Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 271 t/m 279 van 279
  1. #271
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik bedoel niet dat iedereen single shots verkeerd gebruikt. Maar van al het vuurwerk wat er is, de single shot het meest misbruikt wordt en op beelden die je ziet (Tijdens oud & nieuw en bij het voetbal)deze het meest(legaal vuurwerk )gebruikt wordt tegen de politie. Dus vandaar mijn vraag hoe de rest hier tegen aankijkt dat de branch nu met een alternatief komt dat als 2 druppels lijkt op de verboden misbruikte voorganger.




    Zo had ik het nog niet bekeken. Valt zeker wat van te zeggen. Wat ik al aangaf ben blij met de alternatieven en probeer er zo lang mogelijk van te genieten. Het voelt alleen dubbel aangezien ik de traditie van zolang mogelijk zelf afsteken wil behouden. Dus stel deze alternatieve zorgen ervoor dat het totale verbod nog eerder komt, betwijfel ik of ik dan blij moet zijn met de alternatieven. Vandaar mijn eerder gestelde vraag
    Verwacht jij een totaalverbod in het komend decennium?

  2. #272
    VWC-Lid funkeliefhebber's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2019
    Berichten
    486
    Thanks
    762
    497 waarderingen in 180 posts
    Als men ze niet in NL kan krijgen die singleshots dan gaat men wel massaal de grens over, dus een hele logische keuze van de fabrikanten het toch aan te bieden in de nieuwe vorm, anders lopen ze enorm veel omzet mis, dat gaan ze nu al mis lopen maar het kan op deze manier nog enigszins beperkt worden

  3. Deze 2 gebruikers waarderen funkeliefhebber voor het bericht:


  4. #273
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
    Als men ze niet in NL kan krijgen die singleshots dan gaat men wel massaal de grens over, dus een hele logische keuze van de fabrikanten het toch aan te bieden in de nieuwe vorm, anders lopen ze enorm veel omzet mis, dat gaan ze nu al mis lopen maar het kan op deze manier nog enigszins beperkt worden
    Precies. Ik denk ook dat de pijlen bij de Aldi en Lidl in Duitsland érg in trek zullen zijn dit jaar. Als het hier niet te koop is dan maar daar zal er gedacht worden.
    Vuurwerk is een passie!

  5. #274
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Ook de meeste importeurs hebben een dubbel gevoel bij de nieuwe multishot shocks. Er is een wettelijke mogelijkheid en als een enkele importeur daar instapt dan kan je al bijna niet meer achterblijven. Als er over de grens dan ook nog alternatieven voor handen zijn dan moet je haast die wettelijke mogelijkheid gaan gebruiken.

    Uiteraard stelt iedereen zich de vraag, hoe dat de opinie weer zal gaan beïnvloeden, maar anderzijds... al die negatievelingen blijven toch zeuren. Het illegale circuit stopt niet en de noobs zien het verschil niet of willen niet zien. En zou de illegale handel gestopt kunnen worden dan blijven de anti’s toch drammen om nog meer of zelfs 100% van het vuurwerk te elimineren. Die ervaring hebben we de laatste wel opgedaan.
    Vier veilig, vier legaal!

  6. #275
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Het grote probleem is de laatste weken wel zichtbaar geworden in Den Haag, Utrecht en Amersfoort. Zolang dit niet structureel als probleem gezien wordt, gaan we ons vuurwerk kwijt raken ben ik bang ...

  7. Deze 4 gebruikers waarderen heho voor het bericht:


  8. #276
    VWC-Lid Micks's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2019
    Berichten
    957
    Thanks
    1.162
    759 waarderingen in 329 posts
    Menig agent weet zelf ook waar de schoen wringt en ik mag hopen dat zij handhaven waar het NODIG is. Zolang deze 'jongeren' niet structureel worden aangepakt zal er alleen maar meer verboden worden. Iedereen weet het, maar niemand doet er wat aan. Geef de politie weer het geweldsmonopolie terug, pak die kanslozen aan en val de welwillende landgenoten niet lastig met niet werkende verboden en regels.

    Over het RACT, importeurs en winkeliers zullen er geen rekening mee houden of het wel of niet op tijd gewijzigd is. Zij moeten er van uit gaan. Misschien dat alleen het afsteken (verantwoord) en enkele losse verkoop door de vingers gezien wordt zolang niet alles op papier staat.

  9. #277
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micks Bekijk bericht
    Over het RACT, importeurs en winkeliers zullen er geen rekening mee houden of het wel of niet op tijd gewijzigd is. Zij moeten er van uit gaan. Misschien dat alleen het afsteken (verantwoord) en enkele losse verkoop door de vingers gezien wordt zolang niet alles op papier staat.
    Dit snap ik niet, zijn er nu geluiden dan dat het RACT niet optijd klaar is dan? Lijkt me niet dat de politiek het er op aan laat komen dat het RACT pas tijdens de verkoopdagen klaar is toch? Dat kan ze namelijk juridisch heel erg in de weg gaan zitten. Ik begreep dat het RACT op uiterlijk 1 december gewijzigd gaat zijn.

  10. #278
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Bekijk bericht
    We moeten nog even afwachten wat die nieuwe producten precies doen maar zoals het nu lijkt vind ik het niet echt een handige zet van de importeurs.

    Als je nu komt met singleshots met twee bombettes er in, want dan is het geen singleshot meer...dat is "using the letter of the law to defeat the spirit of the law" en dat is vooral vragen om nog meer regeltjes.
    Ons als liefhebbers behandelen als criminelen.
    De sector proberen broodroven.
    Het is gewoon walgelijk.

    Het echte tuig, dat loopt te rellen, daar durven ze amper tegen optreden.
    Maar die brave gozer met zijn cakes en singleshots.... ja dat kan zo niet, ff bekeuren en liefst nog opsluiten.
    Legale vuurwerk producten verbieden, en zelfs het afsteken voor de volle 100% verbieden, lost helemaal niks op.

    Het is de zoveelste laffe, politieke onzin die helemaal niets zal oplossen.
    Het is het pesten van brave burgers, het afpakken van iemand zijn hobby en zijn passie.
    En het tuig zal gewoon blijven rellen.

    Deze politieke knoeiers snijden enkel in hun eigen vingers.
    Burgerlijke ongehoorzaamheid en weerstand vanuit de sector is de enige oplossing tegen deze lafaards van politiekers.

  11. Deze 2 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  12. #279
    VWC-Lid BENZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2017
    Berichten
    967
    Thanks
    146
    420 waarderingen in 237 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Ons als liefhebbers behandelen als criminelen.
    De sector proberen broodroven.
    Het is gewoon walgelijk.

    Het echte tuig, dat loopt te rellen, daar durven ze amper tegen optreden.
    Maar die brave gozer met zijn cakes en singleshots.... ja dat kan zo niet, ff bekeuren en liefst nog opsluiten.
    Legale vuurwerk producten verbieden, en zelfs het afsteken voor de volle 100% verbieden, lost helemaal niks op.

    Het is de zoveelste laffe, politieke onzin die helemaal niets zal oplossen.
    Het is het pesten van brave burgers, het afpakken van iemand zijn hobby en zijn passie.
    En het tuig zal gewoon blijven rellen.

    Deze politieke knoeiers snijden enkel in hun eigen vingers.
    Burgerlijke ongehoorzaamheid en weerstand vanuit de sector is de enige oplossing tegen deze lafaards van politiekers.
    Eens!!!!!!

Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •