Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts

    (Vuurwerk)polls zijn niet betrouwbaar.....

    Ik irriteer mij natuurlijk mateloos aan alle polls die voorbij komen bij verschillende kranten, tijdschriften andere media. 9 van de 10 keer wordt het gekleurd geschreven en ik weet bijna zeker dat in het geval van vuurwerk natuurlijk veelal gereageerd wordt door vuurwerkhaters. Want mensen die het gevoel van HAAT hebben willen zo snel mogelijk van dat gevoel af. De verdediging is een stuk minder aanwezig. Veel mensen nemen niet eens de moeite om de poll te openen en vinden alles wel best. Totdat het te laat is....

    Maar dan sta je als vuurwerkliefhebber al met 2-0 achter en komt er nog een extra aandachtspunt bij. Wie een beetje verstand van computers heeft weet dat een website gebruik maakt van cookies en IP-adres om te kijken of je al deelgenomen hebt aan een openbare poll.
    Heb je geen cookie en een uniek IP-adres dan kun je stemmen en anders niet.

    Verwijder je (automatisch) je cookies en zit je achter een VPN verbinding dan wordt je gezien als unieke bezoeker.

    Bijna alle polls die je tegen komt werken zo. Dat maakt deze polls zo onbetrouwbaar als de pest.Wie het wil kan half Nederland vertegenwoordigen in een onderzoek. Ik doe het niet maar zou de hele dag hetzelfde kunstje uit kunnen halen. Of je laat een scriptje het werk doen....

    Maar nu de vraag.... wat doen onderzoekers of media wanneer ze een onderzoek willen kleuren? wat doen haters wanneer ze een poll willen beïnvloeden?

    2 dagen later staat er in de krant: "70% van Utrecht wilt van vuurwerk af".
    Is dit wel de waarheid?

    Als er een enquête of poll in mijn buurt gedaan wordt om te kijken wie er voor een discotheek naast mijn huis is zou ik er alles aan doen om dit tegen te gaan. Moet ik het beïnvloeden dan doe ik het. Wat doet iemand die absoluut van vuurwerk af wilt vanwege bijvoorbeeld het milieu of dierenleed?

    Wat ik dus wil zeggen is, dat je de meeste polls al verloren hebt omdat de richting al gekozen is door het gebruik van de juiste tekst, de juiste vragen en waarbij je weet dat de haters eerder zullen stemmen dan de "ik vind mijn leven prima"-volk.
    Ik heb een kort lontje.......

  2. #2
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Vertel is wat nieuws.
    December Will Be Magic Again!!

  3. #3
    VWC-Lid Minimized's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2006
    Berichten
    139
    Thanks
    23
    60 waarderingen in 22 posts
    Referendum?

    Eerlijke cijfers op tafel, goed uitgezocht, voor en tegenstanders die het met de cijfers eens zijn. Potentiële HAALBARE oplossingen (dus niet in elke gemeente een georganiseerde vuurwerkshow). Iedereen een podium, evenveel zendtijd...

    Komt het verbod er, dan wel op een Brexit manier... rekken maar!!

  4. Deze gebruiker waardeert Minimized voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Verplicht laten stemmen zoals het ook in Belgie gaat. Ik zou dan de cijfers erg graag willen zien! Maar zelfs dan is de vraag of er niet gesjoemeld wordt.
    With great fireworks comes great responsibility

  6. #5
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Is er geen centraal topic hier voor vw polls?

  7. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •