Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 279
  1. #1
    VWC-Lid groningerpyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 oktober 2014
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    857
    Thanks
    1.210
    422 waarderingen in 224 posts

    Question Besluit deels f2 vuurwerk verbieden

    Ik heb even gegoogled hierna maar kan geen konkrete datum vinden wanneer dit bekend word. Ik hoorde een aantal dagen terug op t nieuws dat er in de politiek over gesproken gaat worden maar wanneer een besluit word genomen is mij ontgaan.. weet iemand dit?

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Voor voorlopig zijn ze er inderdaad over aan het praten. Ik geloof dat de streefdatum ergens zomer 2020 lag, maar veel concreter dan dat is het nog niet.
    Eerst maar eens zien of het wel zo'n vaart gaat lopen
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  3. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Besluit februari, wetswijziging meestal juni/juli. Even zo vroeg nog geen zin bron te zoeken maar is wat ik hier elders las

  4. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Nu op radio: vandaag VVD fractie in overleg maar wordt nog geen besluit van hen verwacht, en zij zijn de laatsten om de knoop door te hakken. Wordt wel verwacht dat ze uiteindelijk overstag gaan met voorgesteld deelverbod.

  6. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Er zitten natuurlijk best wel wat haken en ogen aan. Aan de ene kant willen ze de steeds groter wordende anti-groep tevreden houden terwijl vele politici er zelf voor uitkomen dat ze zelf ook genieten van van het door hunzelf afgestoken vuurwerk met Oud & Nieuw. Daarbij geven ze ook regelmatig aan dat ze vinden dat ook de hele grote groep die wel geniet van vuurwerk en geen rare fratsen uithaalt niet de dupe van een verbod moet worden.

    Daarnaast moeten ze rekening houden met de vuurwerkondernemers want die missen dadelijk een stuk omzet (bij een deelverbod) of moeten de volledige vuurwerkomzet missen (bij een totaalverbod). Ook hebben veel winkeliers en importeurs nog restvoorraad liggen van de artikelen die bij een eventueel deelverbod niet meer verkocht en uitgeleverd gaan worden. Kijk alleen nu al bij de winkels die alweer zijn begonnen met een nieuwe Freak-actie, daar worden talloze F2 single shots en vuurpijlen aangeboden, besteld en verkocht.

    Als het aan sommige politici ligt dan worden die artikelen nog dit jaar ook verboden. Dat lijkt onhaalbaar want wat doe je dan met al die losse voorraad die overal ligt, hoe haal je dat op, wat gebeurt ermee en niet onbelangrijk: wie betaalt dat? Inderdaad zal er in februari meer duidelijkheid over komen, is de verwachting vanuit het Kabinet. We zullen zien...
    www.huismanvuurwerk.nl

  8. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Ik blijf erbij dat het besluit al is genomen. Er wordt zelfs al gekeken hoe het gat met alternatieve artikelen kan worden ingevuld. Aantal ideeën zelfs al gehoord. Meer zeg ik er niet over...

  10. Deze 2 gebruikers waarderen firekwakkers voor het bericht:


  11. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Ik blijf erbij dat het besluit al is genomen. Er wordt zelfs al gekeken hoe het gat met alternatieve artikelen kan worden ingevuld. Aantal ideeën zelfs al gehoord. Meer zeg ik er niet over...
    Waarom vertel je er niet meer over als je deze informatie wel deelt?

  12. #8
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
    Ik blijf erbij dat het besluit al is genomen. Er wordt zelfs al gekeken hoe het gat met alternatieve artikelen kan worden ingevuld. Aantal ideeën zelfs al gehoord. Meer zeg ik er niet over...
    Ja klopt, meerdere importeurs zijn daar al enige tijd mee bezig. Ondernemen is niet alleen risico's nemen maar ook vooruit kijken en onderzoeken waar je mogelijk op in moet spelen.

    Ik heb de afgelopen 2 jaar al meerdere alternatieve invullingen voor bepaalde soorten vuurwerk voorbij zien komen. Zitten wel bijzondere en grappige varianten tussen al is het de vraag of het allemaal ook echt kan binnen onze wet- en regelgeving.
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. Deze 4 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    En niet te vergeten de 2KG cakes in plaats van compounds.

  15. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Waarom vertel je er niet meer over als je deze informatie wel deelt?
    Omdat importeurs simpelweg concurrenten van elkaar zijn. Als ik hier ga verkondigen wat importeur A voor ideeën heeft bedacht, komt importeur B eind van het jaar met hetzelfde idee op de markt.

  16. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2008
    Berichten
    211
    Thanks
    363
    183 waarderingen in 54 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    En niet te vergeten de 2KG cakes in plaats van compounds.
    Nee nee het mag alleen negatief voor ons uitvallen

    Tevens zou dat in categorie F4 vallen

    Uitzonderingen maken naar beneden kan wel (f3 single shots met strengere flash eisen, maar andersom niet.)

  17. #12
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Op dit moment debat in de Tweede Kamer!! Hierbij de link: https://www.tweedekamer.nl/vergaderi.../plenaire-zaal
    www.huismanvuurwerk.nl

  18. Deze 2 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Op dit moment debat in de Tweede Kamer!! Hierbij de link: https://www.tweedekamer.nl/vergaderi.../plenaire-zaal
    Groenlinks, is lekker aan het drammen...

  20. #14
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Groenlinks, is lekker aan het drammen...
    Ja ik schreef net al in de chat dat de oppositie in Kamer echt helemaal doorslaat.
    www.huismanvuurwerk.nl

  21. #15
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    En alweer afgelopen. Dit was dan ook het Vragenuurtje en geen uitgebreid debat. Conclusie voor nu:

    - Oppositie op ramkoers, meerdere partijen voor een totaalverbod (GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren, enz.)
    - Kabinet en regeringspartijen: realistische beantwoording van vragen, ligt niet alleen aan (consumenten)vuurwerk maar ook aan de afsteker
    - Kabinet en regeringspartijen wil inzetten op meer handhaving en evt. een extra deelverbod, willen geen totaalverbod
    - Er is een Taskforce "Geweld tegen Hulpverleners" opgestart om het gedrag tegen hulpverleners te onderzoeken waarbij de nadruk niet op vuurwerk ligt maar juist op de figuren die zo uit de ban springen
    - Doel is om eind februari met een compleet pakket van voorstellen te komen: niet alleen vuurwerk maar juist veel breder en dus ook maatregelen gericht op de relschoppers

    Natuurlijk, de traditie blijft onder druk staan. Maar het Kabinet spreekt voor mij wel duidelijke en realistische taal.
    www.huismanvuurwerk.nl

  22. Deze 19 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •