Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 18 van 18
  1. #16
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SVENiX Bekijk bericht
    Ik snap die discussie ook niet echt, in het Noorden, waar ik woon, is enorm veel carbid. De gehele dag door trillen de kopjes uit de kast. Prachtig spektakel en het is ook altijd een traditie om er even bij langs te gaan. Bijna nooit wordt er over dit carbid geklaagd, dus waarom zou de jeugd dan niet overdag in de weer mogen gaan met rotjes, grondbloemen en thunderkings? Want dat is de doelgroep die met deze regel het meest wordt genaaid...
    Ik denk omdat mensen zich niet veilig voelen over straat te gaan. Ik hoor van veel mensen om mij heen die minder met vuurwerk hebben (vooral dames) dat er vuurwerk naar ze gegooid wordt. Dat is gewoon ronduit vervelend en niet goed te praten. Nu kun je erover discussiëren hoe veel dat gebeurt maar feit is dat hun ervaring is dat het onveilig is. En dat snap ik ook wel, jij hebt er geen invloed op wat iemand anders doet. Als zoiets naar je toe wordt gegooid of in je buurt is dat gewoon vervelend. Dat vind ik als liefhebber ook al, laat staan iemand die er niks mee heeft. Carbid gebeurt op 1 plek, die je kan mijden.. ja het lawaai is er, en ook dat vinden mensen vervelend maar niet onveilig.

  2. Deze gebruiker waardeert flutsjah voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2018
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    717
    Thanks
    1.095
    651 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josZie Bekijk bericht
    Uiteraard mist er een stukje gezelligheid omdat er overdag minder geknald wordt, maar helemaal rudtig oberdag is het nooit geworden.

    Ik ben er eigenlijk wel voor dat het kleine spul wordt afgeschaft en dan losse cakes en compoumds het hele jaar door vrij verkocht en onder voorwaarden afgestoken mag worden. Ik ben er van overtuigd dat de vuurwerkgekte dan veel minder zou zijn.


    Is dit een grap?

  4. #18
    VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 december 2014
    Berichten
    1.005
    Thanks
    107
    728 waarderingen in 346 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giygas Bekijk bericht
    Is dit een grap?
    Compounds gaat mij ook wat te ver, maar ik ben er wel van overtuigd dat het verbreden van wat mag de totale overlast zal terugdringen. Zoiets kan je vandaag de dag natuurlijk moeilijk verkopen aan de massa, maar ik denk dat de ‘100.000-klapper’ het beste voorbeeld hiervan is. Sinds er een legale versie op de markt is gekomen is interesse in deze dingen, zowel legaal als illegaal. De lol was er blijkbaar ineens af.

    Ik denk dat wanneer we rotjes en ander klein vuurwerk, zeg categorie 1.5, een heel jaar rond zouden toestaan, dat de lol er snel af is, ook deels wat betreft illegale knallers. Cat 1 bewijst dat ook wel een beetje, alleen is het nadeel dat dit pas grootschalig alleen het eind van het jaar in de schappen ligt, maar je ziet al een week nadat de verkoop van Cat 1 bij de Aldi van start is gegaan, dat de lol er al weer af is.

    Cat 1 moest alleen de druk van december afhalen, alleen lukt dat natuurlijk niet als je Cat 1 alleen in december verkoopt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •