Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 58 van 58
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    5.673
    Thanked 3.111 Times in 1.333 Posts
    Eens kijken hoe dat gaat verlopen eind van het jaar. Ben benieuwd.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Thanks
    359
    Vuurwerk branche krijgt denk ik een aardige DREUN van alle verboden en mensen die geen poen meer hebben dit jaar

VWC-Lid
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
    https://www.rijnmond.nl/nieuws/19471...-nu-definitief Helaas in Rotterdam wat minder goed nieuws :(
    bizar dit, kwestie van tijd voor landelijk verbod

VWC-Lid BigBoy's schermafbeelding
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Eens kijken hoe dat gaat verlopen eind van het jaar. Ben benieuwd.
    Ik verwacht dat de landgenoten van Ahmed Aboutaleb er weer een lekkere puinhoop van gaan maken. Niemand durft het te noemen, want raashiesh! maar laten we wel wezen, dat zijn voor het leeuwendeel wel degene die de teringzooi veroorzaken in alle grote steden. We kennen allemaal de stukken die hier gepost zijn over Rotterdam, Utrecht, Ede enz enz. Logisch ook dat je daarom een Nederlands feestje moet verbieden.

5. The Following 8 Users Say Thank You to BigBoy For This Useful Post:

VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Thanks
    5.673
    Thanked 3.111 Times in 1.333 Posts
    Klopt helemaal. Te triest voor woorden.
    December Will Be Magic Again!!

VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Thanks
    371
    Toen dat van Apeldoorn bekend werd, waren er een aantal Juristen, welke vraagtekens hadden omtrent de juridische houdbaarheid van dit verbod en een eventueel uitgedeelde boete. Ik vroeg laatst een keer of de Federatie of andere belangenbehartiger ondertussen al eens had uitgezocht hoe dit dan juridisch zit. Daar kwam een antwoord op dat dit pas uitgezocht kon worden als er beboet werd, maar volgens mij kan dat nu ook gewoon. We kunnen zelfs de corona-maatregelen als voorbeeld nemen, juristen zeggen daar over dat het tegen de grondwet in gaat. Volgens mij druist een lokaal vuurwerk verbod ook tegen de grondwet in, gezien een AVP iemand een recht verbied, welke verkregen is door artikel 2.3.6 van het vuurwerkbesluit. Een lokaal verbod zal dus op een ongelijke manier iemand zijn/haar rechten inperken.

Eigenlijk zou zelfs een vuurwerkvrije zone dus al inbreuk op iemands recht maken, echter zal een rechter op zo'n moment dan eerder naar de intentie van de wet/APV kijken i.p.v. naar de letter van de wet, gezien het prima te onderbouwen is dat je rondom een ziekenhuis, kinderboerderij en/of dierenverblijven, geen vuurwerk af zou moeten steken en gezien de kleine radius welke de zone zou hebben, de maatregel proportioneel is.

Echter zou een volledig verbod afgekondigd door de gemeente, zoveel inbreuk maken op iemands recht, verkregen door artike 2.3.6 van het vuurwerkbesluit, dat dit buiten proportioneel is en dus onrechtmatig is. Ik snap dan ook niet dat de Overheid hier groen licht voor heeft gegeven, gezien het erop lijkt dat de juridische grondslag helemaal niet is getoetst/bepaald.

8. The Following 6 Users Say Thank You to htevents For This Useful Post:

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    2.922
    Thanked 5.180 Times in 2.247 Posts
    Afbeeldingen
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door htevents Bekijk bericht
    Toen dat van Apeldoorn bekend werd, waren er een aantal Juristen, welke vraagtekens hadden omtrent de juridische houdbaarheid van dit verbod en een eventueel uitgedeelde boete. Ik vroeg laatst een keer of de Federatie of andere belangenbehartiger ondertussen al eens had uitgezocht hoe dit dan juridisch zit. Daar kwam een antwoord op dat dit pas uitgezocht kon worden als er beboet werd, maar volgens mij kan dat nu ook gewoon. We kunnen zelfs de corona-maatregelen als voorbeeld nemen, juristen zeggen daar over dat het tegen de grondwet in gaat. Volgens mij druist een lokaal vuurwerk verbod ook tegen de grondwet in, gezien een AVP iemand een recht verbied, welke verkregen is door artikel 2.3.6 van het vuurwerkbesluit. Een lokaal verbod zal dus op een ongelijke manier iemand zijn/haar rechten inperken.
    Verschillende "partijen" zijn bezig met juridische stappen over verschillende vuurwerk-gerelateerde onderwerpen. Het klopt dat voor sommige van die onderwerpen een winkelier of particulier eerst beboet moet worden voordat je echt een "zaak" hebt. Dat wil je liever voorkomen, niet alleen vanwege de boete maar ook omdat áls er dan een zaak komt en een uitspraak wordt gedaan, deze niet eerder dan met Oud & Nieuw 2021 - 2022 kan worden toegepast. Dat is te laat, de ervaring leert dat gedane zaken maar moeilijk omkeerbaar zijn. Er wordt voor die juridische trajecten daarom ingezet op dit jaar.
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

10. The Following 11 Users Say Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid
    Thanks
    1.019
    Mooie tijd om dit soort dingen er doorheen te drukken natuurlijk...
    https://zoek.officielebekendmakingen...20-115873.html
    Alleen nog cat.1 in Rotterdam

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    2.922
    Thanked 5.180 Times in 2.247 Posts
    Afbeeldingen
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Screaming Girl Bekijk bericht
    Mooie tijd om dit soort dingen er doorheen te drukken natuurlijk...
    https://zoek.officielebekendmakingen...20-115873.html
    Alleen nog cat.1 in Rotterdam
    Nah ja, dit was natuurlijk (helaas) al bekend. Vorige maand heeft de Rotterdamse Raad in meerderheid deze wijziging aangenomen. Dat nu ook de lokale AVP is aangepast, is een logisch vervolg daarop.

Blijft echter wel bijzonder dat Aboutaleb blijft roepen dat een grote vuurwerkshow een prachtig alternatief is. Ben dan toch benieuwd hoe hij die 1,5mtr afstand dan gaat handhaven? Stuurt hij dan de helft van de bezoekers weer naar huis? En wat gaan die dan doen? Juist... zelf thuis vuurwerk afsteken...
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

13. The Following User Says Thank You to gizmo75 For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    3
    Exacto. Plus, de grote evenementen kunnen pas in 2021 weer. Als je dan wel vuurwerk kan en mag kopen in R’dam, dan weet je wat er gebeuren gaat.

En dan staan ze te zwaaien: zie je wel, ook de brave burger kan zich niet aan de regels conformeren. Nu is het helemaal klaar...

VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Thanks
    371
    "Het Vuurwerkbesluit en de Wet milieubeheer zijn hogere regelingen waaraan een verbod op vuurwerk dient te worden getoetst. Deze regelingen bevatten regels vanuit het motief van de bescherming van de gezondheid van de mens en het milieu. Het motief van deze regelingen en het Rotterdamse vuurwerkverbod vallen niet samen. Het Rotterdamse vuurwerkverbod is primair ingegeven vanuit de ‘handhaving van de openbare orde, leefbaarheid en veiligheid’. Met het vuurwerkverbod wordt de overlast van het afsteken van vuurwerk (geluidhinder, brandgevaar, kans op letsel en kans op vandalisme) en de inbreuk op de openbare orde, leefbaarheid en veiligheid beperkt."

Ligt het aan mij of zeggen zij in deze aanvulling al verkapt dat hun verbod tegenstrijdig is met de hogere regelingen? Het VW besluit en de gemeente wet zeggen dat zo'n verbod proportioneel moet zijn, dit verbod is enorm buiten proportioneel, dus lijkt totaal geen stand te houden. Deze APV zal hetzelfde zijn als dat men niet zelf mag zagen en boren in de tuin, vanwege overlast en kans op letsel.

VWC-Lid
    Thanks
    3
    Afbeeldingen
    1
    Het meest erge vind ik is dat ze door een verbod juist mij de mogelijkheid verbieden om mijn kinderen een juist voorbeeld te geven hoe je vuurwerk moet afsteken (beeldvorming), laat staan als ze wat ouder zijn ze te begeleiden en toezicht te houden in het afsteken ervan. Wanneer ze later in aanraking komen met vuurwerk in een andere gemeente, (want thuis mogen ze het niet afteken) kunnen ze er niet mee overweg en kan ik geen toezicht houden, met alle gevolgen van dien. Erg gevaarlijke situatie. Beeldvorming, begeleiding en toezicht is veel belangrijker en veiliger dan verbieden. Een kind leer je zwemmen. Als je het verbied, is het op de korte termijn veilig, omdat hij/zij niet kan verdrinken. Maar je weet dat hij later toch in aanraking komt met zwemwater, en dan baal je dat je hem/haar nooit hebt leren zwemmen, want hij/zij zal mogelijk verdrinken. Momenteel wordt mij het recht ontnomen als ouder om mijn kinderen te begeleiden met vuurwerk in een vertrouwde, controleerbare en veilige omgeving (Thuis). -Een heel boze ouder uit Nijmegen-

17. The Following 2 Users Say Thank You to Sparkle For This Useful Post:

VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Thanks
    1.488
    Thanked 1.222 Times in 829 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sparkle Bekijk bericht
    Het meest erge vind ik is dat ze door een verbod juist mij de mogelijkheid verbieden om mijn kinderen een juist voorbeeld te geven hoe je vuurwerk moet afsteken (beeldvorming), laat staan als ze wat ouder zijn ze te begeleiden en toezicht te houden in het afsteken ervan. Wanneer ze later in aanraking komen met vuurwerk in een andere gemeente, (want thuis mogen ze het niet afteken) kunnen ze er niet mee overweg en kan ik geen toezicht houden, met alle gevolgen van dien. Erg gevaarlijke situatie. Beeldvorming, begeleiding en toezicht is veel belangrijker en veiliger dan verbieden. Een kind leer je zwemmen. Als je het verbied, is het op de korte termijn veilig, omdat hij/zij niet kan verdrinken. Maar je weet dat hij later toch in aanraking komt met zwemwater, en dan baal je dat je hem/haar nooit hebt leren zwemmen, want hij/zij zal mogelijk verdrinken. Momenteel wordt mij het recht ontnomen als ouder om mijn kinderen te begeleiden met vuurwerk in een vertrouwde, controleerbare en veilige omgeving (Thuis). -Een heel boze ouder uit Nijmegen-
    Goed stukje, kan het er alleen maar mee eens zijn!

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten