Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te gast: Vuurwerkverbod vernielt vrijheden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Te gast: Vuurwerkverbod vernielt vrijheden

    Ja, ik steek vuurwerk af, want ik ben er dol op.



    Iedereen moet alles maar leuk vinden. Als dat niet het geval is dan moet het maar aangepast worden en anders afgeschaft. Als we dan alles afschaffen waar tegenstanders voor zijn, dan blijft er niets over om leuk te vinden en hebben we ook geen gezeur meer dat iemand iets wel mag.

    Zijn wij echt aan het veranderen in een kleinzerige, pietluttige en vooral irritante peuter die zijn zin moet hebben en anders keihard gaat schreeuwen tot hij wel zijn zin krijgt? Of weten we gewoon niet meer hoe we een probleem oplossen zonder gelijk de oude reclame van Kitkat na te doen: ‘Jij eruit, jij eruit, iedereen eruit, dan kan ik tenminste rustig lesgeven...

    Met verdraagzaamheid komen we volgens mij altijd verder. Accepteer dat een ander iets leuk vindt en gun diegene een plek en een moment om daarvan te genieten. Zelfs als jij er geen donder van snapt of het wellicht totaal afkeurt. Want zeker in dat laatste geval is het heel waarschijnlijk dat de dingen die jij leuk vindt, op afkeuring kunnen rekenen van anderen

    Grenzen

    Moet dan alles maar kunnen en mogen? Nee, er zijn grenzen. Wat mij betreft daar waar mensen worden beschadigd. Moet, als dat wel gebeurt, alles worden afgeschaft? Nee. Neem het afsteken van vuurwerk als voorbeeld, het doel van oud en nieuw heeft in de verste verte niets te maken met het belagen van hulpverleners of het verminken van landgenoten. Er zijn een aantal raddraaiers die zich een houding durven aanmeten die kant noch wal raakt. En daar moeten we iets aan doen.

    Ik snap dat de reactie is: ‘Als er geen vuurwerk is dan gebeurt het niet’. En van de politie dat men zegt: ‘Met een totaalverbod kunnen we beter handhaven’. Maar dan kijk ik naar het verbod op harddrugs: het probleem is er nog steeds. Er is een verbod op wapens en toch worden er mensen doodgeschoten. Dus hoe gaat een verbod op het afsteken van vuurwerk de mensen die kwaad willen tegenhouden? Mijns inziens niet.

    Het gaat wel iets anders bewerkstelligen. De normale welwillende Nederlandse burger wordt verder in zijn vrijheid beperkt, omdat er mensen zijn die zich niet weten te gedragen. En daar heb ik problemen mee, want waar houdt dat op? De weg van verbieden is eindig, namelijk op het moment dat we in ons land niets meer mogen of alles geregeld is door de overheid.

    Mensen, we leven in een vrij land, waar je jezelf mag ontplooien en waar we het met elkaar oneens mogen zijn. Ik wil ervoor pleiten dat wij onze vrijheden niet laten vernielen door een stel raddraaiers. Dus laten we in de eerste plaats problemen aanpakken bij de oorzaak en niet bij het gevolg. Daarnaast verdraagzaam zijn naar elkaar en ophouden met het betuttelen van Nederland. Want om vrij te kunnen leven, moet je anderen ook vrijlaten.

    Lemmer, gemeenteraadslid
    VVD De Fryske Marren


    Bron: https://www.lc.nl/opinie/Te-gast-Vuu...-25208757.html

    #2
    Kijk, die Friezen zijn zo gek nog niet!. Helemaal mee eens. Maar ja, probeer dit de politiek aan hun verstand t brengen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #3
      Kijk dit is nou een goed artikel, fijn om ook eens te horen wat wij al jaren denken.
      De 1e opmerking onder het verhaal is dan wel weer tenenkrommend, hoe dom kun je zijn

      -Geert van der Meulen-
      Er zijn veel mensen die vuurwerk mooi vinden en het alleen afsteken op momenten dat het is toegestaan. Als zij nou eens de mensen die zich misdragen, andere mensen en dieren schade toebrengen, aanspreken op hun gedrag?''

      Comment


        #4
        Heel heel goed verwoord door deze meneer.

        Comment


          #5
          die man snapt het
          ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

          Comment


            #6
            We hebben een winnaar!

            Deze moet direct door naar Jinek en 1Vandaag...

            Comment


              #7
              Fryslan boppe!

              De discussie speelt hier ook niet echt naar mij gevoel , ja af en toe op verjaardagen omdat Truus iets op Facebook heeft gelezen...

              Comment


                #8
                It Giet Oan

                Vuurwerk doet de duivels dansen

                Comment


                  #9
                  Die man verdiend een standbeeld
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment

                  Working...
                  X