Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 53
  1. #1
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts

    Persconferentie 10 januari 2020 Mark Rutte over vuurwerk

    Zojuist is er een persconferentie geweest met Mark Rutte over de verloop van de jaarwisseling. Ging natuurlijk over de doden door de brand in de portiek van een flat waarbij de medeleven naar de overlevenden gingen en de problematiek die is komen kijken bij de jaarwisseling. De vele ongeregeldheden.

    Eigenlijk is er veel gezegd, nog meer herhaald en ook niets nieuws verteld. En dat is eigenlijk positief. Een korte samenvatting;

    - Er komt geen vuurwerkverbod, dit is onwaarschijnlijk en ligt niet in de lijn der verwachtingen.
    - Er word gekeken naar een verdere beperking van vuurwerk. Dit jaar is F3 al verboden, een deel F2 word nu onder de loep genomen. Vuurpijlen en knalvuurwerk zal worden besproken en kan eventueel al dit jaar verboden worden.
    - De traditie van vuurwerk hoort bij de jaarwisseling en Rutte hamerde er meerdere malen op dat het grootste deel van de mensen oudejaarsavond op een gezellige en normale, veilige manier hebben beleefd/ kunnen beleven.
    - De komende weken word er gekeken naar de invulling van de jaarwisseling, handhaving en vuurwerk is daarbij het speerpunt. Er gaan dingen veranderen. Hoe en wat word de komende weken bekeken.

    Afsteektijden was nog een beetje in het open gelaten, Rutte versprak zich misschien wel door te zeggen tussen 22.00 en 02.00.

    Rutte eindigde ook nog met dat er veel mensen van genieten als ze er veilig mee omgaan en hun hond een kameringspilletje op tijd geven. Bots.

    Al met al enigszins positief... Verbod dit jaar nog niet, als het niet veranderd is het al aanstaande. Dit jaar nog even extra genieten dus! Ergens medio februari komt er meer nieuws naar buiten.

  2. Deze 11 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    2200 0200 zou wel heel zuur zijn.

    Ik waarschuwde jullie al eerder voor beperking afsteektijd.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  4. #3
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    900
    Thanks
    567
    485 waarderingen in 244 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    2200 0200 zou wel heel zuur zijn.
    Zeker zuur, 18.00 uur vind ik al lastig om mij daar aan te houden.. dus ik vind het wel goed zo, ze doen maar.
    2024 >> 25

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Laat Rutte maar gewoon minister president blijven en blijven zeggen dat het totaalverbod er niet komt, daar was die wel stellig in namelijk.

  6. #5
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    2200 0200 zou wel heel zuur zijn.

    Ik waarschuwde jullie al eerder voor beperking afsteektijd.
    Daar ga ik me dus echt niet aan houden!

    Er gaat hier verder ook zeker geen champagne of iets open, uitstel van executie dit wat mij betreft!
    Wel ben ik blij dat we er nog eventjes van kunnen genieten.

    Niks meer niks minder!

  7. #6
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Lekker boeiend tussen 22:00 en 02:00, geen haan die er naar kraait wanneer het donker is is het donker. Zelfs nu wordt er al nauwelijks bekeurd als je de 31e voor 18:00 uur afsteekt.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  8. #7
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Lekker boeiend tussen 22:00 en 02:00, geen haan die er naar kraait wanneer het donker is is het donker. Zelfs nu wordt er al nauwelijks bekeurd als je de 31e voor 18:00 uur afsteekt.
    Handhaving verschilt enorm lokaal per plaats inderdaad, in mijn woonplaats laten agenten het ook gewoon gaan...

  9. #8
    VWC-Lid MelvinVW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Berichten
    247
    Thanks
    62
    248 waarderingen in 84 posts
    Vond hem best sterk en realistisch overkomen, niets meer dan lof hiervoor. Wel benieuwd in hoe verre dit te maken heeft met de aankomende verkiezingen.

  10. #9
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Wat ik vooral hoop is dat die branchevereniging iets laat vast leggen wat positief is voor ons en de hele pyro community, dat we zekerheid hebben dat er niet nog meer ingeperkt gaat worden. Weet niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar goed, zal wel just a dream zijn..
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  11. #10
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Zelf knal ik sowieso altijd pas om 24.00/0.00 uur dus voor mij is de afsteektijden verkort totaal geen probleem. Alleen hiermee genereer je nog meer overlast/problemen en krijgen de haters nog meer tijd om zielig te doen. Het is al zo beperkt, nog beperkter kan bijna niet. Al zie ik dan liever van 12.00 tot 3.00 (of 4.00) zodat we het tenminste kunnen opmaken wat we hebben in de tijd...

    Hoe zit het nu dan met die compounds die soms meer wegen dan 25 KG, is dat dus gewoon categorie F2 vuurwerk?

    Maar goed, we hebben het hier over meneer Rutte. DE grootste leugenaar OOIT!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  12. Deze gebruiker waardeert herdervriend voor het bericht:


  13. #11
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Zelf knal ik sowieso altijd pas om 24.00/0.00 uur dus voor mij is de afsteektijden verkort totaal geen probleem. Alleen hiermee genereer je nog meer overlast/problemen en krijgen de haters nog meer tijd om zielig te doen. Het is al zo beperkt, nog beperkter kan bijna niet. Al zie ik dan liever van 12.00 tot 3.00 (of 4.00) zodat we het tenminste kunnen opmaken wat we hebben in de tijd...

    Hoe zit het nu dan met die compounds die soms meer wegen dan 25 KG, is dat dus gewoon categorie F2 vuurwerk?

    Maar goed, we hebben het hier over meneer Rutte. DE grootste leugenaar OOIT!
    Meer dan 25KG is meerdere compound. Dus deze worden al niet in 1 meegegeven, meerdere mensen afhalen. Je betaald eigenlijk voor 1 product wat uit meerdere compartimenten bestaat zodat dit legaal meegegeven kan worden. In principe moet je deze na elkaar aansteken. Doorlonten is nog altijd verboden in Nederland. Dus ja, dat kan gewoon in Nederland, een maas in de wet. Je mag niet meer dan 25KG voorhanden hebben, maar met meerdere mensen ophalen dan mag het wel. Dan wel apart vervoeren en opslaan natuurlijk, want 25 blijft 25.

  14. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  15. #12
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Rutte kan zich misschien ook hebben vergist met de vroegere afsteek tijden tussen 10:00 en 02:00

    Als het echt 22:00 en 02:00 gaat worden dan zal het zeker erg zuur zijn..
    With great fireworks comes great responsibility

  16. #13
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    729
    440 waarderingen in 253 posts
    Dat gaan ze echt nooit kunnen handhaven. Dat kunnen ze nu al niet haha..

  17. #14
    VWC-Lid kaboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2005
    Berichten
    1.275
    Thanks
    248
    621 waarderingen in 247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ATF Bekijk bericht
    Dat gaan ze echt nooit kunnen handhaven. Dat kunnen ze nu al niet haha..
    Kan de politie daar weer overklagen.

  18. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Hollandia
    Berichten
    220
    Thanks
    81
    96 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    2200 0200 zou wel heel zuur zijn.

    Ik waarschuwde jullie al eerder voor beperking afsteektijd.
    Maakt hier niks uit. Vanaf 10 uur overal carbid en ook gewoon de hele dag al vuurwerk. Lijkt me sterk dat ze opeens controleren als je je wel aan de tijden houdt.

    IK weet wel zeker... Dit jaar haal ik het meer vuurwerk dan normaal...

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •