Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkvrouwen strijden voor het behoud van de vuurwerktraditie!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door BigBoy Bekijk bericht
    En ze zijn al uit de lucht gehaald. Wat een schijndemocratie leven we toch in, Noord Korea is er niks bij.
    https://www.youtube.com/channel/UCcV...vXEtAVA/videos
    Verklaar u nader als je zoiets claimt aub.

    Comment


      #17
      Toppers zijn het!

      Comment


        #18
        Nu maar hopen dat dit filmpje ook daadwerkelijk bij deze lui aankomt.


        Comment


          #19
          Strijden de vrouwen nog? Ik vind het hier bijzonder stil namelijk.

          Comment


            #20
            De vuurwerkvrouwen zijn doorgegroeid en geëvolueerd tot de SVNC: Stichting Vuurwerkdealers Nederlands Consumentenvuurwerk. Dat is de reden dat je van de vuurwerkvrouwen zelf eigenlijk niets meer hoort, ze houden zich nu met die stichting bezig.
            www.huismanvuurwerk.nl

            Comment


              #21
              Goed om te weten, is dat ergens kenbaar gemaakt? Of heb ik iets gemist.
              Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
              De vuurwerkvrouwen zijn doorgegroeid en geëvolueerd tot de SVNC: Stichting Vuurwerkdealers Nederlands Consumentenvuurwerk. Dat is de reden dat je van de vuurwerkvrouwen zelf eigenlijk niets meer hoort, ze houden zich nu met die stichting bezig.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
                Goed om te weten, is dat ergens kenbaar gemaakt? Of heb ik iets gemist.
                Ze hebben er destijds wel wat persberichten uit gegooid. Hier vind je er meer over: https://svnc.nl/stichting.html
                www.huismanvuurwerk.nl

                Comment


                  #23
                  Heb even gekeken maar deze stichting kan wel nog wel wat extra leden gebruiken zo te zien. Hopelijk dat er meer mensen uit de vuurwerkwereld zich gaan aansluiten en dat er merkbaar tegengeluiden kan worden gegeven. We horen het vaak maar zien het niet, we zijn één EU maar qua vuurwerkbeleid worden we toch 50 jaar teruggeworpen. Waar wij van de vuurpijlen, rotjes en single shots af moeten, kan er in Polen naar harte zelfs F3 vuurwerk gekocht worden. Hoezo zijn we in dit geval dan niet één EU?

                  Comment


                    #24
                    Omdat er in Polen geen Groen Links en Partij voor de Dieren bestaat. Kijk maar naar Duitsland, hier worden die Grünen steeds groter met gevolg dat ook hier aan zaken als vuurwerk word geschroeft.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                    Heb even gekeken maar deze stichting kan wel nog wel wat extra leden gebruiken zo te zien. Hopelijk dat er meer mensen uit de vuurwerkwereld zich gaan aansluiten en dat er merkbaar tegengeluiden kan worden gegeven. We horen het vaak maar zien het niet, we zijn één EU maar qua vuurwerkbeleid worden we toch 50 jaar teruggeworpen. Waar wij van de vuurpijlen, rotjes en single shots af moeten, kan er in Polen naar harte zelfs F3 vuurwerk gekocht worden. Hoezo zijn we in dit geval dan niet één EU?

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door jakhal Bekijk bericht
                      Omdat er in Polen geen Groen Links en Partij voor de Dieren bestaat. Kijk maar naar Duitsland, hier worden die Grünen steeds groter met gevolg dat ook hier aan zaken als vuurwerk word geschroeft.
                      Echter worden in Duitsland wel gedegen onderzoeken gehouden waaruit blijkt dat de overlast qua fijnstof etc te verwaarlozen valt als je kijkt naar het grote plaatje.

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
                        Echter worden in Duitsland wel gedegen onderzoeken gehouden waaruit blijkt dat de overlast qua fijnstof etc te verwaarlozen valt als je kijkt naar het grote plaatje.
                        Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat ze niet met het milieu bezig zijn.

                        Ik hoorde dat men ook bezig is om de maximumsnelheid echt te begrenzen op 130. Dat kwam ter sprake tijdens mij vakantie toen mijn Duitse buurman vroeg waarom iedereen hier zo langzaam reed tegenwoordig... Hij haalde met zijn sleurhut (100 sticker) de nederlandse auto's in.... Ik zeg je mag hier maar 90 met je caravan en zonder maar 100.

                        Hij schrok eerst toen ik hem zei dat je hier nog maar 100 mocht en daarna lachte hij zich kapot toen ik zei dat dat vanwege het milieu was.
                        Mijn vrouw vroeg of er in Duitsland ook maatregelen genomen zijn/worden en toen gaf hij aan dat dat niet echt het geval was maar dat er steeds meer Grünen komen en dat de maximumsnelheid wel al ter discussie stond.
                        I love Mines

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
                          Echter worden in Duitsland wel gedegen onderzoeken gehouden waaruit blijkt dat de overlast qua fijnstof etc te verwaarlozen valt als je kijkt naar het grote plaatje.
                          Klopt, het is mooi en absoluut noodzakelijk dat zulke objectieve tegengeluiden de media bereiken.

                          Hoe dan ook is er wereldwijd helaas een algemene trend op te merken die vuurwerk, in meer of mindere mate, onder het vergrootglas legt en beperkt. Het gebeurt in China, Duitsland, Nederland, Belgie maar ook in Polen.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
                            Dat klopt maar dat wil niet zeggen dat ze niet met het milieu bezig zijn.

                            Ik hoorde dat men ook bezig is om de maximumsnelheid echt te begrenzen op 130. Dat kwam ter sprake tijdens mij vakantie toen mijn Duitse buurman vroeg waarom iedereen hier zo langzaam reed tegenwoordig... Hij haalde met zijn sleurhut (100 sticker) de nederlandse auto's in.... Ik zeg je mag hier maar 90 met je caravan en zonder maar 100.

                            Hij schrok eerst toen ik hem zei dat je hier nog maar 100 mocht en daarna lachte hij zich kapot toen ik zei dat dat vanwege het milieu was.
                            Mijn vrouw vroeg of er in Duitsland ook maatregelen genomen zijn/worden en toen gaf hij aan dat dat niet echt het geval was maar dat er steeds meer Grünen komen en dat de maximumsnelheid wel al ter discussie stond.
                            Dat snelheid verhaal schijnt in het voorjaar al afgevuurd te zijn.
                            Kom zei de vis in de vissenkom.

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
                              Dat snelheid verhaal schijnt in het voorjaar al afgevuurd te zijn.
                              Ja de proefballon is afgeschoten, maar dat wil niet zeggen dat de discussie daarmee teneinde is...


                              Hij zei dat men aan het lobbyen is om meer draagkracht te krijgen (wat men hier dus hetzelfde doet met het vuurwerk) en dat de ADAC al om was en ongeveer 50% van de Duitsers er geen problemen mee had als het naar 130 ging.

                              Maar on topic.
                              I love Mines

                              Comment

                              Working...
                              X