Banner Broekhoff Vuurwerk - Vuurwerkexpert.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 55
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    608
    Thanks
    243
    297 waarderingen in 186 posts
    Ook ik behoor tot de club

    Heb het eigenlijk 8 jaar geleden (weer) opgepakt. En het budget is sinds dien ieder jaar toegenomen. Sta er wel een beetje alleen in. Familie en vrienden durven niets te kopen als ik langskom. Die genieten liever van "gratis" vuurwerk.

    De laatste 3 jaar doet mijn dochter bloedfanatiek mee. Dus wij staan lekker vanaf dat het mag klein spul te stoken en hier en daar een pijl. Na een uurtje of anderhalf warm worden lekker eten en drinken en dan het gros. Dit schieten wij in twee showtjes. Eerst die van mijn dochter, uurtje of 21:00. Die van mij circa 00:15.

    Wij hebben er al weer zin in. Samen weer naar de nodige demo's om in de sfeer te komen, ideeën op te doen voor volgend jaar en /of de bevestiging zien dat wij mooie producten hebben besteld.

    Mensen wat heb ik zin om weer kruit te snuiven. Hopen dat het weer morgen de demo's niet afblaast.

  2. Deze 10 gebruikers waarderen frelst68 voor het bericht:


  3. #32
    peterburgers
    Gast
    ........................
    Laatst gewijzigd door peterburgers; 12 december 2020 om 08:00

  4. #33
    VWC-Lid de gvr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    57
    Thanks
    95
    37 waarderingen in 21 posts
    Ik ben 55 jaar en steek nog steeds vuurwerk af met oud en nieuw. Als december nadert, krijg ik altijd weer de kriebels van het kruitvirus. Nu het einde van het jaar weer bijna zover is helemaal
    Mijn budget gaat elk jaar weer ruim over de 1000 euro heen. Ik ben altijd bang dat ik te weinig heb om middernacht (mijn grootste nachtmerrie). Na de zomer ben ik alweer te vinden in Baarle Hertog
    Sinds een paar jaar weer knallers met grijze lont en het oude snippergehalte terug zijn heb ik weer een lekker revivalgevoel. Super!
    Oud en nieuw zonder vuurwerk bestaat voor mij niet, al wordt ik 100!

  5. Deze 6 gebruikers waarderen de gvr voor het bericht:


  6. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2007
    Berichten
    218
    Thanks
    14
    209 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eelco89 Bekijk bericht
    Bij ons in de straat was het stoken in de avond meestal met de buurtjes. Samen vuurwerk shoppen. Ik (begin 30)mijn vader en de buurman. Helaas is mijn vader overleden begin dit jaar (helaas maar begin 60 geworden). Maar dit jaar wel weer samen met de buurman (begin 50) stoken. Zal wel een avond worden met gemengde gevoelens. Maar vuurwerk is iets voor alle leeftijden. Je hebt de liefde en passie of je hebt het niet.
    Kan me voorstellen dat dit gemengde gevoelens bij je zal opleveren! Wens je sterkte en een mooi O&N.

    Mijn vader is 63 en besteed geen cent aan vuurwerk, vindt het zonde van het geld. Maar toch klopt het ergens niet. Ik heb ieder jaar steeds sterker het vermoeden dat hij vuurwerk eigenlijk gewoon heel leuk vindt. Alleen doet hij volgens mij best wel goed zijn best om dat niet te laten blijken

  7. Deze 2 gebruikers waarderen crowncollection voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Een 60+ oom van mij kwam met de vraag of ik weer langs kwam dit jaar met van dat mooie vuurwerk, hij wilde zelfs wel geld doneren. Nu doen alle ooms en tantes een bijdrage .

  9. Deze gebruiker waardeert Mavcovic voor het bericht:


  10. #36
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Ik ken wel een 50er die nog vuurwerkgek is, zelf ben ik nog niet zo ver maar 40+ val ik zeker wel onder

  11. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    38
    Thanks
    247
    23 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Maar buiten het feit dat jullie je leeftijd benoemen, hoor ik ook graag of jullie oudere kennissen hebben en hoe oud jullie familieleden zijn die nog stoken ( wel graag de 50 plussers benoemen !
    En meerdere vrienden die 50+ zijn of net 50.

  12. Deze gebruiker waardeert Pyrodolfo voor het bericht:


  13. #38
    VWC-Lid Biertje&Co's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2017
    Berichten
    107
    Thanks
    50
    157 waarderingen in 39 posts
    ben zelf een oude veteraan klinkt leuker, mijn vader stak op zijn 75ste nog steeds af had z'n eigen vw lijst bestelde bij 3 winkeltjes mijn moeder (beide zijn in 1,5 jaar overleden) stak op haar 74ste ook nog af klink apart maar toen ik klein was kochten zij vw voor ons en we hadden genoeg om ons te vermaken. het zit in de familie de 1 is nog gekker dan de ander. pijlen freak potten freak, en allemaal geen gezeur , behalve ''nou als ze dat doen krijg je rotzooi, bakkelijen dat doet die rotte regering zelf. heel vroeger was er al een keer sprake van een verbod dat bleek onmogelijk. 1e jaar dat een broer van mij pa vw verkocht vertelde ze je zal zien dat dit maar 1 jaar is dan word het verboden, nou dat was heel lang geleden.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen Biertje&Co voor het bericht:


  15. #39
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    Wat een lekkere verhalen allemaal, doet de sfeer zeker goed Mijn vader is ook eind vijftig en aardig anti vuurwerk, maar als de klok 12uur slaat dan is hij de eerste die voor raam staat
    ☞M~PYRO☞

  16. Deze gebruiker waardeert moesten voor het bericht:


  17. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Bij ons in de familie stikt het van de 65 plussers die helemaal gek zijn van vuurwerk. ikzelf ben 37, en vuurwerk is mij letterlijk met de paplepel ingegoten. Het is ook een beetje van generatie op generatie overgegaan. Ik ben van indonesische afkomst en veel indos gebruikten vuurwerk vroeger om boze geesten weg te jagen...dat is in de loop der jaren natuurlijk veranderd, maar de vuurwerktraditie is er altijd gebleven.

    Met name de 100.000 knallers mogen bij ons niet ontbreken. vanaf dat ik mij kan herinneren word er vanaf zes uur sÂ’ avonds elk uur een afgestoken...en om twaalf uur een stuk of drie a vier. Mijn opa legde de rollen altijd een dag op of tegen de verwarming in de huiskamer, of voor de open haard...dan knallen ze beter zei hij altijd...kan je nu niet meer voorstellen dat dat nog gebeurd haha. Meestal rond een uur of drie in de middag werd alles uitgepakt en werden de rollen in de huiskamer uitgerold en gingen we met heel de familie rollen aan elkaar knopen, gillende keukenmeiden erin knopen, nitraten erin etc. Frappante was ook altijd dat iedereen daar dan ook vrolijk bij stond te roken...maar ja dat gebeurt nu natuurlijk niet meer.

    Wel worden de rollen nog steeds elk jaar een paar dagen voor oud en nieuw uitgerold in de woonkamer... eigenlijk is het nu niet meer nodig (helemaal niet als je zena rollen hebt die in plastic zitten), maar de echte 100.000 knallers (ook die huidige van triplex) waren en zijn kwalitatief niet altijd super. en aangezien wij de rollen altijd ophangen (hier hebben we een speciale paal voor) is er mij vanaf jongs af aan ingestampt dat de rollen altijd gecontroleerd moeten worden en om de halve meter voor de zekerheid met katoenwol verstevigd dienen te worden....dus dat doen we nu dus nog steeds, al is het nu meer een vorm van voorpret geworden...

    In onze straat was het ook altijd een soort wedstrijd tegen twee andere indo families...dus elk jaar moest het meer, groter en beter zijn....

    Helaas is alles wel minder geworden toen mijn opa overleden is.... zijn twee dochters (mijn moeder en mijn tante) die ook allebij vuurwerkgek zijn hebben de traditie vervolgens overgenomen al dan niet in een wat afgeslankte vorm. Helaas viel mijn tante een jaar of vijf geleden ook af en ben ik er op ingesprongen samen met mijn moeder. Het meerendeel koop, knoop en knutsel ik nu zelf omdat mijn moeder inmiddels ook de 70 nadert, maarnog steeds rijd zij elk jaar stug naar belgie om flink wat vuurwerk in te slaan. Gelukkig is er nu ook weer een nieuwe generatie en die raken weer in de ban van vuurwerk door mijn moeder en ik...dus zo blijft de traditie een beetje in leven.

    Elk uur een 100.000 knaller zit er nu alleen niet meer in, dat is bijna niet meer te betalen...maar nog steeds zorgen we ervoor dat er elk jaar minimaal drie a vijf zijn. En voor de kids doen we rond 8 uur de laatste jaren nu ook altijd vuurwerk afsteken, tegenwoordig gecombineerd met grote cakes, compounds en wat spullen die...uhm... niet hier te koop zijn zeg maar.. En ondanks dat het allemaal extreem duur is, word het elk jaar toch weer meer en meer. dat is meteen ok wel een nadeel hier, omdat als ik alleen ga shoppen of samen met mijn moeder, we beiden geen grenzen kennen. als ik iets in mijn hoofd heb (vaak weet ik precies wat ik wanneer en hoe laat en in welke volgorde wil afsteken) dan moet ik het gewoon hebben.

    Maar oke, gelukkig leggen een paar familieleden ook altijd wel wat geld in en hebben we meestal
    samen een budget rond de 2000 a 3000 euro te besteden. Toch denk ik na afloop altijd: volgend jaar toch wat meer kopen

    Maar oke, het ging hier natuurlijk om de leeftijd en ik zit hier een heel verhaal neer te pennen haha, maar bij ons in de familie heeft bijna iedereen dus tot aan hun dood vuurwerk gemaakt, geregen (aan elkaar geknoopt) en afgestoken...Het begint vanaf vijf a zes jaar tot dus nu mijn ouders die rond de 70 zijn, al merk ik wel dat met name mijn moeder steeds vaker mij het vuurwerk af laat steken (komt ook omdat ze snachts geen kil ziet).

    De voorpret begint meestal ergens in september, soms wat eerder. Dan word mijn moeder al zenuwachtig en gaat vragen wat ik dit jaar kan regelen en wanneer ik dat weet, anders raakt ze in paniek en weet ze niet wat ze zelf nog moet kopen...altijd een heel gedoe hier, normaal verreken die indos nooit een spier, maar als het hier om vuurwerk gaat worden ze hier helemaal hyper...

    Op oudjaar zelf valt er met mijn moeder en vooral met mijn tante geen gesprek meer te knopen..die lopen dan heel de middag en avond zenuwachtig op en neer te lopen en bij elke knal die ze horen lopen ze naar het raam of zelfs naar buiten.... en oh wee als er iemand in de buurt een 100.000 knaller afsteekt...dan is het oorlog en moet er bij ons ook meteen een worden afgestoken...levert altijd de nodige hilariteit en hectiek op.... vroeger vond ik het soms wel eens vervelend...maar nu mis ik het als het er niet is...en wil die hectiek dus nu ook doorgeven aan de nieuwe generatie haha.

    Maar oke, zoals ik in de reacties hier al heb kunnen lezen is het dus absoluut niet leeftijdsgebonden en genieten vele generaties, jong en oud (nog steeds) van vuurwerk.

  18. Deze 13 gebruikers waarderen robin_oosterhout voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  19. #41
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Bij ons in de familie stikt het van de 65 plussers die helemaal gek zijn van vuurwerk. ikzelf ben 37, en vuurwerk is mij letterlijk met de paplepel ingegoten. …………..etc etc

    Wat een geweldig verhaal om te lezen, thnx voor het delen !
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  20. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    graag gedaan! eigenlijk ook schandalig...ik lees hier al jaren mee, maar heb me nu pas geregistreerd...dus dacht word tijd dat ik ook eens ga bijdragen 😜

  21. #43
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    graag gedaan! eigenlijk ook schandalig...ik lees hier al jaren mee, maar heb me nu pas geregistreerd...dus dacht word tijd dat ik ook eens ga bijdragen 😜

    Ja inderdaad

    hahaha, nee hoor, welkom en heel veel plezier hier.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  22. #44
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik zelf behoor niet tot die leeftijdscategorie maar mijn pa (ruim 60 nu) is zeker een vuurwerkfan. hij zal zelf nóóit vuurwerk kopen en verklaard mensen die er duizenden euro's aan uit geven ook zeker voor gek. Zo nu en dan is hij een zuurpruim maar de beste man heeft ook een passie voor vuurwerk. Hij kan er echt van genieten met oud en nieuw en reis met hem ook echt veel shows af.

    Met oud en nieuw elke keer als ik ging stoken was hij de eerste die al buiten stond als ik nog vuurwerk aan het zoeken was. Ook om het 00.00 moment is hij de eerste die een jas aanheeft en alweer buiten staat te genieten. Tegenwoordig lopen we ook vaak samen een rondje door de wijk om te kijken wat andere mensen aan het stoken zijn.

    Hij zeurde vroeger vaak dat ik teveel geld uit gaf maar 1 januari kreeg ik altijd wel geld toegestopt voor het mooie oud en nieuw wat ik verzorgd had.

    Vuurwerk is daarmee dus door mijn pa echt wel met de paplepel ingegoten. Als kind zag ik de grootste shows en zo zijn we samen ook een keer naar Fallas geweest.

  23. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  24. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    haha klinkt bekend...mijn vader is (in tegenstelling tot de rest van de famile) ookzo iemand. en precies wat jij zegt, wel altijd enthousiast meekijken, en het stiekem heelleuk vinden...maar toch altijd wel iets roepen als “pfffheeeet, kijk daar ging weer 100 euro” 😜

  25. Deze gebruiker waardeert robin_oosterhout voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •