Banner Broekhoff Vuurwerk - Magnumvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 43
  1. #16
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Maar dan de terugvraag....wat is bewezen gevaarlijk vuurwerk? Wat zeker gevaarlijk is, zijn wensballonnen voor de rest ben ik niet erg overtuigd, gevaar zit hem voornamelijk bij foutief gebruik en dan is feitelijk alles gevaarlijk.
    Los hiervan, wil ik best consessies doen hoor.
    Ik weet waar je op doelt maar je vergeet wat.

    Opslag F4 (knallers) 1.1G-en/of 1.3G in bijvoorbeeld een woonwijk is
    ‘bewezen gevaarlijk’...

  2. #17
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    ach de media is wel om het laatste nekschot te geven als je ziet dat zelfs op 8jan op rtl4 het gaat over verbod.de anti club hoeft er niet eens voor te werken het werk wordt wel gedaan door Hart van Nederland en rtl nieuws.

  3. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonbridge1 Bekijk bericht
    Ik wil niet al te negatief over komen, lees alle nieuwsstukken niet meer en zap weg bij Jinek als het voor de zoveelste keer over het verbieden van vuurwerk gaat.

    Ik ben alleen wel een realist en als er niet heel snel iets verandert dan kunnen wij nog 2 jaar genieten van vuurwerk. Waarom nog 2 jaar? Nu willen VVD, PVDA en CDA hun vingers niet branden. In maart 2021 zijn er 2de kamer verkiezingen, tot die tijd willen de genoemde partijen geen kiezers verliezen. Dat is de enige reden dat ze niet voor het verbod gaan. Ze zullen dit besluit dus niet nemen en er een beetje omheen blijven draaien. Na de verkiezingen is er niets meer dat een verbod in de weg staat. De volgende verkiezingen zijn pas 5 jaar later en dan is veel al vergeten en vergeven.

    Ik denk niet dat de kans groot is dat we dit nog om kunnen keren. De branche is jaren lang veel te slap geweest. Nooit een goede lobbyist, nooit iemand bij Jinek of Pauw aan tafel die een vuist kan maken. Frits Boks of soortgelijke mensen zie ik wel een voorbij komen. Alle respect dat ze het proberen maar een winkelier of importeur gaat het natuurlijk nooit redden, daar zijn professionals voor nodig. Die zijn gewoon in te huren maar dan moet je als branche wel betalen.

    Ik ga me er verder niet al te druk meer om maken en ga de komende 2 jaar nog even volgas genieten.
    Ik had geen zin om weer op zoveelste nagatieve bericht van verbieden te gaan reageren. Iedereen hier op forum is altijd zo zuur er over. Elk jaar vergaat de wereld bij een hoop leden en die geven het nog een jaar voorlopig is het al 2020 en gebruiken we nog steeds.

    Maar wilde eigenlijk reageren op het feit dat je denkt dat het uitgesteld wordt tot na de verkiezingen en dat ze daarna toe gaan slaan. Daaruit maak ik op dat je verwacht dat NL zich nog eens gaat laten naaien door deze partijen of zelfs nog harder willen laten naaien.

    Na de verkiezingen zal er alles behalve een meerderheid over zijn van het stelletje dwazen wat er nu zit. Het zou daarom juist een zegen zijn als er gebeurd wat jij zegt want dan is er na de verkiezingen geen meerderheid meer en kunnen we zoiezo vrij doorstoken. Die kiezers gaan ze echt niet vast houden met een vuurwerk verbod nl zou wel debiel zijn ook om alleen voor een verbod op een partij te stemmen. Er is meer in het leven
    365 days a year pyromaniac

  5. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkpro voor het bericht:

    3xh

  6. #19
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikkoenjeffrey Bekijk bericht
    Laten we nu ook realiseren, dat de cobra's hier een heel groot aandeel hebben in het komen tot verbod. En ja dan zijn het de gebruikers erachter.

    De traditie gaat kapot door te vroeg afsteken, te zware dreunen het doelbewust slopen. Hadden deze tering dingen er niet geweest, was de frustraties weken vooraf aan oud en nieuw een stuk minder geweest.

    Als een cobra gezien wordt, als een normaal stuk vuurwerk, sorry dan man hebben deze mensen echt een plaat voor hun kop. Dit is niet geschikt in de straat!!

    Iedereen die dan deze dingen nog steeds blijft gooien, is mede verantwoord aan totaal verbod.
    Dank jullie wel alvast................
    En naast de cobra zijn de singleshots ook een probleem omdat al die zogenaamde freaks hier op het forum ze massaal veilig en gecontroleerd de gehele dag door straten jagen in plaats van de lucht in.

    Vanmiddag nog 8 januari, kijk ik ben niet bang van vuurwerk maar ik zat in de auto te eten en daar kwam toevallig een thunderking over de motorkap schieten. Ik kan daar nog wel de lol van zien opzich maar als je niks met vuurwerk heb en bang ben dan heb je een hart verzakking. Het is ook 8 januari geen 31dec als het zich nou nog zou beperken tot die ene dag dan was er ook minder aan de hand. Niet zeggen dat je het veilig doet sodemieter op en schiet ze de lucht in op 31 dec.

    Sorry maar zo vind ik je verhaal compleet
    365 days a year pyromaniac

  7. Deze gebruiker waardeert vuurwerkpro voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVRX Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Zeker wat je zegt het echte probleem wordt hier niet mee opgelost en dat is de verhuftering. Genoeg verhalen gehoord, beelden gezien en verhalen gelezen over tuig die onder andere hulpverleners bekogelen met vuurwerk. Daarnaast ook een stukje verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Zet je fucking bril gewoon op! Hoe moeilijk is het? Ik was in het begin ook anti bril, want man man man "wat ben je toch een mietje met je bril op", maar kijk naar de feiten. Hoe moeilijk is het om dat ding op te pakken en over je neus te schuiven. Scheelt zo veel geouwehoer als je dat ding gewoon op zet. Helft van het probleem opgelost. De andere helft wordt wat lastiger. Er breekt een soort anarchie uit op oudejaarsavond waarop er figuren zijn die denken dat het een goed idee is om gigantisch veel te zuipen, brandje te steken ergens midden op de weg in een woonwijk en daarbij vuurwerk op elkaar af te gaan schienten. En als de politie dat probeert te handhaven dan zijn zij de sjaak. Verbieden heeft in mijn optiek daarom ook echt helemaal geen enkele zin. Maar het echte probleem aanpakken? Ik weet ook niet welke andere oplossing voor de hand ligt.
    Horeca dicht op 31 dec en een verbod op aanbiedingen bij de slijter. Zoiets? Vloeit er in iedergeval minder alcohol door de straten zuipen doe je maar weer op 1 januari. Denk dat als men niet aan de fles heb gezeten ze het niet zouden doen de meeste
    365 days a year pyromaniac

  9. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Berichten
    490
    Thanks
    86
    233 waarderingen in 142 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    En naast de cobra zijn de singleshots ook een probleem omdat al die zogenaamde freaks hier op het forum ze massaal veilig en gecontroleerd de gehele dag door straten jagen in plaats van de lucht in.

    Vanmiddag nog 8 januari, kijk ik ben niet bang van vuurwerk maar ik zat in de auto te eten en daar kwam toevallig een thunderking over de motorkap schieten. Ik kan daar nog wel de lol van zien opzich maar als je niks met vuurwerk heb en bang ben dan heb je een hart verzakking. Het is ook 8 januari geen 31dec als het zich nou nog zou beperken tot die ene dag dan was er ook minder aan de hand. Niet zeggen dat je het veilig doet sodemieter op en schiet ze de lucht in op 31 dec.

    Sorry maar zo vind ik je verhaal compleet
    Je ebt gelijk, maar soms zit je zo vol van frustraties, dat je maar stopt met typen. Helemaal eens met wat je schrijft.

    Ook soms woedend, op mensen die nu nog steeds het gebruik van cobra's verdedigen, het weg lachen. Of het gebruik van shels in woonwijken.

    Uberhaubt het gedrag, het stoer willen zijn ofzo. Ja daardoor is het kapot gegaan, ben bang dat het onomkeerbaar is.

  10. #22
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Vroeger had je lawinepijlen, die hoorde je aankomen en knalde hard, maar in de lucht dus OKE.
    Nu heb je Cobra's, je hoort/ziet ze nauwelijks aankomen, knallen op de grond.
    Toen de lawinepijlen werden afgestoken, hoorde je veel minder geklaag, dan nu cobra's worden afgestoken.
    Zolang die dingen legaal te krijgen zijn (terwijl ze illegaal zijn), is onze passie in gevaar.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  11. #23
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Vroeger ...
    Het is tegenwoordig gewoon harder. En er is meer. En eerder in het jaar. Dat speelt allemaal mee.

  12. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    En naast de cobra zijn de singleshots ook een probleem omdat al die zogenaamde freaks hier op het forum ze massaal veilig en gecontroleerd de gehele dag door straten jagen in plaats van de lucht in.

    Vanmiddag nog 8 januari, kijk ik ben niet bang van vuurwerk maar ik zat in de auto te eten en daar kwam toevallig een thunderking over de motorkap schieten. Ik kan daar nog wel de lol van zien opzich maar als je niks met vuurwerk heb en bang ben dan heb je een hart verzakking. Het is ook 8 januari geen 31dec als het zich nou nog zou beperken tot die ene dag dan was er ook minder aan de hand. Niet zeggen dat je het veilig doet sodemieter op en schiet ze de lucht in op 31 dec.

    Sorry maar zo vind ik je verhaal compleet
    Verdeel en heers.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

  13. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  14. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Het is tegenwoordig gewoon harder. En er is meer. En eerder in het jaar. Dat speelt allemaal mee.
    Ik durf het vetgedrukte stukje eigenlijk wel tegen te spreken. Als ik terugkijk naar wat er bijvoorbeeld in de periode 1995-2000 allemaal in omloop was, dat doet niet (veel) onder voor de harde knallers van nu. Je andere twee punten zijn sowieso wel terecht, plus het feit dat 'men' er nu veel meer een probleem van maakt dan toen en dat normen en waarden, zeker bij de jeugd, steeds meer vervagen.

  15. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  16. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Ik durf het vetgedrukte stukje eigenlijk wel tegen te spreken. Als ik terugkijk naar wat er bijvoorbeeld in de periode 1995-2000 allemaal in omloop was, dat doet niet (veel) onder voor de harde knallers van nu. Je andere twee punten zijn sowieso wel terecht, plus het feit dat 'men' er nu veel meer een probleem van maakt dan toen en dat normen en waarden, zeker bij de jeugd, steeds meer vervagen.
    Lawinepijlen... veel harder qua knal was er niet volgens mij, toch? Bij bex iig niet en daar kwam toch het meeste vandaan... En bij een signalrakete praat je over ongeveer hetzelfde kruitgewicht als een c6. 20 / 28 gram is tegenwoordig echter niet zo spannend meer. Pubers hadden dat soort zwaar knaltuig als lawinepijlen vroeger niet zo vaak in aantallen heb ik het idee... tegenwoordig hoor je er pas bij als 15 jarige met 50/3 aan c6'jes lijkt het wel...

  17. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    Lawinepijlen... veel harder qua knal was er niet volgens mij, toch? Bij bex iig niet en daar kwam toch het meeste vandaan... En bij een signalrakete praat je over ongeveer hetzelfde kruitgewicht als een c6. 20 / 28 gram is tegenwoordig echter niet zo spannend meer. Pubers hadden dat soort zwaar knaltuig als lawinepijlen vroeger niet zo vaak in aantallen heb ik het idee... tegenwoordig hoor je er pas bij als 15 jarige met 50/3 aan c6'jes lijkt het wel...
    We dwalen een beetje af, maar ach... los van de officiele folders en winkelaanbod kon je destijds bij Bex ook zwaarder spul kopen, evenals op behoorlijk wat andere plekken in Belgie (onder de toonbank). Daarnaast zegt gram natuurlijk niet alles en was het vuurwerk vroegah - gelet op het aantal gram - gewoon beter (meer voor minder). Paar voorbeelden: Trueno Ricasa #4, Chinese rollen, Red Devils. En los van BE: kan iemand zich het aanbod van een olifantje uit Almere nog herinneren 20 jaar geleden?

    Maar goed, dit soort nostalgie oprakelen, daarover discussieren en concrete voorbeelden delen kan verder via PM. Lijkt me hier niet nodig.

    Ik blijf erbij dat de algemene mening over een harde knal in de loop der jaren vele malen sterker is veranderd dan de harde knal zelf. En daarnaast is er nu makkelijker aan te komen, dus is er ook meer en eerder overlast.

  18. Deze gebruiker waardeert bonzo26 voor het bericht:


  19. #28
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Ik durf het vetgedrukte stukje eigenlijk wel tegen te spreken. Als ik terugkijk naar wat er bijvoorbeeld in de periode 1995-2000 allemaal in omloop was, dat doet niet (veel) onder voor de harde knallers van nu.
    Misschien heb je wel gelijk hoor, maar voor mijn gevoel had je toen inderdaad de (giga) vlinder en de lawinepijlen als 'echt' harde knallers en daaronder de nitraatjes. Dat was het. Nu heb je tig soorten cobra's, atomics, explods, big boys, delova's, klein en vooral GROOT. Hele reek van meneer DiBlasio bijvoorbeeld, van C1 tot C8, zelfs C20 zag ik.. 200 grams.. koekkoek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26
    Ik blijf erbij dat de algemene mening over een harde knal in de loop der jaren vele malen sterker is veranderd dan de harde knal zelf. En daarnaast is er nu makkelijker aan te komen, dus is er ook meer en eerder overlast.
    En ja, het feit dat ze tegenwoordig makkelijker te halen zijn en dus veeeeel meer in omloop zijn, dat is waarschijnlijk het grotere probleem dan de knal zelf. Zeker mee eens.
    Dat is echter helaas net als drugs... je kan nog zoveel verbieden en proberen te handhaven, zolang er vraag naar is valt er geld te verdienen, dus zal er aanbod blijven.

  20. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  21. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Berichten
    502
    Thanks
    14
    273 waarderingen in 137 posts
    www.zenavuurwerk.com

  22. Deze gebruiker waardeert hennn voor het bericht:


  23. #30
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Duurt niet lang meer

    Naam: archief.png
Bekeken: 233
Grootte: 52,7 KB
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •