Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 43 van 43
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Dat is echter helaas net als drugs... je kan nog zoveel verbieden en proberen te handhaven, zolang er vraag naar is valt er geld te verdienen, dus zal er aanbod blijven.
    Ja klopt, enige verschil is dat het bij drugs wel is toegestaan om te gebruiken. Alleen de handel is verboden (hoe krom kan het zijn). Bij vuurwerk is beiden straks mogelijk niet meer toegestaan. Dat maakt de behoefte vrees ik ook minder groot dan bij drugs (plus dat het een kleinere doelgroep is / zal worden). Maar nogmaals wel eens met de strekking en om Theo Maassen te citeren 'er is blijkbaar behoefte aan, dus wie zijn wij om daar niet aan te voldoen.'

  2. #32
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    dubbele post, mag verwijderd worden
    Ik heb een kort lontje.......

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    57
    Thanks
    20
    15 waarderingen in 9 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    En naast de cobra zijn de singleshots ook een probleem omdat al die zogenaamde freaks hier op het forum ze massaal veilig en gecontroleerd de gehele dag door straten jagen in plaats van de lucht in.

    Vanmiddag nog 8 januari, kijk ik ben niet bang van vuurwerk maar ik zat in de auto te eten en daar kwam toevallig een thunderking over de motorkap schieten. Ik kan daar nog wel de lol van zien opzich maar als je niks met vuurwerk heb en bang ben dan heb je een hart verzakking. Het is ook 8 januari geen 31dec als het zich nou nog zou beperken tot die ene dag dan was er ook minder aan de hand. Niet zeggen dat je het veilig doet sodemieter op en schiet ze de lucht in op 31 dec.

    Sorry maar zo vind ik je verhaal compleet
    En die singelshots zijn volgens mij ook precies het grote probleem van het afgelopen jaar. Heb de concrete cijfers niet gezien, maar als ik afga op wat ik om me heen heb gezien, onder andere bij de winkels waar de singelshots masaal in zijn geslagen juist omdat 2019 het laatste jaar was dat ze verkocht konden worden. Daarbij zie ik een reportage van de NOS waarbij straatbeelden getoond worden. Hier zie je jongeren de singleshots vanuit hun handen op agenten schieten. Ze hielden die krengen vast als een ouderwetse romijnse kaars en mikte op agenten. Om ook even aan te geven hoe kort door de bocht het nieuws wordt gebracht: er werd verteld dat de jongeren vuurpijlen op de agenten afschoten. Nogal makkelijk om als journalist het op die manier te brengen. Check je facts en noem het beeste bij de naam, maar dat is een andere discussie.

    Dus als je kijkt naar hoe masaal de singleshots zijn ingeslagen, dat ze makkelijk te gebruiken zijn als "wapen" en hoe er überhaupt met singleshots wordt omgegaan (inderdaad op zijn kop afsteken of horizontaal door de straat) dan kan ik me voorstellen dat de cijfers, vwb verwondingen en al het andere dat fout is gegaan, hoger liggen dan het vorige jaar.

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVRX Bekijk bericht
    En die singelshots zijn volgens mij ook precies het grote probleem van het afgelopen jaar. Heb de concrete cijfers niet gezien, maar als ik afga op wat ik om me heen heb gezien, onder andere bij de winkels waar de singelshots masaal in zijn geslagen juist omdat 2019 het laatste jaar was dat ze verkocht konden worden. Daarbij zie ik een reportage van de NOS waarbij straatbeelden getoond worden. Hier zie je jongeren de singleshots vanuit hun handen op agenten schieten. Ze hielden die krengen vast als een ouderwetse romijnse kaars en mikte op agenten. Om ook even aan te geven hoe kort door de bocht het nieuws wordt gebracht: er werd verteld dat de jongeren vuurpijlen op de agenten afschoten. Nogal makkelijk om als journalist het op die manier te brengen. Check je facts en noem het beeste bij de naam, maar dat is een andere discussie.

    Dus als je kijkt naar hoe masaal de singleshots zijn ingeslagen, dat ze makkelijk te gebruiken zijn als "wapen" en hoe er überhaupt met singleshots wordt omgegaan (inderdaad op zijn kop afsteken of horizontaal door de straat) dan kan ik me voorstellen dat de cijfers, vwb verwondingen en al het andere dat fout is gegaan, hoger liggen dan het vorige jaar.
    Joah wel eens maar toch...

    Vroegah had je een romeinse kaarsen oorlog en deed de jeugd hetzelfde met baby pijltjes (niet expliciet naar agenten overigens). Dat werd verboden. Daarna had de jeugd een alternatief, de single shots. Dat werd verboden. Straks heeft de jeugd ook wel weer een alternatief. Dat wordt dan verboden.

    Een paar dagen na oud en nieuw kreeg de ME van 150 'partycrashers' een hoop stenen om de oren. Stenen worden straks ook verboden.

    Wat wil ik hiermee zeggen: het middel is het probleem niet. Degene die het middel gebruikt is het probleem. Maar dat mag niet gezien en benoemd worden (want die standpunten leiden tot zetelverlies in het linkse en middensegment van de politiek).

  5. Deze 4 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  6. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    57
    Thanks
    20
    15 waarderingen in 9 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Joah wel eens maar toch...

    Vroegah had je een romeinse kaarsen oorlog en deed de jeugd hetzelfde met baby pijltjes (niet expliciet naar agenten overigens). Dat werd verboden. Daarna had de jeugd een alternatief, de single shots. Dat werd verboden. Straks heeft de jeugd ook wel weer een alternatief. Dat wordt dan verboden.

    Een paar dagen na oud en nieuw kreeg de ME van 150 'partycrashers' een hoop stenen om de oren. Stenen worden straks ook verboden.

    Wat wil ik hiermee zeggen: het middel is het probleem niet. Degene die het middel gebruikt is het probleem. Maar dat mag niet gezien en benoemd worden (want die standpunten leiden tot zetelverlies in het linkse en middensegment van de politiek).
    Dat ben ik helemaal met je eens. Zoals ik in een andere discussie ook al aangaf is verbieden het probleem niet. Eerder het gevoel dat onder bepaalde personen heerst dat oudjaarsavond een soort vrijbrief is om compleet van god los te gaan. En dat gebeurd soms zelf bij de meest brave buurman die zich het hele jaar netjes gedraagd en op oudjaarsavond ineens van alles op gaat lopen blazen of in de fik gaat lopen steken. Een vuurwerk verbod zou alleen maar een oplossing zijn voor de bühne en gaat ten kosten van het plezier dat men al jarenlang heeft van gezamenlijk, op straat vuurwerk kijken en elkaar het allerbeste wensen. In dat opzicht is vuurwerk dan juist een verbindende factor.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen JVRX voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVRX Bekijk bericht
    Dat ben ik helemaal met je eens. Zoals ik in een andere discussie ook al aangaf is verbieden het probleem niet. Eerder het gevoel dat onder bepaalde personen heerst dat oudjaarsavond een soort vrijbrief is om compleet van god los te gaan. En dat gebeurd soms zelf bij de meest brave buurman die zich het hele jaar netjes gedraagd en op oudjaarsavond ineens van alles op gaat lopen blazen of in de fik gaat lopen steken. Een vuurwerk verbod zou alleen maar een oplossing zijn voor de bühne en gaat ten kosten van het plezier dat men al jarenlang heeft van gezamenlijk, op straat vuurwerk kijken en elkaar het allerbeste wensen. In dat opzicht is vuurwerk dan juist een verbindende factor.
    Blijkbaar is er dus een behoefte om eens of een paar keer per jaar helemaal los te gaan. Suf voorbeeld: bij mijn vorige werkgever gingen we als 'kerstkado' met het hele bedrijf op wintersport. In de bus naar Oostenrijk ging een collega van me die het hele jaar door thuisgebonden is en naast zijn werk voor twee kleine kids zorgt ook helemaal los. Een volwassen man van eind 30 kotst in het bijzijn van veel collega's de hele bus onder. Een andere collega zet die middag boven op de piste zijn gieter volledig open. De pistenboelie moet hem naar beneden brengen en hij kostst en schijt kort daarna zijn hele bed vol. Ik lag ook in die kamer met nog 4 andere collega's.

    Waarom deze suffe voorbeelden: de kernvraag luidt, waarom hebben mensen blijkbaar de behoefte om zo af en toe eens los te gaan (soms met en vaak zonder vuurwerk)? Het kernantwoord: omdat mensen te veel en te vaak in een te kleine kooi leven, die door de overheid en maatschappij ook steeds kleiner wordt gemaakt. Als mijn zoontje van 4 twee uur in een auto heeft gezeten moet hij ook even uitrazen, hij moet zijn energie kwijt. Als een hond na een dag binnenzitten in het gras mag rennen issie ook even door het dolle heen. Het zit nu eenmaal in de mens en in het dier en het gaat er ook nooit uit.
    Laatst gewijzigd door bonzo26; 10 januari 2020 om 11:08

  9. Deze 10 gebruikers waarderen bonzo26 voor het bericht:


  10. #37
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    dit is wel leuk voor de 50+onder ons om wat te relativeren hahahaha. het gezeik speelt al jaren.....https://www.youtube.com/watch?v=97wW...g&pbjreload=10
    Laatst gewijzigd door chappie; 11 januari 2020 om 10:36

  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2019
    Berichten
    190
    Thanks
    43
    75 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    Vroeger had je lawinepijlen, die hoorde je aankomen en knalde hard, maar in de lucht dus OKE.
    Nu heb je Cobra's, je hoort/ziet ze nauwelijks aankomen, knallen op de grond.
    Toen de lawinepijlen werden afgestoken, hoorde je veel minder geklaag, dan nu cobra's worden afgestoken.
    Zolang die dingen legaal te krijgen zijn (terwijl ze illegaal zijn), is onze passie in gevaar.
    cobras zijn niet legaal te krijgen, ze zijn en waren altijd illegaal.
    di blasio maakt ze ook niet meer, 99% wat nu in omloop is, is namaak.

  12. #39
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Joah wel eens maar toch...

    Vroegah had je een romeinse kaarsen oorlog en deed de jeugd hetzelfde met baby pijltjes (niet expliciet naar agenten overigens). Dat werd verboden. Daarna had de jeugd een alternatief, de single shots. Dat werd verboden. Straks heeft de jeugd ook wel weer een alternatief. Dat wordt dan verboden.

    Een paar dagen na oud en nieuw kreeg de ME van 150 'partycrashers' een hoop stenen om de oren. Stenen worden straks ook verboden.

    Wat wil ik hiermee zeggen: het middel is het probleem niet. Degene die het middel gebruikt is het probleem. Maar dat mag niet gezien en benoemd worden (want die standpunten leiden tot zetelverlies in het linkse en middensegment van de politiek).
    Wedden omdat de jeugd massaal cakes uit elkaar gaan halen.... En anders is er altijd een klasgenootje die de grens over gaat en dit verhandelt. Misschien heel krom, maar als het mijn jeugd was geweest had ik het zonder medeweten van mijn ouders wel geregeld....
    Ik heb een kort lontje.......

  13. #40
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
    Ik durf het vetgedrukte stukje eigenlijk wel tegen te spreken. Als ik terugkijk naar wat er bijvoorbeeld in de periode 1995-2000 allemaal in omloop was, dat doet niet (veel) onder voor de harde knallers van nu. Je andere twee punten zijn sowieso wel terecht, plus het feit dat 'men' er nu veel meer een probleem van maakt dan toen en dat normen en waarden, zeker bij de jeugd, steeds meer vervagen.
    Ik zeg BEX maar dat terzijde. Ik denk neit dat men er nu een groter punt van maakt dan vroeger maar we hebben nu sociale media waar men zich verplicht voelt aan mee te doen en verplicht voelt om een mening te hebben. Mensen die het eigenlijk geen hol kan interesseren zien een artikel over vuurwerk hebben er niks mee staan er neutraal in maarja het is sociale media he. Je zus zet der mening neer truus van de hoek doet het ook dus ik moet ook een mening hebben. Zei schelden op vuurwerk ik wil erbij horen oke opgelost. VUURWERK MOET VERBODEN WORDEN AL DIE KNALLEN TER*NG ZOOI IS HET!!!!

    ik blijf erbij het leven en de wereld was zoveel mooier toen mark nog in de luiers lag en nog bezig was met ze smoelenboek op papier. De media had het dan ook nooit opgepikt en standpunt in genomen
    365 days a year pyromaniac

  14. #41
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porsche Bekijk bericht
    cobras zijn niet legaal te krijgen, ze zijn en waren altijd illegaal.
    di blasio maakt ze ook niet meer, 99% wat nu in omloop is, is namaak.
    niet? waarom zijn ze gestopt dan volgens hun is er niks mis met product en kunnen ze niks doen aan de illegale handel.
    365 days a year pyromaniac

  15. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    niet? waarom zijn ze gestopt dan volgens hun is er niks mis met product en kunnen ze niks doen aan de illegale handel.
    Aangezien niemand in de prof wereld deze knallers gebruikt worden ze wel degelijk puur voor de illegale markt gemaakt.
    Ze komen misschien nog wel via de normale importeurs binnen ook tot aan de grens en dan met busjes / vrachtwagens / treinen het land in.
    Maar goed dat is maar een aanname en heb het niet alleen over de cobra maar al dat illegale spul wordt blijkbaar met de juiste papieren legaal gekocht bij de fabriek of verkopers.

  16. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2019
    Berichten
    190
    Thanks
    43
    75 waarderingen in 40 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Aangezien niemand in de prof wereld deze knallers gebruikt worden ze wel degelijk puur voor de illegale markt gemaakt.
    Ze komen misschien nog wel via de normale importeurs binnen ook tot aan de grens en dan met busjes / vrachtwagens / treinen het land in.
    Maar goed dat is maar een aanname en heb het niet alleen over de cobra maar al dat illegale spul wordt blijkbaar met de juiste papieren legaal gekocht bij de fabriek of verkopers.
    sws al het meeste wat in omloop is, is gewoon namaak.
    cobra 6 was maar 1/2 jaar originele daarna kreeg je de namaak.
    op de zelfde dag dat bombashop geraid werd, werd er in italie een fabriek gevonden voor c6/shark 3

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •