Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    VWC-Lid gwgwgw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Locatie
    Noord Oost Veluwe
    Berichten
    873
    Thanks
    470
    1.806 waarderingen in 584 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Waarom is het verplichten geen optie? gordel in de auto is toch ook verplicht? verlichting op je fiets is toch ook verplicht? Kijk of we erop zitten te wachten is wat anders of men het doet is wat anders handhaving tja... lijken mij andere zaken maar verplichten mag best.
    Met jouw voorbeelden kun je het niet vergelijken. Als je in een auto zit, ben je verplicht deze om te doen. Punt. Als je op de fiets in het donker rijdt, moet je licht aan. Punt.

    Wbt de vuurwerkbril is dat natuurlijk vee lastiger, buiten de aansteker om. Bij de aansteker kun je nog zeggen: vuurwerk aansteken: bril op. Maar voor de overige personen gaat dat lastigeren. Wannneer ga je iemand dan verplichten? Iedereen in een straal van zoveel meter bij vuurwerk van dan? Alleen degenen die bewust vuurwerk kijken? Iedereen die buiten loopt? Iedereen die bij een vuurkorf staat? Iedereen die buiten iemand een gelukkig nieuwjaar wenst? Hoe en wie ga je dat verplichten?
    https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    als iedereen gewoon z,n gezonde verstand gebruikt gaat het al een stuk beter.
    en uiteraard afstekers en kijkers doe die bril op.
    beetje rekening met elkaar houden , dan kunnen we nog lang genieten van de traditie.

  3. #33
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Met jouw voorbeelden kun je het niet vergelijken. Als je in een auto zit, ben je verplicht deze om te doen. Punt. Als je op de fiets in het donker rijdt, moet je licht aan. Punt.

    Wbt de vuurwerkbril is dat natuurlijk vee lastiger, buiten de aansteker om. Bij de aansteker kun je nog zeggen: vuurwerk aansteken: bril op. Maar voor de overige personen gaat dat lastigeren. Wannneer ga je iemand dan verplichten? Iedereen in een straal van zoveel meter bij vuurwerk van dan? Alleen degenen die bewust vuurwerk kijken? Iedereen die buiten loopt? Iedereen die bij een vuurkorf staat? Iedereen die buiten iemand een gelukkig nieuwjaar wenst? Hoe en wie ga je dat verplichten?
    Op 31 dec naar buiten tussen 18:00 en 02:00 verplicht de vuurwerkbril op. Dan kan je natuurlijk hoog in de boom gaan zitten dat is debiel. Ja het is iets wat we niet kennen en van mij hoeft het ook niet maar als men persee iets wil dan is dat toch een optie waar je gewoon mee kan leven of je doet is een tweede.

    Vroeger schreeuwde iedereen die gordel in de auto doe ik niet om toen het verplicht werd gesteld je kan mensen dat niet verplichten. En nu? normaalste zaak van de wereld.

    Kijk weetje mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar ik reageer in heel veel topics en iedereen vind mij vervelend wellicht ook wel beetje terecht want ik weet zelf ook wat ik doe. Ik speel gewoon beetje advocaat van de duivel zo nu en dan. Het is wel interessant om te zien bijna iedereen kiest meteen de strategie waarom iets niet kan zonder te bedenken waarom iets wel zou kunnen. Buiten het feit of je voor of tegen iets ben iedereen gaat gelijk schreeuw hier of daarom kan het niet.
    365 days a year pyromaniac

  4. #34
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicole Bekijk bericht
    als iedereen gewoon z,n gezonde verstand gebruikt gaat het al een stuk beter.
    en uiteraard afstekers en kijkers doe die bril op.
    beetje rekening met elkaar houden , dan kunnen we nog lang genieten van de traditie.
    Ik ben het vooral eens met dat eerste ga je toch eens gedragen en denk na.
    Zelf ben ik een heel slecht voorbeeld ik zet die bril nooit op en heb ook nog nooit idee gehad ik moet hem op. Er gaat bij mij ook wel is wat fout hoor cake die om flikkert of een bombette die denkt grappig te zijn net boven de grond. Als je oplet zie je het gebeuren en kan je reageren.

    Je kan natuurlijk niet alles overzien dat snap ik ook wel. Volgens mij gaat het 9 van de 10 keer met omstanders fout het juist die mensen zijn die eigenlijk geen bal buiten te zoeken hebben. Mensen die om 12 uur naar buiten rennen de buurvrouw om de nek vliegen en gaan staan lullen. Weetje leuk en moet jij weten maar doe dat uurtje later of ga bij de buurvrouw even naar binnen en ga er lullen hang niet onnodig op straat en als je wel op straat ben let dan op je omgeving.
    365 days a year pyromaniac

  5. #35
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Het is gewoon je eigen verandwoording. Iedereen weet er van. Dus sta niet te kijken als je de bril niet op doet en er gwbeurt wat. Dat dat bij jou is.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  6. #36
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    790
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Ik zou zeggen : gezond verstand, is er weinig aan de hand.

    Als iedereen op een nieuwjaarsfeestje een brilletje opheeft, en evt oordopjes, is er al veel winst gemaakt. En als vreemde voorbijgangers op de stoep náást het ontstoken vuurwerk gaan lopen ( op 1 meter) , hoe achterlijk ben je dan. En dan ook nog tegen ons zeggen: " als ons wat gebeurt, zijn jullie afstekers schuld" - echt gebeurd dit.
    Ik zou dan zeggen: tief een eind op, loop veilig een paar meter om naar de andere kant vd straat. Maar neee hoor. Zulke mensen doen het erom, triest paupervolk. Ik wacht echt wel even, wanneer er iemand komt langslopen, maar zodra de visco brandt is het afstand nemen. Voor iedereen!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •