Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts

    Vuurwerkblije zone’s een groot succes in Apeldoorn

    - - - P E R S B E R I C H T - - -

    APELDOORN, 27-12-2019
    Vuurwerkblije zone’s een groot succes in Apeldoorn

    Vandaag zijn Tim Kamphuis (VVD) en J.A. Steenbeek (Lokaal Apeldoorn) op uitnodiging van een groep vuurwerkliefhebbers ontvangen bij de vuurwerkwinkel Robin Hood Vuurwerk voor de overhandiging van een ingelijste vuurwerkblije zone poster en een informeel gesprek.

    De Vuurwerkfederatie heeft in oktober j.l. met de vuurwerkblije zone’s de tegenhanger van vuurwerkvrije zone’s in het leven geroepen. Dit is een ludieke actie als weerwoord op voorstanders van een algeheel vuurwerkverbod. Er zijn op het moment van schrijven 417 vuurwerkblije zone’s aangevraagd in Apeldoorn. In Nederland zijn dit er in totaal zo’n 3750. Vooral Apeldoorn springt eruit, het is duidelijk dat veel mensen het in Apeldoorn niet eens zijn met het voorgenomen consumentenvuurwerk afsteek verbod.

    De Vuurwerkfederatie denkt dat een verbod niks gaat oplossen. Er is sprake van een gedragsprobleem, niet van een vuurwerkprobleem. Voorbeelden hiervan zijn het vroegtijdig afsteken van (illegaal) vuurwerk en vernielingen. Dit levert veel overlast op. Dit is reeds verboden, een verbod gaat daar niets aan veranderen. Er moet gezocht worden naar andere oplossingen voor een betere jaarwisseling met minder overlast. Een consumentenvuurwerk verbod is daar geen onderdeel van, aldus de federatie.

    Rick Memelink, oprichter van de “Vuurwerk in Apeldoorn moet mogelijk blijven” petitie was ook aanwezig. Inmiddels staat de teller van de petitie bijna op 4200 ondertekeningen. De liefhebbers die vandaag aanwezig waren, zullen betrokken blijven bij de ontwikkelingen in Apeldoorn.

    Naam: 80791219_652336415591951_7736358284856131584_o.jpg
Bekeken: 561
Grootte: 199,1 KB

  2. Deze 9 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    Goed bezig alle!
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  4. Deze 2 gebruikers waarderen mikosje voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    4200 ondertekeningen netjes hoor
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  6. Deze gebruiker waardeert pyrodreams voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    DIT JAAR GEEN VUURWERKVERBOD IN APELDOORN!

    Vanwege het coronavirus kunnen dit jaar de gesprekken en overleggen omtrent het mogelijke vuurwerkverbod in Apeldoorn niet meer door gaan. Daarom is besloten om de discussie met een jaar uit te stellen! Dat betekent: Dit jaar nog GEEN vuurwerkverbod in Apeldoorn!

    Zullen we dit jaar laten zien hoe mooi een oud-en-nieuw mét vuurwerk kan zijn? Ze hebben nu een jaar extra om in te zien dat een vuurwerkverbod NIET de oplossing is voor de problemen! Dit is hét moment om een definitief verbod van de baan te vegen!

    Naam: WhatsApp Image 2020-04-15 at 11.29.08.jpg
Bekeken: 333
Grootte: 160,4 KB

  8. Deze 10 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 augustus 2009
    Berichten
    142
    Thanks
    0
    57 waarderingen in 35 posts
    kijk dat bied kansen om het negatieve imago om te draaien ( proberen)
    laten we dit soort dingen positief zien en daar ook naar handelen.

  10. Deze gebruiker waardeert nicole voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.685 waarderingen in 882 posts
    Toch nog wat goed nieuws in deze tijden van onzekerheid en onrust. Ik heb ergens ook nog de hoop dat de wetswijziging een jaartje wordt opgeschoven, maar goed die kans lijkt me érg klein.

  12. #7
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.991 waarderingen in 2.471 posts
    We moeten proberen om het nog een extra jaartje te laten uitstellen en dan komen er gemeenteraads verkiezingen.
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  13. Deze 2 gebruikers waarderen mikosje voor het bericht:


  14. #8
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Ik zat te denken... Als er met oud en nieuw nog steeds (of alweer) gesloten kroegen en discotheken zijn, kon dat wel eens een groot voordeel zijn voor 'ons'.

    Je zult dan zien dat vuurwerk afsteken in de straten gebeurd, in familiekring. Zoals het hoort. En dan zal ineens blijken dat het geweld tegen hulpverleners, schade en de gewonden voornamelijk voortkwamen uit groepsdruk, alcohol en drugsgebruik.

    Of ben ik nu te optimistisch?

  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Ik zat te denken... Als er met oud en nieuw nog steeds (of alweer) gesloten kroegen en discotheken zijn, kon dat wel eens een groot voordeel zijn voor 'ons'.

    Je zult dan zien dat vuurwerk afsteken in de straten gebeurd, in familiekring. Zoals het hoort. En dan zal ineens blijken dat het geweld tegen hulpverleners, schade en de gewonden voornamelijk voortkwamen uit groepsdruk, alcohol en drugsgebruik.

    Of ben ik nu te optimistisch?
    De wens is de gedachte, maar ik hoop met je mee.

    Het is wel een logische redenatie, en er zullen bovendien ook geen centrale vuurwerkshows zijn. Maar ik ben anderzijds ook erg benieuwd hoe de overheid het 'vele volk op straat' over ruim 8 maanden ziet in verband met handhaving (ook de 1,5 meter regel), veiligheid, drankgebruik en samenscholing en alcoholgebruik in schuren en woningen, etc. Mijn grootste angst is dat er helemaal geen oud en nieuw gevierd gaat worden. Maar gelukkig is angst vaak geen goede raadgever, duurt het nog een hele poos en verandert de wereld met de dag tegenwoordig.

  16. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Lastig jaar dit en ben ook zeer benieuwd hoe alles gaat lopen, maar dit is iig al een heel mooi bericht. Dat hebben we alvast binnen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •