Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 119
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Amsterdams afsteekverbod stap dichterbij, maar vuurwerkvrije jaarwisseling 'niet realistisch'

    2 juli 2020, 18.55 uur · Door Redactie

    De kans wordt steeds groter dat het afsteken van vuurwerk door particulieren de komende jaarwisseling verboden is in de stad. Het stadsbestuur heeft deze week ingestemd met een aanpassing in de Algemene Plaatselijke Verordening. Het is nu - na een inzageperiode - aan de gemeenteraad om in te stemmen met die aanpassing.

    Als dat in november (dan wordt het voorstel behandeld door de gemeenteraad) ook gebeurt, dan is het afsteken van vuurwerk in de stad straks verboden. Professionele vuurwerkshows en het gooien van knalerwten en het afsteken van sterretjes blijft wel toegestaan. De huidige coronacrisis is voor het stadsbestuur geen reden om het afsteekverbod uit te stellen.

    Amsterdam gaat met het afsteekverbod verder dan het landelijke verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk dat dit jaar ingaat. In andere delen van het land blijft het afsteken van sierpotten en bijvoorbeeld grondbloemen wél toegestaan.

    Niet vuurwerkvrij

    Ondanks het afsteekverbod zal de komende jaarwisseling niet 'vuurwerkvrij' zijn, zo schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de raad. 'Er zal een uiterste inspanning geleverd worden om een afsteekverbod te handhaven, maar we moeten realistisch zijn.'

    De politie is momenteel bezig met een plan voor de handhaving van het verbod. 'Het college rekent er verder op dat de landelijke overheid en de politie aanvullende maatregelen nemen tegen de handel in- en het afsteken van illegaal vuurwerk.'

    Het verbieden van de verkoop van consumentenvuurwerk in de stad kan Halsema niet. Maar om toch tot een oplossing te komen gaat de gemeente begin deze maand wel om tafel met de vuurwerkverkopers in de stad.

    Nieuwe vorm

    Nu het afsteken van vuurwerk zijn langste tijd gehad lijkt te hebben in de Amsterdam, wil de burgemeester wel zoeken naar een nieuwe vorm voor het feest rond oud en nieuw. Voor de 'bouw van een nieuwe traditie' is inmiddels een aanbesteding gestart. Mensen of partijen met creatieve ideeën kunnen zich bij de gemeente melden.

    Bron at5.nl
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Mijn eerste reactie: wat een verschrikkelijk links #@!bestuur daar zo.
    Mijn tweede reactie: hmm interessant, want zo lang men niet kan handhaven en de verkoop van consumentenverkoop doorgaat is het dweilen met de kraan en zal me ook inzien dat een dergelijk verbod niets uithaalt (of men dat toegeeft en die plank voor het hoofd weghaalt is een tweede, ik heb geen illusies)

  3. #63
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Amsterdams afsteekverbod stap dichterbij, maar vuurwerkvrije jaarwisseling 'niet realistisch'

    2 juli 2020, 18.55 uur · Door Redactie

    De kans wordt steeds groter dat het afsteken van vuurwerk door particulieren de komende jaarwisseling verboden is in de stad. Het stadsbestuur heeft deze week ingestemd met een aanpassing in de Algemene Plaatselijke Verordening. Het is nu - na een inzageperiode - aan de gemeenteraad om in te stemmen met die aanpassing.

    Als dat in november (dan wordt het voorstel behandeld door de gemeenteraad) ook gebeurt, dan is het afsteken van vuurwerk in de stad straks verboden. Professionele vuurwerkshows en het gooien van knalerwten en het afsteken van sterretjes blijft wel toegestaan. De huidige coronacrisis is voor het stadsbestuur geen reden om het afsteekverbod uit te stellen.

    Amsterdam gaat met het afsteekverbod verder dan het landelijke verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk dat dit jaar ingaat. In andere delen van het land blijft het afsteken van sierpotten en bijvoorbeeld grondbloemen wél toegestaan.

    Niet vuurwerkvrij

    Ondanks het afsteekverbod zal de komende jaarwisseling niet 'vuurwerkvrij' zijn, zo schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de raad. 'Er zal een uiterste inspanning geleverd worden om een afsteekverbod te handhaven, maar we moeten realistisch zijn.'

    De politie is momenteel bezig met een plan voor de handhaving van het verbod. 'Het college rekent er verder op dat de landelijke overheid en de politie aanvullende maatregelen nemen tegen de handel in- en het afsteken van illegaal vuurwerk.'

    Het verbieden van de verkoop van consumentenvuurwerk in de stad kan Halsema niet. Maar om toch tot een oplossing te komen gaat de gemeente begin deze maand wel om tafel met de vuurwerkverkopers in de stad.

    Nieuwe vorm

    Nu het afsteken van vuurwerk zijn langste tijd gehad lijkt te hebben in de Amsterdam, wil de burgemeester wel zoeken naar een nieuwe vorm voor het feest rond oud en nieuw. Voor de 'bouw van een nieuwe traditie' is inmiddels een aanbesteding gestart. Mensen of partijen met creatieve ideeën kunnen zich bij de gemeente melden.

    Bron at5.nl
    Als je als winkel met mevr Halsema in gesprek gaat voor alternatieven ben je een dief van je eigen portemonnee.
    Het enigste verstandige wat je als winkel kan doen is zorgen dat je toch zoveel mogelijk verkoop genereerd door acties en kortingen om de consument over te halen te kopen en af te steken.
    En signaal wat in elke plaats met een verbod gezien moet worden zoals in Hawaï, waar men na het invoeren van een algeheel verbod nog nooit zoveel heeft afgestoken als nu met het verbod.

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  4. Deze 6 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  5. #64
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Als je als winkel met mevr Halsema in gesprek gaat voor alternatieven ben je een dief van je eigen portemonnee.
    Het enigste verstandige wat je als winkel kan doen is zorgen dat je toch zoveel mogelijk verkoop genereerd door acties en kortingen om de consument over te halen te kopen en af te steken.
    En signaal wat in elke plaats met een verbod gezien moet worden zoals in Hawaï, waar men na het invoeren van een algeheel verbod nog nooit zoveel heeft afgestoken als nu met het verbod.

    gr
    Marchel
    Precies dat, praten met mensen als Halsema en de partij waar zij voor staat is echt volstrekt zinloos. Die gaan net zo lang door tot ze volledig hun zin hebben en in de utopie leven wat ze voor ogen hebben.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  7. #65
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Je hebt niets meer te vertellen door die linkse maffia. Sterkte ook in Rotterdam. Aboutaleb blijft nog 6 jaar burgemeester.
    December Will Be Magic Again!!

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  9. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    De luizige regel dat gemeenten wel het afsteken volledig mogen beperken (ik geloof als motie van Carla Dik-Faber van Christenunie aangenomen) betekent het definitieve einde van onze hobby. Denk maar na: een gemeentelijk afsteekverbod terwijl de verkoop niet verboden mag worden en buurgemeenten die wel nog vuurwerk toestaan zijn niet te handhaven. Dus is er in de ogen van deze politici maar één optie over en dat is een landelijk verkoop- en afsteekverbod. Dit zal na de verkiezingen van maart hoog op de agenda komen te staan en mogelijk dus al in 2021 van kracht worden, wat ik je brom. We hebben verloren, godver!

  10. Deze 3 gebruikers waarderen BUTCHER voor het bericht:


  11. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BUTCHER Bekijk bericht
    De luizige regel dat gemeenten wel het afsteken volledig mogen beperken (ik geloof als motie van Carla Dik-Faber van Christenunie aangenomen) betekent het definitieve einde van onze hobby. Denk maar na: een gemeentelijk afsteekverbod terwijl de verkoop niet verboden mag worden en buurgemeenten die wel nog vuurwerk toestaan zijn niet te handhaven. Dus is er in de ogen van deze politici maar één optie over en dat is een landelijk verkoop- en afsteekverbod. Dit zal na de verkiezingen van maart hoog op de agenda komen te staan en mogelijk dus al in 2021 van kracht worden, wat ik je brom. We hebben verloren, godver!
    Tenzij we massaal partijen kiezen die onze tradities wel nog respecteren. Dat wordt dan o.a. FVD.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  13. #68
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Tenzij we massaal partijen kiezen die onze tradities wel nog respecteren. Dat wordt dan o.a. FVD.
    De grotere partijen die in het kabinet zitten en voorstander van vuurwerk zijn, o.a. VVD en CDA, hebben het nu op nationaal niveau voor het zeggen. Anders was er 5 jaar geleden allang een totaalverbod geweest.

    Probleem is dat de afgelopen jaren op lokaal niveau partijen als GroenLinks en Forum enorm zijn gegroeid. GroenLinks is zowieso anti. Omdat veel partijen niet met Forum willen regeren, lokaal of nationaal, moeten zij coalities smeden met die anti-partijen en vuurwerk sneuvelt dan snel. Een stem op Forum kan dus leiden tot een anti-stem voor vuurwerk. Pas daar dus mee op.

    En een probleem is vooral dat veel van de huidige Burgemeesters, ongeacht van welke partij ze zijn, niets of weinig met vuurwerk hebben. Aboutaleb (R'dam) en Bruls (Nijmegen) zijn bijv. echt anti terwijl de partij waarvan ze zijn voorstander van vuurwerk zijn.
    www.huismanvuurwerk.nl

  14. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  15. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2009
    Berichten
    984
    Thanks
    857
    726 waarderingen in 337 posts
    Ja maar, een goed burgemeester legt toch nooit zijn eigen wil op? Die zijn er voor het volk! Gelukkig maar.

  16. Deze gebruiker waardeert GMP voor het bericht:


  17. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    Tot voor kort deden we in Nederland "Polderen". Beetje meer van dit, beetje minder van dat, zodat de verhouding wat men wil in de uitkomst tot zijn recht komt. Hiermee houd je iedereen aan boord blijf je draagkracht houden. Dit is helaas niet meer het geval. als 51% iets wil, heeft 49% dikke pech.

    Polderen werkte goed afgelopen jaren. De werkenden op straat hadden last van het vuurwerk, ok, dan steken we na de reguliere werktijd af, snap ik. Ook het meest gevaarlijke vuurwerk in de ban doen, ok, snap ik. Wat zwaarder maar veiliger vuurwerk toestaan (dozen vuurwerk zijn eenmaal veiliger, vallen niet om..) Zo hou je rekening met iedereen en is er voor diegeen die wil (en dat zijn er nogal wat), kan toch haar of zijn vuurwerk steken.

    Zonder polderen creëer je geen draagvlak voor een groep van 40% a 50%, en dat is NIET wat je wilt in een land als NL. Het is juist zo veilig op dit stukje wereld, omdat er rekening wordt gehouden met IEDEREEN en we polderen, laveren en een middenweg kiezen waar iedereen zich in kan vinden. Ik vind dit een verontrustende ontwikkeling.

  18. Deze 5 gebruikers waarderen Sparkle voor het bericht:


  19. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Laat je stem inderdaad niet verloren gaan Door op de PVV of FVD te stemmen, Die partijen worden toch geboycot. Als je voor vuurwerk wilt stemmen, stem dan inderdaad op het CDA of VVD

  20. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2017
    Berichten
    211
    Thanks
    161
    168 waarderingen in 60 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vipergq Bekijk bericht
    Laat je stem inderdaad niet verloren gaan Door op de PVV of FVD te stemmen, Die partijen worden toch geboycot. Als je voor vuurwerk wilt stemmen, stem dan inderdaad op het CDA of VVD
    Ik vind het jammer dat mensen dus al zo ver zijn dat ze nu zelf PVV en FVD gaan boycotten omdat andere partijen dat doen. Lekker democratisch ook..

    Overigens zie ik VVD er voor aan om zo van standpunt de veranderen wanneer dat hen uitkomt.

    No offense. Ik snap je punt wel. Maar vind het wel erg jammer.

  21. Deze 3 gebruikers waarderen Ttt voor het bericht:


  22. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    En ook geen D66 meer. Deze was eerst een stuk liberaler, maar onder Jette een flink stuk naar GroenLinks gaan het leunen. VVD/CDA lijken inderdaad beste optie te worden.

  23. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2012
    Berichten
    292
    Thanks
    8
    139 waarderingen in 63 posts
    We hebben geen vuurwerkprobleem in NL, maar een mentaliteitsprobleem.
    Dit bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/2339742-legov...-onthoofd.html

    Door vuurwerk te verbieden los je het probleem niet op volgens mij.

  24. Deze gebruiker waardeert Sparkle voor het bericht:

    GMP

  25. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ttt Bekijk bericht
    Ik vind het jammer dat mensen dus al zo ver zijn dat ze nu zelf PVV en FVD gaan boycotten omdat andere partijen dat doen. Lekker democratisch ook..

    Overigens zie ik VVD er voor aan om zo van standpunt de veranderen wanneer dat hen uitkomt.

    No offense. Ik snap je punt wel. Maar vind het wel erg jammer.

    Absoluut, helemaal mee eens maat, ik ben een liberaal pur sang dus van nature tegen uitsluiting. Maar als ik heel pragmatisch moet denken, en vanuit de liefde voor onze hobby beredeneer, dan zijn die 2 partijen de meest rationele opties.

    Overigens, het begint nu allemaal wel heel echt te worden, dit voelt echt als het begin van het einde

Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •