Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 134

Discussie: BPN-vrij vuurwerk

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    2.801
    Thanked 2.702 Times in 1.066 Posts

BPN-vrij vuurwerk

Sommige mensen roepen op om de BPN te boycotten.
    Hier dus een lijst van importeurs die niet bij het BPN zitten.

- Eurostar
    - Katan Vuurwerk
    - Cafferata Vuurwerk
    - Fireworks For All

Plaats in dit topic meer BPN-vrije importeurs.
    Mijn vraag, Evolution en Pangu zitten ondergebracht bij GBV-Weco, maar is dat eenzelfde constructie als Zena NL en Lesli? Of zijn Evo en Pangu dusdanig zelfstandig dat zij zich kunnen uitspreken tegen deze waanzin?
    Ook bekend als Pyrozfears!

2. The Following 6 Users Say Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Thanks
    10.969
    Thanked 18.666 Times in 4.528 Posts
    Afbeeldingen
    5521
    Zijn we intussen blij dat er waarschijnlijk geen totaalverbod komt, balen we dat er weer wat beperking in het aanbod komt en dan ga je je als liefhebber ook nog beperken in je keuze?! Wat een krom verhaal dit.

Tuurlijk kan je het eens of niet eens zijn, maar wees blij met het aanbod en kies als liefhebber waar je van wilt genieten zolang het kan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

4. The Following 22 Users Say Thank You to Mattenfreak For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    2.801
    Thanked 2.702 Times in 1.066 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Zijn we intussen blij dat er waarschijnlijk geen totaalverbod komt, balen we dat er weer wat beperking in het aanbod komt en dan ga je je als liefhebber ook nog beperken in je keuze?! Wat een krom verhaal dit.

Tuurlijk kan je het eens of niet eens zijn, maar wees blij met het aanbod en kies als liefhebber waar je van wilt genieten zolang het kan.
    Ik snap je denkwijze Mike, het komt een beetje ondankbaar over.
    Maar ik maak dit topic ook als statement, willen de importeurs strijdend ten onder gaan, of geven ze zich over? Iets met eer en geweten.
    Ook bekend als Pyrozfears!

6. The Following 2 Users Say Thank You to RandomDaniel For This Useful Post:

VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Thanks
    1.988
    Thanked 1.677 Times in 559 Posts
    ik denk ook dat er geen keuze meer was he.

het was dit of een totaal verbod :-( ik denk dat we best veel te danken hebben aan bpn :-)
    http://www.stefandrukker.nl

8. The Following 2 Users Say Thank You to stefantvs For This Useful Post:

VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Thanks
    2.107
    Thanked 1.450 Times in 665 Posts
    Er zal ongetwijfeld hard gewerkt worden door bpn en door hun leden dat krijgen wij niet allemaal mee Mattenfreak, jij zal ongetwijfeld meer weten gezien jullie connecties met de diverse importeurs. Omdat het niet allemaal zichtbaar is ontstaat dit gevoel bij veel mensen.

In dat licht snap ik de symboliek van dit onderwerp wel beetje ja, tijd voor diverse partijen om de strijd meer publiekelijk te maken.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

VWC-Lid
    Thanks
    866
    Thanked 1.034 Times in 534 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Ik snap je denkwijze Mike, het komt een beetje ondankbaar over.
    Maar ik maak dit topic ook als statement, willen de importeurs strijdend ten onder gaan, of geven ze zich over? Iets met eer en geweten.
    Dan mag je Cafferata er ook wel afhalen met hun Cobra knallers en wat houd je dan over? Juist een paar importeurs die nauwelijks verspreid over Nederland zitten. Iedereen moet lekker doen wat hij of zei wil, maar een boycot heb je alleen jezelf maar mee lijkt me

11. The Following 13 Users Say Thank You to Dionysus For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    ik denk ook dat er geen keuze meer was he.

het was dit of een totaal verbod :-( ik denk dat we best veel te danken hebben aan bpn :-)
    Precies dit!

Zo machteloos als wij als consument (en winkeliers) staan tegenover beslissingen van de BPN, zo machteloos staat BPN tegenover beleidsbepalers. Als het mes op je keel wordt gezet, doe je al snel concessies. Ook als je daar zelf niet voor 100% achterstaat.

Thanks
    10.969
    Afbeeldingen
    5521
    Ook te bedenken dat ze 99% van de klanten daarmee tevreden houden en kunnen verkopen, wij zijn als groot liefhebbers vooral de dupe van die raddraaiers, wij missen veel keuzes zo.
    Het is niet anders, maar er zijn veel belangen die wij niet in kunnen schatten en waar zij op afwegen om een keuze kenbaar te maken.

Het is niet dat ik het volledig met de BPN eens ben, maar als consument hebben we hier m.i. geen inspraak in, ik probeer het vanuit hun kant ook te brkijken. Ik vind het vooral goed als er vanuit de andere importeurs en winkeliers een weerwoord is, die hebben daar wel inspraak lijkt mij, en hopelijk kunnen die ook nog iets betekenen.

Maar jezelf beperken in je keuzes, omdat je vindt dat je inspraak moet hebben in een veel grotere kwestie dan de invloed van onze bestellingen bij elkaar opgeteld, vind ik krom.

14. The Following 5 Users Say Thank You to Mattenfreak For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    707
    Wat moet BPN dan doen? Het is een puur politiek spel. Waarom meteen alle troeven op tafel gooien? Wie weet zijn ze achter de schermen wel tactisch bezig met een tussenoplossing a la "roetveeg piet". Dan maar een minder uitgebreid assortiment in de verkoop, dat is altijd beter dan helemaal niks. Ik heb wel vertrouwen BPN en gun ze dat vertrouwen ook. Een doel zonder plan is slechts een wens...

16. The Following User Says Thank You to Robbert28 For This Useful Post:

VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Thanks
    1.636
    Ik koop vuurwerk waar ik mij goed bij voel. En dat wordt door meer bepaald dan prijs/kwaliteit alleen. Bijvoorbeeld ook door wat ik van een importeur vind. Belangrijkste machts/inspraakmiddel dat je als consument hebt is je portemonnee...

18. The Following 5 Users Say Thank You to San71 For This Useful Post:

VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Thanks
    1.469
    Thanked 1.437 Times in 613 Posts
    Niet vergeten dat BPN pas akkoord ging nadat duidelijk was geworden dat er een Kamer-meerderheid was ontstaan voor een deelverbod.

Ook niet vergeten dat aanbevelingen van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid ALTIJD worden overgenomen. Dat het in dit geval een paar jaar heeft geduurd, is al heel wat.

Ik zou zeggen: laten we ons niet bezig houden met een achterhoedegevecht maar vooruit kijken en strijden voor het behoud van wat we nog hebben. Misschien leidt de safety deal die BPN graag wil maken met de overheid wel tot iets.

20. The Following User Says Thank You to Fegefeuer For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    375
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht

Kortzichtige maar ook begrijpelijke gedachte van jou én tegelijk een terechte en begrijpelijke gedachte van liefhebbers die zich genaaid voelen.

Deze ‘deal’ was namelijk te voorkomen geweest als de BPN veel beter georganiseerd was geweest en in een vroeg stadium erbovenop had gezeten.

BPN heeft verzaakt en derhalve heeft de leugen het gewonnen vd waarheid.

De antis hebben maanden vrij kunnen schreeuwen in de media en pakken daarvan nu de vruchten. Enige wat BPN nog kon doen was schikken en uitstel van executie voorkomen...met in het achterhoofd ‘We hebben de rest van Europa nog als afzet markt’.

Stemmingmakerij ve drammende minderheid heeft dmv leugens een vrijheid van ons afgenomen en dat was dmv in een eerder stadium de waarheid verkondigen en resoluut optreden tegen illegale knallers door de BPN, te voorkomen geweest.

Blij zijn dat een verbod is vertraagd?
    Dit had in de eerste plaats nooit mogen en hoeven te gebeuren.
    Laatst gewijzigd door firewire; 11 januari 2020 om 15:43

22. The Following 13 Users Say Thank You to firewire For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    342
    Jezelf beperken tot de boven genoemde importeurs... top idee De importeurs die aangesloten zijn bij de BPN zullen er niet wakker van liggen dat jij je vuurwerk elders koopt. Je hebt alleen jezelf ermee. En Cafferata mag je er ook wel vanaf halen want die hadden bijna de echte cobra's op de markt gebracht. Ook goed voor het imago. En aan het einde van het jaar zijn de meeste het alweer vergeten en kopen ze toch wel het vuurwerk wat ze mooi vinden, wel of niet aangesloten bij de BPN.

Thanks
    10.969
    Afbeeldingen
    5521
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Kortzichtige maar ook begrijpelijke gedachte van jou én tegelijk een terechte en begrijpelijke gedachte van liefhebbers die zich genaaid voelen.

Deze deal was namelijk totaal te voorkomen geweest als de BPN veel beter georganiseerd was geweest en in een vroeg stadium erbovenop had gezeten.

De antis hebben maanden vrij kunnen schreeuwen in de media en pakken daarvan nu de vruchten. Enige wat BPN nog kon doen was schikken en uitstel van executie voorkomen...met in het achterhoofd ‘we hebben de rest van Europa nog als afzet markt’.

Stemmingmakerij ve drammende minderheid heeft dmv leugens een vrijheid van ons afgenomen en dat was dmv in een eerder stadium de waarheid verkondigen en resoluut optreden tegen illegale knallers door de BPN, te voorkomen geweest.

Blij zijn dat een verbod is vertraagd?
    Dit had in de eerste plaats nooit mogen en hoeven te gebeuren.
    Het tweemaal gebruiken van 'was te voorkomen geweest' is ook niet bepaald een blik vooruit, maar ik snap wat je bedoelt. Wij hebben als liefhebbers alleen geen invloed, pas als de gehele consumentenmarkt het laat voelen of als er iets van hogerhand komt, slaan ze snel aan, en alleen dat laatste gebeurt.
    Ook een begrijpelijke gedachte, maar we kopen er alleen (letterlijk? ) niks voor.

Dan nog vind ik het in het kader van dit topic gek om jezelf te beperken met het idee dat wij geen invloed hebben zolang die andere 99% gewoon naar de plaatselijke dealer gaat en koopt wat er is.

25. The Following 3 Users Say Thank You to Mattenfreak For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    866
    Thanked 1.034 Times in 534 Posts
    Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, maar ze hadden de kleine singleshots 2 jaar geleden al van de markt moeten halen. Nu raken we een hoop vuurwerk kwijt terwijl die dingen de boosdoeners zijn. Sowieso wat betreft met (legaal vuurwerk) bekogelen van de politie. De rest is illegaal.

27. The Following 3 Users Say Thank You to Dionysus For This Useful Post:

Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten