Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.159
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts

    ChristenUnie: vuurwerk alleen door speciale clubs

    De ChristenUnie wil dat voortaan alleen nog vuurwerk mag worden afgestoken door plaatselijke "vuurwerkclubs". Als die toestemming krijgen van de gemeente, kunnen volgens de regeringspartij deze clubs als enige met vuurwerk het nieuwe jaar inluiden.

    De afgelopen dagen is de discussie over een vuurwerkverbod weer opgelaaid; verschillende gemeenten vinden het na de incidenten van de afgelopen jaarwisseling welletjes en voor het eerst is een meerderheid in de Tweede Kamer voor het verbieden van knalvuurwerk en vuurpijlen.

    De coalitie is er tot nu toe verdeeld over. Het kabinet, dat vandaag voor het eerst dit jaar vergadert, komt vanmiddag met cijfers over de jaarwisseling, maar zal waarschijnlijk nog geen knopen doorhakken over een eventueel verbod.

    Mensen verbinden
    De ChristenUnie was al voor een verbod op knalvuurwerk en pijlen, maar wil nu nog verder gaan. Kamerlid Van der Graaf benadrukt dat er rond Oud en Nieuw meer vuurwerkslachtoffers waren dan vorig jaar en dat op sommige plaatsen hulpverleners met vuurwerk werden bekogeld.

    "Er zijn zelfs mensen om het leven gekomen. Als er zoveel misgaat, moet je iets doen", zegt het Kamerlid. Ze wil gebruik van consumentenvuurwerk door anderen dan de clubs niet meer toestaan.

    Volgens de ChristenUnie kan het afsteken van vuurwerk door lokale clubs mensen verbinden en wordt de vuurwerktraditie zo op een veilige manier behouden. Van der Graaf: "Het lijkt mij prachtig als mensen uit de buurt samenkomen om vuurwerk in hun wijk ter organiseren of wanneer op het dorpsplein samen het nieuwe jaar wordt ingeluid."
    https://nos.nl/artikel/2318008-chris...ale-clubs.html

  2. #2
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Bewonderenswaardig dat de CU met een alternatief komt, kunnen andere partijen nog wat van leren, het is alleen niet zo'n best alternatief... afhankelijk van de invulling uiteraard. Maar ik zie mezelf niet 'lid' worden van een clubje om dan maar te kunnen stoken. Ook dat haalt de charme van het voor de deur met je gezin wat afsteken weg. En wie zegt dat dit wel te handhaven is? Wie stopt mij en anderen om alsnog in de straat te stoken?
    En waar is de opslag van die clubs? Of blijft het bij 25kg? Lekker showtje krijg je dan...

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Bewonderenswaardig dat de CU met een alternatief komt, kunnen andere partijen nog wat van leren, het is alleen niet zo'n best alternatief... afhankelijk van de invulling uiteraard. Maar ik zie mezelf niet 'lid' worden van een clubje om dan maar te kunnen stoken. Ook dat haalt de charme van het voor de deur met je gezin wat afsteken weg. En wie zegt dat dit wel te handhaven is? Wie stopt mij en anderen om alsnog in de straat te stoken?
    En waar is de opslag van die clubs? Of blijft het bij 25kg? Lekker showtje krijg je dan...
    Afhankelijk van de invulling inderdaad.

    Als het clubje naar het buitengebied wordt verwezen dan wordt het weinig. Mar als elke (brede) straat of pleintje een eigen clubje mag worden, dan kan het best wat worden. Vuurtonnetje en partytentje erbij.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  4. #4
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Als iedere straat een clubje mag oprichten bij je eigenlijk weer terug bij af.
    Ik zou het prima vinden in dat geval, maar zo mooi zal het vast niet worden

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Deze clubs moeten zeker ook iedere zondagmorgen vergaderen in een speciaal gebouw die te herkennen is aan de vuurpijlvormige toren...

  6. Deze 2 gebruikers waarderen lbanoa voor het bericht:


  7. #6
    VWC-Lid LongaViaEst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2020
    Locatie
    Sprookjeswonderland
    Berichten
    73
    Thanks
    12
    43 waarderingen in 18 posts
    Gezien de bureaucratie en regelgeving in Nederland zou dit plan resulteren in (onbetaalbaar) hoge kosten voor leden, zeer gering aantal toegestane afsteekplaatsen binnen Nederland en het zou me niets verbazen als je een VOG moet overleggen om wat simpel F2-vuurwerk te mogen afsteken.
    CU probeert de vuurwerkafstekers tegemoet te komen, dat moet ik ze nageven, maar het is niet realistisch mijns inziens.
    V E R S N E L

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LongaViaEst Bekijk bericht
    Gezien de bureaucratie en regelgeving in Nederland zou dit plan resulteren in (onbetaalbaar) hoge kosten voor leden, zeer gering aantal toegestane afsteekplaatsen binnen Nederland en het zou me niets verbazen als je een VOG moet overleggen om wat simpel F2-vuurwerk te mogen afsteken.
    CU probeert de vuurwerkafstekers tegemoet te komen, dat moet ik ze nageven, maar het is niet realistisch mijns inziens.
    Een vog zou voor de meeste geen probleem moeten zijn mag ik hopen ;)

    Carbidclubjes lukt het ook, waarom zou het voor een vuurwerkclubje heul veel moeilijker gemaakt worden?
    Als je het te moeilijk maakt, helpt het ook niet. Totaal ander onderwerp, maar kijk hoeveel er aan woningen aan de buifenknt veranderd zonder dat de pain-in-the-ass welstnd er weet van heeft.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. #8
    VWC-Lid LongaViaEst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2020
    Locatie
    Sprookjeswonderland
    Berichten
    73
    Thanks
    12
    43 waarderingen in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Een vog zou voor de meeste geen probleem moeten zijn mag ik hopen ;)
    Voor de meesten niet (mij incluis), maar het zou zonde zijn als mensen in dat scenario buitengesloten worden van de pyrohobby door vroegere fouten in hun leven. Ze mogen nu immers ook gewoon vuurwerk afsteken.

    Carbidclubjes lukt het ook, waarom zou het voor een vuurwerkclubje heul veel moeilijker gemaakt worden?
    Omdat bij vuurwerk alles streng aan banden ligt.
    Je krijgt gegarandeerd te maken met (gedonder rondom) vergunningen, opslag & vervoer, geschikte afsteekplaatsen, verplichte trainingen voor leden, verzekeringen, (gecertificeerd) toezicht etc, zeker in verenigingsverband. M.a.w. een gigantische hoop kosten en bureaucratische rompslomp.

    Lees ook even wat de branche evenementenvuurwerk over dit clubplan te zeggen heeft:
    https://www.nu.nl/binnenland/6022974...ows-geven.html
    V E R S N E L

  10. #9
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Club. Top PGI Nederland.

    Kom maar binnen.
    Whahaha

  11. #10
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Club. Top PGI Nederland.

    Kom maar binnen.
    Whahaha
    Hahaha daar zat ik ook aan te denken, maar dan gewoon een week lang.
    Spuiten we in de noordzee ff een zand eiland dan heeft niemand er last van

    Maar zonder gekheid, zo'n "clubje" word helemaal niets echt weer zo'n domme naïeve hersenspinsel van een politicus.
    Als het zo door gaat boek ik wel een ticket naar Napels Italië met oud en nieuw.

  12. #11
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Hahaha daar zat ik ook aan te denken, maar dan gewoon een week lang.
    Spuiten we in de noordzee ff een zand eiland dan heeft niemand er last van

    Maar zonder gekheid, zo'n "clubje" word helemaal niets echt weer zo'n domme naïeve hersenspinsel van een politicus.
    Als het zo door gaat boek ik wel een ticket naar Napels Italië met oud en nieuw.
    Ff uit nieuwsgierigheid... wat heb jij met Napels?
    Vier veilig, vier legaal!

  13. #12
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Waarschijnlijk wil hij daarheen omdat je daar wel onbekommerd kunt knallen

    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  14. Deze gebruiker waardeert chrissie81 voor het bericht:


  15. #13
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Ik zie nog teveel lege plekken, daar kunnen nog wel wat Nederlanders bij..hahaha

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chrissie81 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk wil hij daarheen omdat je daar wel onbekommerd kunt knallen


  16. #14
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    Haha ja er kan altijd meer bij
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  17. #15
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chrissie81 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk wil hij daarheen omdat je daar wel onbekommerd kunt knallen

    Precies daar lopen ze ziet zo te janken.

  18. Deze gebruiker waardeert knift voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •