Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 65

Discussie: Vragen aan BPN

  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts

    Exclamation Vragen aan BPN

    Beste heren van de BPN,

    Na aanleiding van onderstaande post zou ik, en met mij vele forumleden, het prettig vinden dat jullie ons wat meer op de hoogte gaan houden met wat en waar jullie allemaal bezig zijn.
    Nu onze geliefde hobby, steeds verder onder vuur ligt en we worden gebombardeerd met vuurwerk gerelateerde berichten van de tegenstanders, zou het fijn zijn om ook berichten te lezen van waar jullie allemaal mee bezig zijn.
    Nu is mijn gedachte ( en met mij vele andere forumleden ), dat jullie alles maar zo'n beetje op het beloop laten.
    Dat kan ik mij aan de ene kant helemaal niet voorstellen, maar aan de andere kant bekruipt mij het gevoel dat jullie veel meer kunnen doen.
    Dus mochten jullie dit lezen, dan zou het prettig zijn een reactie achter te laten.
    Dit zal menig forum bezoeker misschien iets meer gerust stellen ?

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,

    Arjan, een zeer ongeruste vuurwerkliefhebber.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Het zou prettig zijn als ze dan een topic hebben, en daar in plaatsten over de gang van zaken, waar ze mee bezig zijn en de reactie daar op.
    Gewoon een topic, alleen voor hun, waar niet in gereageerd kan worden.
    Lijkt me heel prettig om iig met grote regelmaat te lezen dat er iig iets gebeurt. Nu heb ik het gevoel dat ze blaren op hun duimen hebben van het draaien
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze 15 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Beste BPN,

    Rotterdam heeft jullie hulp nodig.
    Bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    JP
    Knaap!

  4. #3
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Stafbureau BPN (Dronten)
    0321-312025
    06-20508536

    Persvoorlichter Marcel Teunissen (BVD)
    06-53912901

    [email protected]

    http://belangenvereniging-pyrotechni...-n.nl/joombpn/

    (Er staat wat info en nieuws uit 2013, 2015 en 2018 op hun site en over 2019 en de laatste 2020 ontwikkelingen, heulemaal niks, nada, noppes!)
    Laatst gewijzigd door firewire; 8 januari 2020 om 07:58

  5. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Dag BPN,

    Op jullie website is het laatste nieuwsbericht uit november 2018. Wat is er in de tussentijd ondernomen voor behoud van de vuurwerkmarkt? Waar en hoe kunnen we jaarverslagen van de vereniging inzien en zo hoogte krijgen van de ondernomen acties van BPN? Ik kan het niet vinden; op welke openbare communicatieplatforms is BPN actief om het publiek te informeren? Zo niet, waarom niet?

  6. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  7. #5
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    De website van BPN is wel toe aan verdere professionalisering als je het mij vraagt. Onduidelijk, ik vind ook geen duidelijke standpunten terug waar uit blijkt dat ze ook de belangen voor consumenten behartigen, dat zou al een deel verklaren.

    Waar vind ik de ledenlijst?
    Hoe ziet de lobby eruit, op welke onderwerpen?

    Het laatste nieuws dateert al weer van november 2018, volgens mij is er ondertussen genoeg te melden, het zou voor de pers ook een goede bron moeten zijn je website..
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  8. #6
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Heb ze gisteravond een zeer duidelijke mail gestuurd. Vanmorgen kreeg ik reactie van de BPNNaam: 158579C4-C867-4D40-AB86-6A78B1C2B6E4.jpg
Bekeken: 529
Grootte: 185,3 KB

  9. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    We moeten positief blijven. Teken de petitie en laat een ieder het weten dat we onze hobby/traditie niet zomaar van ons laten afpakken door een stelletje tuig wat het voor ons verpest!!

  11. #8
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Mooi verhaal van Kees, maar met alleen achter de schermen opereren ga je het niet meer redden als er op de voorgrond door de media en politiek vol gas wordt gegeven!

    Voor alleen ‘achter de schermen’ is het nu te laat!!!
    De strijd wordt gestreden in de media, bij oa. Jinek, 1Vandaag, editie NL en de NOS...

  12. Deze 3 gebruikers waarderen firewire voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    De mededeling dat de BPN niet graag wordt gehoord is veelzeggend. De overwegend links georiënteerde media in Nederland zit helemaal niet te wachten op argumenten tegen een vuurwerkverbod. Ze laten liever wat liefhebbers en winkeliers opdraven, die in hun enthousiasme niet de meest slimme dingen voor de camera zeggen.

    Het grote probleem voor de branche is dat deze van Mickey Mouse-omvang is. Sommige mensen denken misschien dat € 77 miljoen omzet veel is, maar dat stelt natuurlijk niets voor. Hoe goed bedoelend de BPN ook is, zij gaat het natuurlijk niet voor elkaar krijgen om een algeheel vuurwerkverbod af te wenden. Ter vergelijking, de omzet van rookwaren in Nederland is ongeveer € 3,5 miljard (!). Iedereen weet dat roken slecht voor de gezondheid is, maar de tabakslobby krijgt het voor elkaar dat de verkoop vrolijk doorgaat. Dat is simpelweg een kwestie van financiële slagkracht. Dit kunnen we van de BPN niet verwachten.

    Uiteraard hoop ik dat ik er compleet naast zit, maar het enorme offensief van de linkse kliek en het feit dat nu zelfs VVD-prominenten en -fracties zich achter een vuurwerkverbod scharen, doen mij het ergste vrezen voor onze mooie traditie. Ik blijf hoe dan ook stoken, maar de magie van de laatste week van het jaar wordt vakkundig om zeep geholpen.
    Well, that depends...

  14. Deze 3 gebruikers waarderen fompert voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.523
    Thanks
    3.435
    1.926 waarderingen in 701 posts
    ik heb het gevoel dat je echt de spijker op zijn kop slaat Fompert... zeker wat betreft roken. 80.000 kankerpatiënten en roken blijft gewoon toegestaan. hoe krom wil je het hebben

  16. #11
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fompert Bekijk bericht
    De mededeling dat de BPN niet graag wordt gehoord is veelzeggend. De overwegend links georiënteerde media in Nederland zit helemaal niet te wachten op argumenten tegen een vuurwerkverbod. Ze laten liever wat liefhebbers en winkeliers opdraven, die in hun enthousiasme niet de meest slimme dingen voor de camera zeggen.

    Het grote probleem voor de branche is dat deze van Mickey Mouse-omvang is. Sommige mensen denken misschien dat € 77 miljoen omzet veel is, maar dat stelt natuurlijk niets voor. Hoe goed bedoelend de BPN ook is, zij gaat het natuurlijk niet voor elkaar krijgen om een algeheel vuurwerkverbod af te wenden. Ter vergelijking, de omzet van rookwaren in Nederland is ongeveer € 3,5 miljard (!). Iedereen weet dat roken slecht voor de gezondheid is, maar de tabakslobby krijgt het voor elkaar dat de verkoop vrolijk doorgaat. Dat is simpelweg een kwestie van financiële slagkracht. Dit kunnen we van de BPN niet verwachten.

    Uiteraard hoop ik dat ik er compleet naast zit, maar het enorme offensief van de linkse kliek en het feit dat nu zelfs VVD-prominenten en -fracties zich achter een vuurwerkverbod scharen, doen mij het ergste vrezen voor onze mooie traditie. Ik blijf hoe dan ook stoken, maar de magie van de laatste week van het jaar wordt vakkundig om zeep geholpen.
    Helemaal gelijk in en dit bewijst maar weer hoe krom dit land gewoon geworden is!! Wat er ook gebeurt ik laat me dit niet afpakken reken er goed op...En ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat heel veel freaks dit met mij eens zijn!

  17. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2019
    Berichten
    185
    Thanks
    23
    131 waarderingen in 59 posts
    Het gaat helemaal niet om 77(plus, reken de illegale aankoop daar nog bovenop) maar het gaat om het aantal mensen dat die 77 representeert. Dat is niet alleen diegene die het aankoopt maar doet dat voor fam, vrienden etc.

    Dát is de kaart die je moet spelen. Met een valide formule kan je aantonen dat achter die 77 miljoen een miljoen(en) publiek zit wat volledig normaal met consumentenvuurwerk omgaat. Oké, op die vuurwerkgasten uit Utrecht Zuilen na dan.

    Zolang Dijkhoff nog roept dat er na een week oud en nieuw gehad te hebben er niet ineens een totaalverbod komt maar hij op zoek gaat naar balans, blijft het de komende twee jaar nog geen probleem vermoed ik.

    Dan zal echter wél het controlerend orgaan (gemeenten/ambtenaren/politie etc.) ook daadwerkelijk moeten handhaven.

    Je moet natuurlijk wel vast stellen dat beleid verscherpt is maar als je niet kan gaan aantonen dat e.e.a. vruchten afwerpt dan kan je het inderdaad net zo goed afschaffen allemaal.

  18. #13
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    ik heb het gevoel dat je echt de spijker op zijn kop slaat Fompert... zeker wat betreft roken. 80.000 kankerpatiënten en roken blijft gewoon toegestaan. hoe krom wil je het hebben
    Onderstaande zegt wel voldoende hoe de overheid er in staat.

    https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/...euke-speeltjes
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  19. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  20. #14
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    De tijd van fluwelen handschoentjes is wel voorbij mijns inziens.
    De tijd is gekomen om met serieuze tegen maatregelen te komen en met de vuist op tafel te slaan.
    Het is een keer genoeg.
    Ik ben momenteel met het e.e.a. bezig wat uitgewerkt moet worden, maar vuur moet je met vuur bestrijden.

    Zij een manifest......wij een manifest.
    Zij een actie...…...Wij een actie.
    Zij een oproep...….wij een oproep.

    Het enigste probleem is dat de anti lobby de media voor 90% mee hebben en dat wij dat op die wijze niet gaan winnen.
    Wij moeten dus met gestaafde feiten en bewijzen komen hoe het echt in elkaar steekt.
    Verkooppunten dienen actiever te zijn om te wijzen naar de online petitie.
    Deze kan veel sneller oplopen dan nu het geval is.
    En zoals de vuurwerkvrouwen inmiddels doen via beeld, laten zien dat wij in Nederland geen knal vuurwerk hebben waarmee je vernielingen kunt aanrichten.
    Verder denk ik dat wij als branche en alle partijen welke er mee te maken hebben ook een manifest moeten gaan opzetten zoals men bij de tegenstanders ook heeft.
    Samen sta je namelijk altijd sterker!

    gr
    Marchel
    Extreme Pyromaniac for life.

  21. Deze 19 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  22. #15
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    De Samen sta je namelijk altijd sterker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik ben momenteel met het e.e.a. bezig wat uitgewerkt moet worden, maar vuur moet je met vuur bestrijden.
    Ik ben ook ergens mee bezig ; sowieso bestaat dat uit het benaderen van enkele grote winkeliers, maar een importeur er bij lijkt me zeer fijn.
    Zo als je al zegt, samen staan we sterk.
    laten we dan ook de handen ineen steken, ipv dat we straks weer tig kleine groepen hebben die weer niet of nauwelijks worden gehoord ?
    Laatst gewijzigd door Torrr; 8 januari 2020 om 13:04
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  23. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •