Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Thanks
    24.998
    Thanked 11.588 Times in 5.644 Posts
    Afbeeldingen
    146

Vuurwerk: ‘Laat de mensen die dat leuk vinden en er verantwoord mee omgaan gewoon hun

Persoonlijk heb ik nog nooit een gulden, laat staan een euro gespendeerd aan vuurwerk. Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die plezier beleven aan het afsteken van vuurpijlen en hoe al dat geknetter, geknal en gesis mag heten.

Daar is op zich ook niks mis mee, als je er maar verantwoord (en meestal betekent dat voorzichtig) mee omgaat. De meeste mensen houden zich ook keurig netjes aan regels, gebruiksaanwijzingen en veiligheidsvoorschriften, maar er is natuurlijk altijd een klein percentage geestelijk minderbedeelden dat met vuurwerk stunt en daarmee zichzelf en anderen in gevaar brengt.

Dat kleine groepje moet je aanpakken. Als in de dagen voor oud en nieuw in Duindorp met zwaar vuurwerk mensen in gevaar worden gebracht, dan zou je de daders tot 15 januari van de samenleving moeten isoleren. Dat hoeft niet in een cel, het mag ook gewoon in een jeugdhuis of iets dergelijks, maar je moet in elk geval voorkomen dat ze de volgende dag de boel weer op stelten zetten.

De afgelopen jaarwisseling is het op meerdere plaatsen lelijk mis geweest. Dat kan en mag je niet tolereren, maar met het afkondigen van een vuurwerkverbod geef je jezelf als overheid een akte van onbekwaamheid. Omdat je blijkbaar niet in staat bent je taak uit te voeren moeten de goeden, zoals zo vaak, ook nu weer onder de kwaden lijden.

Witgebefte zakkenvullers
    Ik heb altijd geleerd dat de groep nooit de dupe mag worden van het gedrag van het individu. Een voorbeeldje? Als er in mijn onderwijstijd in een klas een misbaksel zat dat de sfeer voor de rest van de groep verziekte, dan ging-ie eruit. En als de directie met de mededeling kwam dat Jan toch de klas in moest, dan kreeg de directeur de keuze: Jan eruit of ik.

Niet eerlijk misschien, maar wel duidelijk. Natuurlijk heb je als overheid met meer zaken rekening te houden. Met de Weski's en hoe al die andere witgebefte zakkenvullers ook heten. Mensen die zich op kosten van de staat de kunst hebben eigengemaakt recht te praten wat zo krom is als een hoepel. Dat volk moet je negeren omdat het niet verdient serieus genomen te worden. En laat dan volgend jaar de mensen die dat leuk vinden en er verantwoord mee omgaan gewoon hun pijltje afschieten.

https://www.ad.nl/westland/vuurwerk-...ialsharing_web
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Thanks
    277
    Opmerkelijk stukje van het AD.
    Ik zou zo een duimpje willen geven... maar toch bekruipt mij een onaangenaam gevoel:

De media-vooral ook het AD- heeft weeeekenlang geld verdiend met artikelen, items en columns door negatief te berichten omtrent vuurwerk.
    Die negatieve berichten worden nu natuurlijk minder- mits ze ergens iets meekrijgen van bijv een opgeblazen kat op 14 januari.
    Dus het aantal negatieve berichten omtrent vw slinkt drastisch.
    En wat doe je dan?

Weljaaaa, we draaien ons als journalisten 180 graden om, nu dan maar naar pro-vw berichten, dan blijven de vuurwerk gerelateerde berichten lekker nog een paar weken door rollen.
    Tót het moment dat den haag uitspraak doet in februari.
    En dán in navolging van de conclusies vd 2e kamer maar kijken, hoe de berichtgeving DAN maar gestalte moet krijgen, máár koste wat kost doorgaan met berichten, liefst tot april.

Met andere woorden: de media hupt gewoon mee met items, waaraan ze van dag tot dag kunnen verdienen. Positief of negatief, maakt ze niks uit.
    Aandacht geven=lezers (abbo's) = big money voor hun.

Ze hebben dan de haters op hun hand, de onverschilligen lezen natuurlijk ook mee. Maar ook de liefhebbers. Triple winst.

Ik lees alle berichten hier wel via vwc, klik zelden een link aan, want weinig toegevoegde info behalve evt foto's.

De s(linksche) media is wat dat betreft meedogenloos; geld verdienen door eerst anti te schrijven, en nu pro, daarna weer anti of pro, hoe hun windje waait.

Zum kotzen.

VWC-Lid
    Thanks
    1.303
    Thanked 1.329 Times in 632 Posts
    Eens met bovenstaande, maar he, het is voor de twijfelaar wel iets om te overdenken. Dbat hebben we wel "mee" in die geval
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Thanks
    834
    Thanked 1.038 Times in 371 Posts
    Wat? het AD? Nu weer totaal de andere kant op? Het lijkt de VVD wel
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletá!

VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Thanks
    350
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Eens met bovenstaande, maar he, het is voor de twijfelaar wel iets om te overdenken. Dbat hebben we wel "mee" in die geval
    Ja en nee. De echte vuurwerkhater is niet om te praten waarschijnlijk, maar het grote deel van de lezers die op een randje stonden of nog niet eens een mening hadden, zijn door alle negatieve berichten wel naar de anti kant verschoven. Dat gaat een paar positieve berichtjes niet veranderen.

Ik heb een paar keer de NOS, het AD en nog een paar "kranten" van de Persgroep aangeschreven, met de vraag wat hun dreef om zoveel onvolledige en/of negatieve informatie te verspreiden, zonder dat ze fundamenteel hebben uitgezocht wat waar is en niet. Zoals journalisten dat horen te doen, de onderste steen boven en objectief het beleid van de politiek tegen het licht te houden. Met andere woorden, waarom lopen ze de hype achterna en willen ze niet inzien of berichtgeven omtrent de leugens die door de politiek wordt verspreid en waar het werkelijk te kort aan komt in het beleid, namelijk de handhaving.

Geen van allen hebben gereageerd, dat zegt mij wel genoeg. De media is commercieel -no shit sherlock- en heeft niets, maar dan ook niets meer met objectieve journalistiek te maken.

6. The Following User Says Thank You to htevents For This Useful Post:

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    412
    Afbeeldingen
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
    Opmerkelijk stukje van het AD.
    ...
    Weljaaaa, we draaien ons als journalisten 180 graden om,
    Let wel, het is een column hè.
    Niet per se een journalistiek stuk...
    Meestal nitwits die overal een mening over moeten hebben en dat toevallig wel aardig kunnen opschrijven. En in dit geval eens niet al te negatief over vuurwerk, van iemand die er zelf nota bene geen ene cent aan uitgeeft. Niet zoveel mis mee.

Regels voor berichten