Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 55
  1. #31
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Een jaarlijkse traditie: 'Het kratje'. Een lege bierkrat gevuld met 24 stuks F3 singleshots en dit keer de Ball Python van Luypaers. Wat een geniaal blokje heb je dan, zeker als je snel viscolont gebruikt. Dit was in 2020/2021 geschoten toen er weinig wind stond en dan is het eigenlijk perfect zolang de rook wel een beetje weg gaat. Geniaal vuurwerk wat ik zeker ga missen!


  2. Deze 5 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  3. #32
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Dat ziet er inderdaad erg goed uit zo zeg, top. Tempo is ook helemaal top, had ook niet sneller gemoeten. Mooi film Daan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    2 dikke multishape bakken van Salon Roger. Qua effecten is het niet zoals de top producten van Funke maar de producten van Salon Roger rammen wel beter en voldoen net wat meer aan de vraag voor producten die je na 00.00 schiet. De shapes, burst, lanceringsgeluid, afwisseling, salutes die het goed doen: echt het totaal plaatje. Het is wel behoorlijk aan de prijs maar dan heb je ook wat in de straat staan.

    The Next Level



    Game Over

  6. Deze 2 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Bij deze iedereen nog de beste wensen!

    Ik heb voor mezelf in 2022 besloten na de 2 verbodjaren en hoe de overheid met het jaar steeds extremer aan het jagen is op doodnormale liefhebbers/burgers en de branch aan het frustreren is, dat ik oud en nieuw rustiger aan ga doen. Ik merk dat de ratio lol tegenover stress/frustratie niet meer in het voordeel van lol komt te zitten. Gelukkig had ik totaal niks van doen met alle dingen die je las, maar het heeft wel invloed op de beleving en voorpret die je normaal gesproken hebt als je dat heel de tijd leest. In combinatie met de extreme inflatie die ook nog eens erg te merken is bij vuurwerk, heb ik mezelf voorgenomen om de focus bij oud en nieuw grotendeels weg te nemen en veel minder te kopen, minder te filmen en juist meer te genieten. En dat is zeker gelukt! Voor het eerst voor 00.00 door m'n spullen heen en daarna volop genoten van al het vuurwerk wat de lucht in is gegaan bij iedereen en de dingen vanuit mijn eigen ogen te bekijken in plaats van een camera. Dit resulteerde dus in veel minder beeldmateriaal, maar mijn eigen beleving is alleen maar omhoog gegaan. Voor mij is de hobby meer dan alleen lontjes aansteken. Ik heb altijd gehouden van informatie opdoen en delen en het beleven van vuurwerk zowel in de straat als in shows. En ik wil eigenlijk m'n plan die ik in 2019 had van meer buitenlandse tripjes doen, voortzetten nu corona geen ding meer is. Ik blijf voor eeuwig afsteken op oud en nieuw en de traditie in stand houden, alleen dan op een lager pitje. Hierbij dan een vrij korte compilatie met gelukkig sinds een paar jaar wat overdag beelden die voor mij eigenlijk het meest sfeervol zijn. Voor de rest is het grotendeels het vuurwerk van mensen in de wijk waar ik het vierde waarbij de credits dus naar hun gaan. Helaas zijn de filmpjes daardoor niet altijd even goed omdat het moeilijk vast te leggen is wat iemand anders opeens afsteekt.

    Geniet ieder geval van de korte compilatie! Ik ga komende tijd gewoon door met losse beelden delen in dit topic van afgelopen oud en nieuw en die daarvoor + een review er bij. En na maart zal ik veel Fallas beelden gaan delen.


  8. Deze 17 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  9. #35
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Kan me voor 100% in je tekst vinden Daan, dat gevoel heb ik ook steeds meer. De kosten voor het vuurwerk worden echt te gek, de logistieke rompslomp is ieder jaar weer een ding, de 25kg regel enz enz. Nou ben ik afgelopen jaar 4 keer naar buitenlandse tripjes geweest en de eerste 3 voor dit jaar zijn ook alweer geboekt. Liefst zal ik er daar nog 2/3 bij doen en dan echt minderen met oud en nieuw. De hobby zal nooit vergaan, het zelf stoken ook, maar het krijgt een andere indeling.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  11. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik heb voor mezelf in 2022 besloten na de 2 verbodjaren en hoe de overheid met het jaar steeds extremer aan het jagen is op doodnormale liefhebbers/burgers en de branch aan het frustreren is, dat ik oud en nieuw rustiger aan ga doen. Ik merk dat de ratio lol tegenover stress/frustratie niet meer in het voordeel van lol komt te zitten.
    Zeer herkenbaar, de eindeloze pesterijen houden niet op.
    Maar je zal hier nog op terugkomen, kan ik je uit ervaring vertellen.
    Binnen enkele maanden komen die harde kriebels terug.

  12. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  13. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Berichten
    990
    Thanks
    569
    1.253 waarderingen in 367 posts
    Het plan is idd geniaal omdat de pret er hier door verschillende factoren toch wel een beetje af is tegenwoordig, dan ook nog eens een onbevredigend gevoel doordat veel overpriced artikelen gewoon kapot waaide dit keer .
    Maar ik begrijp ook heel goed wat VWBE zegt, in mijn 20er jaren elk weekend naar 3/4 discotheken in NL en BE ,,, en elke maandag morgen zei ik dan pfff “ik drink nooit meer” en daar hield ik me dan ook aan, iig tot de vrijdag

  14. Deze 2 gebruikers waarderen pielke voor het bericht:


  15. #38
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.972
    Thanks
    2.153
    2.979 waarderingen in 985 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik heb voor mezelf in 2022 besloten na de 2 verbodjaren en hoe de overheid met het jaar steeds extremer aan het jagen is op doodnormale liefhebbers/burgers en de branch aan het frustreren is, dat ik oud en nieuw rustiger aan ga doen. Ik merk dat de ratio lol tegenover stress/frustratie niet meer in het voordeel van lol komt te zitten. Gelukkig had ik totaal niks van doen met alle dingen die je las, maar het heeft wel invloed op de beleving en voorpret die je normaal gesproken hebt als je dat heel de tijd leest. In combinatie met de extreme inflatie die ook nog eens erg te merken is bij vuurwerk, heb ik mezelf voorgenomen om de focus bij oud en nieuw grotendeels weg te nemen en veel minder te kopen, minder te filmen en juist meer te genieten.
    Dit is 1-op-1 wat mijn gevoel is. Ondertussen voel je je in de aanloop naar O&N een halve crimineel. Aan de andere kant merk je dat het merendeel van de mensen ontzettend geniet van het vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Ik heb zoveel positieve reacties gekregen en zelfs verzoekjes om volgend jaar weer lekker los te gaan, dat de twijfel toch weer toeslaat. Het is alleen jammer dat deze meerderheid zich nauwelijks laat horen, terwijl het anti-kamp alles in het werk stelt om onze traditie de nek om te draaien.

    Erg fijne compilatie trouwens MasterBsc!
    Well, that depends...

  16. Deze 5 gebruikers waarderen fompert voor het bericht:


  17. #39
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Kan me voor 100% in je tekst vinden Daan, dat gevoel heb ik ook steeds meer. De kosten voor het vuurwerk worden echt te gek, de logistieke rompslomp is ieder jaar weer een ding, de 25kg regel enz enz. Nou ben ik afgelopen jaar 4 keer naar buitenlandse tripjes geweest en de eerste 3 voor dit jaar zijn ook alweer geboekt. Liefst zal ik er daar nog 2/3 bij doen en dan echt minderen met oud en nieuw. De hobby zal nooit vergaan, het zelf stoken ook, maar het krijgt een andere indeling.
    Klopt, die 25KG regel die ze handhaven is ook een zeer vervelende extra frustratie factor dus precies wat je zegt is de logistieke rompslomp ook zeer hinderlijk. Ik kon helaas van 2020 t/m 2022 door corona en de onzekerheden geen vuurwerktripjes maken maar over 2 maanden gaan we naar Fallas en ik probeer nog een extra tripje in te plannen dit jaar. Dat neemt je kruitbehoefte en compensatie gedrag met oud en nieuw ook grotendeels weg. Helaas wordt je deze kant opgeduwd en tegen de stroming inzwemmen hou je ook niet vol. Dat betekent inderdaad niet dat ik niks meer ga stoken, juist blijven stoken houdt de traditie in leven en oud en nieuw is voor mij het centrale punt van de hobby. Maar we denken er beiden hetzelfde over merk ik!

  18. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  19. #40
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Klopt, die 25KG regel die ze handhaven is ook een zeer vervelende extra frustratie factor dus precies wat je zegt is de logistieke rompslomp ook zeer hinderlijk. Ik kon helaas van 2020 t/m 2022 door corona en de onzekerheden geen vuurwerktripjes maken maar over 2 maanden gaan we naar Fallas en ik probeer nog een extra tripje in te plannen dit jaar. Dat neemt je kruitbehoefte en compensatie gedrag met oud en nieuw ook grotendeels weg. Helaas wordt je deze kant opgeduwd en tegen de stroming inzwemmen hou je ook niet vol. Dat betekent inderdaad niet dat ik niks meer ga stoken, juist blijven stoken houdt de traditie in leven en oud en nieuw is voor mij het centrale punt van de hobby. Maar we denken er beiden hetzelfde over merk ik!

    Mooi tripje naar Italie plannen dus
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. #41
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
    Het plan is idd geniaal omdat de pret er hier door verschillende factoren toch wel een beetje af is tegenwoordig, dan ook nog eens een onbevredigend gevoel doordat veel overpriced artikelen gewoon kapot waaide dit keer .
    Maar ik begrijp ook heel goed wat VWBE zegt, in mijn 20er jaren elk weekend naar 3/4 discotheken in NL en BE ,,, en elke maandag morgen zei ik dan pfff “ik drink nooit meer” en daar hield ik me dan ook aan, iig tot de vrijdag
    Hahaha zeer herkenbaar ja. Paar dagen na de kater dacht je 'zo erg was het toch niet' om vervolgens dat weekend weer volle bak door te gaan. En dan herhaalt de cyclus zich weer

    Maar nu met oud en nieuw is het voor mij om meerdere factoren helaas wel dat ik gedwongen wordt om m'n kruitgehalte in het buitenland te halen en met oud en nieuw gewoon bescheiden doe. Heb er opzich ook wel vrede mee zolang ik net als afgelopen jaar het hele jaar door naar showtjes ga en dit jaar dan weer Fallas er bij + mogelijk nog een keer Valencia of misschien wel Italie

  21. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  22. #42
    VWC-Lid rapalje074's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2008
    Berichten
    721
    Thanks
    360
    961 waarderingen in 267 posts
    Zeer herkenbaar dit .. ik heb had bij fww besteld en kreeg van de 5 van de 10 blokken niet geleverd ..bij ER en bij pyrodepot besteld waar ik en vele anderen dus ook niksngeleverd kregen ... dus voor mij was deze oud en nieuw een grote deceptie
    . Heb mijn zoontjes spul van de aldi en lidl laten stoken ..maar zelf niks gedaan .. mijn gevoel zei , dit was het laatste jaar voor mij maar ben er bang voor dat aan het einde van het jaar het toch weer begint te kriebelen .. als ik toch nog wat ga bestellen is het wel bij de Nederlandse winkeliers ... Duitsland is voor mij helemaal klaar na deze oud en nieuw
    If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

  23. #43
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Voor het eerst sinds een paar jaar door het stookverbod weer wat vuurwerk overdag kunnen meemaken. En lekker ouderwets zoals het hoort met buskruit kanonslagen. Echt super goed zijn deze, dit was de batch van vorig jaar ( 2021 productie ) en zijn de perfecte kanonslagen voor mij. Groter is niet zo nostalgisch, ik vind tot formaat 480 ( B Boller dus ) het maximale en de knal was echt perfect dof en hard door de goede opsluiting in combinatie met buskruit. De snippers spreken voor zich in het filmpje. Dit soort dingen zou ik m'n leven lang kunnen stoken! Zijn het geld zeker waard.


  24. Deze 3 gebruikers waarderen MasterBsc voor het bericht:


  25. #44
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.749
    Thanks
    3.292
    11.359 waarderingen in 5.120 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    De snippers spreken voor zich in het filmpje. Dit soort dingen zou ik m'n leven lang kunnen stoken! Zijn het geld zeker waard.


    Hmmm ik zou een "moord" doen om de geur van die brandende snippers weer eens te mogen ruiken. Dat is nou echt iets wat ik mis uit de goede oude tijd
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  26. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  27. #45
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.686
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Hmmm ik zou een "moord" doen om de geur van die brandende snippers weer eens te mogen ruiken. Dat is nou echt iets wat ik mis uit de goede oude tijd
    Gelukkig heeft Funke die tijden terug gebracht! Alleen is het elk jaar de vraag of het de laatste keer is dat ze zijn geproduceerd en hoe goed ze zijn. En je moet er natuurlijk voor naar Duitsland.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •