Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 212
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    2.193
    Thanked 1.889 Times in 813 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witte reus Bekijk bericht
    SGP is zeker niet rechts eerder links en CDA is noch rechts noch links.
    SGP is op het gebied van vuurwerk meer dan links. Op de rest van de gebieden ze gewoon hartstikke rechts.
    Ook bekend als Pyrozfears!

2. The Following User Says Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.303
    Thanked 1.329 Times in 632 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San71 Bekijk bericht
    Amsterdam nu ook een totaalverbod en ik heb in vele gemeenten initiatieven gezien om te komen tot een totaalverbod. Niet maar een paar...
    Net als het lndelijk verbod:het voornemen id er overduidelijk, maar de regels staan vooralsnog niet op papier. Als er tegen geprocedeerd gaat worden, kan het nog wel eens even duren..
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

VWC-Lid ChainThunder88's schermafbeelding
    Thanks
    0
    Met deze maatregelen wordt alleen de illegale handel maar gestimuleerd , er worden goudmijntjes gecreëerd voor de illegale handelaren. Ook totaal verboden voor afsteken in steden geeft een mooie situatie met zich mee.
    Vaak worden er een vergunning aan de verkopers gegeven voor meerdere jaren. Straks mag je bijvoorbeeld in Amsterdam en Rotterdam wel vuurwerk kopen maar het niet afsteken ? typische weer Nederland het land voor doelloze en achterlijke wet en regelgeving.

Ze kunnen geen grip krijgen op de raddraaiers en mensen die denken dat er met oud en nieuw geen regels meer gelden en dat ze alles kunnen maken. Uit noodgreep gaan we dan maar het Nederlandse vuurwerk verder inperken en de ondernemers opzadelen met grote verliezen.

Ook hebben ze het in Den haag over het organiseren van vuurwerkshows op verschillende locaties in steden. gemeenten hebben geen geld hiervoor en vinden dat de ondernemers van steden maar mee moeten betalen aan deze shows. deze oplossingen wat ze nu aandragen is echt het meest achterlijke wat ik ooit heb gehoord. man man man wat een triest land

5. The Following 5 Users Say Thank You to ChainThunder88 For This Useful Post:

VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Thanks
    1.275
    Ze willen als NL stopt met vuurwerk het ook doordrukken in Europa. Let maar op :( vuile gore manipulerende dieven. Ik kots can ze.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    2.904
    Thanked 5.080 Times in 2.210 Posts
    Afbeeldingen
    4
    Morgen, dinsdag 18-02, vindt de 2e poging voor de Stemmingen in de Tweede Kamer plaats over de ingediende Moties t.a.v. de Jaarwisseling en Vuurwerk. Het begint om 15.00u en eerst vinden er nog een aantal anderen stemmingen plaats voordat die van de Jaarwisseling en Vuurwerk aan de beurt zijn. Als het deze keer niet weer uitgesteld wordt natuurlijk...

In deze post vind je de Moties waarover gestemd gaat worden: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...=1#post1143417

Je kunt de stemmingen hier live volgen: https://www.tweedekamer.nl/vergaderi.../plenaire-zaal
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

8. The Following 9 Users Say Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    412
    Afbeeldingen
    5
    Wordt interessant morgen...
    Men kan onverhoopt met 1 pennenstreek bijv het aantal verkoopdagen naar 1 terug brengen, als motie "28 684, nr. 601" het redt
    Om over de moties van die maffe Van Der Staaij nog maar te zwijgen...

VWC-Lid Sirens's schermafbeelding
    Thanks
    1.022
    Afbeeldingen
    1
    Tijd om het gewoon te verbieden.

Dan weten we waar we aan toe zijn.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

VWC-Lid
    Thanks
    487
    Afbeeldingen
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Wordt interessant morgen...
    Men kan onverhoopt met 1 pennenstreek bijv het aantal verkoopdagen naar 1 terug brengen, als motie "28 684, nr. 601" het redt
    Om over de moties van die maffe Van Der Staaij nog maar te zwijgen...
    Die motie was volgens mij verworpen door de minister van veiligheid, ze gaf aan dat het om logistieke redenen niet ging lukken dus zie het niet snel gebeuren

VWC-Lid
    Thanks
    77
    Tsja ik denk dat we er gewoon aan moeten geloven dat vuurwerk steeds verder zal worden ingeperkt totdat het totaalverbod er is.

Jammer, maar het is helaas toch de wens van de meerderheid van ons land.
    Al hoop ik stiekem wel dat mensen het vuurwerk toch gaan missen als het zover is

VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Thanks
    1.448
    Thanked 1.411 Times in 605 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ttt Bekijk bericht
    Tsja ik denk dat we er gewoon aan moeten geloven dat vuurwerk steeds verder zal worden ingeperkt totdat het totaalverbod er is.

Jammer, maar het is helaas toch de wens van de meerderheid van ons land.
    Al hoop ik stiekem wel dat mensen het vuurwerk toch gaan missen als het zover is
    Hoe kom je daar nou bij?

VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Thanks
    221
    Eerst morgen de stemming maar eens afwachten, en daarna de komende jaarwisselingen. Ben wel benieuwd hoe het er in Rotterdam en Amsterdam aan toe zal gaan met oud en nieuw.
    Knallen als een malle 20-21 !!

VWC-Lid
    Thanks
    77
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
    Hoe kom je daar nou bij?
    Door dit soort berichten: https://www.ad.nl/binnenland/ruime-m...werk~a28912b9/

Al zegt de poll onder het bericht gelukkig wel exact het tegenovergestelde!

VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Thanks
    1.448
    Thanked 1.411 Times in 605 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ttt Bekijk bericht
    Door dit soort berichten: https://www.ad.nl/binnenland/ruime-m...werk~a28912b9/

Al zegt de poll onder het bericht gelukkig wel exact het tegenovergestelde!
    Lekker je reet afvegen met dit soort gestuurde onderzoeken.

17. The Following 2 Users Say Thank You to Fegefeuer For This Useful Post:

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    412
    Afbeeldingen
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Die motie was volgens mij verworpen door de minister van veiligheid, ze gaf aan dat het om logistieke redenen niet ging lukken dus zie het niet snel gebeuren
    Nee lijkt mij ook vrij onmogelijk en ongewenst in die zin. Maar de motie staat gewoon bij de stemmingen, dus lijkt erop dat ze er alsnog over gaan stemmen, dacht ik.
    We gaan het meemaken vanmiddag. Ben wel benieuwd hoe de vlag erbij hangt 8 weken na dato.

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    2.904
    Thanked 5.080 Times in 2.210 Posts
    Afbeeldingen
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy21 Bekijk bericht
    Even een stukje uitleg want een Minister kan een Motie niet verwerpen.

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat een Minister en/of Staatssecretaris altijd de ruimte krijgt om te reageren op Moties en in die reactie geven ze een "advies" waarbij meestal de kreten "ontraden", "aan de Kamer" en in uitzonderlijke gevallen "steunen" worden gebruikt. Met "aan de Kamer" bedoelen ze dat de Tweede Kamer er maar over moet stemmen.

In dit specifieke geval heeft ze de Motie ontraden maar theoretisch kan dat nog steeds betekenen dat de Motie wordt aangenomen. Met een Motie wordt het Kabinet officieel gevraagd (of onder druk gezet) om ergens mee aan de slag te gaan. Dat betekent nog steeds niet dat het ook echt gaat gebeuren, regelmatig wordt er tegen een Motie in alsnog iets wel of niet doorgevoerd. Zolang er dan voor de definitieve invulling maar een meerderheid is als er over het eindresultaat moet worden gestemd.

Want ook dat zal straks nog gaan gebeuren: nadat de Moties in stemming zijn gebracht moet het Kabinet samen met de Ministeries aan de slag om de wetten aan te gaan passen. De aangepaste wet wordt vervolgens ter stemming gebracht in de Tweede Kamer en, als die erdoor komt, daarna nog in de Eerste Kamer.
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

20. The Following 6 Users Say Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten