Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 43
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2014
    Berichten
    650
    Thanks
    125
    710 waarderingen in 227 posts

    Nog 2 jaar en dan is het over

    Ik wil niet al te negatief over komen, lees alle nieuwsstukken niet meer en zap weg bij Jinek als het voor de zoveelste keer over het verbieden van vuurwerk gaat.

    Ik ben alleen wel een realist en als er niet heel snel iets verandert dan kunnen wij nog 2 jaar genieten van vuurwerk. Waarom nog 2 jaar? Nu willen VVD, PVDA en CDA hun vingers niet branden. In maart 2021 zijn er 2de kamer verkiezingen, tot die tijd willen de genoemde partijen geen kiezers verliezen. Dat is de enige reden dat ze niet voor het verbod gaan. Ze zullen dit besluit dus niet nemen en er een beetje omheen blijven draaien. Na de verkiezingen is er niets meer dat een verbod in de weg staat. De volgende verkiezingen zijn pas 5 jaar later en dan is veel al vergeten en vergeven.

    Ik denk niet dat de kans groot is dat we dit nog om kunnen keren. De branche is jaren lang veel te slap geweest. Nooit een goede lobbyist, nooit iemand bij Jinek of Pauw aan tafel die een vuist kan maken. Frits Boks of soortgelijke mensen zie ik wel een voorbij komen. Alle respect dat ze het proberen maar een winkelier of importeur gaat het natuurlijk nooit redden, daar zijn professionals voor nodig. Die zijn gewoon in te huren maar dan moet je als branche wel betalen.

    Ik ga me er verder niet al te druk meer om maken en ga de komende 2 jaar nog even volgas genieten.

  2. Deze gebruiker waardeert bonbridge1 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Gewoon fvd stemmen simpel die zijn tegen een verbod

  4. Deze 9 gebruikers waarderen vuurwerkduiven voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Gewoon fvd stemmen simpel die zijn tegen een verbod
    Alleen grote kans dat die zichzelf buitenspel zetten door in de oppositie te blijven...

  6. #4
    VWC-Lid FatAzz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 december 2018
    Berichten
    582
    Thanks
    46
    706 waarderingen in 206 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Alleen grote kans dat die zichzelf buitenspel zetten door in de oppositie te blijven...
    Dat maakt niet zoveel uit, er is nu een meerderheid van 2 zetels voor een vuurwerkverbod, 76 vs 74, en dat is coalitie en oppositie bij elkaar. Wordt FvD groter ten koste van 1 van de partijen die nu voor een verbod zouden stemmen, dan is de meerderheid dus weg...

    Neemt overigens niet weg dat ik ook denk dat het verbod er binnen een aantal jaar wel is. Er is een meerderheid onder de bevolking voor een verbod, daar kunnen wij van alles van vinden, maar dat zal niet veel uit maken.

  7. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2014
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    115 waarderingen in 52 posts
    OF de vuurwerktokkies staan, met een beroep op de openbare orde, over twee jaar in een eigen vuurwerkreservaat op de Tweede Maasvlakte te knallen. Hier heb je je vuurwerkblije zone! Succes ermee.

    Drone erboven, ambulance erbij. Het hele tafereel wordt rechtstreeks uitgezonden. De containers uit China staan gewoon op de kade.

  8. Deze gebruiker waardeert maximaal30euro voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2010
    Berichten
    513
    Thanks
    22
    89 waarderingen in 47 posts
    Ben bang van wel. Dit jaar de eerste steden die zonder gaan. Verbod op pijlen en los knalvuurwerk gaat er komen vanaf 2021 (dit dus het laatste jaar)
    In 2021 verkiezingen en het nieuwe kabinet hakt de knoop definitief door na de jaarwisseling 2021/2022. (of maken dit na het akkoord bekend dat 2021 het laatste jaar is)

    Ze doen maar. Gevolg is veel illegale opslag in woningen, garages, schuurtjes etc. Daarnaast zal een deel zijn inkopen in het buitenland gaan doen. Oplossing voor de echte problemen (verhuftering, rellen etc) 0,0 natuurlijk.

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2018
    Berichten
    1.092
    Thanks
    99
    1.043 waarderingen in 383 posts
    Ja ik denk ook echt dat dit de realiteit is.

    Enige sprankje hoop is dat het (bijv. in Rotterdam) nog wel eens goed uit de hand zou kunnen lopen als er opeens hele groepen zich echt gaan vervelen op oudjaarsnacht. Misschien dat men er dan achter komt dat je geen vuurwerk nodig hebt om bushokjes te vernielen en dat siervuurwerk kijken toch leuker blijkt te zijn dan je eigen auto zien afbranden.

    Maar goed we gaan het meemaken

  11. Deze 4 gebruikers waarderen Voodoo voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2014
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    115 waarderingen in 52 posts
    Hoezo hoop je dat het goed uit de hand loopt? Net alsof het vuurwerk terugkeert als er volgende jaarwisseling twee of drie doden vallen in Rotterdam.

  13. Deze gebruiker waardeert maximaal30euro voor het bericht:


  14. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2017
    Berichten
    175
    Thanks
    47
    109 waarderingen in 46 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximaal30euro Bekijk bericht
    Hoezo hoop je dat het goed uit de hand loopt? Net alsof het vuurwerk terugkeert als er volgende jaarwisseling twee of drie doden vallen in Rotterdam.
    Dan ziet de gemeente en de overheid wel dat het verbod dus geen verschil hierin maakt, of misschien zelfs verergert.

  15. Deze gebruiker waardeert ferron99 voor het bericht:

    3xh

  16. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2017
    Berichten
    57
    Thanks
    20
    15 waarderingen in 9 posts
    Helemaal mee eens. Zeker wat je zegt het echte probleem wordt hier niet mee opgelost en dat is de verhuftering. Genoeg verhalen gehoord, beelden gezien en verhalen gelezen over tuig die onder andere hulpverleners bekogelen met vuurwerk. Daarnaast ook een stukje verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Zet je fucking bril gewoon op! Hoe moeilijk is het? Ik was in het begin ook anti bril, want man man man "wat ben je toch een mietje met je bril op", maar kijk naar de feiten. Hoe moeilijk is het om dat ding op te pakken en over je neus te schuiven. Scheelt zo veel geouwehoer als je dat ding gewoon op zet. Helft van het probleem opgelost. De andere helft wordt wat lastiger. Er breekt een soort anarchie uit op oudejaarsavond waarop er figuren zijn die denken dat het een goed idee is om gigantisch veel te zuipen, brandje te steken ergens midden op de weg in een woonwijk en daarbij vuurwerk op elkaar af te gaan schienten. En als de politie dat probeert te handhaven dan zijn zij de sjaak. Verbieden heeft in mijn optiek daarom ook echt helemaal geen enkele zin. Maar het echte probleem aanpakken? Ik weet ook niet welke andere oplossing voor de hand ligt.

  17. Deze gebruiker waardeert JVRX voor het bericht:


  18. #11
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferron99 Bekijk bericht
    Dan ziet de gemeente en de overheid wel dat het verbod dus geen verschil hierin maakt, of misschien zelfs verergert.
    Zo werkt het bij de Overheid helaas niet. Eenmaal verboden, blijft (heel lang) verboden.

  19. Deze 3 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  20. #12
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVRX Bekijk bericht
    ... Verbieden heeft in mijn optiek daarom ook echt helemaal geen enkele zin. Maar het echte probleem aanpakken? Ik weet ook niet welke andere oplossing voor de hand ligt.
    Zoals wel vaker, een combinatie van deeloplossingen. Kan niet anders.

    Dus meer/beter handhaven op afsteektijden en import,
    en Europese aanpak F4 knallers,
    en dat tuig harder straffen, pakkans omhoog,
    en meer voorlichting m.b.t. veiligheid,
    en veiliger vuurwerk / betere IL&T controles,
    en (ja toch echt ben ik bang) het bewezen "gevaarlijkste" consumentenvuurwerk eruit,
    EN betere (her)opvoeding van die aso's, etc...

    Het komt niet uit 1 oplossing, maar alles tezamen.

  21. Deze 4 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  22. #13
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    Zoals wel vaker, een combinatie van deeloplossingen. Kan niet anders.

    Dus meer/beter handhaven op afsteektijden en import,
    en Europese aanpak F4 knallers,
    en dat tuig harder straffen, pakkans omhoog,
    en meer voorlichting m.b.t. veiligheid,
    en veiliger vuurwerk / betere IL&T controles,
    en (ja toch echt ben ik bang) het bewezen "gevaarlijkste" consumentenvuurwerk eruit,
    EN betere (her)opvoeding van die aso's, etc...

    Het komt niet uit 1 oplossing, maar alles tezamen.
    Maar dan de terugvraag....wat is bewezen gevaarlijk vuurwerk? Wat zeker gevaarlijk is, zijn wensballonnen voor de rest ben ik niet erg overtuigd, gevaar zit hem voornamelijk bij foutief gebruik en dan is feitelijk alles gevaarlijk.
    Los hiervan, wil ik best consessies doen hoor.

  23. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Bij deel verbod gaan ze de staat aanklagen dat hebben ze al aangekondigt. Dan is het einde oefening vrees ik

  25. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Berichten
    490
    Thanks
    86
    233 waarderingen in 142 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Maar dan de terugvraag....wat is bewezen gevaarlijk vuurwerk? Wat zeker gevaarlijk is, zijn wensballonnen voor de rest ben ik niet erg overtuigd, gevaar zit hem voornamelijk bij foutief gebruik en dan is feitelijk alles gevaarlijk.
    Los hiervan, wil ik best consessies doen hoor.
    Laten we nu ook realiseren, dat de cobra's hier een heel groot aandeel hebben in het komen tot verbod. En ja dan zijn het de gebruikers erachter.

    De traditie gaat kapot door te vroeg afsteken, te zware dreunen het doelbewust slopen. Hadden deze tering dingen er niet geweest, was de frustraties weken vooraf aan oud en nieuw een stuk minder geweest.

    Als een cobra gezien wordt, als een normaal stuk vuurwerk, sorry dan man hebben deze mensen echt een plaat voor hun kop. Dit is niet geschikt in de straat!!

    Iedereen die dan deze dingen nog steeds blijft gooien, is mede verantwoord aan totaal verbod.
    Dank jullie wel alvast................

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •