Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 voor 12 Nu of nooit, we moeten in actie komen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    En in tussen tijd al een aantal jaar diep op de Duitse markt geworteld... echt zo triest dat je nou twijfelt om te huilen of om te lachen.

    Comment


      #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht
      Als de BPN dat spel een beetje snapt, weten ze dat ze daar iets voor terug kunnen vragen. Daarnaast waren de andere coalitiepartijen D66 en de CU ook voor een verbod op knal en pijlen. Normaal gesproken ligt hier een deal onder waarbij het overige vuurwerk voorlopig ongemoeid blijft. Ook de eventuele verkoop van restvoorraden knalvuurwerk en vuurpijlen eind dit jaar kan daar onderdeel van zijn.

      Het probleem is alleen dat er volgend jaar verkiezingen zijn, en afspraken dus gelden tot en met maart 2021. Daarna worden de kaarten weer volledig nieuw geschud. Een nieuwe coalitie maakt nieuwe afwegingen, die hebben geen boodschap aan afspraken met de branche.

      Let op: zoals bovenstaand gaat een gemiddeld lobbytraject (heb een aantal jaren in de Tweede Kamer rondgelopen). De vraag is of de BPN voldoende kennis en gevoel in huis heeft om dit soort politiek spel op hoog niveau te spelen.
      De vraag is niet of de BPN het spel snapt en op dat niveau kan spelen, feit is dat dit al gedaan wordt sinds 2008. denk hierbij aan de beperkingen van de afsteektijden ten behoeve van de verkoopdagen. En zo zijn er meerdere voorbeelden. Vanaf toen 2008 tot nu 2020 waaruit blijkt dat er hier sprake is van een "old boys club" een club die op de rotery overeenstemming hebben bereikt hoe het beste de traditie uit te faseren en nog even maximaal te banken. dat is wat mij steekt aan deze hele zaak.


      Het interview van NU.nl met een bekende vuurwerkverkoper die zonder blikken of blozen het op handen zijnde verbod op singleshots, vuurpijlen en knal vuurwerk omarmd in plaats van BV zijn klanten register in de regio Rotterdam aan te spreken en de de consument/ (het volk) in de regio mobiliseert zo snel mogelijk een referendum aan te vragen over dat verbod waar "spontaan" een meerderheid voor is gevonden (binnen de gemeenteraad)

      dat "kleingeld" en de op handen zijnde verkiezingen in 2021 hebben wij als liefhebbers/consumenten weinig aan. in de 12 jaar 2008 tot nu is geen enkel wetsvoorstel met betrekking tot de beperkingen van het afsteeken van consumenten vuurwerk terug gedraaid. dat betekent grofweg dat alles wat deze fijne heren verhandelen aan vrijheden die wij thans nog hebben, wij nooit meer terug gaan zien. (kwartje van kok analogie)


      bedenk je eens, met de huidige stand van zaken binnen dit kabinet in het achterhoofd houdend
      (stikstof crisis boeren protesten en de verontwaardiging hoe hard deze gemeenteraadsleden van de gevestigde partijen onderuit zouden gaan bij een herhaalde schoffering van de democratische rechtsgang door geen gehoor te geven aan een stadsreferendum over zon verbod.

      (Rotterdam, Amsterdam. Appeldoorn en nu ook Eindhoven.

      En hoe dat het politieke landschap zou beïnvloeden voor 03-2021 nog voor er een wetsvoorstel is geformuleerd over nog een verbod.
      (cat3 artikelen zijn al verboden en het wisselgeld was wel erg snel op)

      Daarnaast zou ik met een nederlaag van een dergelijke manier van handelen meer vrede kunnen sluiten dan met het huidige beeld van een achterkamertjes 1.2 tje tussen de vuurwerkbranche en de diverse belanghebbenden organisaties en de gevestigde politieke (kartel) partijen.
      Laatst aangepast door graafgaaf; 10 January 2020, 04:20.

      Comment


        #63
        De Christen Unie pleit voor alleen nog maar vuurwerkclubjes. Die door de gemeente moet worden goedgekeurd. Uit hoeveel leden mag zo'n club bestaan???? Denk dat je daar weer een hoop mensen mee uitsluit.
        December Will Be Magic Again!!

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
          De Christen Unie pleit voor alleen nog maar vuurwerkclubjes. Die door de gemeente moet worden goedgekeurd. Uit hoeveel leden mag zo'n club bestaan???? Denk dat je daar weer een hoop mensen mee uitsluit.
          Of heel veel clubjes krijgt. Ik vraag met de overburen wel een clubje aan voor ons pkeintje. Mag de rest van het plein meekijken. Publiek ook gevonden
          [B]Groetjes Kamikaze[/B]

          Comment


            #65
            BPN heeft geen fluit te vertellen. Die staan aan de zijlijn zodra de kaarten op tafel worden gelegd. De kaarten liggen overigens al op tafel en het is typisch en opmerkelijk tegelijk dat de branche hier als geldwolf wordt neergezet. Kleinere marges op het kleine spul, dus het maakt ze allemaal niet uit? Compounds zit de grootste marge op, dus ze vinden het prima zo?

            Bij deze, restvoorraden pijlen en knalwerk mogen niet meer worden verkocht. Enig idee hoeveel geld dit de branche gaat kosten?

            Comment


              #66
              Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
              BPN heeft geen fluit te vertellen. Die staan aan de zijlijn zodra de kaarten op tafel worden gelegd. De kaarten liggen overigens al op tafel en het is typisch en opmerkelijk tegelijk dat de branche hier als geldwolf wordt neergezet. Kleinere marges op het kleine spul, dus het maakt ze allemaal niet uit? Compounds zit de grootste marge op, dus ze vinden het prima zo?

              Bij deze, restvoorraden pijlen en knalwerk mogen niet meer worden verkocht. Enig idee hoeveel geld dit de branche gaat kosten?
              Die rest voorraad net als de nieuw geproduceerde producten, gaan gewoon naar het buitenland. Daar blijven ze gewoon alles wel verkopen. In België en Duitsland liggen gewoon verschillende merken babypijlen en Romeinse kaarsen nog steeds in de schappen. Dus de branche zal hier geen extra kosten van hebben.

              Comment


                #67
                Oorspronkelijk geplaatst door PonPyro Bekijk bericht
                Die rest voorraad net als de nieuw geproduceerde producten, gaan gewoon naar het buitenland. Daar blijven ze gewoon alles wel verkopen. In België en Duitsland liggen gewoon verschillende merken babypijlen en Romeinse kaarsen nog steeds in de schappen. Dus de branche zal hier geen extra kosten van hebben.
                Ik wist dat deze reactie zou komen. Voorraden aanhouden kost geld. Logistieke gebeuren, van terughalen tot opnieuw elders uitleveren, kost geld. De branche wordt hier echt niet vrolijk van ieder geval.

                Comment


                  #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                  Ik wist dat deze reactie zou komen. Voorraden aanhouden kost geld. Logistieke gebeuren, van terughalen tot opnieuw elders uitleveren, kost geld. De branche wordt hier echt niet vrolijk van ieder geval.
                  Welke voorraad aanhouden? Deze ligt al grotendeels in het buitenland, en ipv het vanuit de haven Rotterdam naar een opslag in bijvoorbeeld Duitsland vervoeren is een kwestie van een stukje verder rijden. Daarlangs is er altijd een overgangsjaar en ligt het aan hunzelf hoeveel ze dan moeten terug halen.En het is hun eigen schuld dat ze met elk verbod klakkeloos instemmen. Ik heb in de afgelopen jaren nog niks van het bovengenoemde "wisselgeld" vernomen. De branche is nogmaals alleen maar bezig met wat onder aan de streep financieel overblijft meer niet. Belang van eigen portemonnee.

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                    Bij deze, restvoorraden pijlen en knalwerk mogen niet meer worden verkocht. Enig idee hoeveel geld dit de branche gaat kosten?
                    Geen idee, maar vast minder dan de productiekosten van 2 tot dan toe NL topknallers verlagen door er 50% minder buskruit in te doen. was 2g/1.5 nu 0,8g een vreemde zet als er toch geen marge op zit. met zo'n 0.8g knaller hoef je in Duitsland niet meer aan te komen ;)

                    Comment


                      #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                      Ik wist dat deze reactie zou komen. Voorraden aanhouden kost geld. Logistieke gebeuren, van terughalen tot opnieuw elders uitleveren, kost geld. De branche wordt hier echt niet vrolijk van ieder geval.
                      Kan mij niet voorstellen dat BPN niet al het volgende heeft uitonderhandeld: winkeliers leveren terug aan importeur, importeur compenseert winkelier, overheid compenseert importeur. Signalen om niet te grote voorraad van vuurpijlen aan te houden vanwege mogelijk aankomend verbod zijn al aan winkeliers doorgegeven voor afgelopen jaarwisseling als ik het goed begrepen heb...

                      Comment


                        #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door PonPyro Bekijk bericht
                        Welke voorraad aanhouden? Deze ligt al grotendeels in het buitenland, en ipv het vanuit de haven Rotterdam naar een opslag in bijvoorbeeld Duitsland vervoeren is een kwestie van een stukje verder rijden. Daarlangs is er altijd een overgangsjaar en ligt het aan hunzelf hoeveel ze dan moeten terug halen.En het is hun eigen schuld dat ze met elk verbod klakkeloos instemmen. Ik heb in de afgelopen jaren nog niks van het bovengenoemde "wisselgeld" vernomen. De branche is nogmaals alleen maar bezig met wat onder aan de streep financieel overblijft meer niet. Belang van eigen portemonnee.
                        Oke bedankt voor de informatie. Gebaseerd op? Jij kent de persoon of personen in kwestie? Is dit je verteld of is dit zoals je het zelf ziet? Een overgangsjaar? Vertel, want die is er namelijk niet.

                        Ik respecteer ieder zijn mening, maar ik zit persoonlijk aardig dicht op het vuur en durf te stellen dat ik beter op de hoogte ben dan de gemiddelde gebruiker op dit forum. Als ik hier verkondig dat de branche niet blij is met de getroffen maatregelen, dan zijn er schijnbaar mensen zoals jij die het beter weten. Links en rechts zie ik de grootste onzin voorbijkomen. Prima verder, ik hoef mijn gelijk hier niet te halen.

                        Ik probeer hier zo nu en dan feiten en meningen te delen, van mensen die aan de andere kant van de streep opereren. Echter zijn er altijd mensen die het beter denken te weten, dus laat ik het vanaf nu wel aan jullie over en beperk ik me tot het beoordelen van vuurwerk. Even goede vrienden...

                        Comment


                          #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                          Oke bedankt voor de informatie. Gebaseerd op? Jij kent de persoon of personen in kwestie? Is dit je verteld of is dit zoals je het zelf ziet? Een overgangsjaar? Vertel, want die is er namelijk niet.

                          Ik respecteer ieder zijn mening, maar ik zit persoonlijk aardig dicht op het vuur en durf te stellen dat ik beter op de hoogte ben dan de gemiddelde gebruiker op dit forum. Als ik hier verkondig dat de branche niet blij is met de getroffen maatregelen, dan zijn er schijnbaar mensen zoals jij die het beter weten. Links en rechts zie ik de grootste onzin voorbijkomen. Prima verder, ik hoef mijn gelijk hier niet te halen.

                          Ik probeer hier zo nu en dan feiten en meningen te delen, van mensen die aan de andere kant van de streep opereren. Echter zijn er altijd mensen die het beter denken te weten, dus laat ik het vanaf nu wel aan jullie over en beperk ik me tot het beoordelen van vuurwerk. Even goede vrienden...
                          Ik ging er automatisch vanuit dat ze bij de bpn wel zo slim waren dat ze die eis hadden gesteld bij het toestemmen met het verbod op. Dat is inderdaad een aanname. Hebben ze dat niet gedaan, bevestigd dan mijns inziens dat het toegeven de afgelopen jaren totaal geen nut heeft gehad en dat klein spul geen prioriteit heeft. Ook niet de eventuele extra kosten die een verbod met zich mee brengt.
                          En sorry dat ik je op je gevoelige teentjes heb getrapt. Dat is nooit mijn bedoeling geweest, ook wil ik het niet beter weten. En in dit geval helemaal niet. Maar zoals ze het zelf ook in de media brengen, willen ze heel Nederland aand de cakes en compound hebben en geven ze niks om het kleine andere spul. Waarbij simpel gezegd de marge minder is ter vergelijking met de compound en cakes.

                          Comment


                            #73
                            UPDATE Het kabinet gaat de verkoop en het afsteken van nog meer soorten consumentenvuurwerk verbieden. De maatregel moet al bij de volgende jaarwisseling ingaan.

                            we kunnen niet op de oude voet door.” De premier merkt daarbij op dat vuurwerk mensen ‘veel plezier brengt', maar zei ook dat het ‘nog niets eens zo'n heel oud gebruik is’

                            Immaterieel cultureel erfgoed me reet. is het gebruik niet ouder dan 60 jaar? dan is het geen traditie. (uit welke hoek waait deze wind?)

                            (Immaterieel cultureel erfgoed omvat de praktijken, representaties, uitdrukkingen, kennis en vaardigheden die gemeenschappen erkennen als onderdeel van hun cultureel erfgoed)

                            Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) werkt ook aan maatregelen om de handhaving te verbeteren, zei hij vanmiddag. Hij noemt het ‘noodzaak’ om het vuurwerk verder aan banden te leggen. Waarschijnlijk worden knalvuurwerk en vuurpijlen verboden, maar dat wilde Grapperhaus niet bevestigen.

                            bron: verbod op vuurwerk wordt uitgebreid

                            Comment


                              #74
                              Vraag me nog steeds oprecht af wat ze onder knalvuurwerk verstaan. De singleshots en alles daar onder? F3 gaat daarnaast ook nog steeds door? Aangezien we toch moeten gaan inleveren ben ik tevreden zolang de compounds blijven. Prima compromis, zoals dat met de rest van al het halve beleid gaat in dit land. Liever meteen alleen die compounds en de rest handhaven als we dan nog 5/10 jaar kunnen genieten i.p.v. 2 jaar.
                              ..

                              Comment


                                #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                                Oke bedankt voor de informatie. Gebaseerd op? Jij kent de persoon of personen in kwestie? Is dit je verteld of is dit zoals je het zelf ziet? Een overgangsjaar? Vertel, want die is er namelijk niet.

                                Ik respecteer ieder zijn mening, maar ik zit persoonlijk aardig dicht op het vuur en durf te stellen dat ik beter op de hoogte ben dan de gemiddelde gebruiker op dit forum. Als ik hier verkondig dat de branche niet blij is met de getroffen maatregelen, dan zijn er schijnbaar mensen zoals jij die het beter weten. Links en rechts zie ik de grootste onzin voorbijkomen. Prima verder, ik hoef mijn gelijk hier niet te halen.

                                Ik probeer hier zo nu en dan feiten en meningen te delen, van mensen die aan de andere kant van de streep opereren. Echter zijn er altijd mensen die het beter denken te weten, dus laat ik het vanaf nu wel aan jullie over en beperk ik me tot het beoordelen van vuurwerk. Even goede vrienden...
                                Bpn lesli heeft vorig jaar toch al bijna geen 20 grams + vuurpijlen meer geïmporteerd.

                                Handel met voorkennis, was toch verboden?
                                PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                                Comment

                                Working...
                                X