Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 28
  1. #1
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts

    Vuurwerkbranche steunt oproep voor verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen

    De vuurwerkbranche in Nederland steunt de oproep van politie, hulpverleners en de burgemeesters van grote steden om knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden. Deze soorten vuurwerk zijn goed voor ongeveer 15 procent van de inkomsten van de vuurwerkbranche.

    "De huidige problemen bij de jaarwisseling, waarbij vandalisme en geweld door een kleine groep een schaduw werpt over de gehele jaarwisseling zijn niet in lijn met de feestelijke traditie die wij voor ogen hebben", zegt Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN), die verkopers en importeurs van vuurwerk vertegenwoordigt.

    BPN wil dat de bestrijding van illegaal vuurwerk wordt geïntensiveerd en dat de handhaving wordt verbeterd. Daarvoor moeten volgens de vuurwerkbranche ook meer middelen worden vrijgemaakt.

    De BPN wil samen met politie, burgemeesters en overheid tot een "safetydeal" komen waarin de randvoorwaarden voor een veilige en feestelijke jaarwisseling zijn opgenomen. Daarmee kan "de oudejaarsviering weer een veilig en feestelijke gebeurtenis worden met veilig en stabiel siervuurwerk waar wij als branche voor staan", aldus de BPN.
    https://nos.nl/artikel/2317947-vuurw...uurpijlen.html

  2. #2
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Je neemt wel een hoop wind uit de zeilen als je zelf het knalwerk en de pijlen uit het assortiment haalt. Misschien is dat wel een juiste stap. Hoewel ons knalvuurwerk eigenlijk geen debet is aan de ellende vanuit groepen idioten en ook niet zorgt voor de overlast en ongelukken. Ook de pijlen hebben volgens mij daar weinig mee van doen, maar daar kan ik me nog voorstellen dat mensen ze nog steeds in een bierflesje zetten, want over de pijlen standaard heb ik niemand meer gehoord dit jaar.

    Ik vind het echter wel uitermate belangrijk dat de branche hier de credits voor gaat krijgen. En public samen met gezagsdragers heel duidelijk aangeven dat de branche hier leidend in is, dat de branche zich distantieert van de onlusten en dat het legale siervuurwerk daar geen debet aan is. Sat moet heeeeeeel duidelijk geventileerd worden. Anders hou je dit gezeik elk jaar. Hoewel ik niet de illusie heb dat de geiten wollen sokken van deze wereld ooit toegeven, is het wellicht wel van invloed op tante Truss met haar hondje die alles op facebook gelooft.
    Vier veilig, vier legaal!

  3. Deze 2 gebruikers waarderen MichelAngelo voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2019
    Berichten
    137
    Thanks
    78
    74 waarderingen in 30 posts
    De branche heeft het illegale vuurwerk ook nagemaakt waardoor het moeilijk te onderscheiden is. Als elk rotje illegaal is dan is het wellicht wel makkelijker handhaven voor ze.

    Maar ik vind wel dat de branche het zelf kapot gemaakt heeft. Net als een cobra naar Nederland brengen. Kan je wel zeggen het is legaal maar een heel verkeerd signaal wat nu al je knalvuurwerk kost.

  5. #4
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janvuurwerkman22 Bekijk bericht
    De branche heeft het illegale vuurwerk ook nagemaakt waardoor het moeilijk te onderscheiden is. Als elk rotje illegaal is dan is het wellicht wel makkelijker handhaven voor ze.

    Maar ik vind wel dat de branche het zelf kapot gemaakt heeft. Net als een cobra naar Nederland brengen. Kan je wel zeggen het is legaal maar een heel verkeerd signaal wat nu al je knalvuurwerk kost.
    Ja maar aan die wijsheid hebben we nu niks. Nu moeten er oplossingen komen. En er moet wat gebeuren.
    Vier veilig, vier legaal!

  6. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Ik stel voor dat de BPN een voorstel doet om in 2021 alle cakes minder dan 20 schoten en onder de 400 gram kruitinhoud er uit te hallen. In 2022 alle losse 500 gram cakes, in 2023 alle compounds/boxen kleiner dan 25 mm....

    Ik dank jullie vriendelijk, dat jullie zo meegaand zijn met iedereen, behalve met de liefhebber. So be it
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2019
    Berichten
    137
    Thanks
    78
    74 waarderingen in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
    Ja maar aan die wijsheid hebben we nu niks. Nu moeten er oplossingen komen. En er moet wat gebeuren.
    Ze hadden beter moeten weten. De branche is misschien wel de grootste schuldige van een eventueel verbod. Je zag het van mijlen en ver aankomen en daarbij werd er nog ingespeeld ook door "illegaal" na te maken.

  9. #7
    VWC-Lid MichelAngelo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 november 2009
    Berichten
    981
    Thanks
    260
    801 waarderingen in 310 posts
    Maar Arjan er moet wel iets gebeuren toch ben je het daar niet mee eens? Ik vind het ook allemaal grote waanzin deze hysterie, maar die anti lobby is zo on the run, je moet wat doen om aan de handrem te trekken. Niks doen is geen optie toch?
    Vier veilig, vier legaal!

  10. Deze gebruiker waardeert MichelAngelo voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelAngelo Bekijk bericht
    Maar Arjan er moet wel iets gebeuren toch ben je het daar niet mee eens? Ik vind het ook allemaal grote waanzin deze hysterie, maar die anti lobby is zo on the run, je moet wat doen om aan de handrem te trekken. Niks doen is geen optie toch?
    Sorry hoor, maar het enige wat ze doen is toegeven en water bij de wijn doen. Nooit hoor je kreten uit die hoek dat veel mediaberichten uit leugens/onwaarheden bestaan.
    Als ik of wij dat meer zouden horen, en dat er daarna iets wordt gedaan met producten uit de handel halen, dan kan ik er misschien vrede mee hebben.
    Nu is de BPN in mijn ogen een mak schaap dat zich naar de slachtbank laat leiden.

    @@Volgende voorstel voor de BPN : stel nu voor dat alle burstknallen worden gereduceerd. Sla je misschien een goede slag : geen kooi meer nodig en de harde knallen verdwijnen nog meer
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  12. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid chrissie81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    1.471
    Thanks
    4.047
    3.763 waarderingen in 1.087 posts
    @@Volgende voorstel voor de BPN : stel nu voor dat alle burstknallen worden gereduceerd. Sla je misschien een goede slag : geen kooi meer nodig en de harde knallen verdwijnen nog meer [/QUOTE]

    Breng ze nou niet op ideeën....
    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar het enige wat ze doen is toegeven en water bij de wijn doen. Nooit hoor je kreten uit die hoek dat veel mediaberichten uit leugens/onwaarheden bestaan.
    Als ik of wij dat meer zouden horen, en dat er daarna iets wordt gedaan met producten uit de handel halen, dan kan ik er misschien vrede mee hebben.
    Nu is de BPN in mijn ogen een mak schaap dat zich naar de slachtbank laat leiden.

    @@Volgende voorstel voor de BPN : stel nu voor dat alle burstknallen worden gereduceerd. Sla je misschien een goede slag : geen kooi meer nodig en de harde knallen verdwijnen nog meer
    Nog beter gewoon helemaal geen burst, dat we zelf PANG moeten roepen.

    Mgoed, is natuurlijk te gek voor woorden hier. De kleine singleshots hadden ze er jaren geleden al uit moeten halen, want dat is het grootste probleem maar nee de knallers (grote singles) en de vuurpijlen moeten eruit.

    Ze doen maar bij het BPN, ik heb geen vertrouwen meer in die lui. Had ik al niet en denk ook niet dat dit snel gaat veranderen.

  15. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar het enige wat ze doen is toegeven en water bij de wijn doen. Nooit hoor je kreten uit die hoek dat veel mediaberichten uit leugens/onwaarheden bestaan.
    Als ik of wij dat meer zouden horen, en dat er daarna iets wordt gedaan met producten uit de handel halen, dan kan ik er misschien vrede mee hebben.
    Nu is de BPN in mijn ogen een mak schaap dat zich naar de slachtbank laat leiden.

    @@Volgende voorstel voor de BPN : stel nu voor dat alle burstknallen worden gereduceerd. Sla je misschien een goede slag : geen kooi meer nodig en de harde knallen verdwijnen nog meer
    Helemaal mee eens, dat meebuigen is je eigen graf graven want juist zij moeten weten dat hiermee de problemen niet opgelost worden.
    Wat je nu gaat krijgen is dat we 1 januari 2021 weer deze discussie gaan voeren.
    Hoe ging ie ook alweer....oja "Wie wind zaait, zal storm oogsten"

  17. #12
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chrissie81 Bekijk bericht
    Breng ze nou niet op ideeën....


    Ik zwijg
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  18. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2013
    Berichten
    100
    Thanks
    34
    34 waarderingen in 20 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    hey, die heb je ergens van mij gejat
    Breng ze nou niet op ideeën
    Vuurwerk doet boemmm.

  20. #14
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Lekker mannen, toewerken naar je eigen doodsvonnis! Lekker stukje bij beetje in het gezeik meegaan, neuh niks geen vuist op tafel! Klasse mannen!

    Echt, wat een bizarre organisatie!

  21. #15
    VWC-Lid Minimized's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2006
    Berichten
    139
    Thanks
    23
    60 waarderingen in 22 posts
    O N G E L O F E L IJ K

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •