Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    Het regent vuurwerkklachten in Nijmegen

    De gemeente Nijmegen wordt overspoeld met klachten over vuurwerkoverlast. In totaal zijn er tot en met 28 december al 662 binnengekomen. Dat zijn er meer dan in voorgaande jaren en het aantal blijft oplopen.
    door Sven Strijbosch

    Die drukte is te verklaren, meent een gemeentewoordvoerder. 'We hebben het melden van overlast dit jaar gepromoot. Inwoners kunnen dat doen via onze Meld & Herstel-app. Daarnaast zet de politie dit jaar ook klachten naar ons door. Dan heb je vanzelfsprekend meer klachten.'

    Niet geheel vlekkeloos
    Nijmegen wil beter inzicht krijgen in extreme overlastplekken. Helemaal vlekkeloos loopt dat nog niet. Op sociale media wordt door sommige inwoners flink geklaagd. Een Nijmegenaar die verschillende klachten heeft doorgezet krijgt de volgende reactie van de gemeente: 'Ik merk op dat u een notoire melder bent. U mag zich beperken tot één melding.' Dat terwijl er juist wordt opgeroepen om te melden.

    De meeste klachten hangen samen met het te vroeg afsteken van vuurwerk. Nijmegen beaamt dat het lastig is om overtreders op heterdaad te betrappen. Buitengewoon opsporingsambtenaren van de gemeente nemen plekken die veel worden gemeld wel nadrukkelijk mee in surveillancerondes.

    Vuurwerkvrije zones
    Voor 31 december 18:00 uur mag er geen vuurwerk worden afgestoken. Wie afgaat op het aantal meldingen kan vaststellen dat dit toch veelvuldig gebeurt.

    Tijdens de jaarwisseling kent Nijmegen net als veel andere gemeenten vuurwerkvrije zones. Burgemeester Hubert Bruls wees eerder al op de beperkte politiecapaciteit. Handhaven wordt ook dan lastig, waarschuwde Bruls eerder.

    https://www.omroepgelderland.nl/nieu...en-in-Nijmegen
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid BigBoy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2019
    Berichten
    135
    Thanks
    62
    183 waarderingen in 73 posts
    Wesley, mag ik vragen wat de meer dan 20 negatieve berichten die u plaatst in de afgelopen 20 minuten bijdragen aan een gezellig vuurwerk forum? Ik begrijp hier werkelijk waar niets van.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigBoy Bekijk bericht
    Wesley, mag ik vragen wat de meer dan 20 negatieve berichten die u plaatst in de afgelopen 20 minuten bijdragen aan een gezellig vuurwerk forum? Ik begrijp hier werkelijk waar niets van.
    dit topic is uiteraard bedoeld voor media, zowel positief als negatief neem ik aan. ik snap je punt, maar laten we hier alsjeblieft geen censuur gaan doen of een eenzijdig beeld gaan geven...dat gebeurt in de media al vaak genoeg.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2008
    Locatie
    twente
    Berichten
    288
    Thanks
    103
    135 waarderingen in 72 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BigBoy Bekijk bericht
    Wesley, mag ik vragen wat de meer dan 20 negatieve berichten die u plaatst in de afgelopen 20 minuten bijdragen aan een gezellig vuurwerk forum? Ik begrijp hier werkelijk waar niets van.
    Zijn taak als mod is denk ik vandaag mediaberichten te plaatsen. Je hoeft ze niet te lezen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •