen zijn? Kijk hoe gaaf dit ding is:

    Als pijlen verboden worden, wordt de compound versie dat zeer waarachijnlijk ook. Anders zou je nog een F3 single shot compound kunnen mken (gat in de markt!), maar dat gebeurd ook niet.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. #57
    VWC-Lid groningerpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    857
    Thanks
    1.211
    422 waarderingen in 224 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    En alweer afgelopen. Dit was dan ook het Vragenuurtje en geen uitgebreid debat. Conclusie voor nu:

    - Oppositie op ramkoers, meerdere partijen voor een totaalverbod (GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren, enz.)
    - Kabinet en regeringspartijen: realistische beantwoording van vragen, ligt niet alleen aan (consumenten)vuurwerk maar ook aan de afsteker
    - Kabinet en regeringspartijen wil inzetten op meer handhaving en evt. een extra deelverbod, willen geen totaalverbod
    - Er is een Taskforce "Geweld tegen Hulpverleners" opgestart om het gedrag tegen hulpverleners te onderzoeken waarbij de nadruk niet op vuurwerk ligt maar juist op de figuren die zo uit de ban springen
    - Doel is om eind februari met een compleet pakket van voorstellen te komen: niet alleen vuurwerk maar juist veel breder en dus ook maatregelen gericht op de relschoppers

    Natuurlijk, de traditie blijft onder druk staan. Maar het Kabinet spreekt voor mij wel duidelijke en realistische taal.
    Bedankt voor de samenvatting

  15. #58
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Naam: IMG_20200114_222651.jpg
Bekeken: 653
Grootte: 204,8 KB

    Met een van de beste pijlen van Nederland op de achtergrond was de aflevering van Op1 vanavond vreselijk om aan te zien. De aankondiging alleen al. De VVD is toch voor afschaffen van vuurwerk! Aangeschoven was Dilan Yeşilgöz van de VVD om te vertellen dat de VVD vuurpijlen en knalvuurwerk af wilt schaffen en de traditie voor het afsteken van vuurwerk wilt behouden vanwege de miljoenen mensen die er naar uitkijken. Totaal iets anders dan de aankondiging. Maargoed dat wordt er een vrouw aan tafel gezet die niet uit kon leggen wat siervuurwerk is, die niet overtuigend kon uitleggen hoe ze gingen handhaven en geen enkele vraag overtuigend kon beantwoorden......

    Echt tenenkrommend!
    Pffff, echt niet om aan te zien zeg!

  16. #59
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Als pijlen verboden worden, wordt de compound versie dat zeer waarachijnlijk ook. Anders zou je nog een F3 single shot compound kunnen mken (gat in de markt!), maar dat gebeurd ook niet.
    Nouja, de fluitbakken mogen in principe ook, en daar zitten de inmiddels verboden babypijltjes. In het verleden kwam je ze ook tegen met grotere ‘pijlen’. De vraag is, waar ligt de grens? Als het een cake is zal een pijl zich minimaal aan 25 gram en 30mm moeten houden. 40 gram en 1,5”-2” is uiteraard niet realistisch.

    Een F3 single shot cake is natuurlijk gewoon een verboden 2” bak, maar een cake is natuurlijk niets meer dan een rij van singleshot buizen naast elkaar.

  17. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    De vuurwerkvrouwen willen dat het kabinet het strafbaar maakt om vuurwerk uit duitsland en belgie te halen.
    Dit doen ze puur voor hun eigen inkomen.
    Echt jammer dat ze hiermee naar het kabinet zijn gegaan.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen boller voor het bericht:


Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •